Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 sty 2019, o 07:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 06:39
Posty: 57
Podziękował : 47
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
burzum napisał(a):
hydrogenerator korzysta z siły generowanej przez ruch postępowy jachtu, a turbina wiatrowa z siły wiatru.

Ale wiatr nadal powoduje powstanie siły na turbinie powietrznej działającej w stronę przeciwną niż wiatr pozorny jachtu. To nie jest "perpetuum mobile".

Tylko że te siły są w porównaniu z siłami działającymi na cały jacht bardzo małe moim zdaniem (w końcu powodują pobór mocy rzędu 10^2W). Pomijalne w całym układzie.

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 11:19 

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 23:55
Posty: 190
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: jsm, miż
plitkin napisał(a):
To, że jest to hamulec - to fakt bezdyskusyjny w dowolnym przypadku.


Owszem, jednak pomijalny wobec siły napędowej żagli.
I bezdyskusyjnie lepszy od wożenia hektolitrów benzyny i spalinowego generatora.
O przelewaniu paliwa na bujającym jachcie nie wspomnę
Opory będą wprawdzie rosnąć z kwadratem prędkości, ale zawsze można to to podnieść.
Patent, według mnie, świetny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8136
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2896
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A tu się podepnę... opór jest naprawdę nieistotny. Opory od śruby napędowej są na poziomie 1/2 węzła, przy generatorze są one sporo mniejsze.
A porównania z wiatrakiem nie mają sensu. Wiatrak, aby ładował, nie tylko potrzebuje wiatru - ale wiatru w określonym przedziale prędkości. Przy płynięciu z wiatrem, jak na tej trasie, na stosunkowo szybkim jachcie można naprawdę długo czekać na wiatr wystarczający do rozpoczęcia sensownego ładowania akumulatorów. W przypadku zbyt silnego wiatru trzeba wyłączyć, a i tak może zostać uszkodzony.
Generator wodny zaś ładuje po pierwsze cały czas gdy płyniemy (czyli nie działa tylko gdy stoimy w ciszy) a po drugie, ładuje naprawdę solidnie. Gdy rozważałam generator wodny - Aquair, ciagniona śruba - przyglądałam się jego efektywności w danych i relacjach użyszkodników. 0.5A-1A na węzeł prędkości jachtu. Przy średniej prędkości 4kn (na całej trasie) to min. 2A ciągłego ładowania. Wyglada mało - póki nie uświadomimy sobie, że to działa nonstop. Czyli min. 48Ah (minus straty ładowania, jakieś 45Ah) w akumulatorach przez dobę. Dobowe zużycie prądu na Wiedźmie jest mniejsze. Perfekcyjne!*

Asia na Fanfanie ma o tyle lepiej, że raz, że jacht szybszy, dwa, że Watt robi wydajniejsze generatory. Nie mam twardych danych przed sobą ale o ile pamietam to poziom 1A na węzeł. Nawet przy 5kn średnio (z całej trasy) - to 120Ah (minus straty ładowania). Super rozwiązanie!

*nie mam Aquair. Okazało się, że nie są już produkowane, mogłabym kupić używany ale przy takim rejsie tak podstawowe urządzenie bez części zapasowych (te ciągnięte śruby!) nie wydawało mi się sensownym pomysłem. A Watt raz, że trzy razy kosztowniejszy, a dwa, nawet bardziej istotne - nie mam gdzie go na Wiedźmie zamontować. Jedyne możliwe miejsce na wytyku za sterem zajęte jest przez jakby ważniejszy, bo niezastępowalny - samoster wiatrowy ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 544
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 151
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Ponieważ jest kilka osób zainteresowanych hydrogeneratorami i żeby nie rozwijać tego tutaj to:
Zróbmy sobie taki temat :mrgreen: tam gdzie powinien być.
:roll:
No dobra, sam go zrobię- za chwilę będzie



Za ten post autor kokop otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 16314
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1436
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
kokop napisał(a):
Ponieważ jest kilka osób zainteresowanych hydrogeneratorami i żeby nie rozwijać tego tutaj to:
Zróbmy sobie taki temat :mrgreen: tam gdzie powinien być.

Tu jest temat o generatorach:
viewtopic.php?f=58&t=29304

A dywagacje o powszechnym używaniu akronimów internetowych przeniosłem ASAP do wątka śmietnikowego.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2018, o 16:32 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 447
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Niewiele się dzieje w wątku, to wspomnę, że Asia przeszła (chyba) równikową strefę ciszy. Ciekawe, czy tym razem popłynie niżej, jak Szymon ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 16314
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1436
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Tracking Asi został dodany do trackingu Longue Route.
Fajnie, bo będzie można porównywać :-)

Link do trackingu: https://maps.sail.cloud/home/event/19


Załączniki:
longue_route.jpg
longue_route.jpg [ 52.9 KiB | Przeglądane 257 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2017, o 10:42
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 45
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Odobenus rosmarus
Po przeskoczeniu na półkulę zachodnią tracking na windy trochę zwariował, jak chodzi o zaznaczanie przebytej drogi :roll: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL