Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 03:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lis 2011, o 02:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Jestem przeciwnikiem wszelkich ograniczeń.
Ale chyba trochę wbrew ogólnemu trendowi - nie mam nic przeciw obowiązkowi AIS na większych statkach. Kosztuje to kilkaset dolców. Żaden koszt. Jeśli kupujecie nowy 16-metrowy jacht morski, to nie rozśmieszajcie mnie - kilkaset zielonych nie odgrywa roli. A bezpieczeństwo rośnie.

Co Wam szkodzi, żeby 15-metrowe kutry rybackie miały obowiązkowy AIS?
Za kilka lat będzie to standard - taki jak dziś GPS czy VHF!!

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Andrzej ja Cię bardzo proszę zastanów się czasm zanim cos napiszesz.
Po pierwsze ilu znasz ludzi kupujących nowe 16m jachty? Podkreslam NOWE. Bo ja znam głownie takich co posiadają lub kupuja stare używane jachty w róznej wielkości i potem co roku tocza walkę z włąsnym budżetem żeby dać radę utrzymać jacht. I każde sto złotych ma tu znaczenie a nie tylko kilkaset dolców. Zanim zaczniesz pisać takie pierdoły to może kup se jacht i spróbuj go utrzymac przez jakiś czas. Wtedy te "kilkaset dolców" nabierze dla Ciebie zupełnie innego znaczenia. Nie wiem ile i w jakiej walucie zarabia się w Warszawie, ale reszta Polski zarabia w złotówkach i niezbyt wiele.
Po drugiew jakim celu jachty miałyby te AIS mieć (w sensie, że obowiązkowo). Do niczego NIEZBĘDNE to nie jest. Absolutnie do niczego.Przydatne? owszem bywa. Niezbędne? w żadnym razie. A zgoda na obowiazkowość czegoś może być jedynie w przypadku rzecze naprawdę i bezdyskusyjnie NIEZBĘDNYCH. AIS nijak do nich nie należy.
Po trzeciewreszcie nie kazdy sobie życzy, żeby przez 24 godziny na dobę każdy na świecie łącznie z żoną, szefem i teściową mógł kontrolować gdzie się aktualnie znajduje.

Piszesz w tytule o małych statkach, a w treści o 16m jachtach... zdecyduj się o jakie zagadnienie Ci chodzi.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
skipbulba napisał(a):
Po trzeciewreszcie nie kazdy sobie życzy, żeby przez 24 godziny na dobę każdy na świecie łącznie z żoną, szefem i teściową mógł kontrolować gdzie się aktualnie znajduje


Koronny argument :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2011, o 16:41
Posty: 135
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Cytuj:
Permanentna inwigilacja, nie wytrzymam
jak mawiał pewien klasyk.

_________________
----
pzdr
żaba
danuta tyrowicz

Milczenie to przyjaciel, który nigdy nie zdradza.
Konfucjusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 17:23
Posty: 224
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował : 108
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Carlo napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Po trzeciewreszcie nie kazdy sobie życzy, żeby przez 24 godziny na dobę każdy na świecie łącznie z żoną, szefem i teściową mógł kontrolować gdzie się aktualnie znajduje


Koronny argument :D


Dokładnie!
W ubiegłym roku miałem mały kontrakt na jachcie z AIS-em, po wpłynięciu do portu dzwoniłem do szefa i meldowałem się gdzie jestem - słyszałem w odpowiedzi "Wiem", dzwoniłem do dziewczyny - słyszałem "Wiem" :)
Poza tym przydatna rzecz :)
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Szkoła Żeglarstwa MORKA
Czartery, szkolenia, wydawnictwa dla żeglarzy
http://www.morka.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kuracencie, oprócz AIS jachty powinny być jeszcze wyposażone w kamerę internetową w mesie z transmisją: a) do szefa, b) do współmałżonka (dla poprawności politycznej: partnera), c) armatora.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2009, o 08:39
Posty: 210
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 60
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ja pierniczę!
"Komplikator" w Twoim organizmie jest coraz większy ;)

_________________
" Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy,
że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 09:33 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kuracent napisał(a):
Jestem przeciwnikiem wszelkich ograniczeń.
Ale chyba trochę wbrew ogólnemu trendowi - nie mam nic przeciw obowiązkowi AIS na większych statkach

Andrzeju,ulepszaj siebie ,a nie świat,bo historia takich "ulepszaczy " zna i nigdy na nich dobrze nie wyszliśmy...i nawet nie pisz takich bredni bo jeszcze jakiś walnięty decydent to przeczyta i będziemy musieli mieć takie ustrojstwa nawet na kajakach bo takie "praktyczne" i koszt to zaledwie kilkaset baksów.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 09:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Colonel napisał(a):
Kuracencie, oprócz AIS jachty powinny być jeszcze wyposażone w kamerę internetową w mesie z transmisją: a) do szefa, b) do współmałżonka (dla poprawności politycznej: partnera), c) armatora.


I w koi :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Andrzeju, zaczynasz od deklaracji, że jesteś przeciwnikiem wszelkich ograniczeń, a wszystko, co piszesz dalej dowodzi, że reprezentujesz myślenie typowo biurokratyczne: wydamy przepis i będzie klawo!

A ja Ci powiem, jako "praktyk-remiecha", coś, co Cię pewnie zaskoczy: Otóż przewiduję, że w niedługim czasie trzeba będzie ograniczyć używanie AIS, albo zmienić (technicznie) możliwości tego urządzenia.

Ceny AIS-ów klasy B tak spadły, że wielu żeglarzy kupuje sobie ten gadżet (mam na myśli "normalną" część świata). Tak się składa, że w tym roku krążyłem trzy razy po szkierach wokół Sztokholmu. Raz na Zawiasie z niewidomymi i dwa razy na Borchardzie. Na Borchardzie nie było AIS-a, więc był święty spokój. Ale na Zawiasie? W nocy - spokój, ale w dzień (i to wolny od pracy) - można oszaleć.
Na "jeziorku" między szkierami, pojawia się na ekranie komputera 70 (słownie siedemdziesiąt) "ech" AIS-owych, w promieniu pół mili. Z tego ze 30 jachtów halsuje, więc co chwilę (tzn. co 20 sekund) kilkanaście ech zmienia się na czerwone i system wrzeszczy, że zaraz będzie zderzenie, a po dalszych 20 sekundach te czerwone zmieniają się na zielone, a następna dwudziestka drze mordę na czerwono.

Jedyne wyjście: olać wspaniały system i wyjść (fizycznie) na pokład, gdzie w ciągu kilku sekund jestem w stanie ocenić, że te 50 jachtów olewam, bo idą w inną stronę, następne 15 idzie w moją stronę, ale za wolno, (albo za szybko) żeby się ze mną zderzyć, trzy stoją w dryfie, bo załoga łowi ryby, a na pozostałe dwa muszę uważać.

To wszystko dzieje sie teraz, kiedy (na oko) 20-30 procent szwedzkich jachtów ma AIS. A co będzie, kiedy wszyscy sobie kupią ten gadżet? Jedyna nadzieja w tym, że w ichnim korsaren-jachten-klubben, czy jak tam się to nazywa, nie mają Kuracenta, więc nie wpadną na pomysł obowiązku wyposażania jachtów w AIS.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Janusz - w takiej sytuacji wyłączcie alarmy albo ustawcie limity alarmów CPA i TCPA na zero - i po problemie z alarmami.
Myślę, że przynajmniej połowa statków ma tak stale ustawione limity :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
w takiej sytuacji wyłączcie alarmy albo ustawcie limity alarmów CPA i TCPA na zero - i po problemie z alarmami.
Nienienie! Ja tę sztuczkę dawno odkryłem, ale - niestety - kuracentyzacja życia postępuje w tempie zastraszającym. :lol: Po "wyzerowaniu" CTA i TCPA co chwilę jakaś dociekliwa załogancka zaraza przyłazi ze stwierdzeniem, że w naszym AIS-ie chyba coś się popsuło, bo on milczy, a przecież te dwa statki ewidentnie idą na zderzenie. To, co proponujesz zdaje egzamin na mostku frachtowca, gdzie wachta składa sie z oficera sztuk jeden. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Kuracent napisał(a):
Jestem przeciwnikiem wszelkich ograniczeń.
...........
Co Wam szkodzi, żeby 15-metrowe kutry rybackie miały obowiązkowy AIS?


Słowo "obowiązkowy", zprzeciwniku wszelkich ograniczeń (ergo - bezsensownych zobowiązań takoż).

Abstrahując od spraw czysto utylitarno-technicznych, o których pisali Zbieraj i drugie wcielenie Jaromira.

A jeśli już szczegółowo roztrząsać sprawę kutrów zajętych połowem:

a) wiem, że prawie każdy rybak jeszcze nie wyszedł z główek, a już ma koszyk pod masztem (w nocy właściwe światła),
b) wiem, że on pracuje, a ja się po tym morzu pętam tylko dla zabawy,
c) wiem, że jego manewry (zwłaszcza pod trałem) nie są dowolne, a ściśle wymuszone rodzajem używanego sprzętu połowowego,
d) wiem, że światła nawigacyjne (burtowe) i tak nie są widoczne, jeśli włączy na dziobie lub rufie "wabik" (silny biały reflektor skierowany w wodę),
e) wiem, że zgodnie z COLREGsami - on ma pierwszeństwo,
i
f) - konkludując - natychmiast spieprzam mu z drogi.

Do tego mi nie jest potrzebny ani komputer, ani AIS (bo to pudełko powie jeno, że to "fishing vessel" - o czym od dawna wiem, i nic ponadto. Aaaaa, poda nazwę, która jakoby mało mnie interesuje).

Wszelkie "kalkulacje zbliżenia" pracowicie liczone i wyświetlane na ekranie ("czerwony-zielony") i tak biora w łeb, bo:

a) jeśli gość łowi okrężnicą - to wykona regularną cyrkulację, a jego kurs będzie się zmieniał "non-stop"
b) jeśli wlecze trał - to bardziej się boję nie jednostki, tylko tych kilkuset metrów lin, wleczonych za rufą,
c) jeśli dwa łowią "w tukę" - to najbardziej nieodpowiednie miejsce jest nie na kursie poszczególnych jednostek, tylko "centralnie między nimi".

A - Bogiem a prawdą - jeśli idzie o rybaków, to "odległość niebezpieczna" (naprawdę niebezpieczna) nie przekracza kilu kabli. AIS wyje znacznie wcześniej. I tylko wkurza człowieka.

Co więcej - jeśli prawidłowo zidentyfikuję sposób poławiania (używane narzędzie połowowe) to jestem w domu. Tzn. z góry wiem, jakim kursem gość idzie i jaki kurs będzie utrzymywał. Znaczy - wiem, w którą stronę spieprzać.

AIS nie jest do tego potrzebny. Potrzebne są oczy i wyobraźnia przestrzenna.

Z obowiązkowym AISem dla kutrów - trafiłeś, bracie jak kulą w płot. Tej kategorii statków nie jest on potrzebny. Co więcej, jednostkom przechodzącym przez łowisko -sygnał AIS z kutra - też jest niepotrzebny.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Ostatnio edytowano 4 lis 2011, o 12:55 przez JasiekN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maro M napisał(a):
w Twoim organizmie

Czyim?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
peter napisał(a):
jeszcze jakiś walnięty decydent to przeczyta i będziemy musieli mieć takie ustrojstwa nawet na kajakach

Prorok, czy co?

USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS), spełniające
wymagania określone w rozdziale V Konwencji SOLAS.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
I to Wojtku dotyczy kajaków?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
I to Wojtku dotyczy kajaków?


Cytuj:
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) statku - należy przez to rozumieć urządzenie pływające używane w środowisku morskim

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
peter napisał(a):
jeszcze jakiś walnięty decydent to przeczyta i będziemy musieli mieć takie ustrojstwa nawet na kajakach

Prorok, czy co?

USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS), spełniające
wymagania określone w rozdziale V Konwencji SOLAS.
Z tym, że w SOLAS jest wyłączenie.

Wojtek, można sobie tak absurdalnie podejść do tej ustawy, ale co to da?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marek napisał(a):
Wojtek, można sobie tak absurdalnie podejść do tej ustawy, ale co to da?

Ustawa powinna być tak napisana, żeby jakiś durny urzędas jej nie zepsuł. A tą może, niestety.

Pomyśl, co może być, gdy zmieni się dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Żeglugi. Na przykład na jakiegoś Karskiego, bo się do sejmu nie dostał i trzeba znaleźć mu zajęcie.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Marek napisał(a):
USTAWA
z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS), spełniające
wymagania określone w rozdziale V Konwencji SOLAS.
Z tym, że w SOLAS jest wyłączenie.

Tak, ale ustawa mówi o tym, że urządzenie AIS ma spełniać wymagania SOLAS, a nie że statek ma spełniać te wymagania.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:22 

Dołączył(a): 21 wrz 2011, o 12:33
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Może lepiej juz kupic zeby potem tego nie robic pod presja urzędasa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Greg. napisał(a):
Może lepiej juz kupic zeby potem tego nie robic pod presja urzędasa.


Masz rację jeszcze z jednego powodu, Janusz pisał, że urządzenia AIS tanieją, ale się pomylił, w tym roku podrożały, bo już nie pamiętam gdzie, w europie, (to będzie Jacek wiedział i może napisze) weszły jako wyposażenie obowiązkowe i ceny na rynku poszły w górę.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Tak, ale ustawa mówi o tym, że urządzenie AIS ma spełniać wymagania SOLAS, a nie że statek ma spełniać te wymagania.
Przeczytaj sobie Art.2 ustawy: "Ustawę stosuje się z zachowaniem postanowień umów międzynarodowych... "

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 11:15
Posty: 93
Lokalizacja: Wawa/Jabłonna
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy mors
W Ustawie jest też fragment:
Cytuj:
3. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, kategorie statków zwolnionych z
wymogu wyposażenia w urządzenia systemu AIS, biorąc pod uwagę pojemność brutto, rodzaj, rok budowy oraz rejon
żeglugi statków, z uwzględnieniem przepisów Unii Europejskiej w zakresie systemu monitorowania i informacji o
ruchu statków.

Pewnie w rozporządzeniu jachty zostaną zwolnione z obiwiązku posiadania AISa.

Greg. napisał(a):
Może lepiej juz kupic zeby potem tego nie robic pod presja urzędasa.

Dobrowolnie - czemu nie? Ale dlaczego ma być przymus?

_________________
Pozdrawiam
Rafał Kirkiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
ZygZag napisał(a):
Pewnie w rozporządzeniu jachty zostaną zwolnione z obiwiązku posiadania AISa.
Mać! To są skutki mirmiłowania przez Starą Zientarę.

JACHTY SĄ ZWOLNIONE Z POSIADANIA AIS nie przez ministra, tylko na podstawie Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzonej w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319 oraz z 1986 r. Nr 35, poz. 177) wraz z Protokołem z 1978 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o
bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 320 i 321), i z Protokołem z 1988 r. dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie dnia 11 listopada 1988 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 191, poz. 1173), zwanej "Konwencją SOLAS".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
ZygZag napisał(a):
Pewnie

Może...

Powtórzę... Liczenie na dobrą wolę urzędników uważam za co najmniej nieroztropne.

...
"dziennikarz": - Jacht nie miał AIS-a. Dlaczego nie wprowadzono takiego wymogu?
urzędnik: - Rozporządzenie nie przewiduje....
'dziennikarz": - Kto odpowiada za treść rozporządzenia?

niemożliwe?

W TV właśnie dziennikarze wymyślili, że Boening był niesprawny... bo miał status MEL (czy jakoś tak), czyli nie w pełni sprawny... a tłumaczenie eksperta, że powodem niepełnej sprawności była spalona żarówka nad siedzeniem jednego pasażera nie pomaga - był niesprawny i już...

ręce opadają...

Mark Twain napisał(a):
Niczyje zdrowie, wolność i mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje parlament


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Marek napisał(a):
JACHTY SĄ ZWOLNIONE Z POSIADANIA AIS nie przez ministra, tylko na podstawie Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu

USTAWA z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 14. 1. Statek powinien być wyposażony w urządzenie Systemu Automatycznej Identyfikacji (AIS), spełniające
wymagania
określone w rozdziale V Konwencji SOLAS.
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
1) statku - należy przez to rozumieć urządzenie pływające używane w środowisku morskim


Prawo lokalne może być bardziej restrykcyjne niż międzynarodowe - i tu możemy mieć taki przypadek.

Lepiej dmuchać na zimne, niż obudzić się z ręką w nocniku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: ZygZag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Pomysl obowiazku nadajnika AIS dla jachtow jest moim zdaniem i tu podpisuje sie pod przedmowcami, calkowicie zbedny.

Natomiast przyznam sie, ze podoba mi sie, jak napisal w pierwszym poscie Kuracent, wprowadzenie tego dla kutrow rybackich.

Te czorty czasem slabo widac, oswietlenie maja czasami szczatkowe i przy slabej widocznosci, mglach, szarowce fajnie byloby wiedziec, ze diabelnik tam jest i w ktora stronie plynie. Zwlaszcza jak cus taszczy za soba. Nie sa to statki sensu stricto konwencyjne i nie maja obowiazku dzisiaj ale pomysl mi sie podoba.

Jak zaloga jest nieliczna, np sztuk dwie i sa dlugie przeloty, uprzyjemnilo by to moim zdaniem zegluge. Wtedy juz zostaly by tylko wojskowe okrety, w ktore z nienacka moznaby sie powaznie wchrzanic :D Kolega mial taka akcje we mgle... Malo nie popuscil i wcale mu sie nie dziwie ;)

_________________
" Wszystko zaczyna się od marzeń..." kpt. J. Wąsowicz s/y Antica

Izabela Zdanowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Pomysł obowiązku nadajnika AIS dla kutrów jest - zwłaszcza wobec posiadania przez kutry satelitarnych systemów monitorowania pozycji - całkowicie zbędny.

Natomiast przyznam się, że podoba mi się, jak napisał minister, wprowadzenie tego dla jachtów żaglowych.

Te czorty czasem słabo widać, oświetlenie mają czasami szczątkowe i przy słabej widoczności, mgłach, szarówce fajnie byłoby wiedzieć, że diabelnik tam jest i w którą stronę płynie. Zwłaszcza jak cholera kluczy bez sensu raz w lewo raz w prawo. Nie są to statki sensu stricto konwencyjne i nie mają obowiązku dzisiaj ale pomysł mi się podoba.

Z rybackim pozdrowieniem....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
doktor napisał(a):
Janusz pisał, że urządzenia AIS tanieją, ale się pomylił,
Nic takiego nie pisałem :roll: Sformułowanie "ceny tak spadły, że..." nie oznacza że wczoraj było drożej, a dziś jest taniej. Chodzi o spadek cen "na przestrzeni dziejów".
doktor napisał(a):
nie pamiętam gdzie, w europie, (to będzie Jacek wiedział i może napisze) weszły jako wyposażenie obowiązkowe i ceny na rynku poszły w górę.
No, bez spiskowej teorii dziejów! Nigdzie nie są obowiązkowe, a ruch cen wynika z ruchu kursów złotówki

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
pierdupierdu napisał(a):
Te czorty czasem słabo widać, oświetlenie mają czasami szczątkowe i przy słabej widoczności, mgłach, szarówce fajnie byłoby wiedzieć
Milo mi bardzo, ze az tak Cie natchnelam, ze uzywasz moich zamiast swoich slow do wyrazenia wlasnych mysli ;) Zawsze to szybciej i nie trzeba za dlugo samemu myslec ;) A jaka duma byc tak cytowanym ;)

Napisalam, ze z mojego osobistego, egoistycznego punktu widzenia, byloby to przydatne. Bo skoro widze promy, tankowce, kontenerowce to chcialabym widziec na tym samym urzadzeniu kutry. Nie oznacza to wcale, ze jest to zdanie jedynie sluszne, obowiazujace i z dyrektywa: "do wykonania natychmiast". Mnie osobiscie by to pasowalo, co nie oznacza, ze jest to przeslanka do wywracania obecnego systemu do gory nogami.

_________________
" Wszystko zaczyna się od marzeń..." kpt. J. Wąsowicz s/y Antica

Izabela Zdanowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Issa napisał(a):
to chcialabym widziec na tym samym urzadzeniu kutry.


Iza - jeszcze raz powtórzę - po co?

Jak rybaka nie widzisz na wzrokowej - to nie jest groźny.

Jak go masz na wzrokowej - to i tak tylko oczy Ci są potrzebne.

AIS poda Ci (ponad informację już posiadaną) tylko nazwę tego rybaka. Mniemam, że jest Ci ona doskonale obojętna.

No to po kiego?

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL