Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 23:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2012, o 21:36 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Napisałem ambitny, ponieważ Andrzej, jak sam napisał, tym rejsem zrealizował swoje wielkie marzenie.
Dla niego, rejs był ambitny, w moim przypadku, też byłby to rejs ambitny - nawet bardzo.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2012, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
A więc - na Polonusie jest 10 "stogów" i 4 kamizelki pneumatyczne. Tratwa jest 12 osobowa.
10-cio osobowa załoga nie jest problemem natury "bezpieczeństwo załogi", tylko "bezpieczeństwo armatora", gdyż .../cut/...

Dobra - nie interesowało mnie nic a nic dupochronienie armatorskie czy ubezpieczeniowe. Interesował mnie stan faktyczny dotyczący dostępności środków ratunkowych.
Maar - dziękuję za odpowiedź...

Rozumiem, że środków ratunkowych była cały czas wystarczająca ilość dla wszystkich, którzy na jachcie żeglowali, w tym "pasażerek". Cieszę się, że tak było.
Całkiem nie rozumiem uników Andrzeja w tej sprawie, odpowiedź była przecież prosta i oczywista...

Niemniej - przepraszam Andrzeja, miał prawo poczuć się urażony moim nachalnym dopytywaniem się...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I w tej sytuacji nie wiem, co kilka osób tutaj mialo na myśli, pisząc że Kuracent ma "w nosie życie ludzi"*.
Bo wychodzi na to, że żadnego większego niż normalnie zagrożenia życia stopowiczek by nie było, jak również nie trzeba by (w razie draki), robić losowania kto nie dostaje kamizelki czy innego środka ratunkowego.
Ktoś mi może wyjaśnić, o co była ta cała awantura? Trochę mnie to ciekawi, bo było nie było, poparłem spełnianie marzeń...

* Streściłem katastroficzne wizje, trochę też delikatniej napisałem

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Ciekawe jest to że sprawdza się to czy faktycznie środki były miesiąc później.. Teraz rozumiesz? :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Narjess napisał(a):
Ciekawe jest to że sprawdza się to czy faktycznie środki były miesiąc później.. Teraz rozumiesz? :roll:


Jakby nie do końca. Zazwyczaj się wie, jaka jest na przykład tratwa na jachcie, że jest nadmiar tego i owego. Wiem co chcesz powiedzieć, ale jakoś to do mnie nie trafia, choć się nie upieram, bo nie znam Was ani sprawy DOKŁADNIE.
W każdym razie, jeżeli te środki były faktycznie wtedy (a pewnie były, co logicznie uzasadnił "wiecie sami kto"), afera jakby za duża (mówię o tylko tym przypadku, nie całokształcie).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
Ktoś mi może wyjaśnić, o co była ta cała awantura?

Tomku, awantura była wyłącznie z powodu masochizmu Kuracenta. Ta sierota boża miała na paru metrach kwadratowych dwie załogantki, kartę bezpieczeństwa i polisę ubezpieczeniową.

Normalny facet w ciągu dwóch minut zajrzałby do karty i polisy, stwierdził, że wszystko jest formalnie i realnie w porządku, wpisał załogantki do dziennika i spał spokojnie. Ale Kuracent wolał nie zaglądać, nie sprawdzać, mieć sraczkę ze strachu przez cały rejs, a w nielicznych chwilach drzemania budziła go wizja stanięcia przed Izbą Morską.
Kuracent napisał(a):
Załoganci kilkukrotnie przypominali mi, abym oficjalnie zaokrętował Je. Nawet mnie to kusiło. Przy okazji sprawdziłbym w paszportach pełnoletność. Ale wiedziałem z czym się to wiąże. Przekroczone wymogi KB itd.
A gdyby był jakiś wypadek, to Izba Morska miałaby argument. Nic więc nie wpisywałem do Dziennika Jachtowego. Za to przesiedziałem w ciemności przy nawigacyjnej i czuwałem. Nie mogło Im się nic stać. Byłem niewyspany i zły z tego powodu. Ale dla spełnienia marzenia dwóch osób warto było cierpieć.
Dziwisz się, że po takim tekście zaczęła się - jak mówisz - awantura?

Przecież to Kuracent (patrz wyżej) napisał, że przekroczył wymogi karty bezpieczeństwa, a to nieprawda! Gdyby się zdarzył jakiś wypadek, to nie izba miałaby argument tylko te dziewczyny, bo wyłącznie na skutek pomroczności jasnej Kuracenta były nieubezpieczone. W razie (odpukać!) wypadku którejś z nich, to Kuracent do końca życia musiałby np. płacić rentę.

No, chyba że po sprawdzeniu KB w Szczecinie (w miesiąc później) dopisałby dziewczyny do załogi.
Tyle, że wtedy ryzykowałby czym innym. Możemy sobie dyskutować, czy dziennik jest potrzebny czy nie, ale skoro on na jachcie jest i jest wypełniany, to mamy do czynienia z dokumentem, a za fałszowanie dokumentu jest odpowiedzialność karna! A "Warta" i tak by się wykręciła od wypłaty odszkodowania. I słusznie!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Zbieraj napisał(a):
Przecież to Kuracent (patrz wyżej) napisał, że przekroczył wymogi karty bezpieczeństwa, a to nieprawda!
Janusz, to nie do końca tak.

KB jest na 10 osób w żegludze przybrzeżnej w porze dziennej. W żegludze pełnomorskiej jest na 9 osób i chyba to właśnie było problemem Kuracenta.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 10:36 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czyli problemu istotnego (mniej środków ratunkowych niż ludzi) faktycznie nie było, choć Andrzej:
a) nie pomyślał, że dookrętowując załogę, trzeba tę kwestię wziąć pod uwagę;
b) co za tym idzie, nie stwierdził w czasie rejsu, że problemu tak naprawdę nie ma;
c) dziwacznie się tłumaczył inspiracjami, zamiast, jak mu Stara Zientara słusznie poradził, przyznać, że zwyczajnie tego nie sprawdził i na drugi raz będzie pamiętał.
Maar napisał(a):
KB jest na 10 osób w żegludze przybrzeżnej w porze dziennej. W żegludze pełnomorskiej jest na 9 osób i chyba to właśnie było problemem Kuracenta.
Który to problem, Kuracent rozwiązał w sposób iście Kuracentowy, czyli lewą ręką do prawej kieszeni, za to zgodnie z RSMSS.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2012, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
waliant napisał(a):
Ktoś mi może wyjaśnić, o co była ta cała awantura?

Tomku, awantura była wyłącznie z powodu masochizmu Kuracenta. Ta sierota boża miała na paru metrach kwadratowych dwie załogantki, kartę bezpieczeństwa i polisę ubezpieczeniową.


No ok, było łopatologicznie ;)
Ale gdzie tu pogarda dla życia, to nie wiem ;) I może już nie chcę wiedzieć... :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 23:14 

Dołączył(a): 5 lip 2012, o 19:05
Posty: 119
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: karta kajakowa
pierdupierdu napisał(a):
Dobra - nie interesowało mnie nic a nic dupochronienie armatorskie czy ubezpieczeniowe. Interesował mnie stan faktyczny dotyczący dostępności środków ratunkowych.
Maar - dziękuję za odpowiedź...

Rozumiem, że środków ratunkowych była cały czas wystarczająca ilość dla wszystkich, którzy na jachcie żeglowali, w tym "pasażerek". Cieszę się, że tak było.


Ja w kwestii formalnej - nie do końca chyba istotne jest ile jest tych środków na jachcie, tylko czy każdy załogant wie gdzie jest jego kamizelka i wie jak jej użyć. Posiadanie niewiadomej ilości kamizelek na dnie bakisty zwiększa jedynie nieznacznie bezpieczeństwo załogi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL