Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 paź 2019, o 11:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lip 2013, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3866
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Gdyby nie to ze to ja zorganizowałem rejs - składałbym natychmiastową reklamację :mrgreen:
Wczoraj prognoza podawala ostrzezenia przed szkwałami 30-40 kts, ale nie ostrzegała przed nawałnicą :] 45-50....
W okolicach Porecu dogoniła nas burzowa chmura z pólnocnego zachodu. Poczułem się jak na mazurach ;) ! Widać jak zbliza sie do nas biały szkwał. Większosc rzeczy zdążylismy pochować wcześniej, ale kiedy kopniak pojawił sie na naszym tylku ;) straciliśmy (przywiazany solidnie na wypadek szkwalow) materac dziobowy i dobry humor... Jacht opodal nas, ktory nie zareagował na zblizajace się ciemne chmurzyska stracił genuę, uszkodzil grota. Najwyraźniej potargany od góry grot zaklinowal sie w likszparze i chcial nie chciał "spoźnialscy" musieli na resztkach zagli uciekac w morze. Z mieszanymi uczuciami - bo rozwiało sie do 40-45. dogoniliśmy nasz materac ktory od czasu do czasu wylatywał w powietrze gnany wiatrem, w czasie lotu kręcąc sie jak dziecięcy wiatraczek na rowerku. Jak juz materac zdołalismy wylowić, poszlismy na silniku pod wiatr. Bylismy okolo 1 mili od zatoki Porec gdzie chielismy się schronic przed zapowiadnymi szkwalami. Licząc że burza szybko minie, bo czolo nawalnicy naprawde szybko przeszlo nad głowani i poszlo w ląd, przy obrotach silnika 1800 ustawieni pod wiatr w stronę otwartego morza gps pokazywał "prędkość" SOG 0,2 kts. Bylo nam to na rękę, żeby nie zwiększać dystnsu do lądu bo uznalismy że jak zelżeje poniżej 30 kts uciekniemy do zatoki. Porec jest dobrze osloniety naturalna wyspą - wyciągniętym na pólnocny zachódod wyspy długi kamienny pirs i falochronem od strony poludniowej, poludniowo zachodniej. Po parunastu minutach wiatr sie zaczał uspokajać, fala złagodniała odwróciliśmy sie i z wiatrem na silniku 1300 obrotów poszliśmy 7 węzłow w strone wejscia do zatoki. No i wtedy - dobrze ze od razu a nie jak zblizylismy sie do portu, przyszła druga tura atrakcji ;) Zzaczęło wiać 45 kts (w poarywach pewnie wiecej bo V-max wiatru z tego dnia mieliśmy 54 węzły). Wiatr podniósł takie ilosci wody że widoczność siadła do kilkunastu metrów. Znowu zaczęła sie ucieczka od lądu. Tym razem nasza prędkośc na silniku wynosila 0,3 kts... ...wstecz w stronę ladu... Do brzego mielismy okolo mili a więc w razie czego ze dwie trzy godzinki na rozmyslanie o sensie życia i "dlaczego musimy zeglowac" :] Zaczęlismy knuć w kierunku postawienia kawalka genui i pójscia w miarę możliwosci na połnocny zachod, żeby zyskac na czasie i poczekać aż sie uspokoi chociaż do 30 KTS. Drugi raz w tym roku ubrałem sztormiak i to nie dla jaj, ale po prostu zmarzlem (!!! lipiec Chorawacja - hallo!!! pomyłeczka jakaś) a uderzenia wody przetaczajacej sie przez jacht, plus bryzgi wody niesionej przez wiatr, robiły sie niemile. "Kulminacja" nie trwała na szczęscie długo, po 10-15 minutach zwrot wektora predkosci zmienił sie w pożądana stronę. Po pół godzinie wiatr uspokoicl się do 25 knotów. Pokręcilismy sie jeszcze z dala od brzegu, żeby dać szansę wiatrowi gdyby sie rozmyslil i postanowił stężeć po raz trzeci. Ostatecznie po jakimś czasie stanęlismy bezpiecznie na bojce pred mariną w Porecu. Myślę że nawet gdybyśmy w trakcie kulminacji weszli do zatoki (to był nasz plan C gdyby i zagle i silnik zawiodły w zakresie ucieczki w morze) daałoby się stanąć bezpiecznie na kotwicy lub na bojce. Natomiast nie przymuszony sytuacją, kompletnie nie miałem ochoty tego sprawdzać, podczas gdy w podstawie wialo 45 knotów ;) Tak więc zapraszamy na sloneczny adriatyk - aktualnie widzę jakieś dwie oferty last minute z Balitc "cos tam" czarter i jeszcze na Elanie 45 jakas rejsowa sytuacja :) )

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 2: Janna, Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11173
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1208
Otrzymał podziękowań: 1373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gdyby ktoś nie dowierzał :-P


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 01:32
Posty: 2011
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 408
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: mam
sajmon napisał(a):
straciliśmy (przywiazany solidnie na wypadek szkwalow) materac dziobowy................... Jak juz materac zdołalismy wylowić, poszlismy na silniku pod wiatr.


Chyba zapomniałeś dodać, że przyciśnięty on był 4 kartonami pełnymi Badelka, które jednocześnie z nim poszły na wodę :mrgreen: W przeciwnym razie ciężko mi wierzyć w sens ratowania materaca :rotfl:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 21:59
Posty: 4256
Podziękował : 92
Otrzymał podziękowań: 155
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
newlifejs0778 napisał(a):
sajmon napisał(a):
straciliśmy (przywiazany solidnie na wypadek szkwalow) materac dziobowy................... Jak juz materac zdołalismy wylowić, poszlismy na silniku pod wiatr.


Chyba zapomniałeś dodać, że przyciśnięty on był 4 kartonami pełnymi Badelka, które jednocześnie z nim poszły na wodę :mrgreen: W przeciwnym razie ciężko mi wierzyć w sens ratowania materaca :rotfl:


to Ci się udało :P dobre dobre;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 01:14
Posty: 684
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 180
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ale gdzie ten "biały szkwał". Nie propagujmy "mazurskich opowieści". Biały przychodzi z czystego nieba, to "zwykła" burza była :)
Na tym "kawałku genui" chcieliście iść pod wiatr, ostrym bajdewindem? :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 15:59
Posty: 4146
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 1447
Otrzymał podziękowań: 1583
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
sajmon napisał(a):
Gdyby nie to ze to ja zorganizowałem rejs - składałbym natychmiastową reklamację

A tak, to możesz doliczyć do rachunku, jako nadprogramową atrakcję. :lol:

_________________
"Moje czasy" są teraz.
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 23:16
Posty: 501
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Ejdzej napisał(a):
Ale gdzie ten "biały szkwał". Nie propagujmy "mazurskich opowieści". Biały przychodzi z czystego nieba, to "zwykła" burza była :)


Nie wiem co jest dla ciebie mazurską opowieścią, a co zwykłą burzą.
Mi się akurat zdarzało widywać (na szczęście nie często) takie szkwały na Adriatyku gdzie spędziłem ładne kilka lat (93-2012).
Dla mnie najlepszą nazwą dla szkwału niosącego poderwane z powierzchni wody krople wody, wyglądające jak toczący się biały wał (u podstawy łączący się z grzywaczami fal) jest właśnie biały szkwał, nawet jeśli nie jest to zgodne z oryginalną amerykańską nomenklaturą. Przy "zwykłych" burzach wiatr nie sięga 50 kn!

Identyczną do opisywanej historię miałem pod Hvarem 12 sierpnia 2006 roku.
Wiatr 45-48kn w porywach przekraczał 50kn. Obyło się bez strat bo zdążyliśmy się przygotować.
Zjawisko chwilowego zaniku lub osłabnięcia wiatru, a później kolejnego uderzenia z drugiej strony też przy tym występowało.
Na własne potrzeby nazwałem je "okiem cyklonu" choć oczywiście też nie ma z prawdziwym cyklonem wiele wspólnego. Wiedząc, że można się go spodziewać mogłem odpowiednio zaplanować taktykę sztormowania.
A co do zwykłych burz to w zeszłym roku między Barem a Brindisi mieliśmy w ciągu nocy takich 4, a że wszystkie były od rufy i wiało raptem między 30 a 40kn to przelecieliśmy Adriatyk w czasie bodaj o 3h krótszym od zakładanego. Tyle że pod samym Brindisi dostaliśmy się już w "prawdziwą" burzę z gradem i wiatrem 40-45kn która telepała nas tam i z powrotem dobre 2h. Włosi w marinie byli mocno zdziwieni gdy się dowiedzieli, że poprzedniego popołudnia wypłynęliśmy z Baru :)

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
http://www.saillavie.pl
facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 01:14
Posty: 684
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 180
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
No dobra, czepiam się. Po prostu określenie "biały szkwał" kojarzy mi się jednoznacznie z inną definicją ;)

Sajmon w swoim opisie zaznaczył, że wiedzieli i widzieli co się dzieje i zdążyli się przygotować (no może poza materacem :-P ). Biały szkwał czasu na przygotowanie nie daje...

Po burzy na Mazurach w 2007 roku coraz częściej słyszę to określenie. Potem pokazują w TeFałeNie po następnej burzy, żeglarza, co opowiada, że nie dało się przewidzieć takiego wiatru, bo to biały szkwał był i dlaczego nie ma lamp błyskowych i WOPR nie ostrzega przed takim dramatem, a że Cb zasłania całe niebo, no cóż nie każdy musi umieć rozpoznawać chmurki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16542
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1540
Otrzymał podziękowań: 2945
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Wojciech1968 napisał(a):
Gdyby ktoś nie dowierzał
Jeśli tam było 10B to ile, było na tym filmiku? 300, 400?!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 4: Były user, junak73, noone, Sajmon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 23:16
Posty: 501
Lokalizacja: raz tu, raz tam
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: mam
Gregs napisał(a):
... pod samym Brindisi dostaliśmy się już w "prawdziwą" burzę z gradem i wiatrem 40-45kn która telepała nas tam i z powrotem dobre 2h.


Przypomniałem sobie, że kolega który się nudził pod pokładem nakręcił wtedy filmik przez bulaj.
Dodaję w celach poglądowych :)
http://saillavie.pl/obrazki/086.mpg

_________________
Grzegorz
S/Y Sail La Vie
http://www.saillavie.pl
facebook.com/sysaillavie



Uwaga: post może zawierać śladowe ilości błędów i nieścisłości ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2013, o 00:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11173
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1208
Otrzymał podziękowań: 1373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Jeśli tam było 10B

Wg http://www.istramet.com/mjesecna-arhiva-podataka/ było 8B.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2013, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:46
Posty: 1734
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 300
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Maar napisał(a):
Jeśli tam było 10B to ile, było na tym filmiku?


podziękowałem za filmik, super montaż, już widziałem większość z tych sytuacji ale w różnych filmach tu jest konsensus.

_________________
pozdro Zbyszek
Starlight30 s/y JARICHO
www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2013, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3866
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Filmik u Wojtka numerowanego jest zrobiony z miejsca gdzie nabrzeze dzieli od strony burzy, od pełnego morza wyspa i dwa falochrony. To było ostatecznie nasze miejsce schronienie - tam juz praktycznie fali nie było. Na morzu "w podstawie" było 8 Bf natomiast szkwalac osiagala prędkosc wiatru max 54 kts - tyle zarejestrowały nasze łódkowe przyrządy. Praktycznie nie czuliśmy się jaks szczegolie zagrożenia. Przy takim wietrze zdarzylo nam się raz i drugi plywać na chustkach do nosa, natomiast przed Porec'em jest płytko i zrobiła się wredna wysoka, krótka fala i ona mogła storpedowac pomysl pływania na zaglu "pod wiatr". No a poza wszystkim mielismy w zanadrzu jeszcze z sześcset dodatkowych obrotów silnika

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ejdzej napisał(a):
Biały szkwał czasu na przygotowanie nie daje...

Z doświadczeń ostatnich lat - daje. Ten najbardziej ofiarogenny obserwowany był przez moich znajomych z wody -- twierdzili że ktoś kto się boi Boga - miał co najmniej 40 minut na to by sie poskładać, wrócić do brzegu i prezżyc na lądzie. Ja na mazurach przeżyłem na szczęście tylko jeden biały szkwał. Nadszedł bardzo niespodziewanie, ale i tak było dość czasu by na "trenerze" dwumasztowym zwinąć zegle, ustawić się rufą do wiatru i poczekać na "kopniaka".

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2013, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11173
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1208
Otrzymał podziękowań: 1373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Znam to autopsji, gdy z braku czasu do wymiany jachtu w Zadarze, musiałem wyjść z Komižy, gdy Bora zeszła na Adriatyk. Silniki na Nefrycie jechały na maxa. W porcie pukali się w głowę, gdy oddaliśmy cumy. No ale cóż, udało się...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2013, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 01:14
Posty: 684
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 180
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
A ten filmik z tego sztormu to prawdziwy jest? Kiedyś widziałem bardzo podobny filmik, być może ten sam, będący animacją renderowaną "na żywo". Był to materiał promocyjny bodajże jakiegoś GeForca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2013, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11173
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1208
Otrzymał podziękowań: 1373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W tym samym czasie włoski jacht z powodu awarii silnika wpłynął na falochron w Umag... http://www.ipress.hr/istra/olujno-nevri ... 28502.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2013, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:46
Posty: 1734
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 300
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Na 10 zdjęciu są odwróceni w kierunku morza, czyżby wychodzili ?????
Bo jak odwrócili się przy tej pławie żeby zrzucić żagle to faktycznie nierozważnie. Można było to zrobić w awanporcie. Wejście do Umagu jest napawdę bezpieczne ma z 200m szerokości.

_________________
pozdro Zbyszek
Starlight30 s/y JARICHO
www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2013, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
sajmon napisał(a):
Widać jak zbliza sie do nas biały szkwał (...) Jacht opodal nas, ktory nie zareagował na zblizajace się ciemne chmurzyska stracił genuę, uszkodzil grota.

Otóż właśnie biały szwał polega na tym, że go nie widać wcześniej. Burza to burza. Nawet silna burza, to nadal burza.

Cytuj:
Biały szkwał – nagły i porywisty wiatr. Według Słownika Meteorologicznego Amerykańskiego Towarzystwa Meteorologicznego [1] nazwa "biały szkwał" (ang. "white squall") jest związana z faktem, że chmury burzowe, normalnie obserwowane na niebie przed przyjściem silnego wiatru, nie są obserwowane w wypadku białego szkwału. Szkwał przychodzi z jasnego nieba i jest dla obserwatora nagły.

Źródło: wikipedia

Sorry. Opowieść fajna :)

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2013, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7788
Podziękował : 1677
Otrzymał podziękowań: 2178
Uprawnienia żeglarskie: -
Wierzcie Wikipedii, albowiem prawdę objawia ci ona - zaiste bardziej objawionę niźli biblijna. :rotfl:

"White Squall" A whirlwind of small radius arising suddenly in fair weather. (Maritime dictionary :-P ) http://en.wikipedia.org/wiki/Whirlwind ; http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
To jeśli ktoś uważa że mówi po angielsku, bo "biały szkwał" to jakoś brzmi mię po polsku jednakoż ;)

Na Mazurach kiedyś mianem Białego Szkwału określało się poziomy wir wiatrowy, toczący się, by tak rzec, po wodzie. Jak przewrócone tornado. Dość dokładne to było określenie. A i kilka pamiętam, takie właśnie rotory, całkowicie białe od wody, dość ciekawe zjawisko. Faktycznie wielkiej chmury do powstania tego nie potrzeba... Niemniej jeśli wytoczył się spod chmury a takiż był biały wir to nadal mówili "Biały szkwał". Był bowiem biały i silniejszego wiatru Mazury nie widziały.

Znaczenie słów bardzo siem wprawdzie pozmieniało z temi wszystkiemi nowomowami co to dzieci siem uczą od siebie nawzajem na sieci (miast z książek mądrych), potem same nauczycielami zasię zostając uczą tej głupoty dzieci kolejne a i wypisują na różnych wikipediach :mrgreen:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2013, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
RyśM napisał(a):
Wierzcie Wikipedii, albowiem prawdę objawia ci ona - zaiste bardziej objawionę niźli biblijna.

Wiedziałam, że się ktoś przypier.... do wikipedii ;)

W sumie to temat przewałkowany tu: viewtopic.php?f=3&t=5680, więc z mojej strony EOT.

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2013, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3866
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Otrzymałem byłem trochę zdjęc. Pierwsze chwile po uderzeniu burzy. Później, jakis zdjęc nie robiliśmy, sam nie wiem czemu :D


Załączniki:
DSC_5979.JPG
DSC_5979.JPG [ 18.65 KiB | Przeglądane 3685 razy ]
DSC_5986.JPG
DSC_5986.JPG [ 15.7 KiB | Przeglądane 3685 razy ]
DSC_6002.JPG
DSC_6002.JPG [ 20.31 KiB | Przeglądane 3685 razy ]
Łowienie materaca.JPG
Łowienie materaca.JPG [ 21.03 KiB | Przeglądane 3685 razy ]

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3866
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: galernik
No a po burzy - za cudowne ocalenie :D


Załączniki:
po burzy 1.jpg
po burzy 1.jpg [ 202.07 KiB | Przeglądane 3585 razy ]
po burzy 2.jpg
po burzy 2.jpg [ 78.62 KiB | Przeglądane 3585 razy ]
autorka zdjęć.JPG
autorka zdjęć.JPG [ 12.85 KiB | Przeglądane 3585 razy ]

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 21:59
Posty: 4256
Podziękował : 92
Otrzymał podziękowań: 155
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Robi wrażenie.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 15:59
Posty: 4146
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 1447
Otrzymał podziękowań: 1583
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
sajmon napisał(a):
Później, jakis zdjęc nie robiliśmy, sam nie wiem czemu :D

Nie było niczego ciekawego do fotografowania? ;)

_________________
"Moje czasy" są teraz.
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13470
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4575
Katrine napisał(a):
Robi wrażenie.....
Autorka zdjęć? Ależ oczywiście! Jak zwykle, Kasiu, masz rację :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 21:59
Posty: 4256
Podziękował : 92
Otrzymał podziękowań: 155
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Ależ całkiem niedawno pisałeś, że nie lubisz anorektyczek tylko puszyste Panie...

Się weź zdecyduj, no:P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13470
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4575
To ta pani jest anorektyczką? Nie wiedziałem :-(

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3866
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zbieraj napisał(a):
To ta pani jest anorektyczką?

No proszę Was... :-?
o Oli na pewno nie można powiedzieć nic ponad Ollala!!


Załączniki:
chyba nie....JPG
chyba nie....JPG [ 21.12 KiB | Przeglądane 3359 razy ]

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2013, o 22:07 

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 23:47
Posty: 102
Lokalizacja: Essex, UK
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szkoda ze zdjecia wielkosci znaczkow pocztowych, trudno cos ocenic :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2013, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 19:24
Posty: 3866
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: galernik
No i bardzo dobrze :-? To nie konkurs piekności i nic nikt nie musi oceniać. Uznajmy że jest 10 na 10 mozliwych :D i już...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL