Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 02:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lis 2017, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
ale mam takie zdanie, że gdyby to było tak istotne (ta waga) to Szymon miał by (choćby) rączną odsalarkę, a nie zapasy wody.


Co znaczy "tak istotne"? To po prostu jeden z czynników mających wpływ. Jeden z wielu.
W tym wypadku to kompromis między niezawodnością (odsalarki mogą się zepsuć) żeglugi a szybkością.
Tutaj wygrała niezawodność. Dodatkowo Szymon mówił, że Puffin nie jest zbyt mocno wrażliwy na przeciążenie. No i masz odpowiedź. Ale to nie znaczy, że to czynnik bez znaczenia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2017, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 10:52
Posty: 232
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 363
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m, IŻ
to czemu Szymon nie ma odsalarki nie jest podyktowane bezpośrednio wagowo. nie ma odsalarki bo nie było na nią kasy - ot jak to zwykle u nas bywa ;) Poza tym nawet gdyby była kasa na odsalarkę to i tak znając Szymona zabrałby żelazny zapas wody w butelkach ;)

_________________
"byle dalej na ocean po co wracać nie wie nikt"
ZewOceanu.pl

https://obozy-zeglarskie.pl



Za ten post autor brożka otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2017, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
brożka napisał(a):
zabrałby żelazny zapas wody w butelkach ;)


Czyli 600 litrów? ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Niewiele jest zalet ZBYT ciężkiego jachtu.

waliant napisał(a):
Dodatkowo Szymon mówił, że Puffin nie jest zbyt mocno wrażliwy na przeciążenie.

No to jak ma być? Dla mnie TAM jacht nie powinien być zbyt lekki. :-P

MJS

ps
Brożko, temat śledzę na bieżąco,(więc wiem czemu nie ma odsalarki) ale podroczyć się też lubię. :kiss: ... zwłaszcza z regatowcami.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
No to jak ma być?


Na jachcie powinno być jak najmniej ciężarów. Oczywiście w granicach rozsądku. Dodawanie wyposażenia i zapasów nie poprawi właściwości jachtu w sztormie, raczej przeciwnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Na jachcie powinno być jak najmniej ciężarów. Oczywiście w granicach rozsądku. Dodawanie wyposażenia i zapasów nie poprawi właściwości jachtu w sztormie, raczej przeciwnie.

Różnica między aksjomatem a miazmatem w wypadku tego rejsu jest niewielka.
Więc dalej będę zwolennikiem dociążania Puffina, zwłaszcza na rufie, chyba że się mylę, ale to rostrzytgnąć będzie mógł dopiero Szymon po powrocie.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Więc dalej będę zwolennikiem dociążania Puffina, zwłaszcza na rufie,

A może jacht jest po prostu dobrze zaprojektowany i nie wymaga dodatkowego dociążania zapasami?

Marian Strzelecki napisał(a):
chyba że się mylę, ale to rostrzytgnąć będzie mógł dopiero Szymon po powrocie.

Ano właśnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 01:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
A może jacht jest po prostu dobrze zaprojektowany i nie wymaga dodatkowego dociążania zapasami?
Nie ma jachtu dobrze zaprojektowanego na Mazury i za razem na Horn. To jakby sprzeczność sama w sobie.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 04:06 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie ma jachtu dobrze zaprojektowanego na Mazury i za razem na Horn. To jakby sprzeczność sama w sobie.

Boj sie jak Szymon wroci!
:rotfl:

_________________
jedrek



Za ten post autor jedrek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 06:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tylko ten Maxus już raz wrócił z rejsu dookoła świata .Wrócił też z rejsu na Islandię,który prowadziła Brożka. Także chyba byłbym ostrożny z tą łódka mazurską,ty bardziej,że jest seryjnie produkowana w wersji kilowej.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 5: Były user, Colonel, Marian Strzelecki, plitkin, pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 06:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
ale podroczyć się też lubię. :kiss: ... zwłaszcza z regatowcami.


By pozniej nazwac ich wariatami, kliką, i obrazić się na to, ze mają swoje (inne od Teojego) zdanie ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
waliant napisał(a):
A może jacht jest po prostu dobrze zaprojektowany i nie wymaga dodatkowego dociążania zapasami?
Nie ma jachtu dobrze zaprojektowanego na Mazury i za razem na Horn. To jakby sprzeczność sama w sobie.


Nie ma, nie ma ;)

A tymczasem nieistniejący Szymon robi drugie kolko dookola swiata na nieistniejącym Puffinie. Czyli Maxusie 22 - Mistrzu Polski, Slowacji, zdobywcy srebra w Barcolanie oraz dziesiatek medali w roznych regatach seodladowych i morskich. W tym w ciezkich warunkach, w lekkich i srednich. W tym po wielu rejsach na Biskajach, po Morzu Polnocnym i Niegocinie. W tym obciazone gratami rodzin i odciazone rekoma regatowcow.

Nie ma ;)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, Jaromir, pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do wagi jacht i jej rozmieszczenia też pisze Pieśniewski w swojej książce. Właśnie w nocy dotarłem do rozdziału o stateczności. Jest tam sporo na temat ciężarów zbędnych, zbędnie obciążanych pokładach ("kilometry nierdzewnych rurociągów na pokładzie"), momentach bezwładności, wadze i wpływie rolerów i tak dalej i tak dalej...
Fajnie o tyle, że w dyskusjach na forum będę mógł się teraz podpierać literaturą :-P
Wręcz cytatami, bo idealnie pasują.
Np jest o wpływie radaru na maszcie, na jachcie o długości 14 metrów. O rolerach też, hue hue hue.

A my czekamy na tygodniowe podsumowanie kawałka rejsu :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 08:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dyskusje o jachtach są pasjonujące ale żeby nie przykrywaly jednak kwestii ludzkich. Coś się mało mówi o umiejętnościach sternika :D .

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sensowne przygotowanie jachtu to też umiejętności sternika, w tym wypadku :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 09:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dokładnie, i tak czuję że forumow nie czytał za bardzo :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 10:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
piotr6 napisał(a):
Dokładnie, i tak czuję że forumow nie czytał za bardzo :D


Trudno. Wróci, poczyta, nauczy się wreszcie pływać :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 10:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Żeby tylko się nie madrowal za bardzo :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
Szymon się ściga wbrew pozorom, z czasem.

I jak dotąd ma niezły w tym wyścigu wynik.
Na południowej półkuli jest dopiero początek lata, a Szymon ma za sobą już ok. 1/4 żeglugi w 40-tkach i 50-tkach Oceanu Południowego.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 10:52
Posty: 232
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 363
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m, IŻ
waliant napisał(a):
brożka napisał(a):
zabrałby żelazny zapas wody w butelkach ;)


Czyli 600 litrów? ;)


no to by był żelazny zapas do mycia, prania, jacuzzi i puszczania baniek :P

Podsumowanie 12 tygodnia ciut inne niż zwykle... ;) http://www.zewoceanu.pl/Aktualna-pozycja/Tydzien-12---Lad!-Kapitanie-lad

_________________
"byle dalej na ocean po co wracać nie wie nikt"
ZewOceanu.pl

https://obozy-zeglarskie.pl



Za ten post autor brożka otrzymał podziękowania - 4: Colonel, kooniu, Marian Strzelecki, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
brożka napisał(a):
inne niż zwykle...

Czyżby lekko szajba już odbijała? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
miros76 napisał(a):
Swoją drogą ciekawy jestem z jaką prędkością poruszają się tam w tych ryczących czterdziestkach fale, jak wieje np. 40+...
Cytując "fachową" literaturę:
"Prędkość fal wiatrowych wynosi zazwyczaj kilka do kilkadziesiąt kilometrów na godzinę."
I wszystko jasne...

Ależ cytowana wypowiedź jest bardzo jasna i precyzyjna.
Zależności między długością, okresem i prędkością fal są (z grubsza) stałe.
Fale poruszają się z prędkością zgodną z zależnością opisaną wzorami poniżej:
c=L/T
gdzie:
Prędkość fali "c" (m/s)
Długość fali "L" (m),
Okres fali "T" (s)
Znając tylko długość fali, możemy policzyć tak:
c=1.251√L
a znając tylko okres fali - tak:
c=1.56T

Jakie zaś konkretne wartości przybiorą parametry fali przy wietrze o znanej prędkości, zależy nie tylko od samej prędkości wiatru, ale również od czasu trwania wiatru oraz jego rozbiegu... By wiedzieć jak to policzyć - trzeba spojrzeć do fachowej literatury...

BTW - Falowanie, które osiągnie maksymalne wartości wysokości, długości i okresów fal przy danych prędkościach wiatru generującego fale to tzw. falowanie ustalone.
Niezbędne dla jego powstania długości rozbiegu wiatru nad wodą (Dw) i czasy działania wiatru na wodę (Tw) wyglądają tak. (wg. Titova, 1969):
Załącznik:
titov 1969.jpg
titov 1969.jpg [ 113.79 KiB | Przeglądane 3917 razy ]


Na szczęście wielkości układów barycznych występujących na naszej planecie są zbyt małe, aby wygenerować wiatr o prędkości na przykład 23 m/s wiejący bez przerwy z tego samego kierunku na przestrzeni ponad 850 Mm i przez ponad 43 godziny bez przerwy. Z tego względu nie spotyka się falowania ustalonego wytworzonego przez wiatry siły silnego sztormu i silniejsze.

PS. Prędkość fali dla podanych maksymalnych wartości parametrów falowania ustalonego możesz teraz policzyć sam ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: miros76, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Przypomniał mi się Kapitan Mikst z Velux 5 Oceans. ;) Dobre, dobre, bardzo dobre. Tak trzymać.
Kurs na Wyspę Kerguleny! :rotfl:

ps. I w ten sposób Szymon wreszcie zaczął pisać książkę. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Tylko ten Maxus już raz wrócił z rejsu dookoła świata .Wrócił też z rejsu na Islandię,który prowadziła Brożka. Także chyba byłbym ostrożny z tą łódka mazurską,ty bardziej,że jest seryjnie produkowana w wersji kilowej.
A czy to wszystko wymienione powyżej zmienia fakt, że to jest łódka (może i regatowa), solidnie wykonana i doskonale zaprojektowana, ale jednak z założenia śródlądowa?

MJS

ps
Plitkinie nikt nie lubi jak się insynuje więc ja też.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy to wszystko wymienione powyżej zmienia fakt, że to jest łódka (może i regatowa), solidnie wykonana i doskonale zaprojektowana, ale jednak z założenia śródlądowa?


wiesz ja tegego nie jestem pewien, wydaje mi się,że niekoniecznie.Patrzą na kształty to raczej bardziej jest uniwersalna.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:22 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Jaromir napisał(a):
PS. Prędkość fali dla podanych maksymalnych wartości parametrów falowania ustalonego możesz teraz policzyć sam ;)

Ło matko!
No toś mi zadał teraz zadanie!
Za dużo ode mnie wymagasz...
Muszę zapytać dzieci, jak wrócą ze szkoły. Są wprawdzie w pierwszej klasie, ale i tak chyba lepiej stoją w matematyce niż ja;-)
Tylko jeszcze muszę poprosić Szymona, żeby mi podał aktualnie obserwowane maksymalne wartości parametrów falowania ustalonego...;-)
Ale wielkie dzięki za wyczerpującą lekcję - jeszcze parę lekcji i jadę za Szymonem - na razie małe kółko;-)

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:37 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Marian Strzelecki napisał(a):
A czy to wszystko wymienione powyżej zmienia fakt, że to jest łódka (może i regatowa), solidnie wykonana i doskonale zaprojektowana, ale jednak z założenia śródlądowa?

W kontekście rozłożenia ciężaru (ale nie tylko tego parametru) to IMHO popieram, że w zasadzie nie możemy mówić o "uniwersalności" jednostki. Chyba oczywiste jest, że nie może być jednocześnie szybką śródlądową łódką regatową i bezpiecznym oceanicznym jachtem "przeprowowym". Tzn. jej uniwersalność może polegać na tym, że odpowiednio "stjuningowana", może się nadawać i do tego i do tego, co by świadczyło o geniuszu projektanta. Myślicie, że projektując ten jacht brał pod uwagę bezzałogowy rejs dokoła świata w 40-tkach i 50-tkach? Może po prostu chciał, żeby móc się nią wyprawiać w morze, ale chyba o czymś takim to jednak nie...
Teraz Puffin jest przygotowany do bezpiecznego pokonania m.in. ryczących czterdziestek, a nawet wyjących pięćdziesiątek i być może też został wyważony do osiągania lepszych zdolności w takich warunkach. Ale i tak uważam, że przy tak małych rozmiarach, rozkład ciężaru w zależności od aktualnych warunków może być istotny i możliwe, że Szymon przemeblowywuje swoje trzy kąty w czasie rejsu wielokrotnie...

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
brożka napisał(a):
Podsumowanie 12 tygodnia ciut inne niż zwykle...

Przekaż pozdrowienia i powiedz, że jak nie napisze drugiej książki to będzie u nas przegrywał wszystkie regaty ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 13:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9035
Podziękował : 4118
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
Co do wagi jacht i jej rozmieszczenia też pisze Pieśniewski w swojej książce. Właśnie w nocy dotarłem do rozdziału o stateczności. Jest tam sporo na temat ciężarów zbędnych, zbędnie obciążanych pokładach ("kilometry nierdzewnych rurociągów na pokładzie"), momentach bezwładności, wadze i wpływie rolerów i tak dalej i tak dalej...
Fajnie o tyle, że w dyskusjach na forum będę mógł się teraz podpierać literaturą :-P
Wręcz cytatami, bo idealnie pasują.
Np jest o wpływie radaru na maszcie, na jachcie o długości 14 metrów. O rolerach też, hue hue hue.

A my czekamy na tygodniowe podsumowanie kawałka rejsu :)


Wiesz Tomku, ksiazki Piesniewskiego jeszcze nie czytalem ale chyba nie ma tam niczego odkrywczego czego nie byloby w innych wczesniejszych publikacjach innych autorow.
Mimo wszystko wole"Zeglowanie w trudnych warunkach" i "p\Podstawy projektowania jachtow" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12584
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4261
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
ale chyba nie ma tam niczego odkrywczego czego nie byloby w innych wczesniejszych publikacjach innych autorow.


Oczywiście, ale jest dobitnie o tym o czym wspomniałem (a ja jestem dopiero w połowie). I myślę, że dla wielu osób na forum, będzie to odkrywcze. Nie sam fakt, ale skutek i wielkość strat. Gadanie o "nieistotnym ułamku węzła" może przejdzie do historii. Przynajmniej na forum. Taką mam drobną nadzieję ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2017, o 14:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9035
Podziękował : 4118
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
waliant napisał(a):
A może jacht jest po prostu dobrze zaprojektowany i nie wymaga dodatkowego dociążania zapasami?
Nie ma jachtu dobrze zaprojektowanego na Mazury i za razem na Horn. To jakby sprzeczność sama w sobie.


Podobno bardzo podobala Ci sie "Perła" Bartka Czarcinskiego , ciezka, z nawisami, waska rufo, wogole super :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 48  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL