Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 paź 2018, o 10:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2017, o 00:54 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Michał, pisz. Fajnie jest czytać!

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2017, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13015
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 4248
Michał! Gratulacje! :respekt:

Po raz 48 Jury „Rejsu Roku” wybrało laureatów tradycyjnego konkursu nagradzającego najdzielniejszych i najbardziej zasłużonych.
Nagroda miesięcznika ŻAGLE. Kapituła pod przewodnictwem Redaktora Naczelnego Waldemara Heflicha przyznała nagrodę Michałowi Kozłowskiemu za daleki bałtycki rejs na własnoręcznie zbudowanym małym jachcie „Mazu 2” typu Odys 28 o długości 8, 4 m. To kolejny świetnie zorganizowany i przeprowadzony bałtycki rejs na małym jachcie. Takie żeglowanie jest godne specjalnej uwagi, promocji oraz nagradzania za dobrą praktykę morską. Od 20 lat miesięcznik „Żagle” przyznaje swoją nagrodę w ramach Rejsu Roku właśnie takim wyprawom. Rejs trwał 4 tygodnie sierpnia 2017 roku. Jacht przepłynął około 1400 mil morskich. Jacht odwiedził 20 portów, był na 9 wyspach.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 5: bury_kocur, Colonel, Jaromir, Micubiszi, sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 00:14 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9492
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
MICHAŁ!
Co prawda wiedziałem ale radość nie mniejsza!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 13:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Brawo, Michał!

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 14:30 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Dziękuję za gratulacje. Nagroda jest oczywiście bardzo miłą niespodzianką. Ja wśród Takich Sław. Największą nagrodą za odbyte rejsy są dla mnie wspomnienia. Wiedziałem, że na cel rejsów wybieram miejsca odludne i mało znane. Sądziłem, że mało kogo zainteresują. Szczególnie, że lawiny wpisów i pytań nie było. A tu taka niespodzianka.
Dziękuję.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 18:32
Posty: 480
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 122
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
nasza gwiazda:) gratuluję:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2018, o 01:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 19:03
Posty: 4605
Podziękował : 630
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Gratuluję!

Dodam, że Stowarzyszenie Samoster zaprosiło w ubiegłym roku Michała, aby opowiedział o rejsie Estonia 2016. Mam nadzieję, że o rejsie w 2017 też opowie.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2018, o 22:01 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Zwiedzanie Wyspy Osmussaare było w moich planach, ale przeszkodziła pogoda. Porządkując zgromadzone materiały trafiłem na ciekawą informację. Podczas pierwszej wojny światowej w pobliżu wyspy Osmussaare wszedł na mieliznę pancernik Magdeburg. Okrętu się nie udało uratować i w obawie przed przejęciem przez Rosjan został wysadzony. Wybuch był przedwczesny i zabił 16 członków załogi, reszta została ewakuowana. Poległych pochowano w Gdańsku. Okręt Schleswig Holstein wpłynął do Gdańska w 1939 aby uczcić pamięć ofiar Magdeburga...
Schleswig Holstein zatonął w Gdyni w grudniu 1944 po bombardowaniu, dodatkowo wysadzony przez Niemców osiadł na dnie. Po podniesieniu z dna w 1946 został przetransportowany do Tallina. Remont był nie opłacalny. Został osadzony na mieliźnie koło wyspy Osmussaare i wykorzystywany jako cel do ostrzału. Obecnie zatopiony, z wody nie wystaje.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2018, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 08:24
Posty: 2527
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 229
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jest nowy S-H. Spotkałw dwa lata temu w Rostocku. Właściwie tamtejszego przedsionka.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 20:40 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Zacumowaliśmy w Narvie, relacja później.


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 413.29 KiB | Przeglądane 516 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 21:25 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Zamków tu pełno. Jutro zwiedzamy a dziś odpoczynek.


Załączniki:
2.jpg
2.jpg [ 65.58 KiB | Przeglądane 497 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9832
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Michal napisał(a):
Zacumowaliśmy w Narvie, relacja później.


W relacji uwzględnij temat głębokości podejść i portów.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 21:25 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Opis całego rejsu wysłałem Jerzemu Kulińskiemu: http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3403&page=0
Na tytuł i wstęp Jerzego nie miałem wpływu i uważam je za krzywdzące i niesprawiedliwe. Tak przyjaźni się nie zbuduje z sąsiadem.
Tu chciałbym tylko opisać odwiedzone nowe miejsca w Estonii.
Wyspa Ruhnu jest dość znana, ale ja tu jeszcze nie byłem. To skrawek estońskiego lądu na środku Zatoki Ryskiej. Wpłynęliśmy do portu o 2 w nocy a jest tam dość ciemno niestety. Port wydawał się ciasny i zapchany jachtami. W Y bomach wszystkie miejsca były zajęte. Stanęliśmy przy wejściu obok kilku innych łódek. Był jakiś zlot, regaty i zabawy nocne to nawet dobrze że zacumowaliśmy dalej. Rano wypłynęło 20 jachtów i zrobiło się cicho i sympatycznie. Opłata 10 euro za wszystko. Pospacerowaliśmy do zabytkowego kościoła, po lesie i pustej plaży. Na wyspie jest latarnia projektu Eiffla. Mały prom dowozi tu turystów. Płynąc z Rygi Ruhnu jest idealnym miejscem na odpoczynek po drodze.


Załączniki:
trasa.jpg
trasa.jpg [ 82.06 KiB | Przeglądane 353 razy ]
port Ruhnu zewnętrzny.jpg
port Ruhnu zewnętrzny.jpg [ 167.94 KiB | Przeglądane 353 razy ]
główki Ruhnu.jpg
główki Ruhnu.jpg [ 103.51 KiB | Przeglądane 353 razy ]
mapa Ruhnu.jpg
mapa Ruhnu.jpg [ 171.6 KiB | Przeglądane 353 razy ]
plaża.jpg
plaża.jpg [ 97.69 KiB | Przeglądane 353 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 21:32 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Kolejny port jest na uboczu tras jachtów. Do Pärnu trzeba daleko wpłynąć w głąb zatoki, mijając wyspy Kihnu i Manila. W Kihnu jest duży port jachtowy i promowy a w Manila nie byłem, ale też staje prom i są Y bomy tylko nie wiem jakie głębokości. Kihnu opisywałem wcześniej. Wyspa Manila wygląda na mocno zabudowaną i prom tam kursuje to pewnie wielu atrakcji nie będzie. Pärnu jest nad rzeką o tej samej nazwie i trzeba wpłynąć w jej ujście, wszędzie głębokości po 6m. Miejsc na 100 jachtów, większość to rezydenci. 20 euro i wszystko w cenie. Stacja paliw na nabrzeżu za portem umożliwia tankowanie jachtów. Podobno tutaj polskie jachty to rzadkość, wywiesili flagę polską obok fińskiej. Finowie tu cumują niemal codziennie. W mieście atrakcji nie wykryłem. Trochę drewnianych budynków, porządek i sporo miejsca między domami. Turystów widać na ulicach, plaża nudystów blisko portu. Połączenie autobusowe z Warszawą umożliwia łatwą wymianę załogi.


Załączniki:
Parnu.jpg
Parnu.jpg [ 81.74 KiB | Przeglądane 352 razy ]
port Parnu.jpg
port Parnu.jpg [ 119.52 KiB | Przeglądane 352 razy ]
główki Parnu (2).jpg
główki Parnu (2).jpg [ 110.91 KiB | Przeglądane 352 razy ]
flaga.jpg
flaga.jpg [ 99.86 KiB | Przeglądane 352 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 21:51 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Wieczorem ruszyliśmy dalej. Przez całą noc płynęliśmy między płyciznami w cieśninie Muhu väin. Po raz kolejny przepływam tę trasę w nocy, szlak wymagający zwiększonej uwagi bo sporo płycizn kamienistych wokoło.
Rano zacumowaliśmy w Haapsalu. Są tam trzy mariny, wybraliśmy najbliższą. Port gościnny, ale 25 euro to jak dotąd najdroższa opłata. Zwiedzanie sławnego dworca i zamku i wracamy do jachtu. Dużo zadbanych budynków drewnianych. Pozostałości bazy radzieckiej na cyplu odgrodzili kratami i zakazem wstępu.


Załączniki:
odbudowa zamku.jpg
odbudowa zamku.jpg [ 93.81 KiB | Przeglądane 347 razy ]
drewniane domy.jpg
drewniane domy.jpg [ 99.69 KiB | Przeglądane 347 razy ]
cicha uliczka z drewnianymi domami.jpg
cicha uliczka z drewnianymi domami.jpg [ 91.28 KiB | Przeglądane 347 razy ]
flaga.jpg
flaga.jpg [ 92.8 KiB | Przeglądane 347 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 22:39 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Popłynęliśmy w stronę wyspy Osmussaar, niestety silny wiatr i fale znów pokrzyżowały plany. Podejście było niemożliwe a trzeba stanąć na kotwicy. Przepłynęliśmy do wysp Pakri, to miejsce znałem z ubiegłego roku. Byliśmy tu lepiej osłonięci. Na kotwicowisku postawili dużą boję cumowniczą, brak napisów to nie wiem czy dla gości czy dla lokalnych motorówek z turystami 59 20 38N 24 00 32E. Stanęliśmy obok na kotwicy i popłynąłem pontonem na ląd. Zwiedziłem dokładnie wioskę, ale trudno opisać jej klimat. Czas się tu zatrzymał, trzeba to zobaczyć. Domy stare, obok pozostałości złomu wojennego i brak ludzi. Przeszedłem odbudowanym mostem na drugą wyspę, niestety czas było zawracać. Przejścia za mostem pilnowały cztery duże byki. Warto mieć rowery na taki spacer. Rowery nawet leżały w kilku miejscach tylko nie miałem pewności czy dla mnie. Tu chętnie bym jeszcze spędził dzień albo dwa.


Załączniki:
Osmussaar.jpg
Osmussaar.jpg [ 125.07 KiB | Przeglądane 336 razy ]
aż korci rozpalić ognisko.jpg
aż korci rozpalić ognisko.jpg [ 95.11 KiB | Przeglądane 336 razy ]
boja cumownicza.jpg
boja cumownicza.jpg [ 95.77 KiB | Przeglądane 336 razy ]
plaża.jpg
plaża.jpg [ 109.37 KiB | Przeglądane 336 razy ]
odbudowany most.jpg
odbudowany most.jpg [ 70.38 KiB | Przeglądane 336 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 22:46 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Tu spotkanie człowieka to święto.


Załączniki:
grobla.jpg
grobla.jpg [ 109.91 KiB | Przeglądane 332 razy ]
historia.jpg
historia.jpg [ 221.5 KiB | Przeglądane 332 razy ]
cieśnina między wyspami, widoczne wraki statków.jpg
cieśnina między wyspami, widoczne wraki statków.jpg [ 66.39 KiB | Przeglądane 332 razy ]
transport lokalny.jpg
transport lokalny.jpg [ 141.61 KiB | Przeglądane 332 razy ]
dom.jpg
dom.jpg [ 134.49 KiB | Przeglądane 332 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 22:50 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Cisza absolutna a duży port widoczny ma horyzoncie. Kilka sporych knag cumowniczych przy domach mieli, pewnie do cumowania krów.


Załączniki:
czaszka.jpg
czaszka.jpg [ 129.58 KiB | Przeglądane 330 razy ]
dekoracje.jpg
dekoracje.jpg [ 280.4 KiB | Przeglądane 330 razy ]
dom.jpg
dom.jpg [ 134.49 KiB | Przeglądane 330 razy ]
knaga cumownicza.jpg
knaga cumownicza.jpg [ 126.49 KiB | Przeglądane 330 razy ]
zamek.jpg
zamek.jpg [ 177.96 KiB | Przeglądane 330 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 23:35 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Po noclegu na kotwicowisku ruszyliśmy do Tallina. Po drodze podziwialiśmy klif półwyspu Pakri. Wiatry silne to pomimo refów szybko dotarliśmy do Pirity. Tu wszystko niemal po staremu, tylko prysznice ukryli w kawiarni. Chodzenie z ręcznikami między gośćmi siedzącymi przy stolikach krępujące jest trochę. Prysznice są dostępne od 9 do 18 opłata 2 euro. Zwiedziliśmy muzeum morskie w hangarze wodnosamolotów, to nowo otwarta filia muzeum morskiego. To miejsce trzeba wpisać na listę obowiązkowych miejsc do zobaczenia. Sam widok sufitu robi wrażenie. Możliwość zwiedzania wnętrza okrętu podwodnego to też niecodzienne przeżycie. Dla dzieci sporo atrakcji, można sterować modelami łódek po basenie, strzelanie z karabinu do samolotów, można nawet polatać samolotem na symulatorze. Mamy zawodowego pilota w załodze to przetestował latanie. Rozbił się po kilku beczkach, twierdził, że to atrapa dla amatorów. Pod sufitem był podwieszony wodnosamolot. Mundury różne można zakładać i robić zdjęcia. Bilety po czternaście euro.


Załączniki:
Muzeum moeskie, przewiew zapewniają śmigła z samolotów.jpg
Muzeum moeskie, przewiew zapewniają śmigła z samolotów.jpg [ 63.34 KiB | Przeglądane 319 razy ]
Model okrętu podwodnego na pedały.jpg
Model okrętu podwodnego na pedały.jpg [ 85.46 KiB | Przeglądane 319 razy ]
mijamy półwysep Pakrii.jpg
mijamy półwysep Pakrii.jpg [ 74.56 KiB | Przeglądane 319 razy ]
koja za moimi plecami nie jest zbyt wygodna chyba.jpg
koja za moimi plecami nie jest zbyt wygodna chyba.jpg [ 107.71 KiB | Przeglądane 319 razy ]
Trochę skomplikowana instalacja w wc.jpg
Trochę skomplikowana instalacja w wc.jpg [ 87.4 KiB | Przeglądane 319 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 07:39 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Ruszyliśmy w stronę wyspy Keri, niestety sztormowy wiatr i fale utrudniły nawet fotografowanie. Skały w około i podejść blisko się nie dało. Widać latarnię i kilka dużych budynków, na slipie stała jakaś łódka. Ludzi nie widziałem, ale pewnie byli. Przepłynęliśmy do wyspy Prangli, jest tu wygodny port Kelnase. Niestety bez pryszniców. Zwiedziliśmy dokładnie, bo pogoda nie sprzyjała. Na wyspie jest sklep, kawiarnia, muzeum, poczta, szkoła, sporo starych domów i stu mieszkańców. Prom dowozi wycieczki. Nawet patrol drogówki przypłynął. Sporo imprez w wiosce i pełno aut bez tablic rejestracyjnych to pewnie mają co robić.


Załączniki:
Keri.jpg
Keri.jpg [ 57.53 KiB | Przeglądane 279 razy ]
port.jpg
port.jpg [ 97.49 KiB | Przeglądane 279 razy ]
na slip lepiej nie liczyć.jpg
na slip lepiej nie liczyć.jpg [ 104.22 KiB | Przeglądane 279 razy ]
Ptangli.jpg
Ptangli.jpg [ 220.31 KiB | Przeglądane 279 razy ]
samochody na Prangli.jpg
samochody na Prangli.jpg [ 97.89 KiB | Przeglądane 279 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 07:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fajna relacja!

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1417
Otrzymał podziękowań: 2812
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
plitkin napisał(a):
Fajna relacja!
Jak w zasadzie każda Michała. :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 08:15 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Bez przesady, ciekawy etap to będzie wieczorem.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowania - 3: Maar, mariaciuncia, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 18:38 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Wiatr trochę osłabł to popłynęliśmy do Vergi. Przy cumowaniu mieliśmy dopychający wiatr 12m/s a jedyne wolne miejsce było ukryte za dużym jachtem. Dobrze, że z innego jachtu wysiadła żeglarka, wskazała miejsce i odebrała cumy. Dwadzieścia euro i wszystko w cenie z wifi. Marina jest dodatkiem do pensjonatu i restauracji. W okolicy sporo zadbanych domów, chyba letniskowych. W ubiegłym roku widziałem tu wielu fotografów z teleobiektywami polujących na ptaki. Teraz ich nie było, ale może to kwestia pogody. W kilku kolejnych portach pytaliśmy bosmanów o Narvę i sąsiednie mariny. Wiedzieli niestety mniej niż my. Dopiero tu od kapitana estońskiego jachtu zdobyliśmy trochę informacji o kolejnych miejscach. Chcieliśmy płynąć do portu Toila, ale zniechęcał. Wyjął swoje dokładne mapy i tłumaczył. Twierdził, że Toila to port ładny, ale zbyt płytki dla nas. Radził port Purtse. Według moich informacji powinno być odwrotnie. Toila leży bliżej Narvy, więc jest dobrym miejscem do następnego etapu. Niestety gdyby wejść się nie udało zapasowego portu już nie ma. Wspomniał o swoim wejściu do Narvy i kontakcie z pogranicznikami. Skwitował to tak: nie warto się zgłaszać, sami was znajdą.


Załączniki:
domek na  Prangli.jpg
domek na Prangli.jpg [ 166.95 KiB | Przeglądane 214 razy ]
port.jpg
port.jpg [ 85.38 KiB | Przeglądane 214 razy ]
Vergi marina.jpg
Vergi marina.jpg [ 115.92 KiB | Przeglądane 214 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 18:55 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Ruszyliśmy rano w stronę Purtse. Jachty i statki zanikły całkiem. Podejście do portu jest oznaczone trzema bramkami torowymi. Bramki są tak ciasne, że zostało po metrze przy burtach. Ciut obok boi widać kamienie i wodę po kolana. Nawet wędkarz stał w wodzie i łapał ryby w torze podejściowym. Głębokości chwilami 2 m i widać dno. Dobrze, że tylko piasek pod nami, kamienie wybrali z toru. W porcie głębokość 2,5m, Y bomy. Kilka jachtów rezydentów, głównie motorówki. Marina nowa i jest wszystko, opłata w sąsiadującej z portem kawiarni 20e. Otwieranie bramy wymaga zadzwonienia na podany przez bosmana numer, uruchamia automat. Takiego rozwiązania nie spotkałem nigdzie, ale działa sprawnie. Bosman powiedział, że w tym porcie jesteśmy pierwszym jachtem z Polski. Port jest w ujściu rzeki. Rzeka trochę dalej w głąb lądu wygląda jak górska. Spacer do pobliskiego zamku to 2 km. Ludzi bardzo mało w okolicy. Pozostałości bazy radzieckiej znów zamknięte płotami, ale widać ich ruinę. Rano stada jaskółek obsiadły jachty.


Załączniki:
plan.jpg
plan.jpg [ 80.92 KiB | Przeglądane 211 razy ]
tor.jpg
tor.jpg [ 92.34 KiB | Przeglądane 211 razy ]
wyjśce.jpg
wyjśce.jpg [ 141.54 KiB | Przeglądane 211 razy ]
Purtse.jpg
Purtse.jpg [ 131.28 KiB | Przeglądane 211 razy ]
Purtse marina.jpg
Purtse marina.jpg [ 146.95 KiB | Przeglądane 211 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 19:06 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Nagrałem ciekawe filmy, ale obróbkę na zimowe wieczory zostawiam.
Ten zameczek jest zajęty przez restaurację, ale można wykupić zwiedzanie \chyba 2e\
Wiele czasu nie zajmie.


Załączniki:
zamek.jpg
zamek.jpg [ 104.09 KiB | Przeglądane 209 razy ]
studnia zamkowa.jpg
studnia zamkowa.jpg [ 174.56 KiB | Przeglądane 209 razy ]
rzeka.jpg
rzeka.jpg [ 176.6 KiB | Przeglądane 209 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Popłynęliśmy na silniku w stronę Narvy. Oznakowania nie widać niemal do końca. Dobrze że ploter wie gdzie jest wejście. Dopływając do Narvy zgłosiliśmy wejście przy pierwszej boi torowej. Zaraz za główkami jest baza estońskiej straży granicznej, stał tam ich okręt. Sami podpłynęliśmy i zacumowaliśmy, przyszedł miły pogranicznik. Na pokład nie wchodził, zebrał tylko ogólne dane typu: skąd, dokąd, jaka narodowość, numery jachtu. Dokumentów ani danych załogi nie potrzebował. Poinformował tylko o zakazie pływania w nocy i prosił o telefon przed wypłynięciem. Granica wzdłuż rzeki jest oznaczona czerwonymi bojkami, radził nie przekraczać. Szlak oprócz boi granicznych nie ma żadnego oznakowania. Najgłębiej jest przy bojkach granicznych. Głębokości w główkach najmniejsze z zaobserwowanych to 3,5 m. Na rzece podobnie, ale zazwyczaj głębokość przekraczała 5m. Wzdłuż brzegu estońskiego widać dużo pływaków od sieci, po stronie rosyjskiej były tylko w kilku miejscach. Pół mili za główkami jest jakiś mały port, stały dwa jachty żaglowe i kilka motorówek wędkarskich. Ta okolica wygląda na ruinę i do Narvy daleko. Tu samego jachtu bym nie zostawił. Z główek do mariny w centrum jest 8 mil pod słaby prąd. Brzegi rzeki trochę przypominają Narew, po stronie rosyjskiej jest mniej zabudowań niż po estońskiej. Po brzegu estońskim jechał zielony samochód i nas dyskretnie obserwował. Później go spotkaliśmy podczas spacerów, to byli strażnicy w mundurach. Obserwowali nas również Rosjanie na kilku łodziach patrolowych. Później my mogliśmy obserwować Rosjan, bo mieli swoją bazę naprzeciw naszego pomostu. Cumuje tam kilka niebieskich łodzi. W porcie jest pomost pływający z głębokością przy nim 2,5m. Ciut dalej jest płycizna oznakowana bojkami, ale jakoś nieczytelnie to warto uważać. Bramka wyjścia z pomostu zamknięta i trzeba było zadzwonić, bosman przyszedł i dał klucze. Prosił tylko, aby zamykać na noc i gdy wychodzimy. Przychodzą podobno z pobliskiej knajpki podpici goście. Pewnie dlatego na furtce jest napis: granica wstęp wzbroniony. Wszystko w cenie 20e, tylko sauna dodatkowo. Bosman odwiedzin polskich jachtów nie pamięta. Był kiedyś podobno trzymasztowy żaglowiec z Polski i stał tydzień na kotwicy. W porcie stoi jeden jacht żaglowy i motorówka. Sąsiedni pomost to przystań klubowa i kilka łódek tam stało.


Załączniki:
widok z morza na ujście, rzeki nie widać do końca.jpg
widok z morza na ujście, rzeki nie widać do końca.jpg [ 84.7 KiB | Przeglądane 173 razy ]
marina w ujściu.jpg
marina w ujściu.jpg [ 104.6 KiB | Przeglądane 173 razy ]
marina i baza na drugim brzegu.jpg
marina i baza na drugim brzegu.jpg [ 116.6 KiB | Przeglądane 173 razy ]
nawet w porcie nas pilnują. Widać bojki graniczne.jpg
nawet w porcie nas pilnują. Widać bojki graniczne.jpg [ 108.52 KiB | Przeglądane 173 razy ]
mam swój Horn.jpg
mam swój Horn.jpg [ 74.87 KiB | Przeglądane 173 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 21:35 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Obok portu jest restauracja, rybka z frytkami 5 euro to chyba taniej niż w Polsce. Piwo po 3,5 euro smakowało mniej. Budynki przyportowe podczas wojny i później zajmowało więzienie, tysiąc więźniów tu zmarło. Restauracja w takich budynkach to trochę upiorny pomysł. Na ulicach słychać wyłącznie język rosyjski. Wieczór zakończyliśmy na jachcie puszczając utwory Chóru Aleksandrowa. Widok zamków zatyka dech w piersiach, dwie twierdze rozdzielone rzeką i jeszcze setki metrów umocnień fortów. Zamek estoński można zwiedzać i wejść na wieżę \8e\. Do fortów też można wejść, ale nam się nie udało, chyba trzeba zarezerwować przewodnika. Zamek po stronie rosyjskiej to tylko mury puste w środku, mają jeszcze dużo do odbudowania. Sporo wędkarzy stoi z wędkami przy brzegu, ale sukcesów nie widać. W ciągu dnia przepływały dwie motorówki z wędkarzami estońskimi i rosyjscy pogranicznicy, więc ruch niewielki. Przy moście kończy się oznakowanie granicy a kilometr dalej jest elektrownia wodna.


Załączniki:
budynki obozu.jpg
budynki obozu.jpg [ 82.87 KiB | Przeglądane 172 razy ]
karta.jpg
karta.jpg [ 147.6 KiB | Przeglądane 172 razy ]
plan 1.jpg
plan 1.jpg [ 87.52 KiB | Przeglądane 172 razy ]
głębokości.jpg
głębokości.jpg [ 77.55 KiB | Przeglądane 172 razy ]
dwa brzegi, estoński rozświetlony.jpg
dwa brzegi, estoński rozświetlony.jpg [ 37.66 KiB | Przeglądane 172 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 21:40 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Na ulicach ruch niewielki, wszystko zadbane a ludzi niewiele. Promenada wzdłuż rzeki ściąga większość spacerowiczów. W nocy brzeg estoński ślicznie rozświetlony a rosyjski ciemny. Na moście stale stoi kolejka aut do przejścia granicznego z Rosją, w drugą stronę pusto. Narva była cała zburzona w 1944 i niemal wszystko to budynki powojenne. Zadziwiła mnie winda na wieżę kościelną, trochę to szokuje i nigdy się z takim rozwiązaniem nie spotkałem.


Załączniki:
baza rosyjska.jpg
baza rosyjska.jpg [ 82.06 KiB | Przeglądane 169 razy ]
obie twierdze.jpg
obie twierdze.jpg [ 92.24 KiB | Przeglądane 169 razy ]
twierdza estońska.jpg
twierdza estońska.jpg [ 100.87 KiB | Przeglądane 169 razy ]
bulwary nadrzeczne.jpg
bulwary nadrzeczne.jpg [ 83.69 KiB | Przeglądane 169 razy ]
lwy.jpg
lwy.jpg [ 68.43 KiB | Przeglądane 169 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 21:43 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1115
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 236
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Odpływając chcieliśmy zgłosić wyjście na 16 kanale, był brak odpowiedzi, bo chyba angielskiego nie znają. Zadzwoniliśmy na numer podany nam przy wpływaniu i po rosyjsku poszło dobrze. To był koniec formalności, pomachaliśmy serdecznie Rosjanom z kilku łodzi kotwiczących wzdłuż granicy i tyle.


Załączniki:
sąsiednia marina.jpg
sąsiednia marina.jpg [ 127.46 KiB | Przeglądane 166 razy ]
rzeka graniczna.jpg
rzeka graniczna.jpg [ 100.44 KiB | Przeglądane 166 razy ]
oba brzegi.jpg
oba brzegi.jpg [ 83.36 KiB | Przeglądane 166 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL