Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 06:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 mar 2024, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Zaproszenie na wydarzenie, wspólne żeglowanie - cyt z Facebooka:

"Dinghy Cruising Association South & East Baltic Region pod Patronatem Warszawski Klub Wodniaków PTTK

Serdecznie zaprasza na Raid to Hel 2024 żeglarski rajd turystyczny małych odkryto pokładowych łódek na wodach Zatoki Puckiej

Termin

Sobota 10 – czwartek 15 sierpnia 2024

Miejsce startu

https://maps.app.goo.gl/4gzYqqYJ5sVLvjn79?g_st=ig



Host/Organizator

Marcin Eckert marcin.eckert@gmail.com tel. +48502444506

Orientacyjny program Raid to Hel

Co do zasady orientacyjny program oparty jest o rekonesans zrobiony przeze mnie w sierpniowy długi weekend 2023. Proponowana trasa została opłynięta przeze mnie moim Ilurem, przy rożnych wiatrach o sile maks 5 stopni Beauforta i fali mniejszej niż 1m.

Sobota 10 sierpnia 2024

Przyjazd uczestników

Taklowanie łodzi/ Przygotowanie do wypłynięcia

Wspólna odprawa uczestników i ustalenie celu żeglugi.

Wypłynięcie

Plaza Błądzikowo/Obóz Nocleg

Niedziela 11 sierpnia 2024

Odprawa poranna

Puck przepłynięcie obok portu z/lub bez wchodzenia do mariny

Żegluga po zatoce,

Swarzewo

Kemping Małe Morze Obóz Nocleg

Poniedziałek 12 sierpnia 2024

Odprawa Poranna

Żegluga po zatoce

Chałupy,

Kuźnica (postój lunch)

Jastarnia

Jurata

Nocleg na wysokości Campingu Kormoran Hel

Wtorek 13 sierpnia 2024

Odprawa poranna

Żegluga po zatoce

Hel

Opłyniecie Cypla Helskiego, wpłynięcie na wody Bałtyku

Powrót na zatokę

Nocleg Jastarnia lub Kużnica

Środa 14 sierpnia 2024

Odprawa poranna

Żegluga po zatoce

Eksploracja Mewiej Rewy

Rewa

Nocleg Molo Rzucewo

Czwartek 15 sierpnia 2024

Odprawa poranna

Żegluga po zatoce

Powrót na miejsce startu w Osłoninie

Wyjazd uczestników

Z uwagi na to że długi weekend będzie trwał dalej na pewno znajdą się chętni żeby zostać do kolejnej niedzieli i np. eksplorować dalej zatokę w stronę Gdyni

Bezpieczeństwo

Udział w rajdzie kierowany jest do żeglarzy którzy umieją żeglować swoimi łódkami, wiedzą jakie są ich możliwości i którzy są przygotowani sprzętowo, zdrowotnie i pod każdym innym względem, do bezpiecznego żeglowania po osłoniętych wodach morskich.

Uczestnicy biorą całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za udział w Raid to Hel, swoje decyzje podejmowane zarówno na wodzie jak i na lądzie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami to kapitan łodzi ponosi odpowiedzialność za jej bezpieczeństwo, bezpieczeństwo załogi, mienie i bezpieczeństwo innych osób postronnych, które mogą być narażone przez działania tego kapitana. Zaleca się żeby uczestnicy posiadali odpowiednie ubezpieczenie OC i NNW.

Wszelkie czynności wykonane lub nie wykonane przez organizatora nie zwalniają uczestników od odpowiedzialności w stosunku do osób trzecich lub ich sprzętu. Organizator nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za uszkodzenie sprzętu lub wypadki z udziałem osób związane z udziałem w Raid to Hel.

Poprzez zgłoszenie do udziału w Raid to Hel, uczestnik potwierdza zapoznanie się z rekomendacjami bezpieczeństwa wypracowanymi przez DCA, dotyczącymi przygotowania łodzi, załogi i sprzętu zalecanego do bezpiecznej żeglugi na małych łódkach.



Rekomendacje dotyczące Bezpieczeństwa DCA

Wstęp:

Nasza lista Rekomendacji dotyczących Bezpieczeństwa jest jasnym i zwięzłym przewodnikiem dla bezpiecznego żeglowania na małych łodziach. Pamiętaj, że są to sugestie, a nie zasady, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego żeglarza. Bezpieczeństwo pozostaje odpowiedzialnością każdej osoby.

1.0. Łódź:

• Powinna być ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej.

• Musi być wystarczająco stabilna, aby cała załoga mogła siedzieć na burcie bez zanurzania jej pod wodą.

• Powinna mieć wystarczającą pływalność dodatnią dla załogi i zapasów, ułatwiając powrót do stanu żeglownego po wywróceniu.

• Kadłub, maszt i olinowanie muszą być mocne i dobrze utrzymane.

• Powinna być możliwość do zrefowania grota na wodzie; rozważenie zabrania żagli sztormowych.

2.0. Załoga:

• Załoga powinna mieć wystarczające doświadczenie dla przewidywanych warunków.

• Musi być świadoma przepisów SOLAS i MCA.

• Waga załogi powinna idealnie wynosić jeden kamień (6,35 kg) na stopę( 30,48 cm) długości linii wodnej. [Czyli jeżeli łódka ma 15 stóp waga załogi powinno wynosić nie mniej niż 95,25 Kilograma]

3.0. Wyposażenie do rejsów:

• Kamizelki ratunkowe/ wypornościowe dla każdego członka załogi.

• Odzież Przeciwdeszczowa i ciepła odzież dla wszystkich.

• Kotwica minimum 5 kg. Lina kotwiczna – minimum 30 m z 8mm nie pływającego materiału, z 2 metrowym łańcuchem pomiędzy liną kotwiczną i kotwicą, lina kotwiczna przywiązane do mocnego puntu konstrukcyjnego wewnątrz łodzi.

• Mocne wiadro i czerpak oba przywiązane repsznurkiem w kokpicie. Pompa zęzowa jest wyposażeniem rekomendowanym.

• 2 wiosła, z metalowymi dulkami przywiązanymi do pokładu. Zapasowa Dulka. Pagaje nie są wystarczającym zamiennikiem wioseł.

• Woda pitna, żywność awaryjna, w ilości wystarczającej dla całej załogi.



· kompas, mapa w dużej skali pozwalająca zobaczyć większy akwen.

· koc gaśniczy/gaśnica,

· radio VHF, najlepiej z przyciskiem DSC. Do rozważenia radio z falami długimi do pobierania prognoz morskich

· telefon komórkowy zabezpieczony wodoodpornym opakowanie,

· Mocna wodoodporna latarka,

· Apteczka pierwszej pomocy

· Róg mgłowy/gwizdek.



4.0 Dodatkowe wyposażenie do rozszerzonych rejsów:

• Niezawodny kompas sterowniczy,

• sprzęt nawigacyjny – mapy pokrywające cały akwen na którym będziemy żeglowali, pilot book, almanach nawigacyjny, atlas pływów, log, kompas ręczny, urządzenie gps lub ploter z mapami.

• Dziennik pokładowy,

• sygnalizator radiowy awaryjny EPIRB lub PLB,

• zestaw naprawczy/części zapasowe,

• reflektor radarowy jeżeli możliwe z powodów praktycznych.

• flary w opakowaniu wodoszczelnym.

• Dla zagranicznych wód, łódź powinna być zarejestrowana, numer rejestracyjny na burcie, oraz powinno posiadać ze sobą dokumenty rejestracyjne łodzi.



Pamiętaj, że bezpieczeństwo jest najważniejsze na wodzie. Bądź świadomy, przygotowany i ciesz się swoimi przygodami żeglarskimi odpowiedzialnie.

Zgłoszenia

Zgłoszenia do udziału w Raid to Hel, proszę przesyłać mailem na adres marcin.eckert@gmail.com z podaniem w tytule Raid to Hel.

W zgłoszeniu proszę o podanie następujących danych:

1 Imiona i Nazwiska Kapitana i wszystkich uczestników

2 Nazwa Łodzi i jej typ, wielkość etc.

3. Numer Telefonu komórkowego do kontaktu



Uwagi praktyczne

Osłonino przy molo jest ogólnie dostępny i nieodpłatny slip na którym można zwodować łódki. Kilkadziesiąt metrów od mola jest parking na którym można zostawić samochody i przyczepy. Parking ten służy głównie plażowiczom, może wiec okazać się że jest pełen. Z tego względu wskazany jest przyjazd dzień wcześniej wieczorem lub bardzo wcześnie rano.

Jeżeli chodzi o noclegi na trasie, to z mojego doświadczenia jak spi się na łódce pod namiotem, nawet 3 -4 metry od brzegu, stajesz się niewidoczny dla systemu, kemping nie nalicza ci opłaty jak za rozbicie namiotu a marina za cumowanie. Miejsca noclegów, są tak pomyślane, że ci z nas którzy nie mają opcji spania na łodzi, będą mogli spać z partyzanta na plaży lub na pobliskim kempingu.

Według mnie możliwość zrobienia proponowanego ramowego programu będzie zależeć od warunków jakie napotkamy, na zatoce jak już tam będziemy. Więc zapewne przyda się dużo elastyczności i wspólnie będziemy ustalali program działania.

W przypadku, w którym z prognoz wynikać będą bardzo niekorzystne warunki do żeglugi na Crusing Dinghies (Sztorm etc), w czasie planowanego rajdu, możliwa będzie odwołanie rajdu lub zmiana akwenu na jeziorowy(myślałem o jeziorach Charzykowskich lub Wdzydze), tak aby nie stracić zaplanowanego urlopu i mimo wszystko się spotkać i wspólnie popływać.

Zgłoszeni uczestnicy zostaną dodani do grupy whatsup która będzie służyła do bezpośredniej. komunikacji przed, w trakcie i po rajdzie

Do zobaczenia !"



PS, czyli uwagi ode mnie:
Chcę uczestniczyć, ale wiem, że nie mam na to zdrowia. Prawdopodobnie będę wcześniej na Zlocie Pod Kleszczami Kraba* i wtedy podejmę decyzję.

*) termin jeszcze nieustalony...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2024, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Very dobra and interesting idea!
Zeglujmy na morzu na lodkach nieduzych - mozna!
Catz Goodluckujacy

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2024, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Szkoda, ze nie mam gwizdka i szkoda, ze nie mam koca gaśniczego, ani radia VHF, najlepiej z przyciskiem DSC, ani, rozważenia radia z falami długimi do pobierania prognoz morskich, ani telefonu komórkowego zabezpieczonego wodoodpornym opakowaniem.
No i nie jestem swiadomy przepisow solas i mca, etc., etc., etce....
Pomysl very dobry, ale stosujac sie do tych absurdalnach "rekomendacji" nigdy nie doplynalbym do Afryki na "małej odkryto pokładowej łódce".
No ale Srodziemne to nie to, co Zatoka Pucka.
Robert, bardzo good pomysl, ale chyba nie tak wyobrazalismy sobie kiedys wolnosc zeglowania przybrzeznego i morskiego.
Inicjatywie zycze powodzenia i zaluje, ze - wprawdzie czysto teoretycznie - nie spelniam warunkow.
Tak zycowo - im dluzsza lista, tym wieksza nieufnosc i niechec.
Ale ja niegdysiejszy jestem. Moze teraz musi tak byc.
A skoro musi i wszyscy to uznaja, to i impreza bedzie sukcesem, czego wszystkim zycze.
Catz Dupochronowo

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2024, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Catz napisał(a):
Szkoda, ze nie mam gwizdka i szkoda [...]
robhosailor napisał(a):
Pamiętaj, że są to sugestie, a nie zasady

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: robhosailor, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2024, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Sugestie "zestawu bezpieczeństwa" są skopiowane ze strony Dinghy Cruising Association z UK, gdzie np pływy i prawdziwe morze, jest tuż za progiem. Każdy uczestnik dobiera swój "zestaw" samodzielnie, wg własnego uznania. Organizator niczego nie narzuca w tym względzie.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2024, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Jedyny odkrytopokładowy statek, który mam i mogę przywieźć to dmuchany tęczowy jednorożec. A popływaloby się e :kiss:
Catzu luzik.
Jako troszkę chodząca zimą po górach rekomenduję każdemu koc termiczny, power bank, odblaski itepe. A ciągle spotykam-zimą- ludzi nawet bez latarki i plecaczka z zestawem przetrwania. Są nawet tacy co tyłko w gaciach chodzą. :rotfl:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2024, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Jasne....
Chyba wszyscy wiedza, zreszta zgodnie z zaleceniami, co znaczy "rekomendacja".
Czytalem juz instrukcje obslugi windy i kilka innych i nikomu to nie zaszkodzilo.
Catz Szczegolowo O Infantylizacji

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2024, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dinghy Cruising Association, pod której to auspicjami ma odbyć się to wydarzenie, ma swój uniwersalny "zestaw sugestii bezpieczeństwa", zarówno, dla krótkich wycieczek dookoła komina, jak i dłuższych, indywidualnych rejsów po otwartym morzu. Każdemu według potrzeb i każdy wybierze, co jemu jest potrzebne. Sugerowana "lista" nikogo nie zwalnia z własnej odpowiedzialności. Nie widzę potrzeby dostosować "listę" do potrzeb forum, na które dostarczam zaproszenie, zgodnie z prośbą organizatora.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL