Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 paź 2019, o 21:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2009, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Pytanie / zagadka w celach edukacyjnych ;)
Płyniecie z Górek Zach. do Jastarni, jachtem żaglowym na żaglach.
Wieje z N 4 B. Łódka ma kąt martwy około 90 stopni.
Na pokładzie system wachtowy. Wypływacie z Górek o 0800.
Prędkość wskazuje log z butelki i linki 12 metrowej, co to się naprężywszy po 4 sekundach :)
Zakładam, że siła i kierunek wiatru nie zmienny.
Uwzględniając poprawki wszelkie nawigacyjne.
Ile halsów zrobicie, jakie długie, żeby jak najefektywniej czasowo dotrzeć do pławy przed podejściem do Jastarni ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano 3 gru 2009, o 20:06 przez Banan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 12343
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 1610
Uprawnienia żeglarskie: ...
Nie znam się na bankowości, więc wyjaśnij, co to jest "kont martwy".

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
"kont martwy" jest wtedy gdy na koncie bankowym masz kasę, ale nie masz do niej dostępu ;)
Dzięki Wojtku za uwagę - już poprawiłem. Błędziasz jestem wiem .... te słowniki są moim wybawieniem ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
"Błądzisz", czy "błędziarz" ? Banan, tylko się nie irytuj :mrgreen:

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Macieq napisał(a):
"Błądzisz", czy "błędziarz" ? Banan, tylko się nie irytuj :mrgreen:

Błądzi, więc jest?
:mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Panowie, weźcie się za zadanie...lepiej co ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Banan, czy takie zagadki/zadania na sternika dają ? Dopłyniesz, jak dopłyniesz. Generalna zasada, płyniesz jak najdłużej kursem maksymalnie zbliżającym biorąc wysokości tyle, ile trzeba. A liczenie przed wypłynięciem zwrotów ? Ich pozycji ? A po co ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2009, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tak na "drobne"
banan70 napisał(a):
Na pokładzie system wachtowy

A jakie to ma za znaczenie ?
banan70 napisał(a):
Prędkość wskazuje log z butelki i linki 12 metrowej, co to się naprężywszy po 4 sekundach

A jakie to ma znaczenie ?
banan70 napisał(a):
Uwzględniając poprawki wszelkie nawigacyjne

Jakie ? I po co?
banan70 napisał(a):
Ile halsów zrobicie

Tyle, ile potrzeba.
banan70 napisał(a):
jakie długie

Napisałem wyżej
Co bym zrobił, gdybym miał taki dzień Górki/Puck w takich warunkach ? Poszedłbym na silniku na Hel, ca 2/3 h i po wizycie u Morgana pełnym bajdewindem do Pucka.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 22:15
Posty: 2505
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Z górek do Jastarni jest coś koło 20 mil czyli pod halsując pod wiatr coś koło 30 mil. Wszystko zależy od łódki.
Przy założonej prędkości 5,5 kn to na miejscu będziemy za koło 5,5h i tyle muszę wiedzieć przy planowaniu rejskiu :) Jak bym MUSIAŁ popłynąć do Jastarni, a jak nie to bym się wybrał pod Sopot a potem na Hel i z powrotem albo do Pucka jak mówi Cape :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 01:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
cape napisał(a):
I po co?
Żeby się można było w długie jesienne wieczory pobawić.
Ile razy liczyłeś szybkość z logu burtowego? Po co programy nawigacyjne mają funkcję "Performance" z opcjami "open polar file" i "calculate routing?

Cytuj:
Co bym zrobił, gdybym miał taki dzień Górki/Puck w takich warunkach ? Poszedłbym na silniku na Hel, ca 2/3 h i po wizycie u Morgana pełnym bajdewindem do Pucka.
Banan taki akurat głupawy przykład dał.
Pływasz dużo po Śródziemnym, robisz to w dzień na plastikowych wydmuszkach, na których zwrot wymaga jedynie wyłożenia steru - ciekawe czy na okręcie, gdzie zwrot przez sztag wymaga obudzenia całej załogi, walki z baksztagami i takiej pracy kabestanami, że pot po jajach przez pół wachty cieknie też byś lekką ręką rzucił hasło "Zrobi się tych zwrotów tyle ile trzeba" nie zastanawiając się zupełnie ile ich faktycznie trzeba zrobić?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
banan70 napisał(a):
Panowie, weźcie się za zadanie...lepiej co ;)


Nie da się...
1. 0800 rano! Z Górek to ja nigdy nie wychodzę tak wcześnie, nie wyrabiam z godzinnym dojazdem z domu i przygotowaniem łódki... Wychodzenie skoro świt jest do du..y.
2. System "wachtowy" nie nadaje się do normalnego pływania. Do normalnego pływania po parę godzin dziennie po Zatoce nie nadaje się szczególnie mocno. Czyli jest do du....y.
3. Bez odpowiedniego stanu konta nie żegluję, niezależnie od tego ile stopni ma takie konto martwe, samo zycie bez odpowiedniego konta jest do du...y, cóż dopiero zeglowanie...
4. Po cholerę płynąć akurat do Jastarni, gdzieś mniej pod wiatr nie można? Pod wiatr to tak do du..y jakoś...
5. Jak już muszę pod ten wiatr, to czemu na żaglach, przecież mam silnik...? Na silniku pod wiatr też jest do du...y, ale przynajmniej krócej to trwa.
6. O co chodzi z tą butelką i linką, czemu stosuje się do nich imiesłowowy przysłówkowe uprzednie, przecież takie stosowanie jest fleksyjnie do du...y, no i dlaczego prędkości, a nawet ETA nie odczytywać z takiego małego pudełka, jak zawsze?
7. Skąd pewność, że kierunek i siła wiatru będą niezmienne, przecież nigdy dotąd nie były... Takie założenie to do du...y jest.
8. Czemu mam uwzględniać poprawki, kiedy nie lubię, bo są w 99% do du...y?
9. Halsowanie jest mało dżentelmeńskie a zakładanie ilości halsów tym bardziej, to bardzo dołująca, wręcz depresyjna czynność, całkiem do du...y...
10. Pława "J" pod Jastarnią jest tak daleko od Jastarni, że nawigacyjnie jest do du...y, więc się na nią nie pływa, serio...
11. A żeglowanie po to tylko żeby było "najefektywniej", z uwzględnianiem wszelkich szczegółów jest do du...y całkiem.
12. Jak to całe "zadanie"...
13. No offence, ale już wiesz, czemu moja odpowiedź też jest do du...y.
:mrgreen:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jaromir - ręce mi opadły i chęć do pisania :shock:

Tak, to głupawe zadanie, ale chyba nie napisałem, że zadanie to jest z czasów przed GPS-sowych.
Macie do dyspozycji mapę zatoki, i wszelkie 'cyrkle i ekierki' :), tabele dewiacji Waszego statku.
Postawiono żagle i sternik płynie lewym halsem KK=045 bo ostrzej nie może.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 13:00
Posty: 4772
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 310
Uprawnienia żeglarskie: -)
2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3117
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wybacz, Tomku, ale jeśli idę do Jastarni z Górek, to pomijając pytanie poprzedników pod tytułem "po co się tak męczyć?" nie zastanawiam się za zbytnio nad wszelkimi poprawkami... Płynę po prostu orientacyjnie w konkretnym kierunku i potem poprawiam, jak już widzę półwysep. Do nawigacji na Zatoce nic więcej niż kompas plus rozglądanie się wokół potrzebne nie jest*.

Dlatego chyba nie wszyscy potraktowali tę zagadkę poważnie.

*Dodano później: żeby nie było, że zapomniałam. Mapa oczywiście też! Choć dla tych lokalnych też średnio niezbędna do używania, ale w razie co na czymś trzeba móc się znaleźć.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No dobra, to już jej nie rozwiązujcie.
Ciekawe, jakie zadania mieliście na kursie s.j. na pierwszych lekcjach z map i wyznaczania kursu rzeczywistego ? (pytanie retoryczne)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Tomek, takie liczenie halsów i ustalanie ich pozycji nie ma praktycznego sensu. Log butelkowy na zatoce ? On mierzy prędkość chwilową, mając x pomiarów uśredniamy, a więc zliczenie. Tylko po co na zatoce ? Dokładniejszą pozycję dostaniemy z namiarów brzegowych, więc log jest nam niepotrzebny.
Praktycznie rolą skipera przed wypłynieciem sprowadza się do informacji dla załogi. Do Jastarni mamy 20 Mm, bedziemy halsować, ale 4 B to przyjemny wiatr. Zajmie to nam ca 7 h, a jak się nam znudzi, to albo silnik, albo odpadniemy np do Gdynii, bo tam fajne knajpy są (i Dar Pomorza też)

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Pływasz dużo po Śródziemnym, robisz to w dzień na plastikowych wydmuszkach

Wiekszość swoich mil przepłynąłem poza Śródziemnym.
A co do ilości zwrotów, zawsze robię ich tyle, ile trzeba i ani jednego więcej.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zapewne masz rację - ale ja się uczę na kursie - tak nas uczą - dla ćwiczeń, wyznaczania kursu z poprawkami, itp itd, zakładając że nie ma gpsa.
Chodziło oto jakim KR będziemy się odkładać na jednym a jakim na drugim halsie, i tak, żeby zwroty robić przy zmianie wachty i czy maja to byc krótkie a często , czy długie a rzadziej.
No takie ćwiczenia po prostu, żeby okiełznać tą sztukę :) i Tyle.

Jak wypływałem we wrześniu z Górek, s/u Unią, tam nawet kompasu nie było, to też nie kreśliłem kresek na mapie, tylko widziałem Hel i na szagę, potem za cyplem do Władka.

OK zamykam tą durną zagadkę.

Poproszę Was kapitanów o jakieś zadanie z nawigacji :)
Mam nie aktualną mapę zatoki, jeszcze z jakimiś kreskami kolorowymi od radiolatarni, ekierki też mam i cyrkiel ;)
Tylko niech nie będzie to durne zadanie ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zadań z nawigacji w stylu kursu "na patent" to ja nie lubię. Ale skoro masz mapę zatoki to wyznacz wszystkie KD z główek Górek do Jastarni

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Maar napisał(a):
ciekawe czy na okręcie, gdzie zwrot przez sztag wymaga obudzenia całej załogi, walki z baksztagami i takiej pracy kabestanami, że pot po jajach przez pół wachty cieknie

Przepraszam uprzejmie Maar, ale czy tu między wierszami nie ma wymienionej nazwy tego okrętu? Czy nie jest to przypadkiem okręt, który popłynie za pół roku na Islandię? Tak tylko pytam :evil:

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 13:00
Posty: 4772
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 310
Uprawnienia żeglarskie: -)
aż tak dramatyczny opis raczej nie pasuje do Bruceo ;)


Ostatnio edytowano 4 gru 2009, o 15:56 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Wolę się upewnić ;)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3117
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Macieq napisał(a):
Przepraszam uprzejmie Maar, ale czy tu między wierszami nie ma wymienionej nazwy tego okrętu? Czy nie jest to przypadkiem okręt, który popłynie za pół roku na Islandię? Tak tylko pytam :evil:


Nie sądzę, myślę raczej że Marek ma na myśli coś rodzaju Zawiszy czy też Nordy czy innej Antiki ;) gdzie zwrot rzeczywiście może być nieco absorbujący. Nic innego nie da się tutaj podstawić, na w miarę wyposażonym* jachcie z ożaglowaniem bermudzkim zwrot przez sztag przy czwórce wykonuje jedna osoba bez zbytnich trudności (i mówię o osobie o normalnych możliwościach fizycznych - sama robiłam to na jachtach ponad 16 m)

*jeśli ten jacht ma kabestany dostosowane do wielkości żagla przedniego. Jeśli nie, może być potrzebna druga sztuka do porządnego wybrania szota. Ale niekonieczna, tylko że wtedy się nie da płynąć skrajnie ostro.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Moniia, moje pytanie było trochę przekorne ;) Ale nie wiem, czy wiesz, że wspomniane Bruceo ma kilkanaście żagli na stanie i kapitan może sobie zażyczyć nowego foka na nowy hals :lol:

_________________
pozdrawiam
skiera



Za ten post autor Macieq otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 15:11
Posty: 1328
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: jsm
cape napisał(a):
Zadań z nawigacji w stylu kursu "na patent" to ja nie lubię. Ale skoro masz mapę zatoki to wyznacz wszystkie KD z główek Górek do Jastarni


KD ?
Chodzi Ci o KDW, KDD ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3117
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Macieq napisał(a):
Moniia, moje pytanie było trochę przekorne ;) Ale nie wiem, czy wiesz, że wspomniane Bruceo ma kilkanaście żagli na stanie i kapitan może sobie zażyczyć nowego foka na nowy hals :lol:


Nie ma sprawy... przynajmniej z fokiem, też zmieniałam sama żagle przednie na jachtach tej wielkości. To też nie jest problem dla jednej osoby, tyle tylko że jeszcze musi się umieć dogadać z jachtem żeby przez kilka minut jechał w miarę prosto*. Co innego, gdyby sobie zażyczył nowego grota, to bardziej pracochłonne (i co do większych jachtów nie mam zdania na temat pełnej samodzielności przy tej czynności - największy z jakim musiałam sobie radzić samodzielnie należy do jachtu 12m loa).

Bruceo akurat jest całkiem miłym jachcikiem i malutkim, w sam raz dla jednej osoby :twisted:

*co przy takim wietrze i takim kursie do wiatru da się zrobić praktycznie z każdym

dopisano później:

ps.Te moje podziękowanie niemerytoryczne całkowicie. Jesteś jednym z nielicznych, który zauważa że piszę się przez dwa "i". Gratulacje!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 17:15
Posty: 894
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Moniia napisał(a):
Jesteś jednym z nielicznych, który zauważa że piszę się przez dwa "i". Gratulacje!

:oops: :D

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
banan70 napisał(a):
KD ?
Chodzi Ci o KDW, KDD

Chodzi o kąt drogi nad dnem.
Przytoczone przez Ciebie zadanie jest klasycznym zadaniem w ramach szkolenia. I bardzo dobrze, bo takie szkolenie jest potrzebne. W praktyce nigdy nie planuje się w taki sposób i też bardzo dobrze. Moje pytanie zmierza do tego, czy możemy z Główek do Jastarni płynąć jednym kursem ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 22:15
Posty: 2505
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
cape napisał(a):
Moje pytanie zmierza do tego, czy możemy z Główek do Jastarni płynąć jednym kursem ?

Tak, kursem 350 stopni :wink:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2009, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16543
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1541
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Nie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL