Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 23:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 276 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 gru 2012, o 14:52 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1386
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 235
Uprawnienia żeglarskie: kj
Darek te kąty są optymalne dla żeglugi na wiatr (40) i z wiatrem ( 141) czyli są to kąty natarcia dla osiągnięcia max VMG w tych dwóch kierunkach.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2012, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Krzys napisał(a):
Darek te kąty są optymalne dla żeglugi na wiatr (40) i z wiatrem ( 141) czyli są to kąty natarcia dla osiągnięcia max VMG w tych dwóch kierunkach.


Natomiast 119 to jest kurs przy którym jacht może osiągnąć największą maksymalną prędkość przy wietrze 18kt.

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2012, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kefas napisał(a):
Krzys napisał(a):
Darek te kąty są optymalne dla żeglugi na wiatr (40) i z wiatrem ( 141) czyli są to kąty natarcia dla osiągnięcia max VMG w tych dwóch kierunkach.


Natomiast 119 to jest kurs przy którym jacht może osiągnąć największą maksymalną prędkość przy wietrze 18kt.


Czyli w tym konkretnym wypadku powinienem płynąc kątem natarcia 119 , bo osiągam największą prędkość ?

I jak dla chłopa poproszę :D max VMG?

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2012, o 15:11 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
VMG (Velocity Made Good) Rzeczywista prędkość zbliżania się do punktu docelowego (prędkość wypadkowa)
:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2012, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Dar_bob_63 napisał(a):

Czyli w tym konkretnym wypadku powinienem płynąc kątem natarcia 119 , bo osiągam największą prędkość ?

I jak dla chłopa poproszę :D max VMG?


VMG - Velocity Made Good

Wektor aktualnej prędkości jachtu rozkładasz na składowe:
- (1) w kierunku następnego znaku/punktu do osiągnięcia/nawrotki/cypla (automaty różnych gier najczęściej wyznaczają do następnego znaku, niektóre równolegle do kierunku wiatru)
- (2) w kierunku prostopadłym.

Wartość składowej (1) to właśnie VMG - i tą wartość właśnie chcemy maksymalizować, a nie aktualną prędkość jachtu. Chcemy jak najszybciej dopłynąć do znaku lub mety, a nie płynąć możliwie szybko w danym momencie.

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2012, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Kefas napisał(a):
- (1) w kierunku następnego znaku/punktu do osiągnięcia/nawrotki/cypla (automaty różnych gier najczęściej wyznaczają do następnego znaku, niektóre równolegle do kierunku wiatru)


Np. tutaj http://www.sailonline.org/ VMG jest cały czas wyznaczane do linii wiatru i przy kursach półwiatrowych nie bardzo pomaga.

Natomiast cały czas widać polar łódki z maksymalnymi preskościami na danym kursie z postawionym optymalnym żaglem.

Dodatkowo można sobie harmonogramować trasę ze zmianą kursów w czasie podając i COG, i TWA (do tego bez wykupowania profi pakietów :) ).

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 276 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL