Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 mar 2024, o 09:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2018, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Ahoj,
Jakis czas temu pytalem o mozliwosci doplyniecia z Trogiru do Dubrovnika i z powrotem w tydzien. Dostalem kilka odpowiedzi a teraz opisuje jak to zrealizowalismy.
Moze zaczne od poczatku, czyli od wyjazdu.
Wyjechalismy busem (pt 27.5)z Wro kolo 22giej. Jeszcze w miescie doszly nas informacje, ze w okolicach Opola jest wypadek i wszystko stoi. Kolejny byl przy Gorze Sw. Anny. W zwiazku z tym trase po A4 mieslimy mocno ograniczona. Gdzies przed Gliwicami wjechalismy na autostrade – pusta. W Czechach, na pierwszej stacji, zdziwienie – zabraklo winiet. Musielismy wjechac do miasta i szukac otwartej stacji ( co nie bylo takie oczywiste) i zakupic winiety. Cala trasa az do Sloweni plynna. Na trasie sami Polacy – chyba jechali na majowke ;). W Slowenii remont autostrady, wiec kolejne 1,5h stracone. W Chorwacji plynnie dojezdzamy do Trogiru.
W marinie idziemy do biura, szybkie przejecie dokumentow jachtu, zapoznanie z bosmanem i wchodzimy na poklad. Jacht tiptop (4 letnia Bavarka 46), przygotowany do nowego sezonu. Na pozostalych jachtach nasi rodacy. Czulem sie jak w Gdyni (tylko widoki inne). W niedziele wyplywamy kolo 11tej. Zapoznanie z jachtem, sterownoscia, planowanie na ploterze. I tak jak ktos juz tu pisal w innym watku – bieda na UKFce. Glupie rozmowy, smieszki, itp. Najgorsze bylo jednak dziecko, ktore bez nadzoru rodzicow (ci pewnie cieszyli sie ze slonca i wiatru na pokladzie), urzadzilo sobie monolog radiowy. Kto wie, moze to przyszly nastepca Wojciecha Mann'a ? Dzien mija na mozolonym halsowaniu w przesmyk pomiedzy wyspy Solta i Brac. Popoludniu podplywam pod Hvar, a z racji, ze mieli wylaczyc wiatrownie, decydujemy sie na kotwiczenie niedaleko Palmizany. Kolo 4tej rano podnosimy kotwice i z nocnym powiewem plyniemy wzdluz Hvaru... No ale my swoje a wiatr swoje. Hals nas wyprowadzil ponizej Korculi, praktycznie podlywamy po Bijelac. Pozniej zwrot i pod Korcule, pozniej zwrot i na poludnie... i tak do wieczora. Kolo 19 wylaczyli znowu wiatr. Juz na silniku wplywamy do Polace na wyspie Mljet. Tam pustki. 4 jacht w glebi, jeden kat na poczatku wioski. Kolo niego macha nam tubylec zapraszajac do cumowania. Wsteczny, muring i jestesmy. Witani takze przez zestaw kieliszkow lokalnego trunku. Pan z restauracji pyta czy bedziemy cos jesc. My, ze nie, bo wlasnie zjedlismy, ale wpadniemy na pfiko albo dwa. Pytamy o cene postoju – slyszymy za darmo. Jakiez bylo nasze zdziwienie, gdy wypiciu wina, zjedzeniu deski serow i wedlin, dostalismy rachunek za owe, plus za cumowanie i sznapsy. Czy to powszechna praktyka? Nasz ‘przewodnik’ z TripAdvisor podpowada, ze ten lokal tak ma – zero cennika i menu, a ceny z kosmosu. W poniedzialek rano ruszamy o 4, gdyz wtedy ma juz wiac. Przehalsowalismy Mljet do wysokosci Kozaricy (czyli zrobilismy dwa sztagi w ciagu 3h) i musielismy odpalic VolvoPente. W marinie ACI (Komolac) cumujemy kolo 13tej. Szybki obiad i na miasto. Na przystanku nie czekalismy nawet minuty, gdy podjechal do nas mini-van oferujac dojazd do centrum. Po lekkim targowaniu sie jedziemy klimatyzowanym Vito i sluchamy opowiesci. Za dodatkowe 100kun mozemy przejechac mostem. Zwiedzanie starowki to osobna historia, kto byl ten wie, kto nie, ten niech sie sam dowie. W skrocie: pieknie, acz tloczno, polsko i ‘gejmtronowo’. We wtorek odpalamy diselka kolo 11 i splywamy w dol rzeki. Wiatru jak na lekarstwo. Okolo 22giej cumujemy w Korculi. Pozniej nocne zwiedzanie. Poranne zwiedzanie i ogaladanie z falochornu jak inni sobie radza z regularna 6 wychodzac z portu. Na szczescie po porannej kawie wiatr odpuszcza i mozemy bezpiecznie wyjsc. Ref na grocie i plyniemy w koncu z wiatrem. Wiatr zmienny, od 15 do 30kn. Operacje refowania mamy opanowana do perfekcji. Jakies 10Mm przed Havre lapie nas ulewa. Burze slychac i widac w oddali. Robimy rundke w Hvarze, ale nie ma co liczyc na boje czy tym bardziej kawalek nabrzeza. Zreszta przy tym rozkolysie, stanie tam bylo by meczace. Szybki skok do Palmizany. Trzy pomosy, a moringi idealnie w poprzek wiatru. Manewry w ciagle wiejacym silnym wietrze oraz stanie burta do kierunky wiatru, nie ulatwiaja koncepcji cumowania. W koncu decydujemy sie na staniecie longside – idealnie w lini wiatru, ale zajmujac trzy miejsca postojowe. Po konsultacji z bosmanem mamy na to zgode. Krotkie zwiedzanie wyspy wieczorem i rano. W piatek oddajemy cumy i przy pieknym baksztagu mijamy Hvar, Solte i Brac. Ostatnia kapiel niedaleko Trogiru i punktualnie o 17tej cumujemy w marinie.
W sumie przeplynelismy 280Mil. Momentami osiagalismy nawet 9 wezełkow.
Jezeli wialo, to SE. Wiec do Dubrovinka pod wiatr, pozniej jednak ciagle bakszag.
Z ciekawostek: w tym roku winiety na Slowenie sa wazne tydzien, wiec trzeba bylo zakupic dwie. Most w Trogirze jest bardzo waskim gardlem – w sobote wyjezdzalismy z mariny ponad godzine.
Myslac nad transportem zdecydowalismy sie wynajac busa (160PLN/dobe), co bylo tylko niewiele drozej niz podroz dwoma autami (paliwo, winiety, parking w marinie x2).
Mam gdzies takze PDF z wykresem drogi, jaki otrzymalismy od armatora po zakonczeniu drogi. Jezlei jest chec w narodzie, to ukaze

Pozdrawiam
PB

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2018, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
ObserwatorzRamienia napisał(a):
Z ciekawostek: w tym roku winiety na Slowenie sa wazne tydzien, wiec trzeba bylo zakupic dwie

Niestety tak jest wciąż i od początku otwarcia. Dopóki nie skończą autostrady od Ptuj do Cro, jest możliwość objazdu niewielkim nakładem wysiłku i straconego czasu. Po zrobieniu będzie nieopłacalnie o wiele dalej i zostaną się tylko winiety.
PS
Bierze się miesięczną - koszt dwóch tygodniowych ;)
http://www.visitslovenia.pl/artykuly/1,592,0,0,S%C5%82owenia+-+winiety

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 13:33 

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:53
Posty: 134
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ognisty Szkwał napisał(a):
Dopóki nie skończą autostrady od Ptuj do Cro, jest możliwość objazdu niewielkim nakładem wysiłku i straconego czasu.

Jechałeś w tym roku? Bo google pokazuje już przedłużony czerwony odcinek dwupasmówki kawałek za Ptujem i przed samą granicą. Nie wiem czy traktują to już jako odcinki płatne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2018, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
gregd napisał(a):
Jechałeś w tym roku? Bo google pokazuje już przedłużony czerwony odcinek dwupasmówki kawałek za Ptujem i przed samą granicą. Nie wiem czy traktują to już jako odcinki płatne.

Nie, ale: https://www.robimypodroze.pl/2015/07/jak-ominac-autostrade-w-slowenii-w-kierunku-chorwacji/ na samym już dole dyskusji.
Trzeba się więc nastawić na płacenie, lub przedłużyć objazd z Ptuja na Cvetlin w CRO i dalej na autostradę w Gornij Macelj. Na stronach DARS-u jeszcze są nieaktualne mapki:https://www.dars.si/Vsebina/Cestnine.aspx?id_menu=210#f, pokazując że autostrada jeszcze nie oddana.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: gregd
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL