Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 kwi 2024, o 08:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
A nie lepsze są stopnie na maszt ?
Ja założyłem ostatnio stopnie na maszcie - 41 sztuk na 15 metrach masztu i aż się boję Tomkowego do tego komentarza

Postaram się wyprzedzić Tomka :)
Mówiąc o zrobieniu czegoś przy maszcie, miałem na myśli napięcie fału, itp.
Do wspinaczki kupiłem sobie drabinkę.
Załącznik:
IMG_20170609_192301487.jpg
IMG_20170609_192301487.jpg [ 176.64 KiB | Przeglądane 7185 razy ]

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/



Za ten post autor rawonsails otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Do wspinaczki kupiłem sobie drabinkę.


Fajna ! :)

Z czego jest, jaka długa i na ile stabilnie się po niej porusza ?

O cenę nie pytam ale możesz napisać i gdzie kupiłeś ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
waliant napisał(a):
rawonsails napisał(a):
Też uważam, że jeszcze się mogą kiedyś przydać.


PAX, już nic nie mówię...

Raczej chodzi mi o awarię np. bloczka, stopera, czy kabestanu fałowego. Wyrwanie okucia z 2.5 cm grubości laminatu jest mało prawdopodobne i zapewne trwalsze od wytrzymałości samej liny.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Z czego jest, jaka długa i na ile stabilnie się po niej porusza ?
O cenę nie pytam ale możesz napisać i gdzie kupiłeś ?


Środkowa taśma posiada pełzacze, które wciągamy w maszt. Dzięki temu drabina jest niesamowicie stabilna - nawet bez przywiązywania dolnego końca. Została przetestowana po zakupie.
Drabinkę zamawia się podając rodzaj pełzaczy i długość od topu do bomu. Można zażyczyć sobie również odpowiednią podziałkę między szczebelkami.
https://kinlevenmarine.com/mast_ladder_details.html

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11654
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3891
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rawonsails napisał(a):
Raczej chodzi mi o awarię np. bloczka, stopera,

Jeżeli stoper to przełożysz na ten obok (masz na burcie po 4 knagi). Jak bloczek, to przełożysz albo wstawisz nowy.

rawonsails napisał(a):
czy kabestanu fałowego

Puścisz linę na drugi kabestan fałowy (ten uszkodzony będzie wtedy bloczkiem zwrotnym) albo na kabestan szotowy.

A jak wyrwie kabestan fałowy, to myślę, że wtedy problem napięcia jakiejś liny nie będzie tym najważniejszym problemem. O ile to w ogóle jest realnie możliwe.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
No dobra - przyznam się, bo mi się wątek rozlewa na boki ;)
Zachowałem stare kabestany ponieważ używam ich do wymiany żarówki lampy silnikowej. Przy moim wzroście bez problemu sięgam do lampy z pokładu, ale kabestany sa akurat na takiej wysokości, że w upalny sierpniowy dzień znakomicie chłodzą przytknięte do nich jaja. A dlaczego zostawiłem dwa? Bo oczywiście używam zawsze kabestanu po zacienionej stronie.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/



Za ten post autor rawonsails otrzymał podziękowania - 4: Kurczak, qbalon, radams, Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Drabinkę zamawia się podając rodzaj pełzaczy i długość od topu do bomu. Można zażyczyć sobie również odpowiednią podziałkę między szczebelkami.


A cena ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

rawonsails napisał(a):
wątek rozlewa na bok


Nie przejmuj się - w takich wątkach technicznych zawsze jest trochę oftopu, ale to się sumarycznie kiedyś tam może przydać.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
A cena ?

Dla Albin Vegi (7.6m) 250GBP z dostawą do PL.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Nie przejmuj się - w takich wątkach technicznych zawsze jest trochę oftopu, ale to się sumarycznie kiedyś tam może przydać.

No ale w ten sposób powstają przecieki na temat kolejnych odcinków mojego bloga ;)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
rawonsails napisał(a):
znakomicie chłodzą przytknięte do nich jaja. A dlaczego zostawiłem dwa?
A co, jesteś jednojajowy????? :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 13:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Miło poczytać o drabinach jachtowych, sprowadzaniu fałów do kokpitu (żeby było dalej od sztagu), szprycbudzie. Plus złota zasada jachtingu: wszystko dubluj.
Babcia miała rację: lepsze jest wrogiem dobrego.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Zbieraj napisał(a):
rawonsails napisał(a):
znakomicie chłodzą przytknięte do nich jaja. A dlaczego zostawiłem dwa?
A co, jesteś jednojajowy?????

Po czym wnioskujesz?

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 13:43 
Bo to logiczne, że zostawiłeś dwa mając oba jaja?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
vaginal napisał(a):
Cytuj:
Nie widzę potrzeby kontrafału grota.

Co innego genia, ze zmyślnym systemem Kontr-Rafałowym.

Powrót na glebę, wciąż sięgam do klawiatury.

A co ci ten kontrafał foka tak właściwie przeszkadza?

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
vaginal napisał(a):
Babcia miała rację: lepsze jest wrogiem dobrego.


A możesz napisać co w tym przypadku chciałeś przez to powiedzieć ?

Dyskutujemy sobie luźno o paru rozwiązaniach technicznych jednocześnie - czy to coś złego ?

Sam nie znałem tego rozwiązania z wciąganą drabinką - ciekawe rozwiązanie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 16:50 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
System jest nadzwyczaj skuteczny. W trudniejszych warunkach, chcąc zrzucić foka, daję pod wiatr (lub nawet przerzucam foka w dryf), luzuję fał i przyduszam żagiel kontrafałem do pokładu. Jeśli szot jest wybrany, to żagiel nawet po zwróceniu się rufą do wiatru, grzecznie pozostaje na pokładzie. Wtedy, gdy kadłub idzie już łagodnie z falą, mogę iść na dziób i załapać żagiel do relingu. Unikam w ten sposób mokrych akrobacji na dziobie. A czasem, gdy mam lenia, wchodzę nawet nieogarnięty do portu i dopiero tam klaruję foka.

Filozofia żeglowania bez wychodzenia z kokpitu wymaga patentów i patencików. Konsekwencją w rezultacie jest roller.
My way:
Zasada - ruszasz dupę i akcja. Istotą w trudnych warunkach jest tempo zmiany sztaksla. Szybkie dotarcie na dziób (precz ze szprycbudą), przygotowanie żagla do podmianki oraz zrzut (z zebraniem żagla ręką na pokład) na każdym kursie. Przepinanie kontrafału doprowadziło by mnie do szaleństwa i wielokrotnego wypowiedzenia słów brzydkich o "paniach co za pieniądze...".
Chcąc więcej komfortu, nie czekam do ostatniej chwili.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
vaginal napisał(a):
Szybkie dotarcie na dziób (precz ze szprycbudą),

To już szprycbudy nawet nie wolno posiadać?! Nie wiem jaką masz szprycbudę, czy jakiej nie masz, ale moja w tym nie przeszkadza.

vaginal napisał(a):
przygotowanie żagla do podmianki oraz zrzut (z zebraniem żagla ręką na pokład) na każdym kursie.

Chciałbym kiedyś być taki jak Ty :)

vaginal napisał(a):
Przepinanie kontrafału doprowadziło by mnie do szaleństwa...

A jak przepinasz żagle? Musisz chyba przepiąć fał, wyczepić raksy i wczepić nowe, przepiąć szoty? Kontrafał to tylko jedna snapszekla dodatkowo. Ile to może zająć więcej czasu? 3 sek?

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 19:01 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Miłość do szprycbudy przeminęła po kilku płytkich stosunkach z moją nogą. Wywaliłem do piwnicy bez żalu.

Zrzut z fałem przy maszcie, zapewnia łatwość kontroli nad zrzucanym żaglem bez łażenia do kokpitu.

Problem kontrafałowy polega na tym że po przepięciu snajpki w czasie stawiania muszę kontrolować kompletnie nieużyteczną linę, która przypomina mi że stałem się człowiekiem baroku, a nie renesansu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
vaginal napisał(a):
Zrzut z fałem przy maszcie, zapewnia łatwość kontroli nad zrzucanym żaglem bez łażenia do kokpitu.

To prawda, że jak się coś przy stoperze zapląta, to trzeba gnać do kokpitu. Tylko, że mając kontrafał nie wychodzę z niego do całkowitego opuszczenia fału.

vaginal napisał(a):
Problem kontrafałowy polega na tym że po przepięciu snajpki w czasie stawiania muszę kontrolować kompletnie nieużyteczną linę

Faktycznie, należy kontrolować linkę aby się jakiś supeł nie zrobił. Ale nie jest to nadzwyczaj trudne. Każdy pływa po swojemu. Ja się dopiero uczę - często na własnych błędach, ale kontrafał akurat uważam za jedną z bardziej trafnych decyzji.

vaginal napisał(a):
zrzut (z zebraniem żagla ręką na pokład) na każdym kursie.

Zainspirowałeś mnie i będę w najbliższy weekend próbował zrzucać genuę w baksztagu :) Udaje Ci się to zrobić bez taplania jej w wodzie?

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 781
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
rawonsails napisał(a):
A próbowałeś kiedyś odkręcić takie kabestany po 43 latach od montażu?

Odkręciłem takie kabestany po 37 latach od montażu. Bez problemu. Przecież to był szwedzki montaż i szwedzkie materiały. :-)
rawonsails napisał(a):
Poza tym, zawsze można je awaryjnie wykorzystać - chyba

Też tak myślę i też bym kabestany zostawił.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
vaginal napisał(a):
Miłość do szprycbudy przeminęła po kilku płytkich stosunkach z moją nogą


Mam takie "cudo" na kolejnych swoich jachtach od lat nastu i nie wyobrażam sobie żeglugi w trudniejszych warunkach bez takiej owiewki.

Poza tym - lubisz być ciągle mokry od fali wchodzącej na pokład ?

vaginal napisał(a):
Zrzut z fałem przy maszcie, zapewnia łatwość kontroli nad zrzucanym żaglem bez łażenia do kokpitu.


Ale po jakiego grzyba wykonywać takie dziwne czynności jak wystarczy zwinąć przedni żagiel rolerem ?

rawonsails napisał(a):
A jak przepinasz żagle? Musisz chyba przepiąć fał, wyczepić raksy i wczepić nowe, przepiąć szoty?


Patrz jw.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 05:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2021
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 935
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
bury_kocur napisał(a):
Ale po jakiego grzyba wykonywać takie dziwne czynności jak wystarczy zwinąć przedni żagiel rolerem ?

A jak ktoś nie ma rolera? Ty miałeś od początku, od swojego pierwszego jachtu???
Odpuść, człowiek ma inne priorytety lub zapatrywania, więc nie narzucaj swojego zdania (o, rymło mnie się).
Niecierpliwie czekam na dalsze relacje. Są ciekawe, dowcipne i barwnie opisują rzeczywistość świata armatorów ;)

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Są tacy, którzy lubią chłodny prysznic słoną wodą. Ja nie przepadam - wiec używam szprycbudy. Owszem przechodzenie obok niej nie jest tym co kurczaki lubią najbardziej ale coś za coś. :)

Jeżeli kontrafał pozwala skrócić pobyt na dziobie - to gra jest warta świeczki. Podobnie w przypadku kontrafału grota.
Są tacy, którzy uważają go za kolejną zbędna linę, która się pałęta i może zaczepic/zaplątać. Dla innych jest to rozwiązanie nieodzowne.

Każdy szykuje jacht pod swoje potrzeby.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 06:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11654
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3891
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rawonsails napisał(a):
Udaje Ci się to zrobić bez taplania jej w wodzie?


Na regatach z zasady i często zrzuca się genuę w baksztagu, po postawieniu spinakera. Zazwyczaj wystarczy przytrzymanie szota ręką tak, żeby róg szotowy został na pokładzie i luzowanie fału. Potem trzeba iść na dziób i zebrać żagiel do końca. Przy słabym wietrze genua/fok mogą całkiem zlecieć na dół, na pokład, jak się znów szot przytrzyma ręką (wybierze na chwilę dolny lik).

Popłyń w sobotę w "Pucharze 6 piw" to zobaczysz, że nie ma problemu z tym :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
waliant napisał(a):
Na regatach z zasady i często zrzuca się genuę w baksztagu, po postawieniu spinakera. Zazwyczaj wystarczy przytrzymanie szota ręką tak, żeby róg szotowy został na pokładzie i luzowanie fału. Potem trzeba iść na dziób i zebrać żagiel do końca. Przy słabym wietrze genua/fok mogą całkiem zlecieć na dół, na pokład, jak się znów szot przytrzyma ręką (wybierze na chwilę dolny lik).


Zdarzyło mi się składać genuę w pełnych kursach pod osłoną grota. Wybieranie szota faktycznie może pomóc zachować żagiel suchy.
Bardzo rzadko jednak (niezależnie od kursu) udawało mi się zrzucić sztaksla, tak aby po wyluzowaniu fału cały żagiel opadł na pokład. Zawsze konieczna była ingerencja na pokładzie by wspomóc grawitację. Teraz mam kontrafał i jest mi z nim dobrze :)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie. Na chłopski rozum napięcie szotów utrudnia grawitacyjne opadnięcie sztaksla.
Stosując kontrafał i napięte szoty teoretycznie powinno być miodzio. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11654
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3891
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Najważniejsze, żeby było nam dobrze :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:01 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
I żeby był napięcie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Owszem. Zgodnie z prawem łoma. Im wyżej od kolana tym napięcie rośnie a opór maleje :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
damit napisał(a):
Odpuść


Daniel - odpuszczam - postaram sie więcej nie gadać o rolerach (choć nie gwarantuję tego :) )

Ja rozumiem, że roler waży niemniej wydaje mi się, iż zalet ma więcej niz wad, ale - jak to mówią - co kto lubi - organista ogórki a ksiądz jego córki :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: damit
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zamiast składać broń, skoncentruj ofensywę na świętym makaronie.
Sądzę, że kontrafał sztaksla to półśrodek.
Obstawiam rolowanie makaronu od wiosny 2019.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 781
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
damit napisał(a):
A jak ktoś nie ma rolera? Ty miałeś od początku, od swojego pierwszego jachtu???
Odpuść, człowiek ma inne priorytety lub zapatrywania, więc nie narzucaj swojego zdania (o, rymło mnie się).

Ale Kocur ma rację. Rafał kombinuje focznie jak koń pod górę, a lekarstwo na jego foczne problemy jest znane i skuteczne — roler. Też się powtarzam :-)
No ale są rzeczy, do których trzeba dojrzeć. :-)
damit napisał(a):
Niecierpliwie czekam na dalsze relacje. Są ciekawe, dowcipne i barwnie opisują rzeczywistość świata armatorów

Są. Też czekam niecierpliwie :-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL