Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 15:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 48  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2018, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
miros76 napisał(a):
Możliwe, że dla masztu "zdrowszy" byłby prawy hals


Skąd taki wniosek? Przy mocno zredukowanym grocie i bomie opuszczonym do poziomu pokładu, uważam że jest wręcz odwrotnie.

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 09:45 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Napisałem "Możliwe", na tezę, którą postawił pough (zresztą też nie kategorycznie) - nie był to wniosek.
A skontestowany przez przedmówcę (a właściwie "przedpismę") plan o jakim mówiłem zakładał dostosowanie trasy do prawego halsu i słabszych dla oszczędzania masztu wiatrów.
Rzeczywiście jeśli punkt zaczepienia bomu jest teraz w pięcie masztu, to jeśli jakikolwiek hals miałby być korzystniejszy to może to być lewy, a nie prawy.
Ale to już Szymon wie najlepiej - może się tym podzieli z nami w następnej relacji po kolejnych poprawkach przy maszcie.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 09:51 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Może się mylę, wszak kontruktorem nie jestem, ale maszty zawsze mi się łamały na zawietrzną i to po zawietrznej ścianki masztu działały na ściskanie i po przekroczeniu zakładanych sił gdy materiał nie miał gdzie "uciec" dochodziło do deformacji w najsłabszym punkcie.
Oczywiście przy mocno obniżonym grocie ten rozkład sił jest inny, ale zagle przednie przykładają siłę do masztu raczej wysoko, co najmniej w okolicach baby sztagu i co poniżej po zawietrznej jest ściskane. Owszem salingi też pracują, ale przy otaklowaniu ułamkowym chyba nieco inaczej niż przy topowym.

Szymon najlepiej czuje i wie na co ten maszt stać w stanie w jakim teraz jest.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Grot na maszcie oddziaływuje na maszt poprzez linię mocowania, czyli na całej długości likliny w maszcie. Środek ożaglowania jest teoretycznym miejscem przyłożenia siły, gdzieś między salingami a bomem i na tej wysokości usiłuje giąć maszt. Ten jednak jest usztywniony wantami i salingami, więc nic się raczej złego nie dzieje. Jest jeszcze punkt zaczepienia szota grota, ale można go w tym aspekcie pominąć.

Problem z masztem wystąpił podczas ekstremalnego przechyłu jachtu na bok i uderzeniu topem o wodę, zanurzeniu go i trzymaniu (opór wody) podczas prostowania. Profil masztu został poddany oddziaływaniu sił złożonych, w tym o charakterze oscylacyjnym i wibracyjnym, które wytworzyły naprężenia szukające ujścia w najsłabszym miejscu. Znalazły je w otworze fałowym i tam doprowadziły do zgięcia.

Kłopot z masztem jest, bo jest osłabiony. Jednak, jak pokazały ostatnie sztormy - gdy nie było ponownego uderzenia masztem o wodę, to on wytrzymuje warunki wiatrowe i przy pewnym zabezpieczeniu i zachowaniu ostrożności, można z niego korzystać. Chyba.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 13:33 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Mir napisał(a):
Problem z masztem wystąpił podczas ekstremalnego przechyłu jachtu na bok i uderzeniu topem o wodę, zanurzeniu go i trzymaniu (opór wody) podczas prostowania.

Wrzuć filmik.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, to dodam jeszcze, że gdyby były dwie pary salingów, to by się pewnie nic nie stało.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
że gdyby były dwie pary salingów

Raczej wanty bomowe. I mniejsze wycięcie na fał.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 07:41 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
A tymczasem kolejny dzień i Szymon wciąż mozolnie zbliża się, ale też wciąż ostatecznie nie może się wydrzeć z 50-tek - w tej chwili płynie 50/50...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wg Windy dziś Szymon ma szaleństwo pogodowe - 11 stopni i pełna lampa.
Może znajdzie gdzieś w tym pod-pokładowym chaosie krem do opalania, żeby Go nie poparzyło;-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Po tych ostatnich miesiącach to dla Szymona chyba będzie anomalia pogodowa - oby nie spanikował...;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
Mir napisał(a):
że gdyby były dwie pary salingów
Raczej wanty bomowe.

Co to są wanty bomowe?

MJS

ps
Ja wprzódy (znaczy przedtem startem) myślał bym o takielunku nieułamkowym, ale się nie wypowiadałem, bo za mało wiem.

ps2 może by tak "odpuczyć" tą wklęsłość (przez wyciąganie)... ale nie wiem o co zaczepić wyciągarkę :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 13:27 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Marian Strzelecki napisał(a):
waliant napisał(a):
Raczej wanty bomowe.

Co to są wanty bomowe?

W niektórych jachtach stosuje się wanty na poziomie mocowania bomu do masztu. Wanty te zapobiegają odkształceniom masztu spowodowanych działaniem solidnie wybranego obciągacza bomu.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
może by tak "odpuczyć" tą wklęsłość (przez wyciąganie)

Aluminium? Zdecydowanie nie, za duże ryzyko, że się jeszcze bardziej w tym miejscu osłabi sam materiał.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 14:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
ps2 może by tak "odpuczyć" tą wklęsłość (przez wyciąganie)... ale nie wiem o co zaczepić wyciągarkę :mrgreen:


Osłabisz materiał.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 19:48 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No proszę - Windy zapowiedział rano plażing i włala! (vide ostatnie zdjęcia z pokładu;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 22:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Szymon opuścił pięćdziesiątki :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale dalej nie wiemy co z masztem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2018, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Stoi sobie. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2018, o 10:33 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Maszt stoi, a Szymon zaczął ostro gonić słoneczko z kursem wprost na N. Widać chce przeciąć równik przed słońcem.
W jednym z komunikatów zadał nawet takie pytanie.
Czy to się uda? :D

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 11:08 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Widzę Szymon idzie ESE. Ja teraz bym chyba poszedł kawałek WNW, potem ENE. A wszystko w kontekście spodziewanego w pod koniec tygodnia niżu, którego zachodnim skrajem można by pociągnąć z wiatrem w kierunku równika wzdłuż południka 42W.
Być może Szymon chce się odsunąć od prądu Brazylijskiego i zbyt daleko na E nie pójdzie, nie przekraczając południka 40W, bo właśnie nim wg prognoz będzie schodził ten niż za kilka dni.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 11:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie wiem jak ukladala tam sie fala ale ja odlozylbym sie na W - NW jakis czas temu. Oczywiscie gdyby to bylo mozliwe. Widze ze sledzimy trase Szymona i pogode na biezaco :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 11:49 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Fala idzie S z prądem brazyliskim wzdłuż brzegów Am. Płd. Tam gdzie jest teraz Szymon fala idzie SE do 1m.
Nie wiem jak wrzucić img
PS: udało się wstawienie img


Załączniki:
wave.png
wave.png [ 43.11 KiB | Przeglądane 3228 razy ]

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 11:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, generalnie jak tam sie fala uklada to dobrze pamietam bo pare lat w tym rejonie spedzilem :) Sa jednak lokalnie spore roznice ktorych na takich symulacjach nie widac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 12:08 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
M@rek.
Zgadzam się z Tobą. Nie jestem na miejscu. Szymon zna się na tym znakomicie i wie co robi i dlaczego. Wszystko ma przemyślane więc nie zamierzam krytykować jego decyzji, bo nie mam najmniejszych podstaw ani wiedzy takiej jak Szymon.

Szymon równie dobrze może być teraz zajęty jakimiś sprawami technicznymi i tak ustawił jacht względem fali i wiatru, by te najmniej mu w takiej sytuacji przeszkadzały, niekoniecznie koncentrując się na zysku drogi.

Tak jak Ty śledzę, trzymam kciuki i trochę się bawię prognozami stawiając się w sytuacji Szymona. Jest to coraz bardziej pasjonujące...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough



Za ten post autor pough otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Cztery dni temu Szymon w tych samych godzinach Szymon zrzucił żagle i poszedł spać. Wtedy Garmin pokazał identyczną zmianę kursu. Stawiam na to że postanowił chwilę odpocząć
:)

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 12:21 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Może i tak być. Odpoczynek mu się należy i być może korzysta z warunków. Ostatnio przecież miał sporo ciężkiej pracy i zaległości w regeneracji sił z pewnością spore...

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 13:27 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Możliwe, że ta zmiana kursu to tylko tryb nocny, ale trochę za długo chyba trwa. Raczej to też nie wina robótek ręcznych przy maszcie, bo w nocy chyba by tego Szymon nie robił. O ile się nie mylę, to mamy już tylko 4 godz. różnicy z Szymonem, nie?
To raczej wina odkrętki i decyzji, żeby pozostać na lewym halsie i płynąć E, a nie zdobywać wysokość na NW prawym. Obstawiam jednak świadomą decyzję Szymona na oddalanie się od prądu brazylijskiego, a nie decydowanie się na halsówkę pod prąd bliżej kontynentu (to poniekąd wynika z jego ostatniego wpisu).
Z treści meldunku wynika też, że pewnie zafalowanie - na skutek zakręcającego tam prądu brazylijskiego, który mu zresztą przynosi ciepłą wodę - na tym obszarze trochę świruje.
Wydaje mi się, że Szymon będzie teraz preferował możliwą drogę pełniejszymi kursami, żeby jak najmniej obciążać maszt.
Zaraz mu zresztą powinno odkręcić i będzie mógł znowu baksztagiem lecieć NE-NNE.
A jak dotrze do budującego się przed nim za parę dni frontu to wtedy załapie się pewnie prawym na NW.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 13:55 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
@miros76 Takie moje gdybanie...

Widzę, że brałeś pod uwagę prognozy przyszłe na których widać 22 - 23 lutego spadający po 41 południku niż i również piszesz, że lepiej będzie się zabrać z wiatrem jego zachodnim skrajem, ale...

Za daleko na E IMHO nie ma co iść, bo najbliższe prognozy będą przeważały w wiatry NW co poniesie Szymona na E moim zdaniem zbyt daleko przez kolejne 2 doby, by znaleźć się na zachodnim skraju nadchodzącego niżu.

Co prawda 20 i 21 wiatry znowu powieją, że będzie można pójść z wiatrem na NNW, ale bardziej na W będą one bardziej zdecydowane, a dalej na E mogą kręcić i nie dać pewności spokojnej żeglugi z wiatrem z niżu w wiatrach o sile do 25kt tylko silniejszych, czego bym unikał.

Mogą też do 23-go zmienić się prognozy co Szymon swoim doświadczeniem przeczuwa i nas wszystkich zaskoczy lepszą taktyką niż nam się wydaje... :D


Załączniki:
wind2.png
wind2.png [ 63.81 KiB | Przeglądane 3174 razy ]
wind.png
wind.png [ 57.58 KiB | Przeglądane 3174 razy ]

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 14:22 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
pough - masz oczywiście rację, że nie dobrze by było jak by go za bardzo na E wyniosło.
Myślę, że będzie odkręcał teraz wraz z wiatrem, żeby zdążyć załapać się na ten niż, który może go wynieść właśnie na N-NW i zrobi to zapewne tak, żeby nie zrobić sobie krzywdy.
Wiatr teraz - tj. na najbliższe godziny - będzie IMHO korzystny to tego.
Istotnie gdybiemy sobie, co było tu już kontestowane, ale z drugiej strony jesteśmy w ten sposób jakąś cząstką z nim na jachcie;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2018, o 14:24 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
miros76 napisał(a):
...ale z drugiej strony jesteśmy w ten sposób jakąś cząstką z nim na jachcie;-)

O to to właśnie... Nasze emocje są razem z Szymonem... :)

Moje w szczególności, bo też przez kilka sezonów pływałem "Pomarańczą", a właśnie "Atlantic Puffin" i Pomarańcza były równolegle budowane:


Załączniki:
Pomarancza.jpg
Pomarancza.jpg [ 80.92 KiB | Przeglądane 3138 razy ]

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2018, o 08:12 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
pough napisał(a):
Moje w szczególności, bo też przez kilka sezonów pływałem "Pomarańczą", a właśnie "Atlantic Puffin" i Pomarańcza były równolegle budowane:

No to Ty rzeczywiście jesteś z Nim na pokładzie podwójnie.
A tymczasem Szymon jedzie optymalnym VMG.
Ciekawe, jak się załapie na ten tworzący się przed nim układ - pewnie tak jak się załapuje rowerem na podwózkę za autobus - przyczai się, aż odpowiednio zwolni i wskoczy żeby podjechać na NNW;-)
Ale z tymi emocjami obudzimy się w czwartek...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2018, o 09:14 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Na razie jest bardzo dobrze. Celuje w zachodni skraj tego nadchodzącego niżu. :)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 48  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: alpa i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL