Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Burza
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=47&t=25417
Strona 3 z 3

Autor:  bury_kocur [ 29 gru 2016, o 09:29 ]
Tytuł:  Re: Burza

Colonel napisał(a):
A co jest między balastem a masztem?


U mnie np pilers.

Autor:  waliant [ 29 gru 2016, o 13:35 ]
Tytuł:  Re: Burza

U mnie też jest pilers. Poza tym pilers na dole raczej nie jest oparty bezpośrednio na balaście. U mnie jest na denniku, który to dennik jest bardzo mało przewodzący...

Autor:  Colonel [ 29 gru 2016, o 16:29 ]
Tytuł:  Re: Burza

Do tego zmierzałem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  ULTIMA T. [ 4 sty 2017, o 17:47 ]
Tytuł:  Re: Burza

Adik napisał(a):
ULTIMA T. napisał(a):
Jeszcze nie spotkalem sie z masztem bezposrednio na balascie.

Jak to nie? Każdy jacht z masztem w kabinie ma go opartego na balaście.
Może nie bezpośrednio ale poprzez mocowanie czyli stopę na pewno.


Czesc, bardzo w to watpie. Dlatego ze jeszcze sie ztakim przypadkiem nie spotkalem.

Zawodowo jestem szkutnikiem. :-)

Pozdrowienia.
R.

Autor:  ULTIMA T. [ 4 sty 2017, o 19:09 ]
Tytuł:  Re: Burza

Yigael napisał(a):
ULTIMA T. napisał(a):
Stalowe wanty i sztag sa lepszym przewodnikiem od masztu aluminiowego. Od weglowego nie!


To ja jednak, polecałbym się douczyć podstaw, zanim zaczniesz nauczać innych sadząc wykrzykniki.

Rezystywność aluminium 0.0283 * 10-6 Ω*m dla 20°C
Rezystywność czystego żelaza 0.1 * 10-6 Ω*m dla 20°C
Rezystywność stali nierdzewnej A4 1 * 10-6 Ω*m dla 20°C
Rezystywność czystego grafitu 40 * 10-6 Ω*m dla 20°C

Powierzchni przekrojów nie ma już sensu liczyć w tej sytuacji nieprawdaż?


Witam Pana Marcina!
Szanowni forumowicze!

dziekuje za bardzo sluszna uwage. Podziwiam Pana wnikliwosc i jakosc analizy.

Jak napisalem maszt weglowy to oczywiscie mialem na mysli z wlokna weglowego i jakiegos tam kleju. A Pan o graficie mowi?! Jak znasz producenta masztow jachtowych z grafitu to napisz. Pewnie ich charakterystyka jest ... zadziwiajaca :-)

Piszesz tez ze powiezchnie przekroju nie ma juz sensu liczyc. Zgadzam sie z ta analiza. Jak to okreslic? Maszty sa ... puste. Z bardzo mala powierzchnia przekroju. Chyba ze te z grafitu sa ... inne? Ale o tym opowiesz nam w Twojej odpowiedzi.

Zeby zaspokoic ciekawosc forumowiczow dodam ze prad, ten elektryczny, czesto
moze sie przemieszczac tylko po powierzchni. Tak jest z weglem kamiennym. Ten przyklad specjalnie wybralem z powodu slowa WEGIEL. Oj ten wegiel! Prad moze sie tez przemiaszczac po powierzchni mokrego masztu drewnianego. Ta burza na jachcie dreczy i dreczy. Mam nadzieje ze nie zjedzie po falach ktore biegna wewnatrz aluminiowego masztu mojego jachtu! (humor)
Jak juz Marcin wspominal wegiel wystepuje w postaci grafitu. I tez w postaci sadzy i diamentu tez. Tak mnie nauczono w podstawowce. Teraz jest jeszcze NTC lub nanotub. Tak sie nazywa w kraju w ktorym mieszkam . Niestety nie wiem jak po polsku sie mowi. Przepraszam.
Moze wiecie ze diament moze byc izolatorem albo polprzewodnikiem? Ciekawe, nie? Grafit jest dobrym przewodnikiem z tego powodu i jeszcze dlatego ze sie slabo sciera robi sie z niego szczotki do silnikow elektrycznych. Prawdopodobnie nie z czystego grafitu. Tego juz nie wiem. NTC/nanotub ma rezystywnosc lepsza od miedzi! O sadzy nic nie powiem bo nie wiem nic. Tyle ze jest czarna jak wegiel.
Dodam ze rezystywnosc wegla jest zwiazane z wlasciwosciami fizycznymi wegla. Wlasciwosci chemiczne wegla sa niezmienne, rezystywnosc jest zmienna i zalez od tego w jaki sposob sa polaczone ze soba atomy wegla! Innymi slowy od struktury wegla. Uf! Ale sie zmeczylem. Za taka recytacje Pani od chemi da mi piatke :-)

Wracajac do masztow bo to nas najbardziej interesuje. Aby znac rezystywnosc masztu z wlokna weglowego (ktore jest dobrym przewodnikiem) i jakiegos kleju trzeba zapytac u producenta masztow. Do produkcji masztow z wegla sa uzywane rozne typy wlokna o roznej strukturze i co z tego wynika roznej rezystywosci. Mozecie mi wierzyc na slowo albo nie, drodzy forumowicze. To nie zmieni faktu ze maszty weglowe jachtow bardzo dobrze przewodza prad. WYKRZYKNIK !

Pozdrowienia serdeczne z Nowym Rokien.

R.

Autor:  Ryś [ 4 sty 2017, o 20:34 ]
Tytuł:  Re: Burza

Miast się irytować, spójrz raz jeszcze:
ULTIMA T. napisał(a):
Stalowe wanty i sztag sa lepszym przewodnikiem od masztu aluminiowego.
I ten nas, generalnie, kłopot dotyczy. Przewodność aluminium - 37. A stali?
Załącznik:
Przewodność.JPG

http://www.copperalliance.pl/docs/libra ... ch-pdf.pdf

A węglowy coś nas rusza? Za mało przewodzi, to znany fakt.
A jeśli przypadkiem akurat będzie przewodził, gdy go pierun trzaśnie, to się roztopi i trzaśnie sam... :mrgreen:

Autor:  bratanek65 [ 14 lut 2017, o 19:47 ]
Tytuł:  Re: Burza

Piorun kontra samochód:
http://www.o2.pl/galeria/piorun-trafil- ... 1962113g/5

Autor:  reed [ 14 lut 2017, o 22:56 ]
Tytuł:  Re: Burza

A na końcu ...mimo arcyrozważań ...piorun jak będzie chciał to w pechowca i tak trzaśnie :-(

Autor:  bratanek65 [ 14 lut 2017, o 23:31 ]
Tytuł:  Re: Burza

Jak to piorun.
Piorun, do nogi! (cytat)

Autor:  marioczewa [ 8 lip 2019, o 10:49 ]
Tytuł:  Re: Burza

https://demotywatory.pl/4936249/Cisza-s ... nego-nieba Wrzucam tu aby nie zakładać nowego tematu.

Autor:  PatrycjaPB [ 30 lip 2019, o 12:35 ]
Tytuł:  Re: Burza

Colonel napisał(a):
A co jest między balastem a masztem?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Zazwyczaj pilers.

Autor:  tomasz piasecki [ 30 wrz 2019, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Burza

PatrycjaPB napisał(a):
Colonel napisał(a):
A co jest między balastem a masztem?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Zazwyczaj pilers.



Niekoniecznie, może nie być pilersa, bo maszt stoi na stępce.

Może być także gródź :D

______________________________

Pozdrawiam
tomasz

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/