Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 16:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2014, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Temat 1:
Czy ktoś wie (najlepiej z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością :rotfl: ) jak to naprawdę jest z "karami w VR" ?

Czy karana jest każda zmiana kursu (nawet o jeden stopień), czy tylko halsowanie?

Znalazłem dyskusję na ten temat na ich forum, ale zdania mędrców chyba nadal są podzielone. W każdym razie nie mam pojęcia, jak to dokładnie zmierzyć. Wirciula nie daje mi odpowiedzi, albo jeszcze nadal nie umiem go obsługiwać.


Penalties
Postby Sherfs » 08 Nov 2013 19:26
Looks like we're being penalised for every change of course, no matter how small.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Penalties
Postby FELISEATE » 08 Nov 2013 20:27
No,
only sail changes and the tack changes are penalized.
Penalty: 2 minutes at 50% speed.
FELISEATE Modérateur Posts: 168Joined: 29 May 2012 20:48
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Penalties
Postby Sherfs » 08 Nov 2013 21:54
Can you check this, please, because I changed course by 12degrees and later by just 2degrees (with no change of sail) and got penalised both times.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Penalties
Postby rome i » 24 Jan 2014 11:19
I agree. Every time the angle between boat and wind changes they are penalising us without importing how small is the change, even if you don´t change the boat course, but you enter a new wind quadrant.
I have checked this twice.

Moreover. I have bought the heading programmer (mi wife has to sleep at night) and I have checked that the boat changes course at the exact time I have programmed a turn; for example: if i program the turn at 12:50 then the boat runs with the old course between 12:47 and 12:50 and with the new course between 12:50 and 12:57, penalizing globally 4 minutes at 50% of speed (2 minutes in each interval - I think the first penalty was because the boat crosses to a new wind quadrant).
I am going to check if the same happens doing manually the course changes.


Temat 2:
W klasyfikacjach podawane są punkty...
Generalnie im mniej punktów, tym lepszy zawodnik. ;)
Jakie są zasady ich naliczania?
Gdzie można znaleźć jakieś oficjalne instrukcje?

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Nie jest to graniczące z pewnością, ale na 100% kary są ws przypadku zmiany żagla i zmiany halsu. Z tego wynikało by (i nie stwierdziłem w swojej grze od tego odstępstw) że w przypadku korekty kursu nie powodującej zmiany halsu i rodzaju żagla kary nie ma.
Pkt 2. - kliknij "infos" na http://www.gtlog.net/svr/index.html. Przy czym w tabelce masz jeszcze przy kazdych regatach mnożnik przez który się mnoży punkty podane w "infos".
No chyba że chodzi Ci o punkty w rankingu ze wszystkich regat, to liczy się tak jak w rzeczywistości. Sumuje się po prostu zajęte w poszczególnych regatach miejsca, przy czym obecnie chyba dwa najgorsze wyniki się odrzuca. Do końca regat chyba będzie można jeszcze jeden zawalić.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4464
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Odpowiedz na pytanie 2.
Klasyfikacje są dwie, jedna w VR druga tu http://www.gtlog.net/svr/
Ta z VR jest prosta, liczone są miejsca w kazdym z wyscigów .
Przykład: z 4 wyscigów brane są 3 najlepsze ( 1 Joker) akurat w tym rejsie Defi -SMA.
Suma miejsc z 3 wyscigów daje wartosc 132 co daje 37 miejsce w klasyfikacji ogólnej

Załącznik:
Punkty 1.jpg
Punkty 1.jpg [ 13.81 KiB | Przeglądane 5140 razy ]


Załącznik:
Punkty 2.jpg
Punkty 2.jpg [ 101.58 KiB | Przeglądane 5140 razy ]

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...



Za ten post autor Dar_bob_63 otrzymał podziękowanie od: Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Bastard napisał(a):
kary są ws przypadku zmiany żagla i zmiany halsu. Z tego wynikało by (i nie stwierdziłem w swojej grze od tego odstępstw) że w przypadku korekty kursu nie powodującej zmiany halsu i rodzaju żagla kary nie ma.

Dzięki Sławku.
Będę trochę "upierdliwy":
Jak to praktycznie zmierzyłeś, obliczyłeś, sprawdziłeś? :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dar_bob_63 napisał(a):
Odpowiedz na pytanie 2.
Klasyfikacje są dwie, jedna w VR druga tu http://www.gtlog.net/svr/

Dzięki Darku.
W tym temacie "Alles klar" jak mówią "prawdziwi" Gdańszczanie... :rotfl:

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Senator napisał(a):
Jak to praktycznie zmierzyłeś, obliczyłeś, sprawdziłeś?
Najprościej jest w Paco. Po prawej stronie masz tabelkę, w której podane masz wejście do następnego sektora wiatru. Podane są dwa czasy, jeden dotyczy ostatniej iteracji w starym sektorze, a drugi pierwszej iteracji w nowym. Kliknięcie czasu ostatniej iteracji w starym sektorze, powoduje że w tej tabelce wyświetla się co do minuty zmiana sektorów. I dalej już jest proste. Przed i po zmianie, rzeczywiście wykonanej, kursu, halsu czy żagla sprawdzam, czy podana minuta wejścia w następny sektor wzrasta o 1 minutę. Jeśli nie, to kary nie ma, jeśli wzrosła, to naliczyli nam karę.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A piszę, że jest to sprawdzone, bo przy posiadaniu opcji ustawiam na programatorze zmiany co do 1 minuty. I w tej chwili według podanych reguł uwzględniam już 1 minutowe kary licząc zmiany w Paco. I nie zdarzyło się ostatnio, żebym się pomylił. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowania - 2: mdados, Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2014, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Bastard napisał(a):
Senator napisał(a):
Jak to praktycznie zmierzyłeś, obliczyłeś, sprawdziłeś?
Najprościej jest w Paco.

Super! ;)

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2014, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Zastanawiam się na jakiej zasadzie są naliczane punkty w klasyfikacji ze strony http://www.gtlog.net/svr/. Myślałem na początku że SO dotyczy zawodników płynących bez wykupionych pakietów, a AO dla graczy z pakietami. Dziś przyjrzałem się temu uważniej i zauważyłem że tak nie jest.

Czy był by ktoś chętny w szanownym gronie aby mi to wytłumaczyć jak to z tym rankingiem jest ???

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2014, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
mdados napisał(a):
Dziś przyjrzałem się temu uważniej i zauważyłem że tak nie jest.
Tak jest, ale weź pod uwagę, że wg żabojadów SO oznacza bez opcji, a nie bez pakietów. Inaczej mówiąc, jeśli ktoś nie kupi pakietu tyko np. same dodatkowe żagle, to już trafia do grupy AO.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
mdados napisał(a):
Czy był by ktoś chętny w szanownym gronie aby mi to wytłumaczyć jak to z tym rankingiem jest ???


Ranking SO jest podliczany za wyniki osiągane w wyścigach bez dokupionych opcji.
Pamiętaj, że w jednych regatach możesz pojechać jako SO, w innych AO.
A, i jeszcze w aktualnym Sodebo AutoSail są w standardzie czyli wtedy liczy się jako SO

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Okey, ale w ziomalkach mam zawodnika " dack123456" który płynie bez opcji, a w rankingu nie jest uwzględniany. W VR Sodebo jest teraz na 49miejscu.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
mdados napisał(a):
" dack123456"
Dokupił sobie opcję prosail i jedzie jako AO.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Dzięki za odpowiedź ale u mnie jedzie bez


Załączniki:
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png [ 122.07 KiB | Przeglądane 4815 razy ]

_________________
Mirosław Dados
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
mdados napisał(a):
Dzięki za odpowiedź ale u mnie jedzie bez


Tak czasami pokazuje - konieczne jest ponowne Twoje, bądź jego zalogowanie do VR - tego akurat nie usiłowałem dociec.

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Coś jest nie tak z wyświetlanym panelem, bo u mnie ma prosail. A jeszcze wszedłem na konto dack123456 na paco i też ma żagle rozszerzone. :-?

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2014, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Bastard napisał(a):
Coś jest nie tak z wyświetlanym panelem, bo u mnie ma prosail. A jeszcze wszedłem na konto dack123456 na paco i też ma żagle rozszerzone. :-?

Generalnie ten system nie jest najlepszy... ja też obserwowałem w poprzednich wyścigach kilku zawodników, którzy ewidentnie mieli żagle "Pro", ale na ekranie jechali niby SO.
Jak z tym żyć? :rotfl:

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2014, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
mdados napisał(a):
Dzięki za odpowiedź ale u mnie jedzie bez
Bastard napisał(a):
Coś jest nie tak z wyświetlanym panelem, bo u mnie ma prosail. A jeszcze wszedłem na konto dack123456 na paco i też ma żagle rozszerzone. :-?
Zgadza siem. Wykupił pro.
Załącznik:
Dack numerowany.jpg
Dack numerowany.jpg [ 100.27 KiB | Przeglądane 4697 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL