Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 19:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2010, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wyszliśmy z Liepai na Łotwie. Kierunek Kłajpeda.
Szliśmy na silniku, bo nic nie wiało. Mgła, jakaś burza, grzmoty po drodze.
Co jakiś czas silnik stop i trzeci rozbierał filtr paliwa by wylać z niego syf, kiłę i wodę, które to wszystko wcześniej spowodowało, że z pikającym alarmie silnika musieliśmy zboczyć do Władysławowa. Zabiegi z filtrem robiliśmy przed każdym wejściem do portu, na wszelki słuczaj.
Uruchomiliśmy sobie radar. Rozgryzaliśmy go po drodze – działał sobie sprawnie.
Niestety ploter z radarem mógł być spięty tylko w nawigacyjnej, przy sterze działał, ale bez radaru. Ale co rusz ktoś na niego zerkał, zmieniając zasięg. Włączyliśmy sobie też strefy alarmowe.
Powoli (5 ktn) zbliżaliśmy się do Kłajpedy. Plan był taki, by ściąć tor podejściowy od razu na ostatnie boje szlakowe, ale im bliżej Kłajpedy tym mgła gęstniała.
Na radarze ruch statków był znikomy – jednak zdecydowaliśmy się, że będziemy wchodzić od boi bezpiecznej wody, czyli od początku toru podejściowego.
Radar + mapa z gps-em - i tak idziemy. Mgła jak mleko się zrobiła. Słyszę jak skiper z dołu mówi, że mamy jakieś 2 kable do boi. Wpatrujemy się wszyscy na pokładzie będący i nic, boja już jeden kabel … i nic. Stoję za sterem, oczy przecieram … i nic. Skiper woła, że wg gps-u już jesteśmy na niej…. A tu nic nie widać. Nagle - jak z pod wody, tuż przed dziobem - jakieś 20 - 30 metrów – się bestia wyłoniła, była ogromna i wysoka i taka w pasy biało czerwone :), ale nie świeciła żadnym światłem. Objechaliśmy ją lewa burtą i kurs 92,5 na główki portu.
Wchodzimy chyba sami, bo na radarze żadnego echa, ale trzymamy się prawej strony toru.
Teraz mamy wypatrywać zielonej boi co to na nią idziemy. No i niet – nie ma jej, za to widzimy czerwoną po lewej. Albo ja przejechałem, albo gdzieś odpłynęła. Teraz idziemy po omacku i skrycie w główki portu, których nie widać gołym okiem. Na radio pytamy się czy można wchodzić – tak, wchodźcie jest ok.
Czas się dłuży, biało przed nami aż zadusić chce. Skiper znów woła – już je widzicie? – Powinny już być…. I nic …dalej się wpatrujemy. Aż tu nagle wyrastają, najpierw prawa za chwilkę lewa główka. Sprawiają wrażenie dużych, betonowych strażników tego portu.
Koryguje kurs, aby jakoś tam wejść. Nagle potężny buczek – gdzie tam buczek – BUCZ – aż w brzuchu zadrżało. Jakiś pewnie statek wychodzi – a radio traffic control powiedziało - wchodźcie jest ok.
Zwolniłem troszkę, odbiłem na wszelki wypadek bardzie na prawo. No i jest – wyłonił się na lewej burcie, wielki biały promowy potwór. Głowę trzeba było zadzierać by jego dziobek ujrzeć. Przeszedł koło nas majestatycznie. Niesamowite wrażenie. Uhhhhh i brrrrrr :).
Ledwie nas minął i chyba zabrał całą mgłę ze sobą. Na wysokości zbiorników po lewej stronie portu jakby ktoś tą mgłę wyłączył. Widzialność na 7, piękne słońce i widok całego kanału portowego przed nami. Ale mgła odsłoniła nasze oblicza przez Litewskimi pogranicznikami na wierzy. Pięknym głosem na radio zgłosiła się ( na pewno ) piękna Litwinka, prosząc o przejście na ch. 73, tam nas wypytała o wszystko i prosiła o odmeldowanie się jak będziemy wychodzić z Kłajpedy też na 73.
Po minięciu delfinarium, muzeum i promu, weszliśmy do basenu klubu jachtowego.
Skiper się mnie pyta: - podejdziesz czy przypierdolisz? :) Co zrobiłem ? – to cenzuralne ;)
Jedyny obciach – nie mieliśmy ze sobą banderki Litwy ( Łotwy też nie, wszak w planach była Szwecja) – a w marinie po naszym wejściu, za moment już wisiała Polska bandera na ich maszcie.
Poruszanie się we mgle daje bardzo dużo wrażeń i jerzy się dziwnie włos na głowie – bez tej całej elektroniki – trzeba by było kolebać się w morzu i czekać.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 16:44
Posty: 396
Lokalizacja: Hanysowo
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: starszy galernik
W Kłajpedzie dalej można stanąć w porcie po drugiej stronie mariny ?

_________________
Pozdrawiam
Jarek "borufa" Borówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Banan, fajnie napisane, mogłeś tylko na chwilę do Worda wrzucić w celu sprawdzenia ortografii ;)
Dobrze, że mieliście radar, bo we mgle szczególnie przydatny :)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Albo używać FF też ma słowniczek ;)
A na jakiej łódeczce płynąłeś :?:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
W Wordzie pisałem ( niech jakiś zdolniejszy moderator se poprawi ;) ) a na GibSea 422 płynąłem.

jberry napisał(a):
W Kłajpedzie dalej można stanąć w porcie po drugiej stronie mariny ?


Można teoretycznie, ale tam bardzo ciasno jest - dużo łódek. My staliśmy w jacht klubie i promem do miasta. Do miasta za darmo, z powrotem za 2,9 Litów od osoby.


Załączniki:
awentura.JPG
awentura.JPG [ 82.28 KiB | Przeglądane 2660 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Tomek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2010, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Banan napisał(a):
na GibSea 422 płynąłem.


Tym samym, co poprzednio, czy innym?

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2010, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Innym, s/y Jumbo to był GibSea 442 a ten troszkę mniejszy, 12,6m i nazywa się Awentura. Prywatna łódka nie chodzi w czarterach.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 150 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL