Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 mar 2023, o 18:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 sty 2023, o 20:55 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1401
Podziękował : 501
Otrzymał podziękowań: 638
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
z Markiem maj 1985


Załączniki:
Piotr z Markiem 1985.jpg
Piotr z Markiem 1985.jpg [ 328.82 KiB | Przeglądane 1769 razy ]

Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2023, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 746
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 764
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Sporo ludzi tam wciąż o Nim pamięta.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2023, o 21:03 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1401
Podziękował : 501
Otrzymał podziękowań: 638
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
baoo napisał(a):
https://www.goniec.net/2022/09/23/zawis ... nieckiego/


..."Przepłynął samotnie Atlantyk na 5 metrowej łodzi własnej konstrukcji"

..."Beneteau Figaro One. Te łódki są stworzone do wyścigów długodystansowych, lubią pływać w przechyle"...

Tu chyba "dorabianie" historii. Kto to jest ten"ekspert"?.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2023, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 901
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 323
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
cors napisał(a):
baoo napisał(a):
https://www.goniec.net/2022/09/23/zawis ... nieckiego/


..."Przepłynął samotnie Atlantyk na 5 metrowej łodzi własnej konstrukcji"

..."Beneteau Figaro One. Te łódki są stworzone do wyścigów długodystansowych, lubią pływać w przechyle"...

Tu chyba "dorabianie" historii. Kto to jest ten"ekspert"?.


Litości!
Artykuł w polonijnej gazecie, opisujący fajne weekendowe regaty, w których brali udział goście z Polski,i lokalna młodzież.

Jako ekspert- oczywiście ZAWSZE pływasz z młodzieżą, i dbasz o absolutnie dokładne opisy regat, w specjalistycznej prasie.

A teraz możesz minusować, z góry dziękuję! :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2023, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 746
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 764
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Skończyliśmy kolejne przejście Atlantyku.
W sumie czwarte w ciągu ostatnich 8 miesięcy. Całkiem chyba nieźle jak na załogę, która potrafi utknąć na parę tygodni w jednym porcie. Załogę, która 3-4 dni po uroczystym i towarzyskim pożegnaniu wciąż stoi przy kei

Bardzo nam dopisała pogoda, dzięki temu trasę z kanaryjskiego El Hierro na Barbados zrobiliśmy w 18 dni. Można by coś z tego uszczknąć, gdybyśmy nastawili się na szybkość, a nie na komfort. Komfort potrzebny był do pracy -na jachcie wciąż trwa remont: rozwijanie instalacji elektrycznej, drobne prace szkutnicze, szplajsownie i poprawki na pokładzie. W ostatnie dni bardzo zwolniły nas ogromne ilości napotkanych wodorostów. .....


Do niczego potrzebny silnik
Na silniku przepłynęliśmy 5h. Mogliśmy tego uniknąć gdybyśmy nie ruszali z El Hierro w totalnej ciszy. Nie chcieliśmy jednak tracić kolejnego dnia, bo bardzo nam zależało żeby zdążyć przynajmniej na jeden z wyścigów Barbados Sailing Week......

Słońce dało nam wszystko
Energia pozyskana ze słońca w czasie żeglugi: 19KWh.
To w zasadzie jest też nasz wydatek energetyczny z całej podróży. Praktycznie codziennie (nie licząc 2 dni z awarią jednego solara) mieliśmy baterie LifePO4 naładowane na 100%. Nie bardzo mieliśmy co robić z prądem. Autopilot 24h/dobę, .....



Problemy i awarie na Atlantyku
Problemy:
1.Uszkodzenie połączenia na kablu od solara. Wynikał z niechlujstwa w przygotowaniu i użytkowaniu prowizorycznej instalacji elektrycznej solarów. Wciąż nie dostałem odpowiednich przewodów, więc jest coś tymczasowego.
2. Bezprzewodowy wiatromierz na topie masztu. Wygląda na to, że nie trzyma mu bateria lub nie jest odpowiednio doładowywana przez jego osobistego solara. Najczęściej padał mniej więcej w połowie nocy i wtedy musieliśmy zmieniać tryb prowadzenia autopilota z wiatrowego na kurs kompasowy.
3. Drobny przeciek przez nienaprawione uszkodzenie listwy burtowej.


Ile to kosztowało i dlaczego tak mało?
Kosztowało nas to łącznie 465 euro na dwie osoby. W tym jest amortyzacja jachtu.
Jeżeli używam nie prawidłowych sformułowań to bardzo wszystkich księgowych





Pełny tekst w pod poniższym linkiem
https://calloftheocean.pl/kanary---barbados-czyli-kolejny-przelot-hultaja-przez-atlantyk


Załączniki:
IMG_9095 mniejsze.jpg
IMG_9095 mniejsze.jpg [ 428.56 KiB | Przeglądane 1273 razy ]
IMG_9002.JPG
IMG_9002.JPG [ 264.94 KiB | Przeglądane 1273 razy ]
P1163038.jpg
P1163038.jpg [ 300.94 KiB | Przeglądane 1273 razy ]
IMG_9016.JPG
IMG_9016.JPG [ 304.46 KiB | Przeglądane 1273 razy ]
P1143020.JPG
P1143020.JPG [ 232.4 KiB | Przeglądane 1273 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/

Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 4: Ognisty Szkwał, puffin, robhosailor, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2023, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 746
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 764
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski


Powoli kończy nam się antyfouling na kadłubie i będziemy musieli go zupełnie odnowić. Ale nie wyrobimy już się z tym Karaibach, dlatego przed regatami mamy ręczne robotki. Czyli wskakujemy do wody i czyścimy kadłub z zalążków przyszłych cywilizacji.

U nas na stronie jest też gotowy kalendarz na sezon 2023. Są opcje zarówno wystartowania z nami w regatach jak i zrobienia atlantyckich przelotów.
https://calloftheocean.pl/regaty-regaty-w-2023%21%21%21

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2023, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 746
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 764
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Mam nadzieje, że na naszej stronie https://calloftheocean.pl/ pojawi się dłuższa relacja z RORC Caribbean 600, a tytułem wstępu na razie to:
Jak było? Ciężko. Tak fizycznie ciężko. To wyścig dla dużych łódek. My z nasza wielkością, a w zasadzie prędkością (przelicznik IRC) ledwo się łapaliśmy w wymagania regulaminowe. Wiatru było dużo, ale nie za dużo. Czyli najgorzej dla nas. Wolelibyśmy sztormowa pogodę lub bardzo słaby wiatr. A tak wszyscy jechali z maksymalnymi predkościami ale nie musieli walczyć o życie. Pierwsza część wyścigu była taka sobie dla nas. Mamy nowiutkie żagle, odebrane dosłownie moment przed ściganiem. I wciąż szukamy ustawień itd. Bardzo traciliśmy na kursach typu reaching czyli tam gdzie nie ma manerwów, taktyki, reagowania na zmiany. Jest szybka jazda jednym halsem i tu fizyki nie oszukasz. Z najkrótszą linia wodna w stawce jesteśmy też na takich kursach zdecydowanie najwolniejsi. Ale szybko się uczymy. Więc mimo że tych różnic nie da się zupełnie zniwelować to są coraz mniejsze. Morale załogi poprawiają halsówki na wiatr. Tu najczęściej odrabiamy starty. Pływamy ostro i dość szybko (nowe zagle), ale też najlepiej czytamy akwen i zmiany wiatru. Przynajmniej w tej szeroko rozumianej grupie pościgowej. I było naprawdę dobre tempo aż do Gwadelupy. I nie, nie staliśmy w ciszy tak jak wielu naszych konkurentów. Złapaliśmy w środku nocy jakieś badziewie i przez dłuższy czas kręciliśmy się w kółko, wstecz itp. by się tego pozbyć. Wtedy odjechała nam szansa na drugie miejsce. Później skupiliśmy na dziewczynach z Purple Mist z którymi walczyliśmy o miejsce na podium. I udało się! Ostatnia doba była bardzo wyczerpująca i wymagajaca od nas maksymalnego skupienia. Ale, ale zaczęliśmy odrabiać do dziewczyn które przecież maja trochę szybszą łódke  Na metę wpadamy ze bezpieczna stratą wiedząc, że na pewno nasz czas przeliczony przez współczynnik IRC daje nam 3 miejsce w grupie IRC Two Handed


Załączniki:
Komentarz: Tak. To impreza na której filmuja cię z helikoptera :)
332768742_1303047517225574_4180972753412751519_n.jpg
332768742_1303047517225574_4180972753412751519_n.jpg [ 134.07 KiB | Przeglądane 712 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/

Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 3: noone, Ognisty Szkwał, WhiteWhale
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2023, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11104
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1542
Otrzymał podziękowań: 3607
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na stronie https://calloftheocean.pl/ pojawiła się relacja z tego wyścigu. Zdecydowanie warto przeczytać!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2023, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 746
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 286
Otrzymał podziękowań: 764
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jest już relacja z Heineken Regatta u nas https://calloftheocean.pl/heineken-regatta-bez-sukcesow
To nasz ostatnia karaibska impreza. Teraz jest czas dla łódki i szukanie pracy. A za miesiąc musimy być gotowi do drogi na Azory i dalej na Stary Kontynent.
Zdjęcia jak zwykle są za duże by je tu umieścić, ale są na stronie.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 3: Janna, Ognisty Szkwał, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL