Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 paź 2019, o 21:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Popsuty ster
PostNapisane: 19 lis 2009, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Uwaga: pytanie jest podchwytliwe :-)

Wyobraź sobie, że płyniesz pod polską banderą jachtem Carter 30. Łódka dzielna, w miarę szybka - jest miło i przyjemnie. Na widnokręgu zaczynasz rozpoznawać poszczególne budynki Kopenhagi a załoga debatuje do której knajpy pójdziecie wieczorkiem na piwo.

Nagle trzask, łup, zgrzyt - cholera wie co się stało, sternikowi rumpel z rąk wyrwało :-)
Jesteś dzielnym skipperem! Szybko opanowujesz panikę wśród załogi i dokonujesz rozeznania sytuacji.
Okazuje się, że coś dziwnego stało się z urządzeniem sterowym, częściowo zablokowała się płetwa i jedynie można nią poruszać pomiędzy pozycją "zero" a "lewo na burt".
Kombinujesz ale nic nie pomaga - możesz żeglować tylko prosto lub w lewo. W prawo ani hu, hu, nawet pół stopnia nie chce pójść.

I tu się zaczyna zagadka:
Czy stałeś się przez to statkiem o ograniczonej manewrowości czy może statkiem nieodpowiadającym za swoje ruchy?
Jakie oznakowanie musisz w związku z tym pokazywać w dzień a jakie w nocy?

Tu jest troszkę ściągawki: http://strony.aster.pl/zientara/files/V ... PZZM_2.pdf

Wojtuś, zamknij się proszę. :-) :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 12343
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 1610
Uprawnienia żeglarskie: ...
zamykam się :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
stałem się statkiem nieodpowiadającym za swoje ruchy.

- oznakowanie w dzień dwie czarne kule jedna nad drugą
- oznakowanie w nocy, dwa czerwone światła na topie 360 stopni + standardowo światła burtowe zielone czerwone i białe rufowe

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
No, no Bananku - widzę, że robisz postępy! :-)
Pół odpowiedzi dobrze!

Pytanie dodatkowe: Które pół odpowiedzi Banana jest prawidłowe i dlaczego?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Pół odpowiedzi dobrze!


które pół ?

bo przecie nie jestem statkiem o ograniczonej zdolności manewrowej bo to statek, który z powodu wykonywanych prac nie jest w stanie manewrować, a także ustępować drogi innym statkom.

a oznakowanie wziąłem z głowy jeśli chodzi o noc i ze ściągi jeśli chodzi o dzień.

aha i jestem statkiem w ruchu ;) bo się kuźwa kręcę w kółko, zanim nie ściągnę żagli lub nie zatrzymam silnika ;) i nie postanowię co dalej.

.... no chyba że się nie posuwam - to dwa czerwone topowe w około tylko

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Dwie prośby Tomeczku:

1. Zacznij używać klawisza "Shift" :-)
2. Przeczytaj pytanie z pierwszego postu.

HINT: Żeby ułatwić czytanie ze zrozumieniem a w zasadzie, żeby ułatwić zrozumienie w czasie czytania, dokonałem edycji pierwszego postu - zmieniłem formatowanie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3117
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
No, no Bananku - widzę, że robisz postępy! :-)
Pół odpowiedzi dobrze!

Pytanie dodatkowe: Które pół odpowiedzi Banana jest prawidłowe i dlaczego?


hm. moim zdaniem ok

Tomku, światełka i oznakowanie się zgadza z takowym,a definicja = "Statek nie odpowiadający za swoje ruchy - statek który z pewnych wyjątkowych powodów nie jest w stanie manewrować zgodnie z COLREGs, a także ustępować drogi innym statkom."*

tak więc nie wiem o co Markowi chodzi... może o to, że nie dopisałeś - posuwający się po wodzie?

*przed chwilą sprawdzałam... hm

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Moniia napisał(a):
tak więc nie wiem o co Markowi chodzi...


To już wyjaśniam :-)
Zła była druga część odpowiedzi Tomka czyli odpowiedź na to:
Maar napisał(a):
Jakie oznakowanie musisz w związku z tym pokazywać w dzień a jakie w nocy?


Napisałem na początku, że pytanie jest podchwytliwe, bo jest - wymaga przeczytania tej mojej grafomańskiej beletrystyki początkowej i wyłowienie z niej tego co ważne, czyli typu jachtu. Gdy znasz typ (to chyba nie było trudne zauważyć, że piszę o Carterze 30? :-) ) to trzeba było zastanowić się jaka jest jego długość i jakie są wyłączenia w MPDMie.

I właśnie tego Ty ani Tomek nie zrobiliście :-(

Odpowiedź prawidłowa: Nie muszę sygnalizować mojej zasranej sytuacji ani w dzień, ani w nocy.

I pytanie dodatkowe - dlaczego nie muszę sygnalizować? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3117
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
Moniia napisał(a):
tak więc nie wiem o co Markowi chodzi...


Odpowiedź prawidłowa: Nie muszę sygnalizować mojej zasranej sytuacji ani w dzień, ani w nocy.

I pytanie dodatkowe - dlaczego nie muszę sygnalizować? :-)


Hm, tak myślałam że o to słówko chodzi ale o zerknięciu na wyłączenia nie pomyślałam.
Prawidło 27 (Statki nie odpowiadające za swoje ruchy lub statki o ograniczonej zdolności
manewrowej) g daje pełną odpowiedź:
MPDM napisał(a):
g/ Statki o długości mniejszej niż 12 metrów, z wyjątkiem statków zajętych pracami nurkowymi, nie są obowiązane pokazywać świateł i znaków wymaganych niniejszym prawidłem,

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jak to człowiek jeszcze mało wie.
W ściądze nie było czego nie muszę.
Ale jak bym te kule powiesił i światła zapalił to nikt mnie nie wyśmieje u wybrzeży Kopenhagi ? :)
W Polsce by powiedzieli że nadgorliwy , hehe :)

Czy trzeba znać te przepisy na pamięć, tak jak się powinno znać kodeks drogowy, jak się ma prawo jazdy ? Będąc prowadzącym jacht oczywista.

Ale zagadka przednia - zadam ją na kursie :)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 22:15
Posty: 2505
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Maar napisał(a):
I pytanie dodatkowe - dlaczego nie muszę sygnalizować? :-)


Bo pływamy takim małym gównem że i tak nas wszyscy rozjadą, a nie my ich, w razie czego :?: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
banan70 napisał(a):
Ale jak bym te kule powiesił i światła zapalił to nikt mnie nie wyśmieje u wybrzeży Kopenhagi ?

Nikt cię nie wyśmieje, ale... skąd niby weźmiesz dwie kule (że o dwóch czerwonych światłach nie wspomnę)?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 09:41
Posty: 293
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
że o dwóch czerwonych światłach nie wspomnę


a może dwa ogniska??? 8) :lol:

_________________
pozdrawiam
Tomasz Mahrburg
TMG geodezyjna obsługa inwestycji, geodezja Szczecin, Pajęczno Łódzkie, geodeta Pajęczno, usługi geodezyjne Szczecin Pajęczno Łódzkie, modele 3D do maszyn, pomiary terenu (dtm, dsm) z UAV(dron)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3117
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tommy napisał(a):
Maar napisał(a):
że o dwóch czerwonych światłach nie wspomnę


a może dwa ogniska??? 8) :lol:


Oj, nie radziłabym... :twisted:

MPDM napisał(a):
ZAŁĄCZNIK IV
SYGNAŁY WZYWANIA POMOCY
(...)
h) płomień na statku (jak np. paląca się beczka smoły, oleju itp.),
(...)
2. Używanie lub pokazywanie któregokolwiek z powyższych sygnałów w innym celu niż dla wskazania niebezpieczeństwa i potrzeby pomocy oraz używanie innych sygnałów, które można byłoby pomylić z którymkolwiek z powyższych sygnałów jest zabronione.
(...)


Chyba, że chcesz mieć całe stado ratowników wokół... to ruchliwy akwen :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 12343
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 1610
Uprawnienia żeglarskie: ...
Maar napisał(a):
skąd niby weźmiesz dwie kule (że o dwóch czerwonych światłach nie wspomnę)?


Żebyś się nie zdziwił.

Np. w Grecji jachty czarterowe mają - na Santorii są w wyposażeniu 2 czerwone, 3 kule i stożek. Z takim wyposażeniem była kupiona.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Maar napisał(a):
skąd niby weźmiesz dwie kule (że o dwóch czerwonych światłach nie wspomnę)?


Żebyś się nie zdziwił.

Np. w Grecji jachty czarterowe mają - na Santorii są w wyposażeniu 2 czerwone, 3 kule i stożek. Z takim wyposażeniem była kupiona.

Właśnie to chciałem napisać, czarne kule i czarny stożek są zawsze na jachtach czarterowych (Grecja, Chorwacja, Delphia na Bałtyku). Świateł nie było nigdy, bo porządni :D czarterobiorcy w nocy są w porcie !
Pytanie dodatkowe, po co jest czarny stożek ?
Odpowiadają z patentami od sternika w dół.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Czy sternik też może? Może :)
Czarny stożek - statek idący pod żaglami i na silniku. Nie wiem, jak tu jest z długością - czy też jest te 12 m?

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Macieq napisał(a):
Nie wiem, jak tu jest z długością - czy też jest te 12 m?

Tego też nie wiem.
Wielokrotnie widziałem jachty idące na silniku i żaglach/sam też wielokrotnie tak pływałem, ale nigdy nie widziałem czarnego stożka/nigdy go też nie wywiesiłem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Znalazłem jakiś załącznik do rozporządzenia i nie ma tam nic na temat długości - czyli każdy jacht żaglowy idący pod żaglami i na silniku powinien wywiesić stożek.

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Macieq napisał(a):
Znalazłem jakiś załącznik do rozporządzenia i nie ma tam nic na temat długości - czyli każdy jacht żaglowy idący pod żaglami i na silniku powinien wywiesić stożek.

Maciek, będziesz Głównym Specjalistą od Wieszania Czarnego Stożka w naszym greckim rejsie :D
I tyle OT :evil:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 16:22
Posty: 1904
Podziękował : 233
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
[i]....
Na widnokręgu zaczynasz rozpoznawać poszczególne budynki Kopenhagi a załoga debatuje do której knajpy pójdziecie wieczorkiem na piwo...

No a na to to piwo to w końcu kiedy i gdzie :?: :D
Tak tylko pytam skoro konkurs rozstrzygnięty :(

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2009, o 23:01 

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 00:14
Posty: 173
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
cape napisał(a):
Wielokrotnie widziałem jachty idące na silniku i żaglach/sam też wielokrotnie tak pływałem, ale nigdy nie widziałem czarnego stożka/nigdy go też nie wywiesiłem.


Mi się zdarzyło na kanale kilońskim, bo mandatu w euro dobrze było uniknąć (wogóle i tak zdziwiłem się, że można tam żagle postawić - oczywiście tylko w konfiguracji żagle + silnik)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Stara Zientara napisał(a):
Żebyś się nie zdziwił.
Np. w Grecji jachty czarterowe mają...

Wojtek, ale Grecja nie leży koło Kopenhagi i nie pływa się tam Carterami 30 :-)

BTW czy na polskim jachcie mniejszym niż 16 metrów spotkałeś dwie kule?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 00:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 12343
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 1610
Uprawnienia żeglarskie: ...
Tak, na Placku (Nefryt) były 3 kule i 2 czerwone :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10427
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4450
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maar napisał(a):
BTW czy na polskim jachcie mniejszym niż 16 metrów spotkałeś dwie kule?

Owszem, jak były wpisywane do WWR

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Na rejsie na GibSea 442 s/y Jumbo, też mieliśmy jakieś czerwone światła dodatkowe, leżały zwinięte w kącie ;)
No ale to łódka co ma 13.70 m długości

Wczoraj sprawdzałem w książkach jakie posiadam do nauki na sternika, a propos postu o przydatności książek zalecanych przez PZŻ ... informacja o dł jachtu i czy musi czy nie ..
- w Żeglarz i sternik jachtowy - Autorzy: Andrzej Kolaszewski, Piotr Świdwiński - ta informacja była zawarta
- w Vademecum żeglarstwa morskiego - Autorzy: Zbigniew Dąbrowski, Jerzy W. Dziewulski, Marek Berkowski - już jej nie znalazłem

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 21:35
Posty: 842
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
nie jestem pewien ale na Szponie, albo Sumo (oba Cartery) była kula i lampki... jakieś mam niejasne wspomnienie :) ale na pewno nie jest to reguła, tylko wyjątek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Żebyś się nie zdziwił.
Np. w Grecji jachty czarterowe mają...

Wojtek, ale Grecja nie leży koło Kopenhagi i nie pływa się tam Carterami 30 :-)

BTW czy na polskim jachcie mniejszym niż 16 metrów spotkałeś dwie kule?

Na S/Y Oak (Delphia 40) 11.95 były kule, stożek i (chyba) dwa czerwone swiatła. Bandera polska. Jachy posiada KB (chodzi w czarterach).

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 18:51
Posty: 1189
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 186
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Ostatnio na czarterowym Conradzie miałem ze świateł tylko i wyłącznie silnikowe . Na szczęście moja czołówka miała czerwone ciągłe i ją przywiązałem do relingu , druga czołówka i kawałek folii zielonej robił za prawe burtowe a latarka przywiązana do achtera za rufowe. Dobrze ,że teraz wszyscy czołówki wożą ze sobą . :)
Z interesujących nas innych akcesoriów był stożek i kula i to by było na tyle...

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2009, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Abstrahując od mania* czy nie mania dwóch kul to różne rzeczy mnie różnie rozśmieszają. Na ten przykład stocznia Delphia mnie rozśmiesza bardzo. Czy to taki trend jest, że wszyscy na wszystkim i zawsze chcą kombinować?
12 metrów jest długością kluczową w wielu aspektach, więc co robią marketingowcy z Delphi?
cape napisał(a):
Na S/Y Oak (Delphia 40) 11.95

Wymyślają nową matematykę. Według nich 11,95 metra jest bliższe 12,19 (40 stóp) niż 11,89 (39 stóp) i dlatego należy zaokrąglić do 40 stóp.
W efekcie klient płaci za jacht 40 stopowy a dostaje 39 :-)


[*] śmiem twierdzić, że dwie kule na mniejszych jachtach trafiają się przez przypadek.

Dodałem później:
Zgrzyb napisał(a):
Z interesujących nas innych akcesoriów był stożek i kula i to by było na tyle...
Bo tyle tego było potrzebne.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL