Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 16:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 kwi 2015, o 11:15 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Pierwszą edycję szkolenia zorganizowaliśmy w ubiegłym roku. Było bardzo intensywnie i inaczej jak na wielu tego typu kursach.

"Zacumowaliśmy w porcie na Helu, pogoda zmieniała się na gorszą, przez radio UKF podano ostrzeżenie o sztormie, jachty zaczęły spływać do portu.
Długo czekaliśmy na taką pogodę. W planach mieliśmy ćwiczenie manewru człowieka za burtą w warunkach dużego zafalowania. Przygotowaliśmy jacht do wyjścia w morze. Najpierw chcieliśmy założyć trajsla jednak ostatecznie pozostaliśmy przy zarefowanym grocie – na większości jachtów czarterowych nie ma trajsla i to przeważyło o naszej decyzji.
Chcieliśmy aby kursanci mieli okazję nabyć takie umiejętności, które później będą mogli wykorzystać w praktyce.
Wiatr nasilał się , wiatromierz wskazywał na 7B.
Przez radio UKF zgłosiłem do bosmanatu portu zamiar wyjścia w morze.
W odpowiedzi usłyszałem „ Panie kapitanie czy pan wie, że zapowiadany jest wiatr 8B i będzie sztorm” ?
Odpowiedziałem, że wiem, wychodzę w morze na moją odpowiedzialność a wiatr 8B to jeszcze nie jest dla nas za dużo.

Z portu wychodziliśmy na silniku i żaglach, na samym silniku byłoby trudno.
Część naszych kursantów jeszcze nie żeglowała w takich warunkach. Okazało się, że dla kursantów wykonanie manewru „człowiek za burtą”, (ćwiczonego na różnych kursach w warunkach „ lekkiego wiatru”), jest bardzo trudne do wykonania a dla niektórych osób wręcz niemożliwe. Nawyki wyniesione z manewrów na spokojnej wodzie mają się zupełnie inaczej do manewrowania w warunkach silnego zafalowania.
Po kilku godzinach ćwiczeń wróciliśmy na Hel z naddartym żaglem ale załoga była bogatsza w doświadczenia. "

Drobne usterki , naddarty żagiel, itp. - to wszystko może się wydarzyć i bierzemy pod uwagę takie ryzyko. Jednak dla nas ważni są ludzie i ich umiejętności.

Nie spodziewałem się tak dużego zainteresowania naszym kursem. Duża ilość zapytań o tegoroczny kurs zachęciła nas do powtórzenia szkolenia na Lady B.
Ilość miejsc jest ograniczona.

Zapraszam

Program szkolenia

W terminie od 26 09 do 03 10 2015 roku organizujemy szkolenie z doskonalenia wiedzy żeglarskiej. Zajęcia przeznaczone jest dla skipperów oraz osób, które planują samodzielnie prowadzić jachty morskie.

Rozpoczęcie szkolenie: Górki Zachodnie,

Rejon pływania: w okolicach polskiego wybrzeża i po Zatoce Gdańskiej

Jacht: s/y Lady B, slup o długości 16,7m, zanurzenie ok. 3 m, szerokość 4,65m,
Grot: 60m2, Fok: 60m2, Genua 1: 110m2, Genua 2: 90m2, Spinaker: 270m2,

Rozpoczęcie zajęć: Zaokrętowanie od 25 września ( po godz. 20-tej) do 26 września od godz. 10 00 zaczynamy pierwsze zajęcia, ilość miejsc ograniczona,

Zakończenie zajęć: 03 października do godz. 15 00.

Instruktorzy:
Tomasz Rybicki, kapitan jachtowy, trener wielokrotnej medalistki Mistrzostw Świata w żeglarstwie lodowym, zwycięzca wielu regat morskich, sternik regatowy w klasie Skippi 650 i Delphia 730

Łukasz Włodarski, kapitan jachtowy, młodszy instruktor żeglarstwa PZŻ, przeważnie pływa jako skipper zawodowy, instruktor na kursach żeglarskich,

Maciej Mickiewicz, kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa PZŻ, często jako skipper zawodowy pływa w różnych częściach świata, egzaminator i instruktor na kursach żeglarskich,

Program szkolenia:
1. Fok, genua, kliwer - omówienie różnic pomiędzy żaglami i ich trym,

2. Trym grota - omówienie 11 jego regulacji (w przypadku Lady B),

3. Optymalizacja współpracy przednich żagli i grota (w przypadku Lady B - 3 sztaksle + grot),

4. Refowanie żagli - równoważenie trymu łódki,

5. Wymiana żagli marszowych na sztormowe (kiedy , jak to robić i praktyczna wymiana),

6. Spinaker - 140 m2, 270 m2 "bezpieczne" stawianie i zrzucanie, trym, osiągnięcie maksymalnych prędkości łódki. "bezpieczne" zrzucanie,

7. Zastosowanie dwóch spinakerbomów oraz spinakerbomu jako wytyku genuy 110 m2,

8. Planowanie i nawigacyjne przygotowanie trasy – w różnych częściach świata ( Karaiby, Seszele, Tajlandia i Malezja, Wyspy Kanaryjskie, Morze Śródziemne, Bałtyckie, Północne), wykład i ćwiczenia,

9. Sytuacje awaryjne na morzu, zapobieganie i usuwanie podstawowych awarii, wykład i ćwiczenia. Przykładowy scenariusz: na jachcie znajduje się skipper i załoga, która nie chce angażować się w prace jachtowe, skipper musi doprowadzić jacht do danego miejsca – planowanie trasy i nawigacja odbywa się jednoosobowo. W trakcie ćwiczenia będziemy symulować różnego rodzaju awarie a uczestnicy zajęć muszą samodzielnie uporać się z problemem,

10. Odbieranie i interpretacja prognoz pogody w strefie brzegowej ( jak to zrobić na różnych akwenach) oraz po za strefą zasięgu radia UKF i nadajników telefonii komórkowej ( na przykładzie wykorzystania radia SSB, SDR, skanera szerokopasmowego, itp.) interpretacja lokalnych warunków pogodowych, wykład i ćwiczenia,

11. Routing, nawigacja meteorologiczna w trakcie realizacji rejsu ( planowanie trasy w oparciu o prognozy pogody oraz warunki lokalne), wykład i ćwiczenia,

13. Przygotowanie do sztormowania, ratownictwo na morzu, wykład i ćwiczenia,

14. Żeglowanie bez użycia GPS-u ( jacht należy doprowadzić z punku A do punktu B, nawigacja w strefie brzegowej), wykład i ćwiczenia,

15. Podejście do portu w warunkach ograniczonej widoczności, żegluga po izobacie, mijanie torów statków, itp., wykład i ćwiczenia ,

16. Manewr człowiek za burtą, ćwiczenia wykonywane w dzień i w nocy ( manewry: monachijski, quick stop, oraz typowe z kursów żeglarskich – porównanie skuteczności),

17. Przygotowanie wejścia do portu i wyjścia z portu, podstawowe manewry portowe, współdziałanie załogi,

Koszt szkolenia wynosi: 1600,00 zł od osoby + 100 zł składka na jedzenie (obejmuje: czarter jachtu, pracę instruktorów, opłaty portowe, koszt paliwa, ubezpieczenie),

Harmonogram płatności: przy zapisie na szkolenie -800zł, do 31 sierpnia - 800zł, składka na jedzenie – 100 zł po zaokrętowaniu

Dodatkowe informacje dotyczące szkolenia będą zamieszczane na stronie internetowej: http://www.ladyb.pl

Zapisy bezpośrednio u instruktorów prowadzących zajęcia:
Tomek: ladyb488@wp.pl
Łukasz: wlodarskil@wp.pl
Maciek: maciekmickiewicz@tlen.pl

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2015, o 11:38 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Pozostało ostatnie wolne miejsce.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 09:03 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Napływają zapytania a zapomniałem zaktualizować ofertę. Teraz naprawiam swój błąd.
Odpowiadam na najczęściej zadawane pytania:

- już od dawna nie wolnych miejsc,
- w tym roku nie planujemy powtórki takiego szkolenia,
- na zajęcia zapisujemy grupę od 6 do 8 osób ( 8 osób to jest bezwzględne maksimum podyktowane względami szkoleniowymi a nie bytowymi na jachcie).

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL