Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=43&t=17604 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | yachtmaster Mateo [ 8 sty 2014, o 22:36 ] |
Tytuł: | Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Kursy w kwietniu w Gdyni w Szkole Morskiej - zapraszam do zgłaszania akcesu : u mnie - yachtmaster@op.pl lub bezpośrednio w Szkole Morskiej yacht@morska.edu.pl Informacja Szkoły tutaj |
Autor: | Jaromir [ 8 sty 2014, o 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna "Polskiego systemu szkolenia żeglarzy zawodowych", oraz proponowanych w nim "uprawnień" i "dyplomów"? Czy nadal za "podstawę" robi wydana przed laty pozytywna opinia wydana przez urzędnika średniego szczebla? |
Autor: | ins [ 9 sty 2014, o 01:39 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Jest w informacjach podany wymóg stażu 12 miesięcznego jako kapitan jednostek powyżej 15 m Lc w przeciagu ostatnich 5 lat. 1. Te 12 miesięcy jak nalezy rozumieć? Czyste pływanie czy też od momentu przejecia jednostki do jej zdania? 2. Kto ma potwierdzić "staz". Czy są honorowane oświadczenia własne? 3. Czy na podstawie kwitka Yacht Master Coastal wyczarterują mi jacht w Chorwacji? 4. Można prosić o przytoczenie aktu prawnego na podstawie którego kwity nazywające sie dyplomem będą czyms więcej niz tylko zaświadczeniem o zdaniu egzaminu przed komisją...... Krótko mowiąc, abstrahując od rzeczywistej wartości patentu JSM, jest ten papier wymieniony w pokracznym, aczkolwiek istniejącym akcie prawnym. W jakim akcie prawnym są wymienione papiery reklamowane w tym wątku i jak się mają do aprobowanych przez MCA kwitów RYA. Piotr Siedlewski |
Autor: | Moniia [ 9 sty 2014, o 09:02 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Jaromirze, rozumiem ciekawość, ale jak widzę jest to po prostu pierwsza jaskółka prywatnego podejścia do problemu, za co chwała. Nie musi mieć żadnej podstawy prawnej - jest po prostu prywatną szkołą. Za 10-20 lat moze wyrobi sobie dość renomy, aby nie zadawać takich pytań... Będę obserwowała z przyjemnością. |
Autor: | Szaman3 [ 9 sty 2014, o 09:19 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
ins napisał(a): Jest w informacjach podany wymóg stażu 12 miesięcznego jako kapitan jednostek powyżej 15 m Lc w przeciagu ostatnich 5 lat. 1. Te 12 miesięcy jak nalezy rozumieć? Czyste pływanie czy też od momentu przejecia jednostki do jej zdania? 2. Kto ma potwierdzić "staz". Czy są honorowane oświadczenia własne? 3. Czy na podstawie kwitka Yacht Master Coastal wyczarterują mi jacht w Chorwacji? 4. Można prosić o przytoczenie aktu prawnego na podstawie którego kwity nazywające sie dyplomem będą czyms więcej niz tylko zaświadczeniem o zdaniu egzaminu przed komisją...... Krótko mowiąc, abstrahując od rzeczywistej wartości patentu JSM, jest ten papier wymieniony w pokracznym, aczkolwiek istniejącym akcie prawnym. W jakim akcie prawnym są wymienione papiery reklamowane w tym wątku i jak się mają do aprobowanych przez MCA kwitów RYA. Piotr Siedlewski Kwity Yachtmaster Coastal, Yachtmaster Limited i Yachtmaster Unlimited (do 200GT) są bardzo podobne do RYA/MCA Yachtmaster Coastal, Yachtmaster Offshore i Yachtmaster Ocean (z Commercial Endorsment). Mam na myśli uprawnienia do prowadzenia jachtu i wymagania stażowe. Generalnie uważam, że AM w Gdyni organizując takie kursy robi dobry krok, mimo braku uregulowań prawnych. Oczywiście pod warunkiem, że wymagania stawiane w późniejszych uregulowaniach będą zbliżone do programu kursów (szczerze mówiąc nie śledziłem prac nad aktami prawnymi dotyczacymi żeglarstwa zawodowego). Co do stażu, rzeczywiście sformułowanie jest mało precyzyjne jak liczyć te 12 miesięcy. Anglicy liczą czas od zaokrętowania do wyokrętowania, po prostu przebywania na jachcie. |
Autor: | plitkin [ 9 sty 2014, o 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Czy to przypadkiem nie taki kirs o jaki liberalozatorzy walczyli? Czy nie bylo tak, ze jedna z idei liberalizacji bylo uwolnienie od obowiazku posiadania konkretnego kwitu, od wymogow ustawowych, i przejscie na system wiarygodnych lub nie wiarygodnych kwitow prywatnych? Jaka jest podstawa prawna zabraniajaca robienie takich kursow i wydawanie takich dyplomow? |
Autor: | Szaman3 [ 9 sty 2014, o 11:04 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
plitkin napisał(a): Czy to przypadkiem nie taki kirs o jaki liberalozatorzy walczyli? Czy nie bylo tak, ze jedna z idei liberalizacji bylo uwolnienie od obowiazku posiadania konkretnego kwitu, od wymogow ustawowych, i przejscie na system wiarygodnych lub nie wiarygodnych kwitow prywatnych? Jaka jest podstawa prawna zabraniajaca robienie takich kursow i wydawanie takich dyplomow? Trochę mieszasz systemy walutowe. Liberalizatorzy dążyli (i dążą) do uproszczenia zasad pływania niekomercyjnego tak, aby zbliżyć nasz system do tego co mamy w większości krajów Europy - masz łódkę, pływaj. Co innego pływanie komercyjne, za pieniądze. Tu obowiązują dość rygorystyczne regulacje, co jest oczywiste. Nie pływasz z rodziną czy przyjaciółmi, tylko z ludźmi, którzy płacą i wymagają kwalifikacji, bo to oznacza dla nich bezpieczeństwo. |
Autor: | M@rek [ 9 sty 2014, o 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Gdzie te rygorystyczne regulacje obowiazuja ? |
Autor: | Szaman3 [ 9 sty 2014, o 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
1. Dość rygorystyczne. 2. Na przykład w UK. 3. Przeczytaj Blue Code (MGN280) |
Autor: | plitkin [ 9 sty 2014, o 14:04 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Szaman3 napisał(a): Co innego pływanie komercyjne, za pieniądze. Tu obowiązują dość rygorystyczne regulacje, co jest oczywiste. Nie pływasz z rodziną czy przyjaciółmi, tylko z ludźmi, którzy płacą i wymagają kwalifikacji, bo to oznacza dla nich bezpieczeństwo. Masz rację. Oferowane w tym wątku papiery traktuję osobiście jako nieuregulowany kwit prywatny ze wszystkimi wynikającego z tego faktu konsekwencjami. |
Autor: | Nick [ 9 sty 2014, o 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
plitkin napisał(a): Masz rację. Oferowane w tym wątku papiery traktuję osobiście jako nieuregulowany kwit prywatny ze wszystkimi wynikającego z tego faktu konsekwencjami. Czyli wbrew pozorom nie będę mógł po tych szkoleniach pływać komercyjne? Jakie są szkolenia dla żeglarzy zawodowych w Polsce, w Europie? |
Autor: | plitkin [ 9 sty 2014, o 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Nick napisał(a): Czyli wbrew pozorom nie będę mógł po tych szkoleniach pływać komercyjne? Nie wiem czy będziesz mógł. Bardzo istotne są z reguły referencje. A ich na kursie nie kupisz. |
Autor: | Maar [ 9 sty 2014, o 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Nick napisał(a): Czyli wbrew pozorom nie będę mógł po tych szkoleniach pływać komercyjne? Będziesz. Nie ma prawa zakazującego uprawiania żeglugi komercyjnej na jachtach do 24 m po ukończeniu kursów u Naskręta ![]() Sorry, ale przedawkowałem czytanie działu politycznego ![]() |
Autor: | Szaman3 [ 9 sty 2014, o 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Nick napisał(a): Jakie są szkolenia dla żeglarzy zawodowych w Polsce, w Europie? Możesz wybrać drogę brytyjską. Robisz jeden z certyfikatów np. Coastal Skipper, albo Yachtmaster Offshore (jak masz Offshore to później możesz zrobić Yachtmaster Ocean) i wtedy robisz Commercial Endorsments. Aby mieć Commercial Endorsments trzeba zaliczyć kurs STCW i zrobić badania lekarskie ENG1. Oprócz tego oczywiście trzeba mieć to co i tak jest wymagana na Yachmastera czyli SRC i First Aid. Jak wyślesz te papiery do RYA to dostajesz zawodowy kwit Master of Yacht 200GT, honorowany w olbrzymiej większości miejsc na świecie. Tu znajdziesz więcej informacji http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... ments.aspx PS. Zapomniałem, że od bodajże dwóch lat wymagany jest jeszcze kurs Professional Practices and Responsibilities . To jest kilkugodzinne szkolenie w UK i kosztuje 39 GBP. http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... ities.aspx |
Autor: | waliant [ 10 sty 2014, o 08:11 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Szaman3 napisał(a): Co innego pływanie komercyjne, za pieniądze. Tu obowiązują dość rygorystyczne regulacje, co jest oczywiste. Dla mnie to nigdy nie było oczywiste, ale to zupełnie na marginesie. |
Autor: | M@rek [ 10 sty 2014, o 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
Szaman3 napisał(a): Możesz wybrać drogę brytyjską. Robisz jeden z certyfikatów np. Coastal Skipper, albo Yachtmaster Offshore (jak masz Offshore to później możesz zrobić Yachtmaster Ocean) i wtedy robisz Commercial Endorsments. Aby mieć Commercial Endorsments trzeba zaliczyć kurs STCW i zrobić badania lekarskie ENG1. Mozna, ale juz Yachtmaster Ocean jako pierwszy stopien RYA zrobic nie mozna ![]() Poprawiłem cytowanie. Szaman |
Autor: | Szaman3 [ 10 sty 2014, o 11:53 ] |
Tytuł: | Re: Polski system szkolenia żeglarzy zawodowych |
M@rek napisał(a): Mozna, ale juz Yachtmaster Ocean jako pierwszy stopien RYA zrobic nie mozna ![]() Napisałem o tym. Takie są tam zasady ![]() Jest to jedyny przypadek w systemie brytyjskim, gdzie trzeba najpierw zrobić jeden certyfikat, żeby można było ubiegać się o wyższy. Natomiast w naszym kraju drabinka zawsze obowiązywała. Najpierw st.j, później j.s.m a dopiero na końcu k.j. I nadal obowiązuje ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |