Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 07:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 106  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 cze 2021, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Obawiam się, że i tak się będzie lało.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kolejni fachowcy, dziesiątki kontaktów, telefonów, wszyscy zajęci, terminy odległe...

Masakra.

Założyłem wątki na obydwu forach...

W sobotę minie miesiac jak Don Kichot został więźniem Centrum Żeglarskiego.

Niby naprawa trywialna, silnik pali i pracuje bez problemu, nie da się jednak płynąć z silnikiem, który w każdej chwili może się zapowietrzyć i stanąć w najgorszym momencie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 09:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
nie da się jednak płynąć z silnikiem, który w każdej chwili może się zapowietrzyć i stanąć w najgorszym momencie.


Z tą tezą trudno się zgodzić. Moim zdaniem da się. Szczerze, wydaje mi się, że gdyby Ci zależało na dogonieniu zajączka, a nie na gonieniu, to dawno byś ogarnął temat alternatywnego napędu. Dowolny pożyczony przyczepniak na czasowo przykręconej desce, hol za jachtem kolegi, asekuracja ribem. Odpowiednia pogoda i jazda. Wszakże, to jacht żaglowy. Każda z tych opcji jest tańsza niż to co teraz robisz.

Szukanie fachowca w gorącym sezonie i to w epoce bumu popytowego i deficytu na rynku silników, kiedy ludzie zmuszeni są remontować, nie mogąc nic kupić, jest po prostu bez sensu. Dawno byś był na miejscu jakbyś naprawdę chciał. Kwestia podjęcia decyzji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
stanąć w najgorszym momencie.

Tylko że silnik zawsze może stanąć, w dowolnym momencie, także najgorszym.
plitkin napisał(a):
Kwestia podjęcia decyzji.

Amen :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiktor, gdybym mógł już bym kombinował z silnikiem przyczepnym. Dlaczego tego jeszcze nie zrobiłem łatwo zrozumiesz oglądając fotki rufy Konsula 37. Tymczasowy pantograf typu deska nie wchodzi w grę. Musi to być pantograf dostosowany do pawęży i zdolny udźwignąć przynajmniej 10 konny silnik. To duży i cieżki jacht.

Kombinowałem także z asekuracją, ale to nie jest kwestia wyjścia z mariny. Trzeba dopłynąć do Świnoujścia i wyjść za główki. Większość, jeśli nie całą drogę na silniku.
Wówczas przy sprzyjającym wietrze silnik będzie mi potrzebny dopiero pod Kołobrzegiem. Jak słusznie zauważyłeś to jacht żaglowy.

Co do asysty, czy holowania to nie jest taka prosta sprawa. Całkiem niedawno organizowałem bez powodzenia holowanie do mariny w Kołobrzegu jachtu kolegi, któremu w drodze z Nexo silnik odmówił współpracy.

Tak Tomku. Silniki się psują, to się zdarza i będzie zdarzało.
Ale jedno wychodzić w morze ze sprawnym silnikiem i niespodziewana awaria, drugie z niesprawnym silnikiem, któremu już się zdarzyło zapowietrzyć.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kurczak napisał(a):
silnik pali i pracuje bez problemu, nie da się jednak płynąć z silnikiem, który w każdej chwili może się zapowietrzyć

A, co jest przyczyną możliwości zapowietrzenia się silnika?
W internecie podają takie:
Przyczyn zapowietrzenia układu paliwowego może być wiele, a spośród nich należy wymienić:
1. prace serwisowe związane z układem (np. wymiana filtra paliwa)
2. nieszczelność w układzie (np. przetarcie przewodu paliwowego)
3. jazda ze zbyt małą ilością paliwa w baku (zassanie powietrza zamiast paliwa przez pompę

Jeśli silnik pracuje bez problemu, to zrób przejażdzkę spacerową po okolicy i poczujesz czy jedzie, czy plumka.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1342
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 546
Otrzymał podziękowań: 428
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
przejażdżka po okolicy to to samo co wchodzenie w Kołobrzegu. Jak na przejażdżce mu padnie to co? Będzie w tej samej sytuacji co nagła awaria zdrowego silnika. Jak ma sprawdzić na większej fali ten silnik?

Jak nie może użyć przyczpenego bo "niedasie" to pozostaje zrobić zeby się dało (mniejszy? elektryczny?) - ale nie mam pomysłu jak sensownie zamocować na tym skosie albo faktycznie kombinować z ribem (ale to musiałby być długi hol).
Jeśli taka bieda z fachowcami to też bym kombinował nad alternatywą a nie kisł w świnkowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Każda nieszczelność układu zasilania - to potencjalne miejsce gdzie może dostać się do niego powietrze.

Co dalej zależy od sytuacji i budowy silnika. Czasami jest tak, że silnik za chwilę odpali i będzie dalej pracował, często jest tak, że trzeba odpowietrzyć pompę wtryskową lub wtryskiwacze. Czasami i to, i to.

Tego się w minutę nie zrobi. Trzeba po kolej odkręcić wszystkie nakrętki sztywnych przewodów paliwowych na wtryskiwaczach, kręcić silnikiem, żeby usunąc powietrze z przewodów.

Ma to sens kiedy najpierw usunie się nieszczelność. Odpowietrzanie układu po to, żeby za chwile zapowietrzył się ponownie to robota głupiego.

Nowoczesne, dieslowskie mechaniczne pompy wtryskowe przy wymianie filtrów paliwa odpowietrzają się samoczynnie. Stare, rzędowe, tłoczkowe trzeba odpowietrzyć. W przypadku OM 636, który pochodzi z lat 50-tych minionego stulecia mamy do czynienia z pompą tłoczkową.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czyli jest nieszczelność ukladu paliwowego?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Przecież napisałem...

Cieknie z pompy wtryskowej przynajmniej w dwóch miejscach, przez uszczelniacz na wałku wychodzącym z pompy i napędzającym pompę wody obiegu zewnętrznego. Cieknie mocno, ropa ścieka na wałek i jest rozbryzgiwania wokół. Drugi wyciek, mniejszy jest z uszczelnienia wałka sterującego odcięciem paliwa przy wyłączaniu silnika.
W sumie podczas pracy silnika przez 8 - 10 godzin do zęzy dostał się przynajmniej litr ropy.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Aaaaa, to sprawa jasna jest. Już myślałem, że popadłeś w jaką niepewność ponaprawową, bo tak jest czasami z samochodami.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 13:52 

Dołączył(a): 15 lut 2021, o 10:28
Posty: 129
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Napisał Kurczak
W sobotę minie miesiac jak Don Kichot został więźniem Centrum Żeglarskiego."

Ku..e,juz lipiec ,ty nie pożeglujesz za wiele. Nie słuchasz starszych braci w żeglarstwie to tak masz. Przypomnij sobie co Ci Bury radzil.
W poniedziałek wychodzę do Swinoujscia to moge Ci dac asystę,motor 20 KM jakby co po gładkim pociągnie. :cool:



Za ten post autor ultimus otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Pierwszy konkret.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Będę płynął (jeśli) w sobotę 3 lipca rano do Świnkowa. W niedzielę rano do Kołobrzegu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 17:13 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
Przecież napisałem...

Cieknie z pompy wtryskowej przynajmniej w dwóch miejscach, przez uszczelniacz na wałku wychodzącym z pompy i napędzającym pompę wody obiegu zewnętrznego. Cieknie mocno, ropa ścieka na wałek i jest rozbryzgiwania wokół. Drugi wyciek, mniejszy jest z uszczelnienia wałka sterującego odcięciem paliwa przy wyłączaniu silnika.
W sumie podczas pracy silnika przez 8 - 10 godzin do zęzy dostał się przynajmniej litr ropy.

Czytam z podziwem, zastanawiając się, jak długo można ciągnąć naprawę, kiedy wiadomo, gdzie jest defekt. Miesiąc temu dałem na PW namiary na warsztat, który w tydzień pewnie ogarnąłby pompę - bez odzewu...
Zapewnić szczelność przewodów doprowadzających paliwo do pompy to chyba nie jest problem (węże, rurki, opaski etc. dostępne za grosze - do poskładania we własnym zakresie). Jeśli kąt wtrysku nie przestawiony, to po odpowietrzaniu pompy i wtryskiwaczy musi działać.
W ten i następny weekend będę w Szczecinie, mogę podholować lub asystować do
Świnoujscia.
NB.: Ostatnio musiałem wchodzić praktycznie na żaglach do mariny - usmażony i zablokowany alternator; po zdjęciu pasków klinowych silnik bez chłodzenia :-(. Da się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Przepraszam, ale dostałem tyle namiarów, że się już nie ogarniam do kogo dzwoniłem, do kogo nie.
W każdym przypadku problemem był brak czasu.
Możesz przypomnieć. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
Będę płynął (jeśli) w sobotę 3 lipca rano do Świnkowa. W niedzielę rano do Kołobrzegu.

Kurczak, ja płynę do Kołobrzegu. Ale jeszcze jestem w Normandii. Mam motor 70KM :) Ale płynę tak by być jak najszybciej.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: Mir, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 18:41 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
Przepraszam, ale dostałem tyle namiarów, że się już nie ogarniam do kogo dzwoniłem, do kogo nie.
W każdym przypadku problemem był brak czasu.
Możesz przypomnieć. :)
Warsztat w Policach.
Dwukrotnie korzystałem z ich usług i było ok, i w krótkim terminie (silnik z lat 70/80).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2021, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Chyba też dziś dawałem Ci namiar ale nie wiem gdzie, tu czy na SF.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2021, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Gregor39 napisał(a):
Warsztat w Policach.
Dwukrotnie korzystałem z ich usług i było ok, i w krótkim terminie (silnik z lat 70/80).


Po 5-tym lipca do ogarnięcia, jednak nie na wiele się to zda, ponieważ trzeba im zawieźć wymontowana pompę.
Dobry "pompiarz" jest także w Goleniowe lub Gryfinie.

Problem jest jak pisałem wcześniej nie w uszczelnieniu pompy a w znalezieniu mechanika, który wymontuje pompę i po uszczelnieniu zamontuje z powrotem.

Do mechanika poleconego przez Colonela nie mogę się dodzwonić. Może jest na urlopie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2021, o 21:57 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Demontaż to pewnie 3-4 śruby mocujące pompę, później przewody paliwowe. Czasem potrzebne specyficznie długie klucze.
Monataż też nie powinien być zbyt wymagający - wałek napędzający pompę powinien dać się sprząc w jedynie właściwym położeniu, więc jeśli tryby timingu nie były ruszane, punkt wtrysku powinien być ok (rozumiem, że pompa chodziła ok tylko ciekła). Jest jeszcze kwestia uszczelnienia przewodów, jeśli są na gumkach - trzeba założyć nowe. Jeśli na stożkach, to nie powinno być problemu z ponownym montażem.
Sekwencja odpowietrzania (filtr, z reguły dwa punkty na pompie, potem wtryskiwacze) powinna być w manualu - jeśli nie masz, to może rzeczywiście potrzeba fachowca. Do odpowierzania przydaje się druga osoba do kręcenia rozrusznikiem lub łapania wyciekającej ropy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2021, o 06:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pompie oprócz wycieków nic nie dolega. Silnik pali "na dotyk", pracuje równo i nie dymi.

Wymontowanie pompy raczej nie jest problemem, kłopot może być z jej ustawieniem, nie biorę się za coś, na czym się nie znam.

Ponadto nie mam teraz możliwości wyjazdu do Szczecina, najbliższy możliwy termin to pierwszy łikend czerwcowy. :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2021, o 06:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2015
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Kurczak napisał(a):
najbliższy możliwy termin to pierwszy łikend czerwcowy

Blisko rok czekania. Ja bym nie wytrzymał...

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet



Za ten post autor damit otrzymał podziękowania - 3: AIKI, plitkin, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2021, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
:D :D :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2021, o 06:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nic się w temacie nie zmieniło. :-(
Nawet mi przez myśl nie przeszło, że taki z tym będzie problem.
Przyjdzie się zgodzić i grzecznie poczekać na wolny termin...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2021, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Kurczaku twój pomysł z rzepem samoprzylepnym był absolutnie rewelacyjny.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2021, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No to świetnie, Grysa. :D

Chyba widać światełko w tunelu i nie jest to IC Barbakan ze Świnoujścia do Krakowa. :lol:

Od Jurka z sąsiedniego Forum, przez pośrednika dostałem dzisiaj namiar na starego fachowca - pompiarza.

Jutro pojedzie, odpali silnik i przy pomocy klucza "10" zdiagnozuje sytuację.

Z tego co już wiem, problem nie jest z uszczelnieniem zewnętrznym pompy, tylko z tym, że paliwo jest w części, gdzie nie powinno go być tzn. pompa jest pełna ropy. Fachowiec zna pompę i silnik, który jest "Karolkiem" zwany i twierdzi, że wyjmowanie pompy nie jest takie pewne. W zależności od defektu może się okazać, że da się to zrobić bez demontażu.

Jest to o tyle niebezpieczne, że dolna część pompy, gdzie pracuje wałek krzywkowy jest smarowana olejem. Wprawdzie ON jest "tłusty" i ma właściwości smarne (współczesne pompy mechaniczne są smarowane ropą), to skoro producent przewidział olej, na dłuższą metę mógł pompę trafić szlag.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2021, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Optymistyczne. Jurkowi dziękować a za DQ trzymać kciuki

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2021, o 08:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze nieuwaznie przegladam ale jaki to silnik ?
Tak na marginesie, wiele lat zeglowalem na jachtach bez silnika i jakos sie dawalo. Z wejsciem do Kolobrzegu przed przebudowa wlacznie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2021, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mercedes - Marine OM 636

Marku wejście do Kołobrzegu na żaglach przy sprzyjającym wietrze to nie jest problem. Gorzej z przepłynięciem bez silnika ze Szczecina do Świnoujścia, przy tym zamieszaniu jakie mamy tam obecnie z tytułu pogłębiania toru wodnego.

M@rek napisał(a):
Tak na marginesie, wiele lat zeglowalem na jachtach bez silnika i jakos sie dawalo. Z wejsciem do Kolobrzegu przed przebudowa wlacznie :)


To czemu z niego nie zrezygnujesz ? Wymontuj go, jacht będzie dużo lżejszy, zyska na prędkości. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 106  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: damit i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL