Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 08:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2599 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 87  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lip 2019, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1903
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Micubiszi napisał(a):
Orzeł wylądował. Gniazdo pełne. Portki brązowe. :mrgreen:


Teraz tylko pralnia i dwa dni na dojście do siebie.

Niezależnie po czym :rotfl:

My nadal w Svanake - tu tak pięknie, że chyba korzenie zapuszczę :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2019, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Portek brązowych nie było. :-P

Załoga zaprawiona w bojach bez strachu walczyła z żywiołem. Byli nawet tacy, którzy mieli niezłą zabawę ćwicząc surfing 4 - tonową łódką, która przy zjeździe z jednej z fal osiągnęła rekordową prędkość 9,8 kn. :D
Jeśli ktoś jeszcze raz napisze, że Dulcia jest powolna dostanie w RYA. :rotfl:

Całkiem na poważnie decyzja o wykorzystaniu prognozowanego 20 - godzinnego okna bez silnego wiatru była okazuje się słuszna. Dzięki temu udało się przeskoczyć z Kopenhagi do Sassnitz w 14 godzin. Gdybyśmy się nie zdecydowali - stalibyśmy tam zapewne dalej.

Podobnie skok z Sassnitz na polskie wybrzeże planowany był do Dziwnowa, jednak po rozmowie z dziwnowskim Kapitanatem nie ryzykowaliśmy i popłynęliśmy dużym łukiem do Świnkowa omijając z daleka Greiswalder Oie i jej "sieciowiska". Przeskok ten zajął nam nieco ponad 7 godzin.
Wczoraj w główkach dziwnowskiego portu nie zmieścił się ponoć jacht niemieckiej bandery. Stoi teraz porozbijany i ze złamanym masztem w Dziwnowie. :-(

Ponieważ stan morza się nie zmienił popłynęliśmy do Kamienia drogą okrężną przez zalew. Krótko po 12-tej cumowaliśmy w marinie. :)

Złośliwa pogoda najpierw chciała nas upiec, potem smagała wiatrem i falami a na koniec postanowiła nas podlać deszczówką. :twisted:

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 4: Andrzej Kolod, Janna, Micubiszi, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2019, o 21:07 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Gratulacje dla skippera, załogi i Dulci!
Pozdrowienia ze Sztokholmu.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3079
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 430
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Kurczak napisał(a):
Wczoraj w główkach dziwnowskiego portu nie zmieścił się ponoć jacht niemieckiej bandery. Stoi teraz porozbijany i ze złamanym masztem w Dziwnowie.
Awaria napędu i steru:
https://kamienskie.info/dwie-osoby-posz ... iczej-sar/

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 11:19 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Pozwolę sobie na snucie domysłów opartych na własnych doświadczeniach z tamtego akwenu.
Pływanie w odległości do 2-3 mil od brzegu kończyło się dla mnie slalomem między sieciami.
Warto o tym pomyśleć. Oznaczenie sieci, szczególnie we wzburzonym morzu nie jest łatwe
do rozpoznania.
Wolę płynąć w dalszej odległości od brzegu.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Masz rację, dokładnie dlatego nadłożyliśmy kilka mil, żeby ominąć Greifswalder Oie dużym łukiem. Ile razy tam przepływałem zawsze było masę tyczek.

Przy dużej fali nawet jak jest jasno łatwo je przegapić.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 13:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12403
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
Ba z tego Sasnitz to lepiej się trzymać ruty.
Tak swoją drogą to zaleta Kamienia i jak masz niski maszt,że przez Wolin można przepłynąć.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale jest i wada, w przypadku Dulci jeśli nie da się wejść do Dziwnowa można popłynąć przez zalew i Wolin.

W przypadku większego jachtu z wyższym masztem taka alternatywa odpada. Trzeba czekać w Świnkowie aż się poprawi pogoda lub zostawić tam jacht i przestawić później. To są dodatkowe koszty i czas.

Dlatego pod tym względem lepszy jest Kołobrzeg.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 14:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12403
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
A Kołobrzeg ma bezpieczne wejście przy tych wiatrach

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kołobrzeg jest drugim po Świnoujściu portem, do którego przynajmniej teoretycznie można spieprzać nawet podczas sztormu. :)

Organoleptycznie nie miałem okazji, ale gdybym miał wybierać Dziwnów a Kołobrzeg wybrałbym ten drugi a z kolei w przypadku Kołobrzegu i Świnoujścia wybrałbym Świnkowo. Tyle, że dzieli je 60 mil w linii prostej.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 15:53 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 11:54
Posty: 90
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
Kurczak napisał(a):
Wczoraj w główkach dziwnowskiego portu nie zmieścił się ponoć jacht niemieckiej bandery. Stoi teraz porozbijany i ze złamanym masztem w Dziwnowie.


wjeżdżałem w główki 5h wcześniej....były przemyślenia czy brązowych gaci nie założyć :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 16:52 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Awaria steru i napędu miała miejsce 4 mile przed portem. Tak przynajmniej pokazane i wytłumaczone jest na mapce w linku.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Faktycznie z danych z wklejonego artykułu wynika, że to przykre zdarzenie nie miało związku z nieudaną próbą wejścia do Dziwnowa, zaś raczej awarią techniczną i pogodą.

Inna sprawa, że wejście do Dziwnowa jest trudne i niebezpieczne zwłaszcza przy wiatrach wiejących w stronę lądu i dużej fali. Ze względu na płytki akwen tworzy się tam bardzo gwałtowna fala przyboju daleko od główek a te zbyt szeroko nie są...

Można nie trafić.

Także przy wyjściu fale nie ułatwiają zadania.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 6152
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 495
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Bastard napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Wczoraj w główkach dziwnowskiego portu nie zmieścił się ponoć jacht niemieckiej bandery. Stoi teraz porozbijany i ze złamanym masztem w Dziwnowie.
Awaria napędu i steru:
https://kamienskie.info/dwie-osoby-posz ... iczej-sar/

Pismaki mać... Tytuł podlinkowanego materiału: "Dwie osoby poszkodowane w wyniku nocnej akcji ratowniczej SAR". W jakim wyniku??? "W trakcie, podczas" to jeszcze. Gdyby nie było wezwania to nie byłoby akcji i "wyniku" jakby...

_________________
Kto w młodości nie był socjalistą, na starość na pewno będzie draniem [Otto von Bismarck]
Kto na starość pozostaje socjalistą, jest bez wątpienia durniem [moje]

AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 09:20
Posty: 4597
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1213
Otrzymał podziękowań: 1146
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Andrzej Kolod napisał(a):
Awaria steru i napędu miała miejsce 4 mile przed portem


Jedno i drugie na raz psuje się w wyniku tego samego zdarzenia. Obstawiam na sieć. :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2019, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10425
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4446
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A ja sie susze w Łebie...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 01:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1903
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
A ja sie susze w Łebie...


A gdzie ?

Bo ja właśnie wszedłem do Łeby...

A bosman po otrzymaniu informacji skąd szliśmy stwierdził po żołniersku krótko - Pan to musisz mieć popierd....y błędnik :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Ponieważ stan morza się nie zmienił



Nam udało się bez kłopotów wjechać do Łeby choć łatwo na wejściu nie było.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 06:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10425
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4446
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zobaxzymy sie po 1000 jak wroce z dworca z zalogantem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Gdyby nie to, że miałem bardzo doświadczoną, może nawet bardziej ode mnie załogę pewno dalej stałbym w Kopenhadze i modlił o poprawę pogody. :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 08:09 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 4163
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 531
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Konkrety dawaj.
O czerwonym kapturku już było.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 15:34
Posty: 142
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
AIKI napisał(a):
Pismaki mać... Tytuł podlinkowanego materiału: "Dwie osoby poszkodowane w wyniku nocnej akcji ratowniczej SAR". W jakim wyniku??? "W trakcie, podczas" to jeszcze. Gdyby nie było wezwania to nie byłoby akcji i "wyniku" jakby...


A jeżeli uszkodzenia jachtu i obrażenia osób były spowodowane błędami SAR?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Na moje uszkodzenia powstały w wyniku zaczepienia liny holowniczej wokół pięty masztu, która została wyrwana z mocowania. Sztagi i wanty nie były wówczas w stanie utrzymać masztu.
W tych warunkach jakie wówczas panowały to był jedyny w miarę bezpieczny i pewny sposób mocowania holu.

Przynajmniej jacht ocalał.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2019, o 17:31 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
No to już wątek o dzielnych, nieustraszonych.... :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No i niegiętkich. :roll:

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2019, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ooooo ! :D

https://www.olx.pl/oferta/hydraulika-st ... 348719dfb3

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2019, o 15:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 4163
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 531
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kup se.
To Cię uszczęśliwi na długo.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2019, o 16:01 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Idź w to!
Będziesz Pan zadowolony.
Biorąc pod uwagę ceny komponentów, to jest to cena jak za nowe lub lekko używane.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2019, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1903
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Śmy już na Helu - dotali my choć łatwo nie było :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2019, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Andrzejku kiedyś przeglądałem ceny nowego zestawu Vetus/Jefa (kolumna, hydraulika, koło sterowe) i cena takowego mnie zmroziła.
Z tego co pamiętam ca 2,5 - 3 tysiące Eurasów. :-o

Ten zestaw jest w dobrej cenie choć dalej dla mnie to duże pieniądze. Wkleiłem go jako ciekawostkę, że czasami można trafić na portalach ogłoszeniwych taki sprzęt.

Dalej jestem zainteresowany montażem koła sterowego jednak przede wszystkim muszę wiedzieć, że da się je zamontować tak, żeby dało pewność działania. Nie chodzi o montaż kolumny - bo to pikuś ale montaż wąsa do trzonu steru i siłownika do kadłuba.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2019, o 09:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12403
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
Dodaj jeszcze cenę autopilota do kola

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lip 2019, o 18:53 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kurczak napisał(a):
Nie chodzi o montaż kolumny - bo to pikuś ale montaż wąsa do trzonu steru i siłownika do kadłuba.

Nie takie numery się ze szwagrem robiło. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2599 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 87  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, mariaciuncia, Moris29, pziem1 i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL