Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 21:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2018, o 17:51 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No właśnie - to z czym on tam się mierzy to potrafią zrozumieć chyba tylko himalaiści i vice versa...
Tak sobie luźno napisał o tej wywrotce, jak by to była "fraszka, igraszka, zabawka blaszana";-)
Jak dobrze, że nie płynie katamaranem... :)

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jest kolejny odcinek "krew w żyłach mrożącego" opisu ostatniego tygodnia, a raczej przygody z falą.
No i teraz tak, jeżeli dobrze rozumiem: główny autopilot nie działa, bo jest dla niego za mało prądu. Drugi, rumplowy, ma dwój przebieg, poza tym nie jest aż tak wydajny i skuteczny. No i też potrzebuje prądu.
Oba autopiloty działają znacznie lepiej, jak są ustawione w stosunku do wiatru, ale to od dawna nie działa, bo wskaźnik kierunku wiatru odleciał z wiatromierza i spoczywa gdzieś na dnie Indyjskiego.
Łódka jedzie na samosterowności realizowanej różnie. To róznie oznacza, że manewry nie są tak zupełnie trywialne jak normalnie i trzeba się trochę do nich przyłożyć.
Samoster wiatrowy czeka na moment, gdy wszystko padnie, albo na spokojniejsze warunki w ogóle.
Czyli, generalnie, wszystko gra... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Były user, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 11:23 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Qrka wodna - ja już paznokcie do białego obgryzłem...
Już się nie mogę doczekać, żeby sobie w Duldrumach odpoczął i się zregenerował...
No ale po drodze jeszcze Pan Pikuś Horn, a i droga w górę do Doldrumów potrafi być ciężka i zdradliwa...
766 mil do Hornu - czyli za tydzień jazda do góry...
Jak rozumiem spania spokojnego to on przez to wszystko nie ma...
Ale humor go nie opuszcza - jak już cywilizacji na wschodzie szuka, to zaraz pewnie i boćka zobaczy;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cytat:
"Nieominięty: Sztorm. Koniec prawie 90 dni skutecznych uników. Ty razem dorwało i zabujało. Zabrakło 10 dni bym mógł się chwalić, że 40-50tki jadły mi z ręki, a góry lodowe to cieliły się na mój widok w kawałki odpowiednie do drinka.
Pacyfik zapukał w okienko, w to zawietrzne niestety. Od dwóch dni prognozy pogody mnie trochę denerwowały. To że ich sprawdzalność powyżej 3-4 dni jest słaba to normalne. Choć przez większość żeglugi na południu nawet patrząc 5-6 dni do przodu można było wychwycić jakie są mniej więcej tendencje. Ale byłem coraz bliżej lądu który zawsze psuje stabilność pogody więc nie liczyłem na tak odlegle w czasie prognozowanie. Problem w tym, że nie mogłem być już pewny pogody nawet na najbliższe dni. Nawet następna doba zmieniała się w każdym kolejnym gribie. Przypuszczałem więc, że tym razem nie uda mi się przechytrzyć niżu. Ciśnienie było niższe niż planowane. Mogę zapomnieć o spokojnych 7B...."
...
"Co pewien czas coś uderzyło w burtę, czasem przestawiło jacht, czasem wybiło z kursu. Ale 10 sekund przerwy miedzy kolejnymi grzywaczami to dla 6 metrowego jachtu masa czasu. Na upartego zdążył by zrobić 360 stopni i wrócić na pierwotny kurs. Poczułem od razu, że ta jest inna. Ciężko to wytłumaczyć, ale człowiek bardzo szybko uczy się typowego zachowania jachtu na typowej fali. I od razu wyczuwa zmianę. Jacht szedł mocno w górę, przechył nie większy niż 20 stopni. Wiedziałem już, że raczej się z tą falą nie zabiorę w zjazd. I dobrze, bo byłem do niej pod kątem, a do tego była tak wielka, że zasłoniła by wiatr a sterowanie było przecież wiatrowe. Gdybym zaczął zjeżdżać zbyt szybko byłoby ryzyko, że „sternik” nie skontruje odpowiednio na czas, łódka zacznie ostrzyć ustawi się bokiem do fali i ta ją zroluje. Czyli luz, zero stresu ;) Ale z takimi falami to trochę jak dresikami na dzielni. Lubią chodzić w parach czy w trójkę. Gdy szczyt fali właśnie przechodził pod Puffinem pomyślałem – jeżeli następna nie będzie większa powinno być OK. Zdążyłem skończyć tę myśl, i może nie należę do czołówki najświatlejszych współczesnych intelektów (wiecie tych których myśl jest szybka jak błyskawica i ostra jak brzytwa) to ile to mogło trwać 2-3 sekundy? I jeeebuduu. Nie były nawet bardzo głośno, tylko że wywróciło mi mój mały świat. Ręką trzymałem się handrelingu z jednej burty, a stopą stałem na przeciwnym. Są zamontowane nad oknami, praktycznie w suficie. Nie specjalnie miałem czas i ochotę się stresować. Wzrokowo sprawdzałem czy luk i wywietrzniki są zamknięte. Była też myśl – wstanie? Wstał. Dość szybko raczej, ale ciężko określić czas. Może 3-4 sekundy?..."

Zamieściłem te dwa spore cytaty, bo pierwszy pokazuję genialną jazdę Szymona "dookoła świata bez sztormów", a drugi jedyną rzecz, której obawiałem się przed rozpoczęciem tej wyprawy. Dalej Szymon pisze, że kontraszot grota był przetarty i strzelił, co być może uratowało maszt. Ufff...

Przebiegi w ostatnim tygodniu rekordowe, po 135 mil. Do Hornu lekko ponad 700. Czyli hipotetycznie około tygodnia i zapomnimy o Oceanie południowym. O ile...

A potem zaczną się trudne czasy: bez autopilota Szymonowi będzie po prostu ciężko.
Trzymam kciuki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Dalej Szymon pisze, że kontraszot grota był przetarty i strzelił, co być może uratowało maszt.

Nie maszt, tylko bom.
Colonel napisał(a):
bez autopilota Szymonowi będzie po prostu ciężko.

Będzie słońce, będzie lepiej. Autopiloty nie padły, tylko prądu za mało.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 10:52
Posty: 232
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 363
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m, IŻ
z autopilotami to jest tak, że hydrauliczny ("Cichy Leszek") działa ekstra - tylko tak jak pisze waliant - zużywa b. dużo prądu dlatego Szymon go nie używa. Drugi zapasowy Raymarine SPX5 (czyli "Ryjek") to ten sam, który Szymon miał w poprzednim rejsie. On jest słabszy (zużywa znacznie mniej prądu, ale również działa - ALE z doświadczenia wiemy, że ma swoją ograniczoną liczbę godzin działania - kończy się silnik w ramieniu po iluśtam godzinach pracy. Dlatego Szymon go oszczędza póki może :)

_________________
"byle dalej na ocean po co wracać nie wie nikt"
ZewOceanu.pl

https://obozy-zeglarskie.pl



Za ten post autor brożka otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3196
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 461
Otrzymał podziękowań: 482
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
"Fajne" zdjęcia wnętrza. Będzie miał co robić :D,


Załączniki:
downloadfile.jpg
downloadfile.jpg [ 123.1 KiB | Przeglądane 2832 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”

Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2018, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
waliant napisał(a):
Colonel napisał(a):
Dalej Szymon pisze, że kontraszot grota był przetarty i strzelił, co być może uratowało maszt.

Nie maszt, tylko bom.
Colonel napisał(a):
bez autopilota Szymonowi będzie po prostu ciężko.

Będzie słońce, będzie lepiej. Autopiloty nie padły, tylko prądu za mało.
Sorki, nie wiem co mi z tym masztem....
A co do autopilota, to obok działania elektroniki i mechaniki jest jeszcze kwestia wiatromierza, który jak czytam "wybył". Czyli sterowanie według wiatru na relatywnie słabych i zmiennych wiatrach jest niemożliwe. No chyba, że Szymon i to przewidział i naprawi.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
No chyba, że Szymon i to przewidział i naprawi.

No to jak uruchomi samoster wiatrowy.
Ale w słabym wietrze i autopiloty są lepsze niż nic, nawet bez wiatromierza.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tylko skąd tam wziąć słabe wiatry?

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 11:38 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Marian Strzelecki napisał(a):
Tylko skąd tam wziąć słabe wiatry?
MJS

Jak to skąd?!? - Z d... :rotfl:
Choć nie wiem, czy posiłki jakie Szymon tam spożywa sprzyjają wiatrom :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A tak na poważnie to rzeczywiście jak się już mu zaczną pojawiać jakieś słabe bajdewindy to mogą być problemy...
Ale to jeszcze ze trzy tygodnie co najmniej...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 16:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Tylko skąd tam wziąć słabe wiatry?
MJS

Jak to skąd?!? - Z d... :rotfl:
Choć nie wiem, czy posiłki jakie Szymon tam spożywa sprzyjają wiatrom :D.


Ale żeś dowcipem strzelił. Boki zrywa.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 17:58 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
plitkin napisał(a):
Ale żeś dowcipem strzelił. Boki zrywa.

Oj tam, oj tam... :kiss:
Wszyscy się stresujemy tym, co tam Szymon przeżywa więc dla równowagi w dyskursie, żeby rozluźnić mięśnie, można czasem puścić bąka ;)
Charlie Chaplin był wielki, ale to co najbardziej śmieszyło gawiedź to kopanie schylającego się delikwenta.
I żeby nie było - nie chodzi mi o porównywanie się do ChCh... ;)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 19:03 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
co z ozim? mam ostatnia pozycje z 1207?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Widać znow InReach siedzi cicho...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
10 minut temu:
Lat -58.153177 Lon -80.368123 :)



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:15 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Yigael napisał(a):
10 minut temu:
Lat -58.153177 Lon -80.368123 :)

Żartujesz?!?
To on za chwilę będzie już łapał odkrętkę od lądu i przejdzie na półwiatr...

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Yigael napisał(a):
10 minut temu:
Lat -58.153177 Lon -80.368123 :)
Skaf to masz?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
miros76 napisał(a):
Yigael napisał(a):
10 minut temu:
Lat -58.153177 Lon -80.368123 :)

Żartujesz?!?
To on za chwilę będzie już łapał odkrętkę od lądu i przejdzie na półwiatr...
Podziękowałem Ci omyłkowo, co znaczy za chwilę, czym to się różni od sytuacji z 1207, no skąd ta odkrętka "za chwilę"?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Podziękowanie można skasować klikając jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
Yigael napisał(a):
10 minut temu:
Lat -58.153177 Lon -80.368123 :)
Skaf to masz?


Ze strony Facebookowej "Zew Oceanu".


"Zew Oceanu
52 mins ·
S 58 10.9336',W 80 1.1441' pogodziny temu sciagnalem najnowszy Grib.Ponoc wieje tu 5-6B ale od 2 dni taki wiatr pojawia na 1h co 6-7h.Dobrze ze sie nie cofam"



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2018, o 21:10 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Colonel napisał(a):
Podziękowałem Ci omyłkowo, co znaczy za chwilę, czym to się różni od sytuacji z 1207, no skąd ta odkrętka "za chwilę"?

Nie rozumiem po co odnosisz to do "sytuacji z 1207".
Po prostu zorientowałem się w bieżącej pozycji i różnicy względem ostatniej i tyle.
Nie da się ukryć, że nieuchronnie zbliża się do tego, że jeśli będzie płynąć takim kursem, żeby zobaczyć skały Hornu to siłą rzeczy pewnie wejdzie w półwiatr i będzie musiał coś z tym zrobić, np. odpaść i minąć go szerokim łukiem...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Wciąż brak danych z Garmina, więc postanowiłem opublikować dane pozycji z sat AIS, z wczorajszego popołudnia i dzisiejszego ranka. Oszałamiającej dokładności nie ma, bo pozycja jest czytana z grafiki, a tylko czas z danych sat AIS. Dodatkowo wyliczone dla odcinka:
prędkość kn@ kierunek w stopniach. Na FB może dokładniejsze dane przekazywane z pokładu, ale na FB nie bywam.


Załączniki:
A Puffin 1.02.2018.JPG
A Puffin 1.02.2018.JPG [ 46.68 KiB | Przeglądane 2417 razy ]

_________________
Zbig A. Gintowt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12589
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Właśnie przez Szymona bywam od wczoraj na FB, ech.
Wpis sprzed 55 minut:
S 57 57.0192',W 77 41.0739' wiatr 6-7B, do Hornu 360 mil

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 12:26 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ja też przez niego musiałem się przeprosić się z BukFejsem;-)
Ale pięknie idzie - wygląda na to, że jednak zjedzie do samego Hornu, bo złapał wysokość, a dopiero później mozolna wspinaczka i niekoniecznie baksztagi...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 13:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ma 360 mil do Hornu. Oczywiście to umowne, gdyż przejście Hornu to nie przejście tego progu i już - to pareset mil żeglugi w mega trudnych warunkach. Wg prognozy już od jutra ma 40 knt, a i teraz nie ma łatwo.

Szczerze mówiąc, dygam...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 14:25 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Kurczę, niże zapieprzają jeden za drugim. Nie dygam a mordoksiążkę mam gdzieś. Czekam na relację z 24-tego tygodnia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dla nie używających książkoryja stan z 1700 naszego czasuObrazek

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 21:03 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
szkoda, ze nie dziala inReach. Sprawdzenie pozycji to była "pierwsza rzecz z rana", następnie prognozy.
Trzymamy kciuki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2018, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
...kilka razy na dobę, a nie "z rana".
Trudno.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 48  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL