Forum Żeglarskie
Wydawnictwo Nautica

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 gru 2018, o 06:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2018, o 17:02 

Dołączył(a): 9 mar 2014, o 18:49
Posty: 125
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Do swojej Perelki szukam fajnego napedu, a moj wzrok zahaczyl tez o posiadany przeze mnie krazawnik audi 100/a6, 85 kw, kod silnika aat. Kiedys juz konsultowalem marynizacje tego silnika z p. Tadeuszem Lisem, ponoc nadaje sie swietnie.

Tyle ze...Blue Perl to tylko 7,4 m, studzienke pomierzylem i silnik jakos sie zmiesci, nawet z oryginalna skrzynia, ale czy da sie ona wykorzystac?

Pare zdjec oraz manual oryginalnego silnika saab( niestety nie ma go juz na jachcie) ponizej.
https://drive.google.com/file/d/1Znl3qS ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1RMLU82 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1ijdfzc ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1-LM_l7 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1JcA1mJ ... p=drivesdk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 00:59 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 302
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Gdzieś na tym, albo na Sailforum ktoś zadał pytanie o wykorzystanie automatu z samochodu jako przekładni do łodzi i konkluzja była, że można, zablokować możliwość przełączania biegów 2,3,4 (podobno jest to możliwe ingerując w zawory sterujące lub sterownik) i używać tylko jedynki i wstecznego. Przełożenie jest wówczas około 1:3-3,5 więc ok, bo silniki samochodowe kręcą po 4500 obr. i więcej. Skrzynia będzie pracowała znacznie lżej niz w samochodzie, ale trzeba pamiętać, że automaty mają w samochodach chłodzenie oleju, więc i w łodzi musi być wymiennik ciepła, ale to prosta sprawa - są gotowe typu rurka w rurze. Konieczne byłoby zamontowanie łożyska oporowego na wale za skrzynią, bo w samochodach niema naporu ze śruby na wał i skrzynię, więc niema łożyska oporowego. Potrzebna jest więc skrzynia od tylnonapędowca. Taki zestaw skrzyni i łożyska oporowego jest jest pewnie z 3-4 razy dłuższy niż przekładnia łodziowa, więc trzeba mieć bardzo dużo miejsca, ale teoretycznie możliwe.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kudlaty74, miru71 i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL