Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 22:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sty 2014, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, o 14:47
Posty: 142
Podziękował : 45
Otrzymał podziękowań: 27
Uprawnienia żeglarskie: j.k.ż.w. 741
Kursy w kwietniu w Gdyni w Szkole Morskiej - zapraszam do zgłaszania akcesu : u mnie - yachtmaster@op.pl lub bezpośrednio w Szkole Morskiej yacht@morska.edu.pl

Informacja Szkoły tutaj

_________________
Maciek Adamczak
rejsy egzotyczne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sty 2014, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna "Polskiego systemu szkolenia żeglarzy zawodowych", oraz proponowanych w nim "uprawnień" i "dyplomów"?
Czy nadal za "podstawę" robi wydana przed laty pozytywna opinia wydana przez urzędnika średniego szczebla?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 01:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jest w informacjach podany wymóg stażu 12 miesięcznego jako kapitan jednostek powyżej 15 m Lc w przeciagu ostatnich 5 lat.
1. Te 12 miesięcy jak nalezy rozumieć? Czyste pływanie czy też od momentu przejecia jednostki do jej zdania?
2. Kto ma potwierdzić "staz". Czy są honorowane oświadczenia własne?
3. Czy na podstawie kwitka Yacht Master Coastal wyczarterują mi jacht w Chorwacji?
4. Można prosić o przytoczenie aktu prawnego na podstawie którego kwity nazywające sie dyplomem będą czyms więcej niz tylko zaświadczeniem o zdaniu egzaminu przed komisją......
Krótko mowiąc, abstrahując od rzeczywistej wartości patentu JSM, jest ten papier wymieniony w pokracznym, aczkolwiek istniejącym akcie prawnym. W jakim akcie prawnym są wymienione papiery reklamowane w tym wątku i jak się mają do aprobowanych przez MCA kwitów RYA.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jaromirze, rozumiem ciekawość, ale jak widzę jest to po prostu pierwsza jaskółka prywatnego podejścia do problemu, za co chwała. Nie musi mieć żadnej podstawy prawnej - jest po prostu prywatną szkołą.

Za 10-20 lat moze wyrobi sobie dość renomy, aby nie zadawać takich pytań... Będę obserwowała z przyjemnością.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Jest w informacjach podany wymóg stażu 12 miesięcznego jako kapitan jednostek powyżej 15 m Lc w przeciagu ostatnich 5 lat.
1. Te 12 miesięcy jak nalezy rozumieć? Czyste pływanie czy też od momentu przejecia jednostki do jej zdania?
2. Kto ma potwierdzić "staz". Czy są honorowane oświadczenia własne?
3. Czy na podstawie kwitka Yacht Master Coastal wyczarterują mi jacht w Chorwacji?
4. Można prosić o przytoczenie aktu prawnego na podstawie którego kwity nazywające sie dyplomem będą czyms więcej niz tylko zaświadczeniem o zdaniu egzaminu przed komisją......
Krótko mowiąc, abstrahując od rzeczywistej wartości patentu JSM, jest ten papier wymieniony w pokracznym, aczkolwiek istniejącym akcie prawnym. W jakim akcie prawnym są wymienione papiery reklamowane w tym wątku i jak się mają do aprobowanych przez MCA kwitów RYA.


Piotr Siedlewski


Kwity Yachtmaster Coastal, Yachtmaster Limited i Yachtmaster Unlimited (do 200GT) są bardzo podobne do RYA/MCA Yachtmaster Coastal, Yachtmaster Offshore i Yachtmaster Ocean (z Commercial Endorsment). Mam na myśli uprawnienia do prowadzenia jachtu i wymagania stażowe.
Generalnie uważam, że AM w Gdyni organizując takie kursy robi dobry krok, mimo braku uregulowań prawnych. Oczywiście pod warunkiem, że wymagania stawiane w późniejszych uregulowaniach będą zbliżone do programu kursów (szczerze mówiąc nie śledziłem prac nad aktami prawnymi dotyczacymi żeglarstwa zawodowego).
Co do stażu, rzeczywiście sformułowanie jest mało precyzyjne jak liczyć te 12 miesięcy. Anglicy liczą czas od zaokrętowania do wyokrętowania, po prostu przebywania na jachcie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 10:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Czy to przypadkiem nie taki kirs o jaki liberalozatorzy walczyli? Czy nie bylo tak, ze jedna z idei liberalizacji bylo uwolnienie od obowiazku posiadania konkretnego kwitu, od wymogow ustawowych, i przejscie na system wiarygodnych lub nie wiarygodnych kwitow prywatnych?

Jaka jest podstawa prawna zabraniajaca robienie takich kursow i wydawanie takich dyplomow?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
plitkin napisał(a):
Czy to przypadkiem nie taki kirs o jaki liberalozatorzy walczyli? Czy nie bylo tak, ze jedna z idei liberalizacji bylo uwolnienie od obowiazku posiadania konkretnego kwitu, od wymogow ustawowych, i przejscie na system wiarygodnych lub nie wiarygodnych kwitow prywatnych?

Jaka jest podstawa prawna zabraniajaca robienie takich kursow i wydawanie takich dyplomow?


Trochę mieszasz systemy walutowe.
Liberalizatorzy dążyli (i dążą) do uproszczenia zasad pływania niekomercyjnego tak, aby zbliżyć nasz system do tego co mamy w większości krajów Europy - masz łódkę, pływaj.

Co innego pływanie komercyjne, za pieniądze. Tu obowiązują dość rygorystyczne regulacje, co jest oczywiste. Nie pływasz z rodziną czy przyjaciółmi, tylko z ludźmi, którzy płacą i wymagają kwalifikacji, bo to oznacza dla nich bezpieczeństwo.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 11:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Gdzie te rygorystyczne regulacje obowiazuja ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
1. Dość rygorystyczne.
2. Na przykład w UK.
3. Przeczytaj Blue Code (MGN280)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 14:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Szaman3 napisał(a):
Co innego pływanie komercyjne, za pieniądze. Tu obowiązują dość rygorystyczne regulacje, co jest oczywiste. Nie pływasz z rodziną czy przyjaciółmi, tylko z ludźmi, którzy płacą i wymagają kwalifikacji, bo to oznacza dla nich bezpieczeństwo.


Masz rację. Oferowane w tym wątku papiery traktuję osobiście jako nieuregulowany kwit prywatny ze wszystkimi wynikającego z tego faktu konsekwencjami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 20:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 07:53
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żj
plitkin napisał(a):
Masz rację. Oferowane w tym wątku papiery traktuję osobiście jako nieuregulowany kwit prywatny ze wszystkimi wynikającego z tego faktu konsekwencjami.



Czyli wbrew pozorom nie będę mógł po tych szkoleniach pływać komercyjne?
Jakie są szkolenia dla żeglarzy zawodowych w Polsce, w Europie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 20:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nick napisał(a):
Czyli wbrew pozorom nie będę mógł po tych szkoleniach pływać komercyjne?


Nie wiem czy będziesz mógł. Bardzo istotne są z reguły referencje. A ich na kursie nie kupisz.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nick napisał(a):
Czyli wbrew pozorom nie będę mógł po tych szkoleniach pływać komercyjne?
Będziesz. Nie ma prawa zakazującego uprawiania żeglugi komercyjnej na jachtach do 24 m po ukończeniu kursów u Naskręta :-)

Sorry, ale przedawkowałem czytanie działu politycznego :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2014, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Nick napisał(a):
Jakie są szkolenia dla żeglarzy zawodowych w Polsce, w Europie?


Możesz wybrać drogę brytyjską. Robisz jeden z certyfikatów np. Coastal Skipper, albo Yachtmaster Offshore (jak masz Offshore to później możesz zrobić Yachtmaster Ocean) i wtedy robisz Commercial Endorsments. Aby mieć Commercial Endorsments trzeba zaliczyć kurs STCW i zrobić badania lekarskie ENG1.
Oprócz tego oczywiście trzeba mieć to co i tak jest wymagana na Yachmastera czyli SRC i First Aid.
Jak wyślesz te papiery do RYA to dostajesz zawodowy kwit Master of Yacht 200GT, honorowany w olbrzymiej większości miejsc na świecie.
Tu znajdziesz więcej informacji
http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... ments.aspx

PS. Zapomniałem, że od bodajże dwóch lat wymagany jest jeszcze kurs Professional Practices and Responsibilities . To jest kilkugodzinne szkolenie w UK i kosztuje 39 GBP.
http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... ities.aspx

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: Nick
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szaman3 napisał(a):
Co innego pływanie komercyjne, za pieniądze. Tu obowiązują dość rygorystyczne regulacje, co jest oczywiste.


Dla mnie to nigdy nie było oczywiste, ale to zupełnie na marginesie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 10:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Szaman3 napisał(a):
Możesz wybrać drogę brytyjską. Robisz jeden z certyfikatów np. Coastal Skipper, albo Yachtmaster Offshore (jak masz Offshore to później możesz zrobić Yachtmaster Ocean) i wtedy robisz Commercial Endorsments. Aby mieć Commercial Endorsments trzeba zaliczyć kurs STCW i zrobić badania lekarskie ENG1.


Mozna, ale juz Yachtmaster Ocean jako pierwszy stopien RYA zrobic nie mozna :)

Poprawiłem cytowanie. Szaman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2014, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
M@rek napisał(a):
Mozna, ale juz Yachtmaster Ocean jako pierwszy stopien RYA zrobic nie mozna :)


Napisałem o tym. Takie są tam zasady :)

Jest to jedyny przypadek w systemie brytyjskim, gdzie trzeba najpierw zrobić jeden certyfikat, żeby można było ubiegać się o wyższy. Natomiast w naszym kraju drabinka zawsze obowiązywała. Najpierw st.j, później j.s.m a dopiero na końcu k.j. I nadal obowiązuje :-P

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL