Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 23:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 kwi 2014, o 09:54 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
W terminie od 06 do 12 10 2014 roku organizujemy szkolenie z doskonalenia wiedzy żeglarskiej. Zajęcia przeznaczone jest dla skipperów oraz osób, które planują samodzielnie prowadzić jachty morskie.

Rozpoczęcie szkolenie: Górki Zachodnie,

Rejon pływania: w okolicach polskiego wybrzeża i po Zatoce Gdańskiej

Jacht: s/y Lady B, slup o długości 16,7m, zanurzenie ok. 3 m, szerokość 4,65m,
Grot: 60m2, Fok: 60m2, Genua 1: 110m2, Genua 2: 90m2, Spinaker: 270m2,

Rozpoczęcie zajęć: Zaokrętowanie od 05 ( po godz. 20-tej) do 06 października do godziny 09 00, o godz. 10 00 zaczynamy pierwsze zajęcia, ilość miejsc ograniczona,

Zakończenie zajęć: 12 października do godz. 15 00.

Instruktorzy:
Tomasz Rybicki, kapitan jachtowy, trener wielokrotnej medalistki Mistrzostw Świata w żeglarstwie lodowym, zwycięzca wielu regat morskich, sternik regatowy w klasie Skippi 650 i Delphia 730
Łukasz Włodarski, kapitan jachtowy, młodszy instruktor żeglarstwa PZŻ, przeważnie pływa jako skipper zawodowy, instruktor na kursach żeglarskich,
Maciej Mickiewicz, kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa PZŻ, często jako skipper zawodowy pływa w różnych częściach świata, egzaminator i instruktor na kursach żeglarskich,

Program szkolenia:
1. Fok, genua, kliwer - omówienie różnic pomiędzy żaglami i ich trym,

2. Trym grota - omówienie 11 jego regulacji (w przypadku Lady B),

3. Optymalizacja współpracy przednich żagli i grota (w przypadku Lady B - 3 sztaksle + grot),

4. Refowanie żagli - równoważenie trymu łódki,

5. Wymiana żagli marszowych na sztormowe (kiedy , jak to robić i praktyczna wymiana),

6. Spinaker - 140 m2, 270 m2 "bezpieczne" stawianie i zrzucanie, trym, osiągnięcie maksymalnych prędkości łódki. "bezpieczne" zrzucanie,

7. Zastosowanie dwóch spinakerbomów oraz spinakerbomu jako wytyku genuy 110 m2,

8. Nawigacyjne przygotowanie trasy na wybranych akwenach – w różnych częściach świata, wykład i ćwiczenia (przykładowy scenariusz: na jachcie znajduje się skipper i załoga, która nie chce angażować się w prace jachtowe, skipper musi doprowadzić jacht do danego miejsca i bezpiecznie wprowadzić jacht do portu, skipper steruje jachtem i prowadzi nawigację, załoga nie ma ochoty pomagać skipperowi , przy kole sterowym nie ma plotera lub GPS-a.),

9. Odbieranie i interpretacja prognoz pogody w strefie brzegowej ( różne akweny na świecie) oraz po za strefą zasięgu radia UKF i nadajników telefonii komórkowej, interpretacja lokalnych warunków pogodowych, wykład i ćwiczenia,

10. Routing, nawigacja meteorologiczna ( planowanie trasy w oparciu o prognozy pogody oraz warunki lokalne), wykład i ćwiczenia,

11. Przygotowanie do sztormowania, wykład i ćwiczenia,

12. Żeglowanie bez użycia GPS-u ( przykładowy scenariusz: awaria instalacji elektrycznej, jacht należy doprowadzić z punku A do punktu B, nawigacja w strefie brzegowej), wykład i ćwiczenia,

13. Podejście do portu w warunkach ograniczonej widoczności, żegluga po izobacie, mijanie torów statków, itp., wykład i ćwiczenia, ( przykładowy scenariusz: symulujemy warunki ograniczonej widoczności i awarię GPS-a,: skipper musi wprowadzić jacht do portu, nie obserwując tego co dzieje się na zewnątrz( nie może wyjść na pokład) , a jedynie pod pokładem może korzystając z map, pomocy nawigacyjnych, wykorzystywać odczyt z echosondy, logu, namiarów wykonanych przez sternika, itp., przekazuje sternikowi informacje na temat kursu jachtu i innych manewrów ) ,

14. Manewr człowiek za burtą, ćwiczenia wykonywane w dzień i w nocy ( manewry: monachijski, quick stop, oraz typowe z kursów żeglarskich – porównanie skuteczności),

15. Przygotowanie wejścia do portu i wyjścia z portu, podstawowe manewry portowe, współdziałanie załogi,

Koszt szkolenia wynosi: 1600,00 zł od osoby + 100 zł składka na jedzenie (obejmuje: czarter jachtu, pracę instruktorów, opłaty portowe, koszt paliwa, ubezpieczenie),

Harmonogram płatności: przy zapisie na szkolenie -800zł, do 05 września - 800zł, składka na jedzenie – 100 zł po zaokrętowaniu.

Dodatkowe informacje dotyczące szkolenia będą zamieszczane na stronie internetowej: http://www.ladyb.pl

Zapisy bezpośrednio u instruktorów prowadzących zajęcia:

Tomek: ladyb488@wp.pl
Łukasz: wlodarskil@wp.pl
Maciek: maciekmickiewicz@tlen.pl

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2014, o 20:07 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Dostałem pytania "czy damy radę przerobić cały program i jak będa wyglądać zajęcia?"

Kursantów podzielimy na 2 grupy. Jedna grupa będzie miała zajęcia na pokładzie druga w tym samym czasie zajęcia teoretyczne pod pokładem. Dlatego na jachcie będzie trzech instruktorów aby przekazać każdej osobie jak najwięcej wiedzy i ograniczyć "bierne przebywanie na jachcie".

Pozostały jeszcze 2 wolne miejsca. Zapraszam .

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL