Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 23:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 cze 2013, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Start już jutro.
Te diletantckie pływania mocno dali mi popalić, teraz chyba zafunduję sobie AO. Regatta potrwa chyba z miesiąc, a ostatnimi czasy nocne wachty na SO bardzo niemisie! :evil:
Poza tym w classementcie AO mam lepszą pozycję.

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Wąski napisał(a):
Start już jutro.
Te diletantckie pływania mocno dali mi popalić, teraz chyba zafunduję sobie AO. Regatta potrwa chyba z miesiąc, a ostatnimi czasy nocne wachty na SO bardzo niemisie! :evil:
Poza tym w classementcie AO mam lepszą pozycję.

Przekonałeś mnie! :rotfl:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Nie, nie i jeszcze raz nie!!! :rotfl: :rotfl:
Będę Wam kibicował tak jak to ostatnio w modzie, wejdę i ustawię się pod wiatr.
Jadę dookoła Gotlandii jako diletanti i przez Pacifik jako profi.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Bastard napisał(a):
Nie, nie i jeszcze raz nie!!! :rotfl: :rotfl:
Będę Wam kibicował tak jak to ostatnio w modzie, wejdę i ustawię się pod wiatr.
Jadę dookoła Gotlandii jako diletanti i przez Pacifik jako profi.

Ale siem zbiesiłeś! :lol: Dookoła Gotlandii SO to poznasz noce w fotelu w pozycji półleżącej, a przez Pacyfik na tych drobnoustrojach? Toć to męka... :lol:
Ponadto żeby wejść i ustawić siem trwale pod wiatr trzeba mieć auto TWA. A to trzeba kupić. A jak kupić to nie ma sensu nie zawalczyć. Pewnie skończysz sztrandowaniem gdzieś na skałach i wówczas sobie popatrzysz. Mnie przekonał nie tylko Sławek Wąski, ale też koefisjent który grenuje tu ustawili na 3. Co prawda od tej trasy można siem nabawić czkawki, a przy tym cholera wie jak to będzie z tą żeglugą "inshore"?

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
zbigandrew napisał(a):
Ponadto żeby wejść i ustawić siem trwale pod wiatr trzeba mieć auto TWA.
Przecież mówiłem, że będę Wam kibicował. Przez 12 godzin wiatr się nie zmienia, wystarczy wejść raz i ustawić łódkę i po ptokach. :lol:
zbigandrew napisał(a):
Dookoła Gotlandii SO to poznasz noce w fotelu w pozycji półleżącej,
Pojadę na cztery, no może pięć lub sześć, zwrotów. :rotfl: Jadąc tak w Nautiqes dookoła Korsyki w 2012, zająłem bardzo dobre miejsce.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
zbigandrew napisał(a):
Przekonałeś mnie! :rotfl:
Zbyszek, czekaj... Napisałem wyraźnie "chyba"... że sobie zafunduję. Ja siem jeszcze wohom!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Już siem nie wohom... :cool:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 01:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Szybkie pytanie do profi.
Kiedyś używanie AutoTWA było ryzykowne... W sumie przy niezmiennych kierunkach wiatrów w ramach kwadratu, rzadko tego używałem, bo przejście w inny kwadrat z diametralnie różnym wiatrem, często prowadziło na manowce - nigdy tego do końca nie rozkminiłem...
Wg dzisiejszych zasad gry, AutoTWA jest chyba bardzo wartościową opcją. Czy jeśli to włączę, a następnie ustawię kurs początkowy jakiś tam, potem dajmy na to po 2 godzinach ustawię programową zmianę kursu na jakąś wyliczoną wartość wynikającą ze spodziewanej pozycji, to wszystko zagada? AutoTWA pozostanie włączone z nową wartością, wynikającą ze zmienionego kursu i wiatrów jakie w danym momencie wieją? Mogę się spodziewać jakichś niespodzianek przy zmianie halsu? :roll:
Dawniej w programatorze kursu, można było ustawiać dla każdej zmiany, czy ma być AutoTWA włączone czy nie. Miałem z tym niezłe jaja nie raz. Potem to usunęli...

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wąski napisał(a):
Czy jeśli to włączę, a następnie ustawię kurs początkowy jakiś tam, potem dajmy na to po 2 godzinach ustawię programową zmianę kursu na jakąś wyliczoną wartość wynikającą ze spodziewanej pozycji, to wszystko zagada?
Sławek to działa!! Jeśli zakładasz stały kąt, dodatni albo ujemny, to w TWA kurs jest liczony przez dodanie lub odjęcie od kierunku wiatru tego właśnie kąta. Jeśli podajesz kursy w programatorze i TWA jest włączone to wszystkie kolejne zmiany przebiegają z TWA. Włączyć i wyłączyć TWA trzeba ręcznie. I trzeba to sprawdzać, szczególnie przed dłuższym odejściem od komputra, bo kilka razy miałem tak, że TWA było inne niż chciałem. Ale to dotyczy tylko momentu ustawiania programowania, korekt itp., jeszcze nie wiem, być może robiłem coś źle. Ale jeśli już jest zaprogramowane i sprawdzone (np patrzę kolejną iterację czy jest dobrze), to potem już w programowaniu wszystko hula bez pudła. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Aha i w Paco jest taka opcja, że można obliczyć pozycję po iluś iteracjach z TWA. Ale w ostatnim wyścigu jak mi wypadało w nocy na szczelinę między wyspami to się przestraszyłem i nie ryzykowałem. Ale potem przed finiszem cypelek mijałem na piksle, więc chyba pozycję liczy dobrze.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bastard napisał(a):
Aha i w Paco jest taka opcja, że można obliczyć pozycję po iluś iteracjach z TWA. Ale w ostatnim wyścigu jak mi wypadało w nocy na szczelinę między wyspami to się przestraszyłem i nie ryzykowałem. Ale potem przed finiszem cypelek mijałem na piksle, więc chyba pozycję liczy dobrze.


Ja tez potwierdzam, obserwowałem przez dwie, trzy godziny non stop ustawione TWA w końcówce 3 etapu Princes i co iterację zmieniał sie kurs przy sztywno ustawionym 100 do wiatru. W efekcie uzyskałem track w postaci paraboli.

Co do Paco to tyż prawda, zaznacz tak aby generował co 10 minut ( przy stałym kącie natarcia ) i widac że w ramach godziny mamy 6 wyników w jednym kolorze , następna godzina to znów inny kolor itd ...

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Ostatnio edytowano 28 cze 2013, o 07:57 przez Dar_bob_63, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Wiem tylko tyle: Każda poprawka kursu, czy zmiana halsu przy włączonym auto TWA generuje komunikat: czy chcesz ustawić nowy auto TWA? Czy coś w tym guście. Auto TWA nie wykona automatycznie zmiany halsu, bo to oznacza zmianę znaku kąta TWA.
Opcja paco o której pisze Sławek Bastard jest cenna, ale ja jak dotąd jestem odporny na wiedzę pacową (i świadczą o tym uzyskiwane rezultaty)... :lol:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
zbigandrew napisał(a):
Wiem tylko tyle: Każda poprawka kursu, czy zmiana halsu przy włączonym auto TWA generuje komunikat: czy chcesz ustawić nowy auto TWA? Czy coś w tym guście.
Zbyszku, to dotyczy tylko ręcznej zmiany kursu przy włączonym TWA. Przy programatorze zmienia bez pytania, bo z pytaniem to już nie byłoby automatycznie. :rotfl:
A tak naprawdę to najważniejszy jest dobór trasy uwzględniając przewidywane prognozy wiatru. :-P

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Nie wiem czy dobrze zostałem zrozumiany.
Chodzi mi o to, że jak na start regat wiatr mam 5.6w, to wg polarsów najostrzej można iść 45°. Tak więc, ustawiam na początek kurs 332° i włączam autoTWA. Po dajmy na to 3 godzinach, upłynę 15nm z hakiem i wtedy w programatorze mam ustawioną zmianę kursu na 246°, bo tam będzie wiatr 6.7w/287° dla którego wg polarsów najostrzej jest już 41° (287-246=41). Vide zaoncznik...
Czy auto TWA będzie od tego momentu trzymać 41°, czy oleje mnie i przestawi łódkę na wcześniejsze 45°? Wydaje się, że powinien trzymać po zwrocie nowe TWA 41°.
Pytam, czy ktoś to sprawdzał i może potwierdzić.
Tak plus/minus... to co po przecinku pomińmy, chodzi mi o zasadę.

Drugie pytanie, czy przy zmianie halsu programatorem zostanie to uwzględnione w autoTWA? Że tera q... gupi autopilocie jadymy na SE, a nie na NW!!! Kiedyś były z tym jaja... :rotfl:


Załączniki:
medytacje_nad_TWA.jpg
medytacje_nad_TWA.jpg [ 66.16 KiB | Przeglądane 10205 razy ]

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Sławek każda zmiana kursu w programatorze powoduje, że od tego momentu liczy nowy kąt TWA i taki jest do następnej zmiany kursu. Tzn podajesz kurs, program liczy kąt TWA i do następnej zmiany jedzie z tym katem, następnie podajesz nowy kurs, znów liczy nowy kąt TWA i tym katem jedzie do następnej zmiany itd.
I trzeba uważać z tym kątem, bo teraz jest ułamkowy i przy optymalnym kącie do wiatru np 40 stopni, może być tak, że szybkość łódki np. dla kąta 39.6 jest większa niż dla kąta 40.4.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zaraz po starcie widze ze jest 5,8 i ponad 6 wiec trzeba po 2- 3 iteracjach zmienic z 45 na 41 i wtedy ustawic TWA. Po 2 - 3 godzinach zmieniamy kurs na W.
Ad 2 Myśle że tak , Idziesz TWA 41 kursem xx, Programator zmienia kurs i masz np 45 do wiatru, następna iteracja po zmianie kursu znów ustawi utkę 45 do wiatru , i kolejna tyż , aż do ew kolejnej zmiany ręcznej lub programatorem.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
A co do zmiany halsu, to zmieniłem go wczoraj w nocy i działa poprawnie. Błąd o który mówisz występował na granicy sektorów bez zmiany zaprogramowanego kursu. Ponieważ TWA liczy przez dodawanie lub odejmowanie kąta TWA do kąta wiatru, to jak zmienił się gwałtownie kierunek wiatru to otrzymywaliśmy błędny zwrot łódki. Teraz już wiem, że to i wtedy działało by poprawnie, trzeba było tylko zaraz po przejściu granicy sektorów zaprogramować nowy kurs.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Nota bene tamten układ programatora, z każdorazowym ustaleniem TWA (włączony lub wyłączony) dla każdego zaprogramowanego kursu, w dzisiejszym systemie byłby dużo praktyczniejszy.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dzięki. Jest zatem tak, jak wydaje się by być powinno.

Tera jak se to wszystko analizuję to i tak trza będzie siedzieć po nocach i korygować, bo to autoTWA będzie znosiło utkę wraz z odwracaniem wiatru... Przewidzieć gdzie będę po iluś tam iteracjach, to 3baby jaki program napisać... :evil:
Tyle tylko, że siem będzie samo przestawiało, a ja będę tylko 3mał rękę na pulsie (a w drugiej drynka z palemką). :mrgreen:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dar_bob_63 napisał(a):
Zaraz po starcie widze ze jest 5,8 i ponad 6 wiec trzeba po 2- 3 iteracjach zmienic z 45 na 41 i wtedy ustawic TWA.

Mnie wychodzi że idąc do wiatru 41°, to dopiero po 5 iteracjach będzie 6w... jak ujdę 3,9nm...
3,9nm*60minut/4,6nm=50,8 minut
Mając programator, ustawiam zatem zmianę kursu o 1451 na 287,1°+41°=328° :-P

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Wąski napisał(a):
Tera jak se to wszystko analizuję to i tak trza będzie siedzieć po nocach i korygować, bo to autoTWA będzie znosiło utkę wraz z odwracaniem wiatru..

Z mojego ostatniego doświadczenia na finiszu 3 etapu (przedwczoraj) wynika, że nie zawsze TWA jest najkorzystniejsze, jeśli za dużo wiatr odkręca. Na finiszu przez długi czas jechałem stałymi kursami, założyłem sobie minimalny kurs do wiatru którego nie mogę przekroczyć i w Paco wyliczałem sobie kiedy muszę zaprogramować zmianę. W sumie okazało się to chyba korzystne, bo przesunąłem się z 64 na 44 pozycję.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak, 41 bedzie od 5,94 a to wychodzi na 6 iteracji od startu kursem 332 czyli przechodzimy na 328.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zmiana jest w 6 minucie , więc 14,56

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
O qźwa!!! :evil: :evil: :evil:
Ja cały czas patrzę na polarsy dla diletanti! :rotfl:

PS
Drobna korekta: 4nm*60min/5,3nm=45min (przecie średnio popłyniemy między 4,6w a 6w czyli jakieś 5,3w) :roll:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dar_bob_63 napisał(a):
Zmiana jest w 6 minucie , więc 14,56
A to teraz dla profi programator nie umi zmienić w każdej minucie?! Obrazek

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wąski napisał(a):
A to teraz dla profi programator nie umi zmienić w każdej minucie?!

Umi Umi , tyle że przypomniałem to co naskrobane w manualu :D

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
To auto TWA działa z programatorem? Jeśli więc idem auto TWA 45 i skrącę programatorem w lewo 90, to TWA będzie trzymał automatycznie nowy kąt 135?

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak wygląda, z tym że dostaniesz komunikat ostrzegawczo- informujący który trzeba zaakceptowac.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
zbigandrew napisał(a):
To auto TWA działa z programatorem? Jeśli więc idem auto TWA 45 i skrącę programatorem w lewo 90, to TWA będzie trzymał automatycznie nowy kąt 135?
Dar_bob_63 napisał(a):
Tak wygląda, z tym że dostaniesz komunikat ostrzegawczo- informujący który trzeba zaakceptowac.
Nie tak wygląda, tylko tak jest, bo już halsowałem TWA z programatora. A jeszcze raz mówię, że komunikat jest tylko przy ręcznej zmianie kursu. Jeśli zmianę zaprogramujesz w programatorze i masz włączone TWA to program po prostu robi zmianę nikogo nie pytając.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ja nie biorę żadnych opcji, czasu też nie mam za dużo, więc tradycyjnie zamknę stawkę. ;)
A więc nie dajcie się wyprzedzić - kto za mną ten cienias :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Sąsiad napisał(a):
więc tradycyjnie zamknę stawkę. ;)
Nie mam przeciw czemu protestować, więc nie będę stał w dryfie. Jadę na chubek czuja tzn. bez opcji i obliczeń. W razie czego, transparent z napisem "Koniec wyścigu" biorę ze sobą. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
tyle, że ja jako nie wierciulowaty, ani pacanowaty nie używam programatora inaczej jak tylko do szydełkowania, a tam auto twa nie ma zastosowania... :mrgreen:

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2013, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
zbigandrew napisał(a):
nie używam programatora inaczej jak tylko do szydełkowania, a tam auto twa nie ma zastosowania... :mrgreen:
A zapominasz Zbyniu, że są różne ściegi. :-P I np. jadąc dwie iteracje na jedną już może się to opłacić. A Ty tylko na okrętkę... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL