Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 mar 2019, o 16:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2870 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2019, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 9779
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 798
Otrzymał podziękowań: 1549
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian J. napisał(a):
Już o tym pisałem,

Jest tu jeszcze cos, o czym nikt nie napisal 5 razy?
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 7241
Podziękował : 1545
Otrzymał podziękowań: 2022
Uprawnienia żeglarskie: -
Jak cuś takiego zauważysz, to koniecznie daj znać!
:lol:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2016, o 21:40
Posty: 80
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował : 84
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
To zazdrość przez Was przemawia, sami byście się kaczuszką w wodzie pobawili :-P
Zazul będzie robił fale chochelką, szkwały suszarką do włosów - super zabawa! :D

Musi tylko uważać, żeby suszarka nie wpadła do wody. Ciekawe jak będzie mierzył siłę wiatru z suszarki?

_________________
Pozdrawiam
Asia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 22:42 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1539
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Ryś napisał(a):
Mir napisał(a):
Masa powinna spowodować zanurzenie modelu do KLW. A potem, tyle obciążenia na kilu, żeby kadłub wstawał do pionu z położenia 90*. I dopiero wtedy zważyć obciążenie i mamy masę bulba w modelu. Co jest już prostą drogą do konwesji modelu do realu.
Dupatam.
140*.
No, chociaż 130.
Bo sie ludziom wydaje - ale jaki jest kąt, jeszcze na fali, w którym maszt przywali we wode? :-P
A zważcie że powyżej 90 straci trym - i wchodzim w zakres nieznanego...
A dlatego badałbym na rzeczywistym; znacie wagę tych skorup? :mrgreen:


Myślę że jak będzie bez żagli,to z dopasowanym kilem i balastem wewnętrznym to 90* powinno być dobrze.Na Bałtyku raczej chyba nie ma długich fal jak na oceanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 9779
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 798
Otrzymał podziękowań: 1549
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ryś napisał(a):
ak cuś takiego zauważysz, to koniecznie daj znać!

Daje! :
viewtopic.php?f=10&t=29108&start=3450
Tam ostatnio sensowniej, adekwatniej i z dystansem. Mimo twoich subkwiecistych interwencji i twojej pseudonibygwary.
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2199
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 427
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zazul napisał(a):
Na Bałtyku raczej chyba nie ma długich fal jak na oceanie.
Już Ci pokazywali jakie fale są na Bałtyku o tutaj:
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=10&t=29108&p=540957&hilit=ba%C5%82tyk#p540957
Zobacz jeszcze raz.
Catz napisał(a):
Jest tu jeszcze cos, o czym nikt nie napisal 5 razy?
Do wiosny będzie po 10 razy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 9779
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 798
Otrzymał podziękowań: 1549
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian J. napisał(a):
Do wiosny będzie po 10 razy.

Kupa czasu!

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 23:26 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1539
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Marian J. napisał(a):
Zazul napisał(a):
Na Bałtyku raczej chyba nie ma długich fal jak na oceanie.
Już Ci pokazywali jakie fale są na Bałtyku o tutaj:
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=10&t=29108&p=540957&hilit=ba%C5%82tyk#p540957
Zobacz jeszcze raz.



Bez dawno już na dryfkotwie będzie,albo na linach z rufy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 23:45 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3278
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 394
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Na dryfkotwie w fotelu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 761
Podziękował : 715
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zazul napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Zazul napisał(a):
Na Bałtyku raczej chyba nie ma długich fal jak na oceanie.
Już Ci pokazywali jakie fale są na Bałtyku o tutaj:
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=10&t=29108&p=540957&hilit=ba%C5%82tyk#p540957
Zobacz jeszcze raz.



Bez dawno już na dryfkotwie będzie,albo na linach z rufy


A od czego bedzie zależał wybór techniki przeżycia ?
pytam z ciekawości , znaczy przychodzi wiatr damsko-męski (czyli piź..i po ch...u), fala rośnie szybciej niż wypłaty asystentek prezesa NBP i ty wtedy Zazulu wyrzucasz dryfkotwe z dziobu czy liny z rufy? a może jedno i drugie? a moze drugie jak się pierwsze urwie? pytam bo nigdy tego nie robiłem i nie wiem , ale ty pewnie wiesz , a może tyle co i ja ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 9779
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 798
Otrzymał podziękowań: 1549
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Na wielu jachtach widzialem jaskrawo czerwony "panic button". Zainstalowac warto.
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 02:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 5431
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1107
Otrzymał podziękowań: 1330
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ryś napisał(a):
A dlatego badałbym na rzeczywistym; znacie wagę tych skorup? :mrgreen:

Gdy na modelu poćwiczy, to na dużym będzie miał mały margines błędu. Znaczy nie przeinwestuje.

_________________
Łódka nie kosztuje tysiąc, pięć czy dziesięć tysięcy. Kosztuje wszystko co masz, a potem trochę więcej.
Bernard Moitessier



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 07:06 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7633
Podziękował : 966
Otrzymał podziękowań: 3061
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tymczasem gdzieś w świecie rzeczywistym:


(warto od 40. sekundy się skupić).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 07:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7633
Podziękował : 966
Otrzymał podziękowań: 3061
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tymczasem inne zdarzenie w świecie rzeczywistym: niezbyt silny wiatr, lżejsza łódka (niezatapialna, rzecz jasna), DWÓCH młodych załogantów, zapewne ciepła woda, praktycznie brak fali.



Proszę jednak nie brać tego do głowy - to wszystko się dzieje w innym świecie, tym równoległym.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 08:58 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1539
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: po co?
plitkin napisał(a):
Tymczasem inne zdarzenie w świecie rzeczywistym: niezbyt silny wiatr, lżejsza łódka (niezatapialna, rzecz jasna), DWÓCH młodych załogantów, zapewne ciepła woda, praktycznie brak fali.



Proszę jednak nie brać tego do głowy - to wszystko się dzieje w innym świecie, tym równoległym.


Gdybyś jeszcze był uprzejmy do filmu podać komentarze i objaśnienie które są pod tym filmem na YT,to było by super.Zadałem sobie trud i odnalazłem film na YT i przeczytałem o co chodziło.
Może uprzejmie objaśnisz sytuację na filmie który wstawiłeś.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4367
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1152
Otrzymał podziękowań: 1077
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
plitkin napisał(a):
Tymczasem inne zdarzenie w świecie rzeczywistym: niezbyt silny wiatr, lżejsza łódka (niezatapialna, rzecz jasna), DWÓCH młodych załogantów, zapewne ciepła woda, praktycznie brak fali.


Nie znacie się plitkinie

Jakby mieli karimatę na żaglu, kamizelkę na maszcie, maszt pływający, pet-y e bakistach to by grzybka nie było :mrgreen:

_________________
" Sol Angelica" Compis 28 POL 19874


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 09:27 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 1780
Podziękował : 428
Otrzymał podziękowań: 348
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Waldi_L_N napisał(a):
Bombel napisał(a):
kooniu napisał(a):
Bo kajak to morski statek, w przeciwieństwie do beza :twisted:

A Zazul to stary moriak w odróżnieniu od co poniektórych. Da se radę

Zazul napisał(a):
Trochę pływałem na Mazurach,tak wakacyjnie,nawet patent żeglarza miałem ale przy zmianie mieszkania gdzieś go "wcieło".
Co do napędu to raczej żagle ale z opcją wioślarską w razie W.
Dam linka do YT co mi się widzi.
Ma być prostota i w zasięgu ręki.
Pozostaje zaprowiantowanie i woda.
Woda częściowo uzupełniana odsalarką
Żywność,przy tak małej jednostce to też ryby,jestem wędkarzem i myślę że na morzu też dam radę

Kto kłamie?

A jak zwykle nie otrzymałem odpowiedzi.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 09:28 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 648
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 234
Uprawnienia żeglarskie:
taka_jedna napisał(a):
....Możesz mieć rację. Masa modelu wykonanego w skali 1:10 powinna wynosić 1/1000 x 200kg = 0,2kg


Zazul napisał(a):
Postaram się utrzymać wagę tak plus,minus 20 deko.... myślę że powinno być dobrze
Jakby co to pytaj,jak tylko będę wiedział to chętnie odpowiem.
Może komu się przyda


Zwróć uwagę na dwie sprawy:

- Podobno najlżejszy Bez 2 ma masę własną 100 kg. Wynika z tego, że aby zmieścić się w podanym wyporze 200 kg - masz raptem do dyspozycji tylko 100 kg na wszystko, łącznie ze sternikiem, całym wyposażeniem, żywnością, wodą, zapasami, itd. itp.

- Przyjmujesz, że dokładność odwzorowania ciężaru jachtu w modelu - będzie z grubsza równa wyporności całego Beza, czyli błąd może wynosić +/- 100%, co raczej przekreśla sens takich "badań".

Wnioski, naturalnie należą do Ciebie.


Zatem, może zamiast samemu odkrywać Amerykę - warto byłoby abyś zwrócił się z prośbą o ocenę Twoich pomysłów i pomoc - wprost do Konstruktora jachciku, bo chyba to jest najwłaściwsze ?

_______________________________

Pozdrawiam
TP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 11202
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 1748
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Tymczasem gdzieś w świecie rzeczywistym:


Wiktorze - ale przecież te prawa fizyki nie dotyczą BEZ-a ?

Prawda ?

Ja tam wierzę w tą wyprawę...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 11 sty 2019, o 10:55 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 10:54 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3278
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 394
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Szkolne błędy.
Brak dryfkotwy.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 12:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7633
Podziękował : 966
Otrzymał podziękowań: 3061
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zazul napisał(a):
Gdybyś jeszcze był uprzejmy do filmu podać komentarze i objaśnienie które są pod tym filmem na YT,to było by super.


Ja nie mam problemu z tym by być uprzejmym i zadać sobie trud. Ale przypomnę, że czekam aż zadasz sobie trud i odppqiesz na prostw pytanie jakie zadałem. Bo inaczej - to wygląda tak jakby to tylko my mielibyśmy zadawać sobie trud.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2869
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 378
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
tomasz piasecki napisał(a):
Podobno najlżejszy Bez 2 ma masę własną 100 kg. Wynika z tego, że aby zmieścić się w podanym wyporze 200 kg - masz raptem do dyspozycji tylko 100 kg na wszystko, łącznie ze sternikiem, całym wyposażeniem, żywnością, wodą, zapasami, itd. itp.
Zgodnie z rzeczywistością Bez-2, stoczniowy z PamPamu Suwałki, ma wagę około 150-200 kg a wyporność około 350-400 kg. Sprawdzone organoleptycznie z Micem i kościelnym. :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 11202
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 1748
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Bastard napisał(a):
a wyporność około 350-400 kg. Sprawdzone organoleptycznie z Micem i kościelnym.


A jak sprawdzaliście ową wyporność?

Wchodziliście na tego BEZ-a taką ilością osób aż woda zaczęła się w niego wlewać ?

Pytam całkiem poważnie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 13:02 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 648
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 234
Uprawnienia żeglarskie:
Bastard napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Podobno najlżejszy Bez 2 ma masę własną 100 kg. Wynika z tego, że aby zmieścić się w podanym wyporze 200 kg - masz raptem do dyspozycji tylko 100 kg na wszystko, łącznie ze sternikiem, całym wyposażeniem, żywnością, wodą, zapasami, itd. itp.
Zgodnie z rzeczywistością Bez-2, stoczniowy z PamPamu Suwałki, ma wagę około 150-200 kg a wyporność około 350-400 kg. Sprawdzone organoleptycznie z Micem i kościelnym. :D


Rzeczywiste dane są najbardziej wiarygodne; natomiast informacje internetowe dane Bez 2 i Bez 4 są tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bez_(jacht)

Bez 2 - wg internetów wazy 100 kg, wg Zazula - 200 kG, ale nie podano wyporności; trochę większy Bez 4 - waży blisko pół tony przy wyporności 800 kg (wyporność 0.8 m3 dla łódki o długości ok. 5.5 m wygląda bardzo racjonalnie).

Skalę błędu w pierwszym przypadku pominąłem; w drugim - podałem, a w trzecim - błąd byłby "tylko" +/- 25%

Odrobina realizmu w całym przedsięwzięciu wydaje się pożyteczna, więc - zamiast zgadywanki - poradziłem Zazulowi rozmowę z Konstruktorem Beza.

________________________________

Pozdrawiam
TP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 5431
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1107
Otrzymał podziękowań: 1330
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Salecki podaje masę Beza-2 = 100 kg, a masę ciut mniejszej Inki = 160 kg, więc szacunkowo masa Beza jest ok. 200 kg. Pamiętam, że masa (nieco większego) Plastusia-A = była 250 kg (przy laminacie gr. 4-5mm).
Wyporność Beza określono na 380 kg, program FreeShip wylicza na 400 kg. Ten sam program określa pow. kadłuba na 9,43 m2, drugie tyle pokład (razem ok. 19 m2) x 6,5 kg/m2 laminatu daje ok. 120 kg masy samych skorup. Do tego dochodzą wklejki kojowe, skrzynka mieczowa itp. Surowy kadłub może ważyć 150 kg. Ster, miecz, takielunek dociągną do 200 kg.

Czyli wychodzi na to, że opcja Zazula (masa 200, wyporność 400) jest realna.

_________________
Łódka nie kosztuje tysiąc, pięć czy dziesięć tysięcy. Kosztuje wszystko co masz, a potem trochę więcej.
Bernard Moitessier



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 14:54 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1539
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Mam zrzynki laminatu jak w pawęży wierciłem otwór na odpływ z kokpitu.Mierzone suwmiarką wychodzi 4 mm grubość ścianki.Zmierzyłem grubość ścianki z wyciętego otworu technologicznego w komorze dziobowej i mierzone suwmiarką wychodzi 3,8 mm.Jst to osobno wklejony modół w dziobnicy łódki.Natomiast zmierzone połączenie skorup na odbojnicy dało wymiar 8,6 mm.Myślę że te 0,6mm na łączeniu skorup można domniemywać że to warstwa kleju na łączeniu skorup.Myślę że skorupy to 4mm.
Wiosną będę obracał Beza aby spód pomalować to przy okazji zważę.Dużo od zakładanej wagi chyba się nie urwie.
Do konstruktora wysłałem zapytanie i jak na razie nie ma odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3321
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Zamiast gdybania można sięgnąć do dokumentu o najbardziej znanym Bezie 2:
https://assets.publishing.service.gov.u ... nnexes.pdf
"unladen mass" ca. 250kg
"recommended load" 250kg

Dodawanie mam nadzieję uda się wykonać bez FreeShipa...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2019, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2869
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 378
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
bury_kocur napisał(a):
A jak sprawdzaliście ową wyporność?

Wchodziliście na tego BEZ-a taką ilością osób aż woda zaczęła się w niego wlewać ?
Tak właśnie Kocurze. Z Micem trochę ważymy a do tego doszła jego kobieta. I przy tym obciążeniu mieliśmy (przez odpływ) wodę w kokpicie, czyli dno kokpitu było poniżej linii wodnej. No to w przybliżeniu można to uznać, po dodaniu masy łódki, za wyporność, bo pływanie z nogami w wodzie (w kokpicie, a nie na zewnątrz) nie jest raczej uznane za właściwe żeglowanie.
A waga wynika z tego, że aby narzucić rufę na przyczepie potrzeba dwóch chłopa. No to siła 2x40-50 kg przy podparciu łódki na dziobie daje, z dźwigni, masę 160-200 kg. Takie to tam przybliżone szacowania... :D

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2019, o 18:06 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 648
Podziękował : 250
Otrzymał podziękowań: 234
Uprawnienia żeglarskie:
piotr6 napisał(a):
Zazul płynie na swoją odpowiedzialność świadomy niebezpieczeństwa...


W miarę jak czytam kolejne enuncjacje Zazula, zaczynam wątpić w słuszność Twojego przypuszczenia o tej świadomości...

_______________________________

Pozdrawiam
TP


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2019, o 18:28 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1539
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: po co?
E tam,więcej wiary... ;)
Robię teraz w wolnych chwilach pływak do dryfkotwy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2870 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 96  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: drabster i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL