Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 21:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sie 2011, o 14:07 

Dołączył(a): 24 wrz 2010, o 19:36
Posty: 12
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy sternik morski
Witam wszystkich. Po kilku latach żeglowania, w tym roku postanowiłem poeksperymentować. Łódka Antila 24, wiatr7-8m/s w porywach do 9m/s. Kurs pełny bajdewind lewy i prawy. Na czym polegał eksperyment? Ano na tym, że pływałem na pełnym grocie i małym foku( ok 1/3 powierzchni). Z moich obserwacji wynikło, że podczas robienia zwrotu łódka szła bardzo ostro nie tracąc wiele na prędkości. Nie miałem żadnych problemów ze zrobieniem sztagu, ponieważ mały fok bardzo zgrabnie przerzucał dziób na drugi hals. Fok wybierałem bardzo delikatnie z obawy żeby nie wygiąć sztagu lub co gorsza nie doszło do jego złamania ze względu na inne rozłożenie sił. Teraz nasuwa się drugie pytanie: czy tak zrolowany fok można mocniej wybierać bez obawy uszkodzenia sztagu. Do tej pory pływałem na pełnym foku i zarefowanym grocie lub na samym foku. Bardzo proszę o jak najszerszą ocenę moich poczynań :) , a gdyby ktoś miał ochotę też tak się pobawić i później podzielić się swoimi uwagami będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 17:22 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
Nie jestem specjalistą ale, na mój chłopski rozum to stopień zrolowania żagla nie ma żadnego wpływu na wytrzymałość rollera. Niecałe dwa miesiące temu płynąłem na Biskajach bajdewindem przy wietrze 8B. Genua była zrolowana tak, że została z niej nie więcej niż chusteczka do nosa, szoty wybrane były "ile fabryka dała" i nic się nie stało.

A na tyle, na ile znam Antilę, to zacząłbym od refowania grota. Fok na tych łódkach jest raczej niewielki w porównaniu do powierzchni grota. Chociaż najważniejsze jest to, żeby jacht był zrównoważony. Jeśli przy takim ustawieniu dobrze ci się płynęło i nie musiałeś walczyć ze sterem, to nie był to eksperyment tylko dobra praktyka morska. Mazurska? :)

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jestem tego samego zdania. Roler oprócz wygody jest po, to aby szybko i sprawnie zrolować foka/genuę tyle, ile potrzeba w danych warunkach.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 19:58 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Uszkodzić sztywnego sztagu wybierając mocno szoty foka się nie da, problem tylko że płynąc na 1/3 foka wózkowi szotów zabraknie regulacji na szynie przy kursach ostrych. Jak Chcesz to Zamów foka sztormowego zakładanego na zrolowanego foka. Pływam sporo na Antili 22 i raczej refowałem grota niż foka bo jacht w przechyłach ostrzy przy silnym wietrze. Refowanie grota obniża środek ożaglowania zdecydowanie a foka tylko nieznacznie więc przy silnym wietrze Refuj grota a foka potem. Fok w Antilach i tak jest mały więc nie robi problemów a genua to rzadkość.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 20:10 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
no i cała teoria Zbieraja na nic! :lol: :lol: :lol:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 5&start=50

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 20:46 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Ze Zbierajem nie śmiał bym polemizować, On jest skarbnicą wiedzy. Jachty Antile znam dość dobrze i tam wystepuje inne zjawisko pominięte, jacht ma szeroką rufę na lini wodnej i w dużym przechyle powierzchnia steru zanużona w wodzie zdecydowanie maleje i to jest chyba powód ostrzenia trudny do opanowania. Na Antili przy silnym wietrze szkwalistym miałem okazję zrobić zwrot przez sztag choć się broniłem przed nim ale jacht sam go zrobił. Po zmianie płetwy na dłuższą z nr.3 na 9 \Lamiplast\ zjawisko ustało. Refując grota może i środek ożaglowania się nie przesuwa do przodu ale przechyły z pewnością maleją więc ostrzenie też.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 14:11 

Dołączył(a): 24 wrz 2010, o 19:36
Posty: 12
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy sternik morski
Dziękuję za odpowiedzi. Praktyka Mazurska. Pływam z zarefowanym grotem i całym fokiem ale po prostu coś mi strzeliło do głowy i chciałem sobie poeksperymentować :) .Kiedyś płynąłem pod samym grotem i żeby zrobić sztag.... to już sami wiecie. A z małym fokiem ku memu zdziwieniu i nie ukrywam zadowoleniu zero problemu. Jeszcze we wrześniu jak będzie możliwość to pobawię się na Antilce 27. Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie ma co "śmieć". Fizyka jest fizyką. A rzeczywistośćfizyczna ZAWSZE musimy odwzorować jakimś modelem. Model musi być prosty ale nie nazbyt uproszczony, bo przestanie modelować fakty. Że modelem oddzialywań aerodynamicznych i modelem oddziaływań hydrodynamicznych mogą być pojedyncze wektory wypadkowe, to chyba oczywista oczywistość. Że dwa wektory i ile nie leżą w jednej linii generują moment, a moment powoduje obrót, to elementarz. A czy wypadkowy wektor na żaglu to wynik podciśnienia, nadcisnienia, czy sumy sił z trzech rogów żagla, to tylko kwestia ilości dni bez żeglowania u "analityka"...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
szkodnik napisał(a):
Ze Zbierajem nie śmiał bym polemizować, On jest skarbnicą wiedzy.

Wiadomo, ze jest. Jednak jako Autorytet niepodwazalny, choc omylny jak kazdy, bzdury zdarza mu sie szerzyc niesamowite i nikt nie śmie sprostowac - to niedobre dla Forum... I glupie, bo Zbieraj ma poczucie humoru i stosowny dystans, wiec i konstruktywne krytyki przyjmie z radoscia.
Catz Idealistycznie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 1 wrz 2011, o 20:13 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 20:13 

Dołączył(a): 28 lip 2010, o 21:53
Posty: 144
Lokalizacja: generalnie polnoc
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: gul badmössa
Onegdaj Zbieraj polecal ksiazke Sztorm- co robic? Na 64 stronie jest rysuneczek z podpisem, ze bardzo duzy przechyl oznacza silna sklonnosc do nawietrznosci. Skoro jest tak, ze "wietrznosc" jachtu zalezy od miejsca mocowania lin, to dlaczego przechyl powoduje tendencje do nawietrznosci? Przeciez miejsca mocowania lin sie nie zmieniaja... :roll:

_________________
Blabloon


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
xxx napisał(a):
Onegdaj Zbieraj

Nie chodzi akurat o Zbieraja i detale, tylko ogolnie o wielkie Autorytety i o " śmiałosc polemizowania" z kazdym, nawet z niekwestionowanymi przez nikogo Ikonami.
Nikt nie wie wszystkiego w kazdej dziedzinie i od tego jest forum, by kazdy sprzedal swoja dzialke wiedzy, albo przynajmniej dal wyraz wlasnym watpliwosciom na temat kupowanego towaru.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 21:21 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
xxx napisał(a):
Onegdaj Zbieraj polecal ksiazke Sztorm- co robic? Na 64 stronie jest rysuneczek z podpisem, ze bardzo duzy przechyl oznacza silna sklonnosc do nawietrznosci. Skoro jest tak, ze "wietrznosc" jachtu zalezy od miejsca mocowania lin, to dlaczego przechyl powoduje tendencje do nawietrznosci? Przeciez miejsca mocowania lin sie nie zmieniaja... :roll:

ale zmienia się wzajemne położenie Środka Ożaglowania i Środka Oporu Bocznego:

Obrazek
polecam rysunki z 7 strony wątku o pływaniu w bajdewindzie:
viewtopic.php?f=3&t=9125&start=150

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
AndRand napisał(a):
polecam rysunki z 7 strony wątku o pływaniu w bajdewindzie

Polecam posty z kilkunastu stron tamtego wątku i nie mieszanie wszystkiego ze wszystkim.
Catz Obrazowo

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: AndRand
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 21:44 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
a ten można zamknąć

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
AndRand napisał(a):
a ten można zamknąć

Moze byc ciekawy dla mniej nieodwaznych, nawet bez zmiany tytulu.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
xxx napisał(a):
dlaczego przechyl powoduje tendencje do nawietrznosci?

Widziałem ( później sam tego doświadczyłem ) jak pewien samotny żeglarz wchodził Węgorapą do Węgorzewa stojąc na dziobie jachtu ... przechylając / balastując jacht na lewą burtę skręcał w prawo i odwrotnie, balast na prawą burtę jacht skręcał w lewo.
Jacht był pchany przez silnik , a ster swobodnie utrzymywał się w osi jachtu.
Tym można zobrazować tendencję jachtu do ostrzenia.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech1968 napisał(a):
xxx napisał(a):
dlaczego przechyl powoduje tendencje do nawietrznosci?

Widziałem ( później sam tego doświadczyłem ) jak pewien samotny żeglarz wchodził Węgorapą do Węgorzewa stojąc na dziobie jachtu ... przechylając / balastując jacht na lewą burtę skręcał w prawo i odwrotnie, balast na prawą burtę jacht skręcał w lewo.
Jacht był pchany przez silnik , a ster swobodnie utrzymywał się w osi jachtu.
Tym można zobrazować tendencję jachtu do ostrzenia.

Skoro juz musi sie to ciagnac dalej, to do moich doswiadczen i do "pary sil" absolutnie to nie pasuje, a do "teorii knagowej" pasuje najmniej.
"Steruje" tak dosc czesto i jest akurat odwrotnie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2011, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ksoldier napisał(a):
pływałem na pełnym grocie i małym foku( ok 1/3 powierzchni).


A mialeś może mozliwość postawienia "odwrotnego" układu zagli ?
Tzn dużej genuy i małego grota lub wręcz bez grota na samej dużej genule ?
Pytam bo moje osobiste doświadczenia z jachtu, na którym plywam po Zatoce i Bałtyku od czterech lat pokazują, iż (może akutar ta jednostka) znakomicie tak się pływa.
Na tyle dobrze i WYGODNIE, że zacząlem na niej żeglować na samej genule nie tracąć zbyt wiele z prędkości.
Tyle, że genuę mam naprawdę dużą.
Grota stawiam jak naprawde już mało wieje (co na tym akwenie to rzadkość) lub jak naprawde zależy mi akurat na wyciśnięciu z jachtu tego co może i to tylko w kursach ostrych do pólwiatru.
W normalnych warunkach jacht znakomicie pływa bez grota, prędkość spada może 20 %, lódka robi sztag na samej genule i z coraz większego lenistwa obserwuję u siebie coraz większe upodobanie do takiej żeglugi "fokowej".
Pzdr
Kocur
ps. a i w kokpicie wygodniej i nic nie lata nad głową ;)

*****

szkodnik napisał(a):
płynąc na 1/3 foka wózkowi szotów zabraknie regulacji na szynie przy kursach ostrych


A nie ma możliwości zalożenia dlugich szyn szotowych ?
Ja mam u siebie szyny ponad 2 metry i nawet skrajne zrolowanie genuy nie zmiania kąta prowadzenia szotow.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2011, o 18:02 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
W Antilach 22 i 24 na kabinie jest przetłoczenie przygotowane do szyny 60 cm :D.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2011, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
szkodnik napisał(a):
W Antilach 22 i 24 na kabinie jest przetłoczenie przygotowane do szyny 60 cm


Na kabinie ?
To cholernie wąsko prowadzony jest ten żagiel.
I pewnie jest malutki i bez mozliwości założenia dużej genuy?
To ktoś chiba czegoś nie przemyslał.
Znane mi jednostki maja szyny szotowe na półpokładach.
Nie chce mi sie w to wnikać ale nie jest to chyba przemyślana konstrukcja szyn - tam nie ma półpokładów ???
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2011, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojciech1968 napisał(a):
xxx napisał(a):
dlaczego przechyl powoduje tendencje do nawietrznosci?

Widziałem ( później sam tego doświadczyłem ) jak pewien samotny żeglarz wchodził Węgorapą do Węgorzewa stojąc na dziobie jachtu ... przechylając / balastując jacht na lewą burtę skręcał w prawo i odwrotnie, balast na prawą burtę jacht skręcał w lewo.
Jacht był pchany przez silnik , a ster swobodnie utrzymywał się w osi jachtu.
Tym można zobrazować tendencję jachtu do ostrzenia.


Ja tak robię za każdym razem jak pływam sam i muszę złapać boję bosakiem wędrując na dziób :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 02:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Wojciech1968 napisał(a):
przechylając / balastując jacht na lewą burtę skręcał w prawo i odwrotnie, balast na prawą burtę jacht skręcał w lewo.

Catz napisał(a):
"Steruje" tak dosc czesto i jest akurat odwrotnie.

To zależy co powoduje skręcanie. Może on ma po prostu za ciężkiego rumpla...? :lol:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 07:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Na kabinie ?
To cholernie wąsko prowadzony jest ten żagiel.
I pewnie jest malutki i bez mozliwości założenia dużej genuy?
To ktoś chiba czegoś nie przemyslał.


bury_kocur napisał(a):
Nie chce mi sie w to wnikać ale nie jest to chyba przemyślana konstrukcja szyn - tam nie ma półpokładów ???


Kocurze, mam ogromny szacunek do Twojej wiedzy i doświadczenia morskiego. Niemniej cytowane słowa nie dość, że są strasznie błędne, to i mocno uderzające w wiedzę i doświadczenie konstruktora tej łódki, który jest, zapewniam Ciebie, jednak bardzo dużym fachowcem w swojej branży.
Dopuść możliwość, że istnieją jachty odmienne od Twojego i formuła żeglowania również odmienna od Twojej. Antile 22 i 24 mają zaprojektowane standardowo foki. Gdyby ktoś chciał mieć jacht z genuą - na pewno Jacek podpowie jak i gdzie umieścić szynę.

Nie muszę dodawać, że wielkie genuę wcale nie są sprawniejsze od takielunku z fokiem, jedynie są odzwierciedleniem okresowej mody i gformuły regatowej, która nie karała przedni trójkąt. W ramach potwierdzenia mojej tezy zapraszam serdecznie TCiebie na regaty w Gdyni w ten weekend. Będę startował łódką spod ręki Jacka i to z fokiem i z krótkimi (nie 2-metrowymi) szynami wózków szotowych. Świetna okazja by udowodnić czy Jacek coś przemyślał czy nie.
Zapewniam Ciebie, że każda łódka to kompromis i wybór konkretnego typu takielunku na Antilach jest krokiem świadomym i przemyślanym. Słowa że ktoś coś "nie przemyślał" są nie przemyślane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
WIktor oprócz foka i grota masz genakera?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 15:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mam pożyczonego genakera, ale w PPJK nie używam. Fok dobrze działa na wytyku.
Na MŻMP będę testował spinakera.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2011, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Zapewniam Ciebie, że każda łódka to kompromis i wybór konkretnego typu takielunku na Antilach jest krokiem świadomym i przemyślanym. Słowa że ktoś coś "nie przemyślał" są nie przemyślane.


Witaj
Znam Jacka Daszkiewicza osobiście i mam do Niego ogromny szacunek za całokształt wiedzy w projektowaniu jachtów.
Sam kilka lat temu uczestniczyłem w pierwszych pomiarach Maxusa 33 w Sztynorcie owego grudniowego wieczoru i byłem pod wrażeniem parametrów statecznościowych tej łodki.
Nie chcialem nikogo urazić a już Jacka najmniej.
Może rzeczywiście przyzwyczaiłem sie do jednostek "sztakslowych", posiadajacych duże żagle przednie, na których można pływać wręcz samodzielnie.
Stąd moje zdziwienie, że została zaprojektowana konstrukcja o tam małym foku i tak wąsko pracującym.
Jakoś mimo szacunku dla Jacka trudno mi przekonać siedo tego.
Co do kompromisu w projektowaniu jachtów to masz całkowitą rację - ale przyzwyczajenie to druga nasza natura stąd może niefortunne określenie z mej strony.
Także sorka za użyte okreslenie o "nie przemysleniu czegoś".
Do Gdyni w ten weekend nie dotrę ale dzięki za zaproszenia - jak dojadę do Górek to mam furę porejsowej roboty a do Gdyni kawał drogi.
Życze Ci sukcesów i do zobaczenia na wodzie
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Julian Piekarniak i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL