Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 wrz 2023, o 05:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Odchodząc od śmierdzących tematów do bardziej ogólnych, dla mnie sezon już się skończył. Od jutra rozpoczynam prace przygotowawcze do sezonu 2024 i kilkumiesięcznego, etapowego rejsu.

Może trzeba będzie założyć nowy wątek, np. "Don Kichotem w siną dal i z powrotem ?"

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2023, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
i kilkumiesięcznego, etapowego rejsu.


uchylisz rąbka tajemnicy ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2023, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Żadna tajemnica, chcę zrealizować swoje wcześniejsze plany, które upadły ze względów technicznych.

Chcę wyjść na północne przez kanał i dalej na zachód/północny zachód lub cieśniny i wówczas na północ, wzdłuż Norweskiego brzegu.

Ponieważ mam tyle urlopu ile mam, przy tym co się dzieje z pogodą, nie daje to dużych możliwości. Dlatego rejs etapowy, przynajmniej z jedna zmianą skipera. Mam już jednego zmiennika, do którego mam zaufanie. Rejs ma się zaczać z początkiem czerwca, jacht wróci do Kołobrzegu na przełomie sierpnia i września, czyli jakoś o tej porze.

Chciałem ten wątek jako typowo sprawozdawczy uruchomić dopiero na wiosnę, ale niech i tak będzie. Będę w nim w takim razie opisywał to co związane z rejsem i przygotowaniem jachtu do niego.

Chyba bardziej byłbym zainteresowany rejsem na zachód, kierunek północny ostatnimi laty zrobił się modny i popularny, pływa tam mnóstwo polskich jachtów.
Z jednej strony nie chcę robić tego co wszyscy i co modne, z drugiej strony z opowiadań wiem, że Norweski brzeg jest pełen pięknych miejsc, ma swój klimat i charakter.

Wiemy już za to , że nie będziemy ustalać z góry portów gdzie będzie się zmieniała załoga lub skiperzy, nie chcemy być w ten sposób ograniczeni i zmuszeni do pływania w niekorzystnych warunkach pogodowych. Tylko i wyłącznie termin wymiany.

Więc dolot i powrót samolotem odpada. Skorzystamy z wynajętego w Polsce busa (bez kierowcy), który dowiezie załogę, a przy okazji prowiant na jacht, gdziekolwiek w tym czasie będzie cumował, po czym oczywiście wróci do Polski poprzednią załoga i jej bagażami.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 4: Janna, mancunian, Moroszka, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2023, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak napisał(a):
Może trzeba będzie założyć nowy wątek, np. "Don Kichotem w siną dal i z powrotem ?"
Nieeee! Kurczaku nie trzeba niczego zakładać! :-)
W wątku o następczości Dulicineli na pewno Twoje pytania będą bardziej zauważone i ludzie będą łatwiej znajdowali wszystkie informacje.
:-)

Wbrew pozorom wybrzeże norweskie jest nudne, bo oprócz tego co widać (kolejny dzień = kolejne identyczne góry) to jeszcze dochodzi do tego nuda wynikająca z podobieństwo miast.

Skoro chcesz w siność płynąc, to płyń do Szkocji, na Faroe, na Islandię - IMHO znacznie ciekawsze rejsy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2023, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Pełna zgoda, ale jest jeden problem- czas. W zakładanym przez Kurczaka terminie może się nie wyrobić. Ale jeśli dopłynął by do Szkocji...to może się spotkamy?

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 05:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tez myślę, że to byłby zbyt ambitny plan jak na cirka 3 miesiące rejsu dla dżentelmenów. :)

Realnie pływając cruisingowo baz napinki i zbędnego ryzyka może południowa Anglia ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 06:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Umowa stoi!
Don Kichot płynie na zachód, my na wschód, i spotykamy się na środku kanału La Manche.
Trzymamy za słowo! :D
NB bez problemu ze Świnoujścia do powiedzmy mariny Haslar dopłyniesz w tydzień, niezbyt się spiesząc. Tam zawsze są miejsca, nawet w środku sezonu, a poza tym świetna baza wypadowa do Francji, czy na Jersey etc.
W zależności od dalszych planów/pogody możesz odwiedzić wyspy Scilly- tam jest bardzo ładnie, albo "Jurajskie wybrzeże" czyli ang. cześć kanału.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Nie słuchaj Maara bo kłamie jak Myszowaty :)
Norwegia jest cudna!
I ma trolle.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zielony Tygrys napisał(a):
I ma trolle.


Już nie. :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Ina dwie do Polski przyjechały.


Załączniki:
received_1745364419244606.jpeg
received_1745364419244606.jpeg [ 259.95 KiB | Przeglądane 6543 razy ]

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.

Za ten post autor Zielony Tygrys otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak napisał(a):
Zielony Tygrys napisał(a):
I ma trolle.


Już nie. :rotfl:


Masz rację Kurczaku, że już nie. Trollpikken, czyli penis trolla został kilka lat temu przez katolickich aktywistów odłupany.
Co prawda później został niby nareperowany, doklejony, ale to już nie ten sam penis, wiadra wody nie udźwignie i nowych trolląt nie zapewni dumnym potomkom Wikingów.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2023, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
A bo to jeden troll jest...
Katoliccy aktywiści pewnikiem zostali spłodzeni przez aniołów albo wilgotne wiatry.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2023, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
01_Anna napisał(a):
Umowa stoi!

NB bez problemu ze Świnoujścia do powiedzmy mariny Haslar dopłyniesz w tydzień, niezbyt się spiesząc.


Z Kołobrzegu około 800 mil, czyli ciurkiem, przy sprzyjającej pogodzie, ze średnią prędkością 4 kn 100 Mm dziennie, więc jakieś 8 dni. :)

Zakładam jednak, że nie będziemy tak pływać. Ma to być raczej rejs cruisingowy, daysailing. Tyle jest fajnych miejsc po drodze. Więc myślę, że przynajmniej ze dwa tygodnie. :) Co nie znaczy, ze wykluczam z góry dłuższe przeloty, lubię pływać w nocy. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2023, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Hm... musiałbyś temu biednemu Don Kichotowi chyba dość mocno przeszkadzać,
żeby żeby faktycznie płynął ze średnią 4Mm/h... :cool:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak się przelicza rejsy, średnia prędkość 4-5 kn to standard. Wszak nigdy nie płyniesz prosta i najkrótszą drogą do celu i w idealnych dla danego jachtu warunkach. :)

W przypadku krótkiego rejsu znanym kursem do wiatru i w znanych warunkach pogodowych można faktycznie liczyć inaczej.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
średnia prędkość 4-5 kn to standard

Ale różnica między 4 a 5 jest kolosalna.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Masz rację Tomku, przy 800 milach do pokonania to około 40 godzin. Może nie jest to różnica kolosalna, ale znacząca. Pod warunkiem, że płynie się ciurkiem.
Tyle, że 800 mil to kawał drogi i wiele się w tym czasie może wydarzyć. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Może nie jest to różnica kolosalna, ale znacząca. Pod warunkiem, że płynie się ciurkiem.

Będę się spierał. Nawet jak się płynie z postojami to jednak ma znaczenie czy 60 mil pokonuje się w 12 godzin czy w 15.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I tutaj doszła do głosu dusza regatowca. :D

Ma być fajnie, nie koniecznie szybko. Już ci to Buras tłumaczył pierdylion razy. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale ja nie mówię, że ma być szybko, po prostu podaję, że różnica między prędkością średnią 4 a 5 węzłów ma znaczenie także, jak się nie płynie ciurkiem.
Tylko tyle.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2023, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Pax między sailormany.
4 i pół.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2023, o 05:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tomku, przecież napisałem, że masz rację. Matematyki nie da się oszukać, przynajmniej w zakresie w jakim się poruszamy, czyli prostych obliczeń arytmetycznych.
Różnica 1 kn w uzyskanej prędkości średniej oczywiście przekłada się na czas trwania rejsu. W przypadku 800 mil to prawie dwie doby różnicy.
Tyle, że do tego trzeba doliczyć 2 X śluzowanie, ograniczenie prędkości w kanale, oczekiwanie na odpływ, żeby wyjść na północne i wiele innych czynników wpływających na to, że prędkość średnia nijak się ma do prędkości przelotowych jachtu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2023, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak napisał(a):
ograniczenie prędkości w kanale,
Kurczaczku, OSIEM. Dwa razy szybciej można w kanale (kilońskim) niż postulowane przez Ciebie 4 kn.

Tomek, różnica między 5 a 4 wynosi 1. W stu procentach się z Tobą w tym zakresie zgadzam. Zgadzam się też z Kurczakiem, że do wyliczeń/planowania rejsu 'kabotażowego' należy używać prędkości 4 kn.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2023, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
No i trzeba pamiętać o ważnej grillowej zasadzie:
Gdy płyniesz fiordem wiatr masz zawsze w mordę
Więc się nie dziwny że i prąd przeciwny.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2023, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Maar napisał(a):
Kurczaczku, OSIEM. Dwa razy szybciej można w kanale (kilońskim) niż postulowane przez Ciebie 4 kn.


Tak Marku, wiem. :)

Tyle, że ja tam będę płynął nie więcej niż 5 kn, to jest ekonomiczna prędkość dla Don Kichotowego Rosynanta , bez fali, wiatru i prądu. Oczywiście można szybciej, płynąłem już w Kanale Piastowskim saute ponad 7 kn, tylko po co ? :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2023, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Maar napisał(a):
Kurczaczku, OSIEM. Dwa razy szybciej można w kanale (kilońskim) niż postulowane przez Ciebie 4 kn.


Tak Marku, wiem. :)
Tyle, że ja tam będę płynął nie więcej niż 5 kn

NOK jest modernizowany i wprowadzono stałe ograniczenie prędkości.

Cytuj:
Maximum speed:
W.e.f. 01.07.2023 the maximum speed over ground on the Kiel-Canal for vessels, pushing units and towing trains
is 12 km/h (6.5 knots).

https://www.kiel-canal.de/wp-content/up ... ansits.pdf
Z drugiej natomiast strony to przy pięciu węzłach raczej nie pokonasz kanału w ciągu jednego dnia, była już na ten temat dyskusja na forum.
Warto zaktualizować swoje informacje bezpośrednio przed rozpoczęciem podróży. Przykładowo oba jachty ze zdjęcia zostały zgłoszone przez pilota, nie wiem czy skończyło się wyłącznie na pouczeniu.


Załączniki:
NOK.jpg
NOK.jpg [ 312.07 KiB | Przeglądane 5795 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2023, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie planuję.
W Rendsburgu jest sympatyczna marina. :)

Zasadniczo trudno liczyć na dwa śluzowania i kanał z marszu, wiec tak czy inaczej trzeba na to przeznaczyć dwa dni.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2023, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
przy pięciu węzłach raczej nie pokonasz kanału w ciągu jednego dnia
Kurczak napisał(a):
Zasadniczo trudno liczyć na dwa śluzowania i kanał z marszu, wiec tak czy inaczej trzeba na to przeznaczyć dwa dni.

Jak Wy to liczycie? :-?
Kanał ma 98,25 km (~53 Mm).
Przy prędkości 5 w. potrzebujemy na jego pokonanie teoretycznie 10:37 h
Dokładając jeszcze prawie 3 h (ponad 25%) na śluzowania i inne = mamy ~13,5 h
lub licząc przeciętną niższą o 20% (4 w.) potrzebujemy - 13:16 h (niech będzie 13,5 h)

Startując o odpowiedniej porze (w zależności od kalendarza) spokojnie da się to zrobić jednego dnia:
Załącznik:
długość dnia - kanał Kiloński NOK.jpg
długość dnia - kanał Kiloński NOK.jpg [ 146.86 KiB | Przeglądane 5700 razy ]
źródło: Broschüre (Englisch)

Nawet przy prędkości 3 w. na przepłynięcie potrzeba niecałych 18 godzin, więc też da się to (na początku lipca) zrobić... A kombinując i np. nocując za śluzą (w kanale - Brunsbüttel) to i w innych miesiącach...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2023, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojtek, to co wyliczyłeś ma rację bytu w idealnych warunkach. :)
A jak wiadomo takie nie istnieją.

Wytłumaczę łopatologicznie. :D

Da się to ogarnąć pod warunkiem, że w Holtanau pod wrotami śluzy zameldujesz się mniej - więcej o świcie, nie będziesz czekał zbyt długo na śluzowanie, przepłyniesz kanał i sytuacja powtórzy się w Brunsbutel.

Tyle, że płynąc z marszu nigdy dokładnie nie wcelujesz w ten świt lub prawie świt, pod śluzą możesz czekać zarówno 15 minut jak i dużo dłużej (pierwszeństwo mają jednostki komercyjne), w sumie nie wiadomo jak długo.
Najbardziej przewidywalnym jest samo pokonanie kanału, można to wyliczyć z dokładnością do pół godziny, nawet mniej.
Tyle, że pod drugiej stronie czeka Cie powtórka, czyli śluza w Brunsbutel i jeszcze jedna niespodzianka. Pływy.
Śluzowanie się na przypływie mija się z celem. Co z tego, że wyjdziesz za wrota jak dalej nie popłyniesz ? Więc trzeba będzie czekać nawet 6 godzin przed wrotami na odpływ.
Dlatego to co napisał sirk jest prawdą, w przypadku jachtów żaglowych w praktyce trudno trafić tak, żeby kanał z marszu pokonać między świtem a zmierzchem i popłynąć dalej. Przynajmniej do Cuxhaven.
Dlatego zwykle robi się to z nocnym postojem. Przy śluzie w Cuxhaven jest taki malutki "porcik" gdzie można przeczekać, ale wygodniej jest w Rendsburgu. Miejska marina jest bardzo sympatyczna, można przeczekać, są sanitariaty i można zatankować paliwo. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2023, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
W Brunsbüttel też są sanitariaty.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL