Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 18:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2010, o 14:10 

Dołączył(a): 3 lut 2010, o 11:06
Posty: 91
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie:
hm, czy to nie Fantazja zostala w skutej lodem marinie? plywalem na niej dwa lata temu...


Załączniki:
4b5daf025f9aa_g1.jpg
4b5daf025f9aa_g1.jpg [ 88.06 KiB | Przeglądane 5868 razy ]
4b5daee59b7b0_g1.jpg
4b5daee59b7b0_g1.jpg [ 78.43 KiB | Przeglądane 5868 razy ]
Komentarz: Fantazja
4b5daeaf9ac98_g1.jpg
4b5daeaf9ac98_g1.jpg [ 77.28 KiB | Przeglądane 5868 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2010, o 19:23 

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 10:52
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
jenes napisał(a):
hm, czy to nie Fantazja zostala w skutej lodem marinie? plywalem na niej dwa lata temu...


hej Jenes,
tak to Fantazja. fajne fotki:-) zima w tym roku dała sie mocno we znaki...
pozdrawiam
karolina

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

Colonel napisał(a):



dzieki za "eske" !
karolina


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2010, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
No to gratulacje, że tak spokojnie to przyjęliście, żeby nawet żagli nie ściągnąć, barbarzyństwo!



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: Juras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2010, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2009, o 15:49
Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Czegoś takiego się łódkom nie powinno robić...

_________________
Pozdrawiam,
Kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Niezapominajka napisał(a):
Czegoś takiego się łódkom nie powinno robić...

Czego takiego?

carlo napisał(a):
żeby nawet żagli nie ściągnąć, barbarzyństwo!

Dlaczego barbarzyństwo?
Co się stanie temu żaglu? (jest takie słowo? :-) )

Naprawdę nie wiem jaki jest wpływ mrozu na dakron i tak na chłopski rozum, to... chyba żaden a na pewno mniejszy niż wpływ różnych roślinnych i zwierzęcych żyjątek, które pomieszkują w wodzie gromadzącej się latem w źle zmarglowanym żaglu.

Poważnie pytam - ktoś czytał coś wiarygodnego na temat wpływu mrozu na żagle inne niż bawełniane?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Opieram się o mądrzejszych ;) -
Cytuj:
http://kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=1374&st=0&fload=1
np. Burym Kocurze, który zdaje się jakąś tam wiedzę ma,


pozdrowienia :)

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

ps. oczywiście mowa o laminatowych, ale czy z drewnianymi nie będzie podobnie?

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

ps.2 tu też była o tym mowa i jeszcze na dodatek harcerzy próbowano w to wrobić, zwróćcie uwagę na komentarze -
Cytuj:
http://kulinski.gdanskmarinecenter.com/art.php?id=1367&st=0&fload=1


Ostatnio edytowano 23 lut 2010, o 09:28 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Ale ja nie o kadłubie a o żaglu :-)

ps. Link się wziął i połamał, buuu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 11:23
Posty: 251
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: na kajak
carlo napisał(a):
Opieram się o mądrzejszych ;) -


Jak kto dba tak ma- Jurek


Ostatnio edytowano 23 lut 2010, o 10:44 przez Maar, łącznie edytowano 2 razy
poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Marku no proszę Cię, jeżeli lód wpływa niekorzystnie na takie elementy jak blok silnika, to żagle na pewno też odczuwają działanie lodu, szczególnie gdy mamy pogodę jak teraz mróz - ciepło na przemian. Jasne na tych żaglach ten jacht będzie pływał, ale założę się, że nie tak długo, jak mógłby pływać, gdyby o nie zadbano.

A tak poza tym nie boli Cię serce jak widzisz tak "porzucony" jacht?? A właściciel/zarządca/opiekun jeszcze pisze że fajne zdjęcia bo zima sroga?
Kurde pod blokiem trzymam samochód którym nie jeżdżę, ale odśnieżam go i przepalam regularnie. A jacht w wodzie tak zostawić samemu sobie??

pozdrowienia

Na koniec jeszcze cytat z jednego z komentarzy u Jurka:

"Serce się kraje. Zwłaszcza gdy pozostawiono żagle i osprzęt na pastwę żywiołów. Kompletna beztroska i marnotrawstwo, a zarazem brak szacunku dla
sprzętu który daje tyle czystej w swej formie radości."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No komuś się nie chciało, albo nie mógł z rożnych powodów - jego zabawka / jego sprawa - co tu rozkminiać.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
carlo napisał(a):
Marku no proszę Cię, jeżeli lód wpływa niekorzystnie na takie elementy jak blok silnika, to żagle na pewno też odczuwają działanie lodu

No właśnie nie jestem pewien czy żagle odczuwają. Poważnie piszę.
Silnik (czy butelka) to zupełnie inna para kaloszy - sztywna, zamknięta przestrzeń i rozszerzająca się ciecz, jasne jak słońce, ale z żaglami jest troszkę inaczej.

Przecież woda nie wnika w plastikowe włókna! Żagle robią się mokre dzięki zjawisku kapilarności. Kapilary nie są w lecz pomiędzy włóknami. Nie wiem jak jest z elastycznością włókien poliestrowych w niskich temperaturach, ale te atmosferyczne minus kilkanaście to przecież pryszcz jest - myślę, że problem z elastycznością, to przy minus kilkudziesięciu zaczyna się pojawiać.

To wszystko powyższe, to tylko moje gdybanie - jak jest naprawdę nie wiem i chętnie się dowiem. Może jakiś chemik jest na forum? :-)

ps. Wiem natomiast, że mróz do ca. -30 nie wpływa negatywnie na współczesne lakiery samochodowe.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
hmmm włókna plastikowe też mają swoją wytrzymałość, np. liny dynamiczne nylonowe powinno się stoswować 5 lat od wyprodukowania, ponieważ po tym czasie tracą właściwości, oprócz tego nie powinno się ich wystawiać na słońce i rzucać w piach, bo też tracą właściwości. (zalecenia producenta) Dlaczego tak jest nie powiem bo chemikiem nie jestem, ale tak jest.

pozdrowienia :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 07:51
Posty: 121
Lokalizacja: Helgeroa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Don Jorge nie mogl dodac fotek do mojego komentarza wiec dodam je tutaj bo widze, ze temat znany :)

I nie wydaje mi sie by w ktorejkolwiek z kilkudziesieciu lodek stojacych na wodzie (nie w lodzie!) w skutej lodem (ca 60cm) marinie w Stavern trzeba bylo robic cos z blokami silnika.

Na zdjeciach widac skutek dzialania sruby wprawiajacej w ruch wode oplywajaca kadlub i nie dopuszczajaca do jego przymarzniecia. Mozna ja tu kupic w wiekszosci sklepow branzowych.

Oczywiscie jedynym slusznym sposobem na zimowanie zagli i lodek jest ogrzewany hangar.


Załączniki:
CIMG0402.JPG
CIMG0402.JPG [ 107.19 KiB | Przeglądane 5778 razy ]
CIMG0399.JPG
CIMG0399.JPG [ 94.17 KiB | Przeglądane 5778 razy ]
CIMG0397.JPG
CIMG0397.JPG [ 103.59 KiB | Przeglądane 5778 razy ]
CIMG0395.JPG
CIMG0395.JPG [ 110.59 KiB | Przeglądane 5778 razy ]

_________________
Maciej Sokolowski
(Falcon aka Larsen)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
I cudnie z tym że rozmawiamy o tej sytuacji:


Załączniki:
1.JPG
1.JPG [ 76.22 KiB | Przeglądane 5774 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 16:35 

Dołączył(a): 3 lut 2010, o 11:06
Posty: 91
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie:
Loboga, nie wiedziałem, że tyle zamieszania narobię swoim postem :-/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 17:07 

Dołączył(a): 16 sie 2006, o 21:38
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
kilka lat temu w sezonie, w Szwajcarii, chyba na jeziorze genewskim, przyszedl wiat z gor i jachty byly cale w lodowych soplach ,jakis czas po tym na wschodnioeuropejskim rynku pojawilo sie duza tanich ,uzywanych ale "w bardzo dobrym stanie " jachtow ze Szwajcarii.
oni nie chcieli tym plywac nawet po jeziorze.

o zaglach nie ma co rozmawiac bo po czyms takim nadaja sie tylko na worki
ale pewnie wczesniej byly juz wydmuchane bo inaczej nikt by tak nie zostawial
(chociaz ich- w koncu to 10min roboty ),
co do reszty to najbardziej dostaje olinowanie stale i jego mocowanie
rozciagliwosc cieplna metali ,modul Younga itp itd
jak pozniej peknie wanta to wiadomo dlaczego
to tak jak z przewodami wysokiego napiecia w zimie,
jesli juz wanty pekly to OK ,gorzej jesli mrozy ich nie zarwaly a tylko oslabily
wtedy moze to zrobic wiatr i fale na wodzie,

no chyba ze to jednostka przystosowana do arktycznego plywania :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
No właśnie nie jestem pewien czy żagle odczuwają. Poważnie piszę.
Silnik (czy butelka) to zupełnie inna para kaloszy - sztywna, zamknięta przestrzeń i rozszerzająca się ciecz, jasne jak słońce, ale z żaglami jest troszkę inaczej.
(..)
To wszystko powyższe, to tylko moje gdybanie - jak jest naprawdę nie wiem i chętnie się dowiem. Może jakiś chemik jest na forum? :-)


No chemika pytam. Zaraz odpowiem.

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

No i chemik twierdzi, że póki nie będziemy go maltretować póki nie odtaja to nic powinno się stać. W niskiej (-20) temperaturze po prostu materiał robi się kruchy, ale jak go nie dotykać to nie powinno się nic stać. Jeszcze ma sprawdzić dokładnie.

Ja sama usiłowałam znaleźć jakieś dane producentów, ale Contender jakoś nie uważa zakresu temperatur za istotną informację przy opisie swoich tkanin i laminatów.

Tyle teoria. A sama i tak nie zostawiłabym żagli. A bo tak. :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Proszę o nie prowadzenie oftopów :!:
Maar byś się wstydził.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sie 2009, o 15:49
Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Maar napisał(a):
ps. Wiem natomiast, że mróz do ca. -30 nie wpływa negatywnie na współczesne lakiery samochodowe.


Na zupełnie nowe nie... Ale na takich trochę już eksploatowanych to jest inaczej: pojawiają się mikrouszkodzenia (od mycia na myjniach automatycznych ze starymi sztywnymi końcówkami szczotek na przykład), w których gromadzi się woda, jak woda zamarza to zwiększa swoją objętość i trochę powiększa te uszkodzenia, przy wahaniach temperatury typu 'w nocy minus, w dzień plus' jest jeszcze gorzej. Potem mogą w tych mikrouszkodzeniach pojawić się drobnoustroje odpowiedzialne za biokorozję, obniżanie pH, pojawiają się kolejne drobnoustroje które przyśpieszają korozję chemiczną (oprócz tej biologicznej) itd...
To nie są zmiany widoczne na 'gołe oko', ale lakiery samochodowe to osłabia, dlatego należy auta często woskować :p
Nie wiem jak jest z żaglami, bo nie znam właściwości dakronu, ale jakiś wpływ to wg mnie ma i to raczej nie korzystny (jaki dokładniej muszę posiedzieć i poszukać, może coś znajdę w mądrych książkach ;) )

carlo napisał(a):
"Serce się kraje. Zwłaszcza gdy pozostawiono żagle i osprzęt na pastwę żywiołów. Kompletna beztroska i marnotrawstwo, a zarazem brak szacunku dla
sprzętu który daje tyle czystej w swej formie radości."


I właśnie dlatego napisałam, że 'tego się nie powinno robić...' takie po prostu moje odczucie...

banan70 napisał(a):
No komuś się nie chciało, albo nie mógł z rożnych powodów - jego zabawka / jego sprawa - co tu rozkminiać.


Też masz rację... Jego łódka jego sprawa... ale jakoś tak to smutno wygląda.

_________________
Pozdrawiam,
Kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kolos, Off topic, to moje drugie imię :-)
Słusznie, że wydzieliłeś dyskusję do nowego wątku.

Monia, też sobie googlałem w poszukiwaniu informacji o odporności popularnych tkanin żaglowych i też nic nie mogę znaleźć - znaczy się znalazłem w wielu miejscach info, że -20°C jest jakąś graniczną temperaturą dla plastyczności polipropylenu, ale w sumie to nic nie znaczy, bo o poliestrach nie znalazłem :-(
Producenci podają odporność na UV, zalecają stosowanie pokrowców czy obszywek a nic nie piszą o temperaturach granicznych - dziwne nieco. Być może naprawdę mrozy nie szkodzą dakronom wszelakim.

Przy okazji na stronie Sail Service'u w dziale "jak dbać o żagle?" znalazłem takie coś:
"Zawilgocenie może spowodować rozwój pleśni na żaglach. Sama pleśń nie ma ujemnego wpływu na własności mechaniczne materiału, ale powoduje że widoczne są brzydkie plamy, które mogą okazać się trudne do usunięcia" a to by potwierdzało moją tezę o "gładkości włókien" i o niewnikaniu wody w pojedyncze włókna a co za tym idzie o nierozsadzaniu ich przez rozszerzającą się wodę.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
falcon napisał(a):
...Na zdjeciach widac skutek dzialania sruby wprawiajacej w ruch wode oplywajaca kadlub i nie dopuszczajaca do jego przymarzniecia. Mozna ja tu kupic w wiekszosci sklepow branzowych....

"falcon", a może coś więcej na ten temat? Podoba mi się to. To jakieś elektryczne jest, czy jakie?

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2010, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
Monia, też sobie googlałem w poszukiwaniu informacji o odporności popularnych tkanin żaglowych i też nic nie mogę znaleźć - znaczy się znalazłem w wielu miejscach info, że -20°C jest jakąś graniczną temperaturą dla plastyczności polipropylenu, ale w sumie to nic nie znaczy, bo o poliestrach nie znalazłem :-(
Producenci podają odporność na UV, zalecają stosowanie pokrowców czy obszywek a nic nie piszą o temperaturach granicznych - dziwne nieco. Być może naprawdę mrozy nie szkodzą dakronom wszelakim.


Śmieszne, że Michał nawet szukając w swoich chemicznych źródłach nie był w stanie mi podać takiej informacji, ale "z pamięci" mówił coś o -30 do -40 jako granicy używania (w zależności od konkretnego materiału). Na UV nic dziwnego, że podają, bo faktycznie szkodzi. Więc chyba Twój wniosek, że zimno nie szkodzi - jest całkiem uprawniony.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2010, o 06:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 07:51
Posty: 121
Lokalizacja: Helgeroa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
elektryczny napisał(a):
"falcon", a może coś więcej na ten temat? Podoba mi się to. To jakieś elektryczne jest, czy jakie?


Prosze bardzo:
Stosowane sa dwa rodzaje urzadzen.
1. Wymuszanie ruchu wody przez napowietrzanie. Polega na zanuzeniu pod kadlubem np. kawalka rury z otworami wzdluz kila z doprowadzonym do niej powietrzem z malego kompresora. Przez dziurki w rurze leca bombelki i powoduja ruch wody od dna ku powierzchni oplywajacej przy okazji kadlub. Cos a`la napowietrzanie w akwarium. Rozwiazanie jest o tyle klopotliwe, ze oprocz pradu musimy miec kompresor i nie jest tak skuteczne jak sruba.
2.Wymuszanie ruchu wody przez specjalne urzadzenie ze sruba. Zatopione jest najczesciej pod tylna czescia kadluba (ster, sruba jachtu), choc najlepszy efekt daja dwa takie urzadzenia. Jedno od rufy, drugie od dziobu. Leza sobie na dnie pod jachtem i kieruja dosc mocny strumien wody w kierunku powierzchni - woda oplywa kadlub. Szerokosc strefy wody bez lodu wokol jachtu jest zalezna od mocy urzadzenia i mrozu.

Oba rozwiazania potrzebuja pradu i sa wlaczane tylko gdy temperatura spadnie ponizej -3,4 stopni Celsjusza.
Slyszalem ostatnio, ze jeden z wlascicieli jachtow zamiast kupic urzadzenie zastosowal zwykla pompe do odpompowowywania wody i zatopil ja pod jachtem bez weza odprowadzajacego kierujac jej wylot w kadlub. Eksperyment zadzialal.

I zeby nie bylo jak u Don Jorge. Nie uwazam by trzymanie lodek na wodzie w zimie bylo dla nich dobre. Jednak kompletnie sie nie zgadzam z niektorymi tezami i opiniami gloszonymi przez Wlodzimierza "Bury Kocur" Ring na SSI i nie tylko. Bedac mechanikiem z wyksztalcenia i zamilowania od urodzenia - mam do tego zbojeckie prawo. :D

_________________
Maciej Sokolowski
(Falcon aka Larsen)



Za ten post autor falcon otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2010, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
falcon napisał(a):
Oba rozwiazania potrzebuja pradu i sa wlaczane tylko gdy temperatura spadnie ponizej -3,4 stopni Celsjusza.

To prawda, ale w naszych realiach, jeszcze na prowincji, a tam nasze mariny przecie, wyłączenia napięcia bywają często :( Dłuższa przerwa w zasilaniu i d..pa blada.
falcon napisał(a):
Slyszalem ostatnio, ze jeden z wlascicieli jachtow zamiast kupic urzadzenie zastosowal zwykla pompe do odpompowowywania wody i zatopil ja pod jachtem bez weza odprowadzajacego kierujac jej wylot w kadlub. Eksperyment zadzialal.

No to i nie głupi pomysł, tylko pompa musi być przystosowana do pracy ciągłej. Cena jak widać przystępna, tylko cieć, który tego będzie pilnował będzie zbyt drogi :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2010, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 07:51
Posty: 121
Lokalizacja: Helgeroa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Prowincja.....mocno powiedziane. Moze i racja, ale ja jestem dobrej mysli i tylko patrzec jak i w Polsce zrobi sie normalnie. Przynajmniej taki wniosek wyciagam czytajac to forum.
A z ta pompa to trafiles w dyche. Wlasnie "otake" pompe mi chodzilo. :D

_________________
Maciej Sokolowski
(Falcon aka Larsen)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2010, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
falcon napisał(a):
Prowincja.....mocno powiedziane.

Wcale nie tak mocno. Zimą, weźmy na to przystanie nad Zalewem Zegrzyńskim, po godz. 16oo, ciemnica i żywego ducha nie uświadczysz. Wyłączenia napięcia w tych okolicach niestety zdarzają się, no może nie często, ale jednak bywają. Wiem bo mieszkam niedaleko :wink: i oceniam to na podstawie własnych obserwacji. Chociaż ostatnio sama Warszawa doświadczyła również kilku awarii energetycznych 8) nagłośnionych w mediach, zresztą.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL