Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Burza https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=47&t=25417 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | bury_kocur [ 29 gru 2016, o 09:29 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Colonel napisał(a): A co jest między balastem a masztem? U mnie np pilers. |
Autor: | waliant [ 29 gru 2016, o 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
U mnie też jest pilers. Poza tym pilers na dole raczej nie jest oparty bezpośrednio na balaście. U mnie jest na denniku, który to dennik jest bardzo mało przewodzący... |
Autor: | Colonel [ 29 gru 2016, o 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Do tego zmierzałem. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | ULTIMA T. [ 4 sty 2017, o 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Adik napisał(a): ULTIMA T. napisał(a): Jeszcze nie spotkalem sie z masztem bezposrednio na balascie. Jak to nie? Każdy jacht z masztem w kabinie ma go opartego na balaście. Może nie bezpośrednio ale poprzez mocowanie czyli stopę na pewno. Czesc, bardzo w to watpie. Dlatego ze jeszcze sie ztakim przypadkiem nie spotkalem. Zawodowo jestem szkutnikiem. Pozdrowienia. R. |
Autor: | ULTIMA T. [ 4 sty 2017, o 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Yigael napisał(a): ULTIMA T. napisał(a): Stalowe wanty i sztag sa lepszym przewodnikiem od masztu aluminiowego. Od weglowego nie! To ja jednak, polecałbym się douczyć podstaw, zanim zaczniesz nauczać innych sadząc wykrzykniki. Rezystywność aluminium 0.0283 * 10-6 Ω*m dla 20°C Rezystywność czystego żelaza 0.1 * 10-6 Ω*m dla 20°C Rezystywność stali nierdzewnej A4 1 * 10-6 Ω*m dla 20°C Rezystywność czystego grafitu 40 * 10-6 Ω*m dla 20°C Powierzchni przekrojów nie ma już sensu liczyć w tej sytuacji nieprawdaż? Witam Pana Marcina! Szanowni forumowicze! dziekuje za bardzo sluszna uwage. Podziwiam Pana wnikliwosc i jakosc analizy. Jak napisalem maszt weglowy to oczywiscie mialem na mysli z wlokna weglowego i jakiegos tam kleju. A Pan o graficie mowi?! Jak znasz producenta masztow jachtowych z grafitu to napisz. Pewnie ich charakterystyka jest ... zadziwiajaca Piszesz tez ze powiezchnie przekroju nie ma juz sensu liczyc. Zgadzam sie z ta analiza. Jak to okreslic? Maszty sa ... puste. Z bardzo mala powierzchnia przekroju. Chyba ze te z grafitu sa ... inne? Ale o tym opowiesz nam w Twojej odpowiedzi. Zeby zaspokoic ciekawosc forumowiczow dodam ze prad, ten elektryczny, czesto moze sie przemieszczac tylko po powierzchni. Tak jest z weglem kamiennym. Ten przyklad specjalnie wybralem z powodu slowa WEGIEL. Oj ten wegiel! Prad moze sie tez przemiaszczac po powierzchni mokrego masztu drewnianego. Ta burza na jachcie dreczy i dreczy. Mam nadzieje ze nie zjedzie po falach ktore biegna wewnatrz aluminiowego masztu mojego jachtu! (humor) Jak juz Marcin wspominal wegiel wystepuje w postaci grafitu. I tez w postaci sadzy i diamentu tez. Tak mnie nauczono w podstawowce. Teraz jest jeszcze NTC lub nanotub. Tak sie nazywa w kraju w ktorym mieszkam . Niestety nie wiem jak po polsku sie mowi. Przepraszam. Moze wiecie ze diament moze byc izolatorem albo polprzewodnikiem? Ciekawe, nie? Grafit jest dobrym przewodnikiem z tego powodu i jeszcze dlatego ze sie slabo sciera robi sie z niego szczotki do silnikow elektrycznych. Prawdopodobnie nie z czystego grafitu. Tego juz nie wiem. NTC/nanotub ma rezystywnosc lepsza od miedzi! O sadzy nic nie powiem bo nie wiem nic. Tyle ze jest czarna jak wegiel. Dodam ze rezystywnosc wegla jest zwiazane z wlasciwosciami fizycznymi wegla. Wlasciwosci chemiczne wegla sa niezmienne, rezystywnosc jest zmienna i zalez od tego w jaki sposob sa polaczone ze soba atomy wegla! Innymi slowy od struktury wegla. Uf! Ale sie zmeczylem. Za taka recytacje Pani od chemi da mi piatke Wracajac do masztow bo to nas najbardziej interesuje. Aby znac rezystywnosc masztu z wlokna weglowego (ktore jest dobrym przewodnikiem) i jakiegos kleju trzeba zapytac u producenta masztow. Do produkcji masztow z wegla sa uzywane rozne typy wlokna o roznej strukturze i co z tego wynika roznej rezystywosci. Mozecie mi wierzyc na slowo albo nie, drodzy forumowicze. To nie zmieni faktu ze maszty weglowe jachtow bardzo dobrze przewodza prad. WYKRZYKNIK ! Pozdrowienia serdeczne z Nowym Rokien. R. |
Autor: | Ryś [ 4 sty 2017, o 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Miast się irytować, spójrz raz jeszcze: ULTIMA T. napisał(a): Stalowe wanty i sztag sa lepszym przewodnikiem od masztu aluminiowego. I ten nas, generalnie, kłopot dotyczy. Przewodność aluminium - 37. A stali? Załącznik: Przewodność.JPG http://www.copperalliance.pl/docs/libra ... ch-pdf.pdf A węglowy coś nas rusza? Za mało przewodzi, to znany fakt. A jeśli przypadkiem akurat będzie przewodził, gdy go pierun trzaśnie, to się roztopi i trzaśnie sam... |
Autor: | bratanek65 [ 14 lut 2017, o 19:47 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Piorun kontra samochód: http://www.o2.pl/galeria/piorun-trafil- ... 1962113g/5 |
Autor: | reed [ 14 lut 2017, o 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
A na końcu ...mimo arcyrozważań ...piorun jak będzie chciał to w pechowca i tak trzaśnie |
Autor: | bratanek65 [ 14 lut 2017, o 23:31 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Jak to piorun. Piorun, do nogi! (cytat) |
Autor: | marioczewa [ 8 lip 2019, o 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
https://demotywatory.pl/4936249/Cisza-s ... nego-nieba Wrzucam tu aby nie zakładać nowego tematu. |
Autor: | PatrycjaPB [ 30 lip 2019, o 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
Colonel napisał(a): A co jest między balastem a masztem? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Zazwyczaj pilers. |
Autor: | tomasz piasecki [ 30 wrz 2019, o 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Burza |
PatrycjaPB napisał(a): Colonel napisał(a): A co jest między balastem a masztem? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Zazwyczaj pilers. Niekoniecznie, może nie być pilersa, bo maszt stoi na stępce. Może być także gródź ______________________________ Pozdrawiam tomasz |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |