Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 00:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 22:15 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Tak więc pływał w przechyłach lepiej niż inne, a zwłaszcza żelazka

Tak, to prawda.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Nic nie zrywało, nic nie walczyło, łódka była dokładnie przewidywalna - robiłem meandry aby sprawdzić sterowność.
Nie wiem na co patrzysz , ale na moich fotkach tego nie ma.
Na prawej fotce - to pewnie miecz (więc się najwyraźniej pomyliłem). Na lewej jednak ster i ten ster orze wodę (zaznaczę - dla mnie to zjawisko całkiem normalne przy płetwie na pawęży).

Dla mnie mniej normalne występuje głównie przy dysproporcjach rufy i dziobu.
Zwróć uwagę , że na trzecim rysunku jest już pełna załoga i ster jest całkowicie zanurzony.
Oczywiście duży przechył musi robić jakąś nawietrzność, ale zapewniam cię, że mając PIPa przez dwa sezony, nie zdarzyło mi się ani razu aby był "wywieziony" na wiatr.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2016, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Podobnie zachowywał się Bombel ze swą wąziutką rufką - żadnych narowów w przechyłach... i także dla tego tak bardzo go polubiłem.


Załączniki:
Obraz 012.jpg
Obraz 012.jpg [ 47.26 KiB | Przeglądane 4705 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2016, o 06:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Nic nie zrywało, nic nie walczyło, łódka była dokładnie przewidywalna - robiłem meandry aby sprawdzić sterowność.
Nie wiem na co patrzysz , ale na moich fotkach tego nie ma.
Na prawej fotce - to pewnie miecz (więc się najwyraźniej pomyliłem). Na lewej jednak ster i ten ster orze wodę (zaznaczę - dla mnie to zjawisko całkiem normalne przy płetwie na pawęży).

Dla mnie mniej normalne występuje głównie przy dysproporcjach rufy i dziobu.
Zwróć uwagę , że na trzecim rysunku jest już pełna załoga i ster jest całkowicie zanurzony.
Oczywiście duży przechył musi robić jakąś nawietrzność, ale zapewniam cię, że mając PIPa przez dwa sezony, nie zdarzyło mi się ani razu aby był "wywieziony" na wiatr.
MJS


Spoko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2016, o 09:21 

Dołączył(a): 12 cze 2012, o 18:31
Posty: 141
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
cors napisał(a):
Na ich podstawie określa się kryterium stateczności dla różnych jednostek pływających. Np. większość statków handlowych mają dodatnie ramię prostujące w zakresie 45-60 st. Po przekroczeniu tej wartości przewracają się do góry dnem.


To akurat bardzo ciekawa informacja była. Szczerze mówiąc byłem przekonany, że mają trochę większy zakres, szczególnie jak nieraz widziałem filmiki takich stateczków walczących ze sztormem (fakt, że próbują zawsze dziobem do fali)
Tak samo są projektowane mniejsze jednostki (np. kutry rybackie)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
50° przechyłu, to u mnie może skończyć się glebą, bo wtedy woda nalewa się do kokpitu, ale gdyby zrobić boczne komory, to jeszcze da się wstać i płynąć dalej, chociaż niewygodnie:

Obrazek

:mrgreen: :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 14:46 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
to jeszcze da się wstać i płynąć dalej,

.. z bomem w wodzie. Można.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 15:58 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
cors napisał(a):
.. z bomem w wodzie.

pić mu się chciało :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
robhosailor napisał(a):
to jeszcze da się wstać i płynąć dalej,

.. z bomem w wodzie. Można.
To był nagły szkwał zza osłony drzew, który mógł mnie wywrócić - ratowałem się szybkim luzowaniem grota (dlatego dotknął wody), szybkim balastem i wyjściem do wiatru. Uważam, że te 50°, to u mnie kąt graniczny, do kokpitu przez obrzeże na półpokładzie nalało się już trochę wody:



Tego samego dnia moja łódka, ale z innym sternikiem, po raz pierwszy zaliczyła glebę. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 19:15 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
ratowałem się szybkim luzowaniem grota

Fajnie ale co z bezanem. Jak prowadzisz szoty? Z ręki, knagujesz, oba (grota i bezana), trzymasz w ręku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2016, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
co z bezanem. Jak prowadzisz szoty? Z ręki, knagujesz, oba (grota i bezana), trzymasz w ręku?
Grota w ręku, bezan jest zaknagowany w szczękowej na rumplu i czasami się go reguluje. Na szczęście jest malutki. ;)

Obrazek

Obrazek

:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 209 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL