Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 09:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sie 2010, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna, po bardzo, bardzo, bardzo długim okresie milczenia w końcu (łaskawie) się odezwała:
"Pozdrowienia z Pentland Firth! W końcu zbliżamy się do kaledońskiego:)"

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 14:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
łaskawie????no wiesz co....:(
Po prostu ładowarka się mi wzięła i "spsowała" ,a przekładając kartę do "obcych" telefonów nie mam swoich numerów:(.
W każdym razie :) jutro wieczorem(albo pojutrze rano ) wypływamy już z kaledońskiego i śmigamy do Belfastu.15go zdajemy Biesa kolejnej ekipie :).

Na kaledońskim spotkaliśmy "ozdobę Gdansk-mariny" czyli Queeniana,co ostatecznie potwierdziło,że jacht ten nie tylko "wygląda" ale też pływa :D....(zawsze nad tym dumamy jak odwiedzamy Gdańsk).

Serdecznie pozdrawiam wszystkich :) !

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Leszczyna, jakie wrażenia po Kaledońskim? Słyszałem, że raz przepłynąć, to o pół raza za dużo. Prawda to?

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 22:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Spore zadupie z pięknymi landszaftami.Podsumowując Szkocję wolałabym zwiedzać pieszo/rowerem a sam kaledoński kajakiem:). Załoga twierdzi,że jest tu jak na Mazurach. Pływać po nocy nie można,więc stajesz na nockę w miejscu gdzie jedną-jedyną knajpę zamykają o 23,meszki gryzą,co chwilę pada,większy trekking niemozliwy,bo niby przy jednej przystani można stac tylko 24h,w samych "portach" mało miejsca,wszystko zajęte przez motorówki.
Nie jest to w żadnym wypadku żeglarstwo;),silnika będę mieć po dziurki w nosie na cały rok!
Ale trzeba przyznac,piekne okolice i ludzie b.sympatyczni :).

p.s-jesli ma sie kwita,że rejs jest "studencki" to wejscie na kanał jest tańsze...o czym nie wyczytalismy w informatorze :((.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2010, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
jesli ma sie kwita,że rejs jest "studencki" to wejscie na kanał jest tańsze...o czym nie wyczytalismy w informatorze :((.

A Google też Wam wyłączyli? :-)

Kiedyś w sieć wrzuciłem krótką instrukcję pt: "Jak taniej przejść Kanał Kaledoński"

Gdy p. Śluzowy powie ile, to:
1. Po pierwsze trzeba się straaaasznie zmartwić, że tak drogo.
2. Lichą minę trzeba mieć
3. Spytać się o zniżki (można naprowadzająco rzucić hasło STS)
4. Na pytania "To wasza jacht jest statkiem szkolnym?" oraz "Macie
jakieś kwity?" odpowiedzieć twierdząco.
4. Być nieprzygotowanym dokumentowo i polecieć na łódkę po owe kwity
dając czas p. Śluzowemu na wykonanie kilku telefonów do P.T. Dyrekcjuni.
5. Przynieść przeogromny segregator pełen różnych certyfikatów, kwitów,
upoważnień, świadectw, etc., czyli łódkową dokumentację i zaproponować
wspólne szukanie odpowiedniego kwitka.
6. Zdziwić się bardzo a następnie zmartwić, że p. Śluzowy nie zna języka
Mickiewicza i Miłosza.


A całość masz tu: http://groups.google.pl/group/pl.rec.ze ... 699ac82a3d

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2010, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Leszczyna napisał(a):
jesli ma sie kwita,że rejs jest "studencki" to wejscie na kanał jest tańsze...o czym nie wyczytalismy w informatorze :((.

A Google też Wam wyłączyli? :-)

Kiedyś w sieć wrzuciłem krótką instrukcję pt: "Jak taniej przejść Kanał Kaledoński"

Gdy p. Śluzowy powie ile, to:
1. Po pierwsze trzeba się straaaasznie zmartwić, że tak drogo.
2. Lichą minę trzeba mieć
3. Spytać się o zniżki (można naprowadzająco rzucić hasło STS)
4. Na pytania "To wasza jacht jest statkiem szkolnym?" oraz "Macie
jakieś kwity?" odpowiedzieć twierdząco.
4. Być nieprzygotowanym dokumentowo i polecieć na łódkę po owe kwity
dając czas p. Śluzowemu na wykonanie kilku telefonów do P.T. Dyrekcjuni.
5. Przynieść przeogromny segregator pełen różnych certyfikatów, kwitów,
upoważnień, świadectw, etc., czyli łódkową dokumentację i zaproponować
wspólne szukanie odpowiedniego kwitka.
6. Zdziwić się bardzo a następnie zmartwić, że p. Śluzowy nie zna języka
Mickiewicza i Miłosza.


A całość masz tu: http://groups.google.pl/group/pl.rec.ze ... 699ac82a3d

Polak potrafi :evil:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2010, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A masz coś Krzysiu przeciwko skorzystaniu z "ustawowych" zniżek?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2010, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tiaa.. podobne odczucia mam. Ale dla usprawiedliwienia Maara (i coby niesmak nie pozostał) podam* dalszy ciąg postu z pl.rec.zeglarstwo, który cytował..:

"(..) Można też postąpić troszkę inaczej - w sposób zalecany przez Dyrekcjunię
p. Śluzowego czyli przez British Waterways.
Należy wysłać pismo z klubu (można faxem bezpośrednio do pierwszej
śluzy) z informacją, że okręt s/y coś_tam, w okolicach jakiejś daty
zaszczyci swoją wizytą wody administrowane przez BW. Trzeba koniecznie
dodać, że rejs nie jest żadnym komercyjno-kułackim przedsięwzięciem a
czystym, wolnym od chęci zysku szkoleniem gawiedzi. Pisemko oczywiście
na klubowym papierze z pieczątkową atencją. (..)"

Tak więc droga właściwa, bez "kombinowania" też jest. IMHO Maar zacytował początek jako wyjście gdy nam się zapomniało... BTW - jaka jest definicja STS?

*cytuję bo pewnie nie wszystkim będzie się chciało zajrzeć do linka który Maar przedstawił. Ja zajrzałam bo pamiętałam te posty i wiedziałam, że jest tam jeszcze drugie dno.

*****

Myślę Marku, że Cape miał na myśli niesmak po przeczytaniu instrukcji jak udawać STS nie mając odpowiednich kwitów. Tak to zabrzmiało, stąd moje uzupełnienie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2010, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
To nie chodzi o definicję STS.
Chodzi o to, że zniżki przysługują jachtom - w naszym rozumieniu - niekomercyjnym, których armatorzy prowadzą statutową działalność polegającą na szkoleniu żeglarzy.
Czyli tak po prawdziwości podpadają pod to wszystkie jachty klubowe będące w rejsach szkolnych/stażowych.

Kwestia kombinowania - mniej więcej identyczna jak konieczność przekonania urzędnika na granicy (dawniej w Europie, teraz w USA, np), że nie wjeżdża się do jego kraju "na zawsze".

Można mieć kwitek z urzędu skarbowego o wielkim bogactwie i pięć kilo wyciągów bankowych, ale można przekonać go tez paszczą opowiadając o swoich rozlicznych podróżach.
Jeżeli nie jedzie się "do roboty" to... jaka jest różnica w jaki sposób przekonało się w/w urzędnika do otwarcia bramki z napisem "US border"?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2010, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Czyli tak po prawdziwości podpadają pod to wszystkie jachty klubowe będące w rejsach szkolnych/stażowych

No tak, jest opinia to rejs stażowy, czyli szkoleniowy. Pójdę dalej, dotyczy to wszystkich jachtów, nie tylko klubowych.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2010, o 21:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tak czy inaksza...przebyy za niecale 300L wiec ok.Na szczescie rejs sie skonczyl i nauczyl nas tego,ze tylko ze znajomymi plywac nalezy.the end.buziaki

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL