Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Nautic 2015
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=46&t=23370
Strona 1 z 1

Autor:  Jacenty67 [ 26 lis 2015, o 13:28 ]
Tytuł:  Nautic 2015

I jeszcze jeden cross, VSR 5

Tym razem trimaran, będzie szybkooo :D

Bermudy - Brest, 2839 nm.
Start 12.12.15 1900

Płynę SO - ktoś jeszcze?

Autor:  Leszek [ 26 lis 2015, o 21:27 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Jestem SO.

Autor:  Jacenty67 [ 1 gru 2015, o 17:47 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Otwieram interfejs i co widzę???
Start już za 3 dni


Ten wyścig podobno nie liczy sie do punktacji VSR - raczej przeniosą wyniki do 2016

Robi się gorąco - 3 wyścigi SO jednocześnie.
To lubię :rotfl:

Autor:  Jacenty67 [ 4 gru 2015, o 06:52 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Start za 12 godzin.
ETA 10.12.15 0200 - mówiłem, że będzie szybko :rotfl:

Autor:  Jacenty67 [ 4 gru 2015, o 18:56 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Już za pięć minut ruszam z kopyta - 22 kts na początek :rotfl:

Autor:  Dar_bob_63 [ 4 gru 2015, o 19:23 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

No dobra, tez odpaliłem SO. :mrgreen:
Zgłaszajcie sie kto płynie .

Autor:  Jacenty67 [ 4 gru 2015, o 19:30 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Rafał
Leszek
Crazy Lady
Bimber
Aldik
Ty
i Ja :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

22 węzły - ależ to musi być fan na wodzie :D

Autor:  Dar_bob_63 [ 4 gru 2015, o 19:40 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Jacenty67 napisał(a):
Rafał
Leszek
Crazy Lady
Bimber
Aldik
Ty
i Ja :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

22 węzły - ależ to musi być fan na wodzie :D

Ok, wszystkich mam , dzieki :mrgreen:

Autor:  Jacenty67 [ 4 gru 2015, o 20:03 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

No! Zwolniliśmy trochę - czas na kolację :D

Autor:  Leszek [ 4 gru 2015, o 22:41 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Płynę SO. Brak kasy. Pozdrawiam.

Autor:  Jacenty67 [ 4 gru 2015, o 22:48 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

SO - oczywiście!
Chyba tylko Rafał ma AO, ale on tak już ma :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Leszek chyba za bardzo odpadasz.
Looknij na zyzia - kurs 60 do rana :D

Autor:  Dar_bob_63 [ 4 gru 2015, o 23:08 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Jacenty67 napisał(a):
Looknij na zyzia - kurs 60 do rana

Potwierdzam :mrgreen:
Crazy chyba jest tez AO.
Jacenty , jest jeszcze Snigga, nasz , kolo ciebie, znajdz go , ustaw jego namiary i sprawdz czy jest SO czy AO.

Ps. Ja chyba kużwa nigdy sie nie naucze tego waszego " odpadania i ostrzenia " no nie kumam tego po prostu. :rotfl:

Autor:  Zbieraj [ 4 gru 2015, o 23:34 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Dar_bob_63 napisał(a):
Ja chyba kużwa nigdy sie nie naucze tego waszego " odpadania i ostrzenia " no nie kumam tego po prostu.

Definicje Wikipediii i Bardzo Mądrych Podręczników: :rotfl:

Ostrzenie – termin w żeglarstwie określający zmianę kursu na ostrzejszy, tzn. na taki, w którym kąt pomiędzy diametralną jachtu a kierunkiem, z którego wieje wiatr, jest mniejszy. Ostrzenie zazwyczaj odbywa się poprzez wychylenie płetwy sterowej w odpowiednim kierunku.

Przykład
Jacht znajduje się w półwietrze lewego halsu. Aby wyostrzyć do bajdewindu, sternik wychyla płetwę sterową w lewo powodując skręcanie jachtu.

Wychylenie steru w tę samą stronę na przeciwnym halsie powodować będzie odpadanie.

Ostrzenie a praca żagli
Każda zmiana kursu względem wiatru musi być połączona ze zmianą kąta trymu ożaglowania. Podczas ostrzenia zmienia się kąt natarcia żagli i w rezultacie wpadają one w łopot. Dlatego podczas ostrzenia należy wybierać[1] szoty, aby zachowany był optymalny kąt natarcia, a co za tym idzie, optymalnie wykorzystana siła wiatru.

Ostrzenie a wiatr pozorny
Wraz z ostrzeniem zmienia się kierunek wiatru własnego. W rezultacie zmienia się również siła oraz kierunek wiatru pozornego. Dla kursów ostrych wiatr pozorny jest silniejszy i wieje ostrzej niż wiatr rzeczywisty, natomiast dla kursów pełnych jest słabszy i pełniejszy.

Odpadanie – termin w żeglarstwie określający zmianę kursu na pełniejszy, tzn. na taki, w którym kąt pomiędzy osią diametralną jachtu a kierunkiem, z którego wieje wiatr, jest większy. Odpadanie zazwyczaj odbywa się poprzez wychylenie płetwy sterowej w odpowiednim kierunku.

Przykład: Jacht znajduje się w półwietrze lewego halsu. Aby odpaść do baksztagu sternik wychyla płetwę sterową w prawo, powodując skręcanie jachtu.

Należy pamiętać, że wychylenie steru w tą samą stronę na przeciwnym halsie, powodować będzie ostrzenie.

Odpadanie a praca żagli
Każda zmiana kursu względem wiatru musi być połączona ze zmianą kąta trymu ożaglowania. Podczas odpadania zmienia się kąt natarcia żagli, strugi powietrza opływającego żagiel przedwcześnie ulegają oderwaniu i w rezultacie siła aerodynamiczna maleje. Naturalnym więc jest, że podczas odpadania należy luzować szoty, aby zachowany był optymalny kąt natarcia, a co za tym idzie optymalnie wykorzystana siła wiatru.

Odpadanie a wiatr pozorny
Mając na uwadze strukturę wiatru pozornego należy zauważyć, że wraz z odpadaniem zmienia się kierunek wiatru własnego. W rezultacie zmienia się również siła oraz kierunek wiatru pozornego. Dla kursów ostrych wiatr pozorny jest silniejszy i wieje ostrzej niż wiatr rzeczywisty, natomiast dla kursów pełnych jest słabszy i pełniejszy.

Dareczku, naumiałeś siem już? To teraz szybko to zapomnij!

Uwaga, tera bedzie Łopatologia Wirtualnoregatowa (Special Edition for DarBob Numerowany) :lol: :

Definicje Zbieraja:

Ostrzyć: zmniejszać TWA
Odpadać: zwiększać TWA.

Autor:  Dar_bob_63 [ 4 gru 2015, o 23:44 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Zbieraj napisał(a):
Definicje Zbieraja:

Ostrzyć: zmniejszać TWA
Odpadać: zwiększać TWA.


O to to to ... Zmniejszać znaczy z TWA 45 na TWA 42 tak ? :mrgreen: wtedy ostrzę.
A zwiększać znaczy odwrotnie ? :roll: czyli odpadam.

Zbieraju , jak to zadziała w moim specyficznym przypadku w praktyce wirtualnej , a kiedyś tam być moze w realu ( jak mnie Wojtek weżmie po raz kolejny na jeziora) to Cie uściskam jak dzieciak , co to pojął dodawanie w zakresie + 10 :rotfl:

Autor:  Zbieraj [ 4 gru 2015, o 23:49 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

No proszę, jaki pojętny uczeń! :D

Autor:  Jacenty67 [ 4 gru 2015, o 23:57 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Snigga - swój, znaczy SO

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tysz odpadnięty...
Mniej niż Leszek nieprzekonany, ale jednak...6 stopni cu fil :D

Ostrzenie, odpadanie, a ja zwyczajnie spadam...na koję.
BraNoc Państwu :D

Autor:  Dar_bob_63 [ 5 gru 2015, o 00:08 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Jacenty67 napisał(a):
Snigga - swój, znaczy SO

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tysz odpadnięty...
Mniej niż Leszek nieprzekonany, ale jednak...6 stopni cu fil :D

Ostrzenie, odpadanie, a ja zwyczajnie spadam...na koję.
BraNoc Państwu :D

No to ja to skomentuję,
Snigga ma 49 Twa, wiec bardziej odpadł niż ty co to masz 43 .
Pamietam takie wyrażenie "ostro pod wiatr" tzn że utka wyostrza teoretycznie nawet do TWA 0 kiedy stoi w miejscu :roll:
A kiedy chcemy trochę popłynąc to odpadamy np na TWA 10. :lol:
Ok, dzięki Kadra , chyba już to kumam i mogę w realu ....kambuz sprzątać :rotfl:

Autor:  Jacenty67 [ 7 gru 2015, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Darek - do steru!
Ostrzyj 5 stopni (w lewo,żeby nie było niedomówień :rotfl: )

Autor:  Dar_bob_63 [ 8 gru 2015, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Jacenty67 napisał(a):
Darek - do steru!
Ostrzyj 5 stopni (w lewo,żeby nie było niedomówień :rotfl: )

Ty mi mów , wpadam tu jak po ogień w jakichś przerwach w delegacyji , a ten mi każe w lewo :rotfl: skrencowywać 5 stopni. Ty sie ciesż kurna, że mnie na ogonie jeszcze widzisz :-P

Autor:  Jacenty67 [ 8 gru 2015, o 18:28 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Dasz radę - jutro o 2000 meta :D
Mój najszybszy TransAt chyba :D
Szmat drogi a tylko 5 dni :mrgreen:

Autor:  Rafiot Polo [ 9 gru 2015, o 17:59 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

melduje sie w Brescie :D
pozycja 31 :D
czas: 4 j, 22 h, 51 min, 43 s :mrgreen:

Autor:  Jacenty67 [ 9 gru 2015, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Rafiot Polo napisał(a):
melduje sie w Brescie :D
pozycja 31 :D
czas: 4 j, 22 h, 51 min, 43 s :mrgreen:


JEZDEM!

Pozycja 122,
Płynąłem SO :mrgreen: :D :mrgreen:
5D 1H 26M

:rotfl:

Autor:  Dar_bob_63 [ 9 gru 2015, o 20:41 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

Twoja głowa jest młodsza i utka szybsza w skali doby :rotfl: , Ja siem nie nadaje na te koncowki SO, ostatnie 24 godzin to ciagla zmiana i korekta na 140 -150 TWA a ja ciagle w biurze w dzien , rano i wieczorami w korkach warszawskich , a w nocy ... po prostu nie chce mi sie ... :twisted:
Jacenty mistrz koncówek ... :-P

Autor:  Dar_bob_63 [ 9 gru 2015, o 21:28 ]
Tytuł:  Re: Nautic 2015

No i Bimber przywalił, chyba bede drugi zaraz za Jacentym w SO :-P
Wynik koncowy 213 - > 5J 2H. 32 min .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/