Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 cze 2024, o 02:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2017, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Waldi_L_N napisał(a):
Już dobrze, milknę. Wątek zaczynam śledzić z coraz większym zaciekawieniem :)

Ważne, żeby przeczytać, a nie tylko śledzić ;) ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Może sie jakis praktyk objawi,albo jakis nauczyciel fizyki. Zachodzi podejrzenie, że niektore teorie są bliżej prawdy, a inne się mijają ją z oddali... Chyba muszę przyjrzeć się zalożeniom. I pokontemplować zasadę działania kifora. Czy w jego mechanizmie "nie wie prawica, co robi lewica"..?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4542
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 772
Otrzymał podziękowań: 1578
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sajmon napisał(a):
Wersja Wojtka zgadza sie z rysunkiem Wojtka

Mój rysunek zgadza się z Twoim (kinematycznie).
Proponujesz "obracanie talii". Uwierz: to niczego nie zmieni!
Twoje rozważania i odniesienia do krążka stałego i ruchomego trafiają tu na wyciągarkę linową, a Ty porównujesz do talii nierozumiejąc chyba działania wyciągarki...
Chcąc oddać układ zastosowany przez Szkutnika za pomocą talii musiałbyś poprowadzić linę w następujący sposób: łoże Polonusa (pętla liny) - krążek na spychaczu - KRĄŻEK do pętli liny i z niego lina do ręki.
Albo: Lina zaczyna się przy łożu - krążek na spychaczu - lina do ręki faceta przywiązanego za nogi do pętli łoża polonusa (nie może dotykać niczego!).

Mentalnie wprowadzasz zupełnie inny układ: lina od łoża przez bloczek na spychaczu do ręki faceta(ów) ciągnących tę line zapierając się o podłoże (czyli zaczepionych do Ziemi -> czyli spychacza)

Ale, tak czy siak (trzeci raz piszę o III zasadzie Newtona) siła przyciągająca jacht do spychacza jest równa sile przyciągającej spychacz do jachtu!

A w książce napiszesz co będziesz chciał... ale zostałeś ostrzeżony!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: Były user, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Albo czy tifor nie jest substytutem, odpowiednikiem tuchomego krążka? Wtedy to on mógłby być sprawcą podwójnej siły ciągnącej jacht?
Zamiast sie rozjasmnić to mi się obraz zaciemnił :) :) ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Sajmon napisał(a):
Wersja Wojtka zgadza sie z rysunkiem Wojtka

Mój rysunek zgadza się z Twoim (kinematycznie).
Proponujesz "obracanie talii". Uwierz: to niczego nie zmieni!
Twoje rozważania i odniesienia do krążka stałego i ruchomego trafiają tu na wyciągarkę linową, a Ty porównujesz do talii nierozumiejąc chyba działania wyciągarki...
Chcąc oddać układ zastosowany przez Szkutnika za pomocą talii musiałbyś poprowadzić linę w następujący sposób: łoże Polonusa (pętla liny) - krążek na spychaczu - KRĄŻEK do pętli liny i z niego lina do ręki.
Albo: Lina zaczyna się przy łożu - krążek na spychaczu - lina do ręki faceta przywiązanego za nogi do pętli łoża polonusa (nie może dotykać niczego!).

Mentalnie wprowadzasz zupełnie inny układ: lina od łoża przez bloczek na spychaczu do ręki faceta(ów) ciągnących tę line zapierając się o podłoże (czyli zaczepionych do Ziemi -> czyli spychacza)

Ale, tak czy siak (trzeci raz piszę o III zasadzie Newtona) siła przyciągająca jacht do spychacza jest równa sile przyciągającej spychacz do jachtu!

A w książce napiszesz co będziesz chciał... ale zostałeś ostrzeżony!

Tylko widzisz problem w tym, że byc może prawdziwa tezę, kilka osob podpiera falszywymi argumentami. Logika dopuszcza taką możliwośc, że na podstawie falszywych przeslanek można wyciągnać prawdziwy wniosek.

Pytanie czy tirfor nie dziala tak, że jest de facto odpowiednikiem ruchomego krąźka w takim zestawie jaki byl w realu. Bo to nie krążek na spychaczu powodować może zwiększenie uciągu...

Zawsze mogę odpuścić dywagacje o wielkości działających sił :) ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Ostatnio edytowano 17 sty 2017, o 07:58 przez Sajmon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Prawa elementarnej mechaniki zostały odkryte ładne parę lat temu i tu nie ma co wyciągać na ich temat wniosków, trzeba je stosować poprawnie. To zapewne jeszcze pierwsza klasa gimnazjum... I tu masz wniosek do wyciągnięcia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
Ognisty Szkwał napisał(a):
Bo pozostałe, brakujące 5kg dźwiga za tego chłopka podłoga. A tera wyobraź sobie, że ten chłopek i ta podłoga to jedna całość, np.: hak ciągnika, albo lina od sań. Dlatego napisałem, że Kitt w tym konkretnym przypadku napisał najprawdziwszą prawdę, ale nie do końca dla tego konkretnego przypadku.

Przyznam, że nie do końca zrozumiałem, jak połączony był cały układ. Czyli tirfor nie był jedną stroną "zakotwiczony"? No tak - to byłoby bez sensu...
W takiej sytuacji, to rzeczywiście w obu przypadkach byłoby dwukrotne "przełożenie". W obu przypadkach wybieramy dwa razy więcej liny, niż różnica dystansu początkowego i końcowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
Prawa elementarnej mechaniki zostały odkryte ładne parę lat temu i tu nie ma co wyciągać na ich temat wniosków, trzeba je stosować poprawnie. To zapewne jeszcze pierwsza klasa gimnazjum... I tu masz wniosek do wyciągnięcia.

Za moich czasów maszyny proste były w szóstej klasie. Co do poprawnosci, to jak mam wierzyć Pawlowi, ktory zaprzecza prawom fizyki, albo Zientarze, ktory jednym tchem poucza o tirforze i twierdzi że przy talii z jednym pojedynczym bloczkiem jest bez różnicy, czy bloczek jest przy bomie, czy przy podlodze. Chętnie posłuchałbym kogoś to nie tylko zna zasady fizyki, ale jest pewien działania tirfora.
A Ty Colonelu uważasz że jak układ polonusowy działał i skąd brał się zysk siły?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 08:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Sajmon napisał(a):
OK. Teraz jestem pewny. Pewny że mam rację.

Powtorzą jeszcze raz przy tej samej sile generowanej przez tirfor w pierwszym przypadku (i tak było w rzeczywistości) spychacz byl ciagnięty z dwukrotnie większą siłą niż jacht. Na szczęście jego opór mial duży zapas.


A czemu na siłę starasz się udowodnić nieprawdę ??

Gdzie była wyciągarka nie ma znaczenia , siła ta sama.

Mówią ci to ludzie w kilku postach a ty cały czas to samo.

Nie kumam.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
No ale Ci sami ludzie mówią z taka sama pewnoscią siebie bzdury, więc mam wątpliwości, co jest prawdą a wlasciwie mialem, bo dobra duszyczka napisala mi mail i pokazala jednym rysunkiem i jednym zdaniem, gdzie robilem błąd w zalożeniu.

Jakbym cos chcial udowadniac, to bym nie pytal na forum ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11719
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1635
Otrzymał podziękowań: 3917
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sajmon napisał(a):
twierdzi że przy talii z jednym pojedynczym bloczkiem jest bez różnicy, czy bloczek jest przy bomie, czy przy podlodze.


Tutaj różnica jest. Gdy stoimy na podłodze, bloczek jest też na podłodze, lina dowiązana do bomu, to nie ma zysku na sile. Gdy dalej stoimy na podłodze, bloczek jest zaczepiony do bomu, to zysk na sile jest dwukrotny (minus straty, rzecz jasna). Cała różnica wynika z tego, gdzie stoimy.
Łatwo to sobie w głowie ułożyć, gdy zastanowimy się, ile wybieramy liny a ile zbliży się bom do podłogi. Jeżeli tyle samo wybieramy ile bom się zbliży - nie ma zysku na sile. Gdy bom zbliży się o połowę długości wybranej line - jest zysk na sile.
Sorki że tak łopatologicznie, ale...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
No wiec o to chodzi, że łopatologicznie czasem trzeba. Ja zafiksowalem sie, że nasz polonusowy uklad býł talią, a on byl powrozem (zgodnie z nomenklatura wypracowaną z Pawlem) powrozem z dwóch lin. Zdecydowanie nie bylo to tak, jak ja sie zafiksowalem, że jeden koniec liny ciągnie się siłą tirfora, a drugi koniec samodzielnie ciągnie sanie. Tirfor musialby byc gdzies byc aczepiony o niezaleźny punkt .Wówczas puszczenie liny przez krążek nie daloby nic w kwestiach siły. Mielsmy dwulinowy powroz z systemem skracania liny.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: Były user, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 09:27 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1386
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 235
Uprawnienia żeglarskie: kj
Uff, cała noc dyskusji - ale udało się przekonać Sajmona :D

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
A cóż to trudnego przekonac Sajmona? Ale najgorsze, że nie mogly mnie przekonać "argumenty" z dyskusji, tylko jedno proste zdanie z maila. Przypominam Krzyś, że przecież nie ze złej woli, ale miedzy innymi Twój argument o talii bardziej prowadzil mnie na manowce, niż rozjaśnial obraz ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Przecież "Misiewiczowi " wyprawy chodziło o udowodnienie tezy że " Tusk" jest winny ...
Ja bym to rozważanie wysłał do komisji Macierewicza by mieli za co brać pieniądze przez następny rok !

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Sajmon napisał(a):
Ale najgorsze, że nie mogly mnie przekonać "argumenty" z dyskusji,

Bo noc była. I u Ciebie pracowały tylko zwoje odpowiedzialne za funkcje życiowe. Pozostałe były odłączone, no - w uśpieniu :-P :lol: Pozdr. - Paweł.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Też Cię miło widzieć Janusz :)

Co do Tuska i Misiewicza polecam Ci dział polityczny!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ognisty Szkwał napisał(a):
Sajmon napisał(a):
Ale najgorsze, że nie mogly mnie przekonać "argumenty" z dyskusji,

Bo noc była. I u Ciebie pracowały tylko zwoje odpowiedzialne za funkcje życiowe. Pozostałe były odłączone, no - w uśpieniu :-P :lol: Pozdr. - Paweł.

Pawelku, ale po naszej upojnej nocy, czuję sie fachowcem od krążków ruchomych i nieruchomych, oraz talii jednobloczkowych :) ;)
Normalnie jestem półmózgiem, a jeszcze połowa z pół pracowała nad książki korektą

Game over ;)

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szkutniku, daruj sobie, nie wsrto

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
[quote="Sajmon"]Też Cię miło widzieć Janusz :)

Co do Tuska i Misiewicza polecam Ci dział polityczny!



Nie mogłem w politycznym bo :

"Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział."

Jestem za "malutki na tym Forum i mnie nie dopuszczają do politycznego działu !!!

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
szkutnik napisał(a):
Nie mogłem w politycznym bo :
"Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział."
Jestem za "malutki na tym Forum i mnie nie dopuszczają do politycznego działu !!!

Bo do politycznego trzeba się oddzielnie zapisać :-) Akceptując oddzielny regulamin - dość liberalny, rzekłbym :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 22:29 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2406
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 529
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie za mały tylko nie włączyłeś opcji dostępu do działu "politycznie". Ale jak na moje to nie warto. Ja go wyłączyłem dawno temu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2017, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
szkutnik napisał(a):
Jestem za "malutki na tym Forum i mnie nie dopuszczają do politycznego działu !!!


Dawno się wypisałem, bez żalu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2017, o 19:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Konstrukcje wygodniejsze do ciągnięcia po piachu:
Obrazek
Obrazek

-----
Sajmon napisał(a):
A ja mam pewnosc, że jak to sie wyraziles "nie kumasz", bo w realu krążkiem ruchomym byl ten zaczepiony na haku spychacza, a Polonus byl punktem stalym i wtedy na spychacz działała dwa razy większa siła.
[...]
Na Antarktydzie hak w suficie to Polonus, dziesięć kilo to spychacz, a chłopek to personifikacja kifora


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL