Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 04:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 834 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sie 2010, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17298
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3586
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Hmmm, śliczniutko :-)

Gdzie to dokładnie jest? Siakoś nie mogę na mapie znaleźć nazwy "Saltfjord" :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2010, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Marek, chodzi zapewne o przesmyk N 67st13,970, E 14st36,640. Jest to znane miejsce łowienia łososi i innych rybek :)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2010, o 17:56 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jberry napisał(a):
Dokładny opis: ostry nóż, okularki do pływania i dwóch dzielnych załogantów. Przydaje się też aparat co robi zdjęcia pod wodą. Cuma przeciągnieta z burty na burtę pod kadłubem i heja do wody.
Rozumiem, że fali nie było? Jakąś tam wadą tej metody (pewnie najskuteczniejszej) jest chyba niebezpieczeństwo dostania w łeb kadłubem, kiedy akurat się pod nim siedzi. Tak mi się przynajmniej wydaje, ale nie miałem okazji sprawdzić.
jberry napisał(a):
Król Artur zapoczątkował to pływanie dwa lata temu i już się przyzwyczaili :D
Niby pozostaje się cieszyć, choć w sumie trochę smuci fakt, że wcześniej coś takiego wydawało się przegięciem. Bo w sumie kto powinien najlepiej pływać jak nie reprezentacyjny polski żaglowiec z zawodową, fachową załogą?

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2010, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mówisz - masz. 67 stp 13,8'N 14 stp 36,8'E


Załączniki:
saltstrom1.jpg
saltstrom1.jpg [ 194.45 KiB | Przeglądane 15117 razy ]

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
co prawda się nie odmeldowałem, ale domeldowuję...
wróciłem po przebyciu 1492 Nm i odwiedzeniu Szczecin-Nexo-Łeba-Gdynia-Visby-Blase-Farosund-Sandhamn-Sandvik (Kokar)-Jungfruskaer-Nauvo (Nagu)-Vepsae-Turku-Rytarnes-Stor Meloe- Kalvik (Noto)-Jurmo-Uto-Lauterhorn-Blase-Blyxelkrok-Tejn-Świnoujście-Szczecin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 18:10 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gratuluję żony i rejsu (w tej kolejności) :) Napisz coś o aspekcie technicznym pływania z małą załogą - jak Wam wychodziły przeloty czasowo, organizacja życia na jachcie itd. Ciekawy jestem :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Dziękuję, dziękuję...
w sumie we dwoje zrobiliśmy około połowy trasy, reszta odbywała się w gronie trzyosobowym. Co do przelotów i aspektów technicznych, to porwaliśmy się dość ambitnie na szybkie dotarcie do Alandów (morze nas sprowadziło na ziemię). w każdym razie po analizie prognoz i naszego stanu ducha i zapału, postanowiliśmy spróbować jednym skokiem dotrzeć z Gdyni na Kokar (Alandy). Szło całkiem dobrze, dało się żyć, spać i jakoś funkcjonować (wiało różnie, ale w sumie nie więcej niż 5 B).po ponad trzech dobach niemal na środku Bałtyku, autopilot się na nas wypiął, no i zaczęły się schody (do tej pory, na około 4-5 godzin na dobę oddawaliśmy mu ster) przy dwóch osobach na pokładzie ciągłe sterowanie było mocnym złodziejem czasu. Odbiliśmy więc na zachód i po opłynięciu Gotlandii od południa dotarliśmy do Visby. jak się okazało w samą porę, od Przyjaciela, który podsyłał nam prognozy dotarł sms o nadciągającym sztormie. Z Visby udało się jeszcze uciec do Blase (tanio i cicho), gdzie nas zamurowało na 4 dni. potem jeszcze trudy rejsu w duecie objawiły się przy ciężkiej halsówce na północ (wiało 5-6B) po dwóch dniach skapitulowaliśmy i znów uciekliśmy na zachód (do Sandhamn) i znowu wietrzę w tym Palec Boży, bo co prawda na podejściu do Sandhamn dopadły nas burze, a potem mgła, natomiast cumując już w porcie dotarło do nas, że znów udało nam się przed samym sztormem uciec. stamtąd już "z górki" bo choć na posztormowej fali autopilot nie dawał rady to po dobie płynięcia dobiliśmy do Kokar. Szczerze powiem tak: na morzu było męcząco o tyle, że brakowało snu (obserwacja 24h), natomiast jakieś drobne różnice zdań (jak to w małżeństwie) pojawiały się w portach :)
Nie wiem, czy w portach odreagowywaliśmy trudy żeglugi, czy też wyzwalały one w nas jakieś dziwne emocje ;)
w każdym razie trasa do Alandów była męcząca i momentami mieliśmy dość, na Alandach to już prawdziwa sielanka.
powszechne zdziwienie budziła w portach nasza nieliczna (szczególnie w zderzeniu z tradycyjnym polskim modelem żeglowania- Carter i 6 osób załogi) załoga oraz fakt, że pływamy w nocy. w Finlandii dodatkowo nasza bandera i fakt, że dotarliśmy tam z Polski. aktualnie myślimy, żeby kolejny rejs w tamtym kierunku robić albo w nieco szerszym gronie (3-4 osoby), i/albo płynąc spokojnie via Bornholm i wzdłuz Szwedzkiego wybrzeża , z przelotami maksymalnie 1 doba.
na koniec subiektywnie, mimo trudności i zmęczenia nie zraziliśmy się do siebie ;) ani do takiej żeglugi w duecie, ważną sprawą jest trafienie z pogodą no i drugim plusem był fakt, że słońce chowało się za horyzont tylko na "chwilę" i praktycznie w nocy nie było zupełnej ciemności (przynajmniej w lipcu).
Pozdrawiam

PS. kilka zdjęć można zobaczyć: http://picasaweb.google.com/kusza78/GPointAlandy2010#


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
melduję powrót z Głowackiego - Den Helder-Trzebież

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 05:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam ponownie wszystkich Forumowiczów, dwa jachty Albiny Wiggeny 15-08-10 wyszły w morze ze Szczecina, opłynęły Bornholm i wczoraj wróciły do Szczecina :wink:
Pierwszy samodzielny rejs (obu załóg) zakończony.
Odlot niesamowity :D
Kolega z drugiego jachtu zwykł mawiać w każdym porcie "jak ja kocham te Mazury" :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 00:49 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gratulacje kusza i elektryczny :)

Wojtkowi nie ma co gratulować, bo on takie rejsy trasy robi co tydzień Tylko powiedz mi Wojtek, czemu za bosmana popłynąłeś? Wymieniacie się z Konradem na stanowisku? ;)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
angaż taki był, bo właściwego etatu się nie przewiduje (na KG)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 01:12 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poważnie? :) A jakie w tej chwili są etaty na KG? Kiedyś był kuk nawet, potem nie było, potem ponoć znów był... Jak jest teraz?

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 02:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
kapitan, mechanik, bosman, kuk

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2010, o 02:27 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2010, o 16:56
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dobiłam:)Mój dziewiczy rejs po Bałtyku!;)W pierwszym dniu myślałam, że to będzie mój ostatni, ale szybko pokonałam problemy z błędnikiem:)Pogoda genialna!W tydzień 514,7 mili..Gdańsk-Kalmar-Utklippan-Karlskorona-Christianso-Hel-Gdańsk na Gib Sea 442..I już chcę wracać z powrotem na morze...!!!

_________________
Ahoj!
Nikita / tinne :)

na morzu niemożliwe jest tylko jedną z możliwości


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2010, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
wróciłem - miejsce 10

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2010, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4260
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 169
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Kaś wróciła. I ma dość.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Tyż wróciłem...przybojów nie było, a Oriony wyłącznie bezmasztowe jako łódki wędkarskie występują

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 21:40 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No bo się na WJM minęliście z jednym słynnym orionem, który choć zarejestrowany jako wędkarski, to jak najbardziej z masztem pływa ;)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17298
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3586
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A jak to Wojtuś z tymi czterosuwami było? -)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
a to mojego sms-a nie zacytowałeś na forumie?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17298
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3586
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Zacytowałem, ale z niego wynika jedynie, że poświęciłeś pensję Tatiany na rozwój polskiego przemysłu naftowego :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
zatankowanie 4-suwa wystarcza na godzinę silnikowania, zatankowanie dwusuwa wystarcza na cały weekend (oba 4 KM)

Dwusuw zrobił m.in. Sztynort-Kietlice na flaucie totalnej i bez dolewania.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2010, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Wróciłem.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2010, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wróciłem i ja, z siniakami wynikającymi ze spania w hundkoi na Bonito 9

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2010, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
I ja powróciłem na stare śmieci :)
Zamiast tygodnia spędziłem w Norwegii 1,5 miesiąca :) Piękny kraj, piękne fiordy. Trochę rybek połowiłem, niektóre nawet spore. Zdobyłem też Preikestollen.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Preikestolen
Wejście było trywialne, typu podejścia na Halę Gąsienicową, ale za to na górze było mało przyjemnie - wiało co najmniej 9B i istniała obawa, że się odleci z wiatrem w siną dal ;)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2010, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2009, o 19:02
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Morsik;))
Myśmy czyli radosna damska załoga w składzie Moniia, Grazyna,Marzena, Agatonek - wróciłysmy na ląd również, czyli I Forumowy Damski Rejs, zakończony. :)

_________________
..kiwać się między falami..

pozdrawiam cieplutko
Agata"Agatonek"Mryczko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2010, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zapomniałem sie pochwalić, że ja także wróciłem w domowe pielesze, Najdłuższy etap podróży to pociąg z Warszawy do Lublina, bo przeloty z Barcelony do Warszawy z przesiadką w Zurychu (Curisiu) to mały pikuś (Pan Pikuś) A rejs (dwa rejsy) był fajny, załogi super i to jest dobry powód, żeby się wq TZH w jakis poniedziałek na piwie spotkać.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2009, o 12:05
Posty: 323
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sj
Wróciłem dziś rano z Zawiasa:) Odrazu zamelduję, że połamił się bom grotsztaksla- ale już się naprawia;)

_________________
"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 04:59 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sam się nie połamał - złamałeś, a teraz nie chcesz się przyznać :lol:
Pogoria, Chopin, a teraz jeszcze Zawisza - czarna seria !!!!!!1 :wink:

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 834 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 28  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL