Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1364 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 paź 2020, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
dorada napisał(a):
To może jednak Marianowe dzieło. Byłoby miło.

Koniecznie.
Śmigły jest tak bezpretensjonalny, że zasługuje na wodowanie. Naciskaj na Mariana, żeby nie przespał jesieni. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 14:55 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Śmigłego w długości Open 13 jakoś nie widzę. Ten jacht ma potencjał w wymiarze 5 metrów plus., Z Marianowych dzieł to już Koliber , Kaczorek lub Reks. Z tym że te dwa ostatnie należałoby obciąć o długość statystycznego penisa by zmieścić je w klasie .
A tu widzę niezadowolenie żeńskich fanek Forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
O ile się nie mylę, to jest PiP 500, to może, może być PiP 400. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2020, o 15:26 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może Mir nie szalejmy tak. Poczekajmy aż Maestro wypowie się . Ale tylko w kategorii Open 13. Inna budowa mnie nie interesuje bo mam na tapecie rewelacyjny katamaran tylko muszę go "mocno" odchudzić bo konstruktor projektował go w "innych " ciężkich czasach i prawdopodobnie na wyprawę na biegun. A tam kry i dużo lodu.
A w ogóle to chciałbym pozdrowić Naszego kolegę z Forum Roberta . I życzyć Mu dużo , dużo zdrowia.



Za ten post autor dorada otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2021, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nie ma żaglówki bez takielunku. Kadłub Kosa bywał już na Boatexie ze dwa razy, ale nigdy nie miał właściwego masztu i żagli. Olinowanie masztu było już zastosowane z dobrym skutkiem, a teraz czas okuć maszt aluminiowy i postawić żagle...
Okucie topowe z bloczkiem dla fału grota:
Załącznik:
Kos okucie topowe.jpg
Kos okucie topowe.jpg [ 221.93 KiB | Przeglądane 8741 razy ]

Bloczek podwójny dla fałów grota i foka do wyprowadzenia fałów z masztu na pokład:
Załącznik:
Kos bloczek fałowy.jpg
Kos bloczek fałowy.jpg [ 268.23 KiB | Przeglądane 8741 razy ]

Jest też gniazdo masztu na stępce:
Załącznik:
Kos gniazdo masztu.jpg
Kos gniazdo masztu.jpg [ 181.56 KiB | Przeglądane 8741 razy ]

Czyli można powiedzieć, że coś drgnęło! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2021, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bruce Farr designed in 1971 roku takie oto cudo typu ket:
https://www.peterkovesi.com/home/farr37/
Widział w tym sens.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2021, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nadejszła wiekopomna chwila, kiedy to fok i grot poszły w górę, na maszt. :D
Grot narazie bez likszpary, na samym fale, coby zaznaczyć gdzie ma być bom, którego nie ma. Fok natomiast od Słonki, rodem z duńskiego NS-a, nieco podstarzały, jak przystało na łódkę 9-letnią o smaku klasycznym, żeby nie powiedzieć old classic...
Załącznik:
Kos żagle.jpg
Kos żagle.jpg [ 443.24 KiB | Przeglądane 8603 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2021, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Świeży lakier na pokładzie zalśnił wieczorową porą.
Załącznik:
Kos - pokład.jpg
Kos - pokład.jpg [ 317.93 KiB | Przeglądane 8359 razy ]

Prezentuje się olśniewająco. :D
Załącznik:
Kos - kadłub.jpg
Kos - kadłub.jpg [ 165.59 KiB | Przeglądane 8359 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2021, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Grot rozłożony na trawniku, przymierzony do masztu, za bom robi maszt od modelu Olimpijki Plucińskiego.
Nawet pasuje! :D
Załącznik:
Kos grot (1600 x 904).jpg
Kos grot (1600 x 904).jpg [ 245.02 KiB | Przeglądane 8288 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2021, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Woodlark Catboat - niesamowita żaglówka w stylu amerykańskim, wersje ket i slup, dokładnie 13 stóp długości.
Ale szeroka!!! :D
Obrazek
https://duckworks.com/13-woodlark-catboat-plans/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2021, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest to lekka, szybka łódź, która będzie pływać równie dobrze, jak cokolwiek jej wielkości. Jest prosta w budowie, a dzięki wbudowanej pływalności jest bezpieczną łodzią do treningu żaglowego. Idealna łódź do nauki - zarówno budowania jak i żeglowania.
Paul Gartside
Obrazek
https://store.gartsideboats.com/product ... -design-90

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2021, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Została zaprojektowana jako szybka, lekka i łatwa do zbudowania żaglówka o wysokich osiągach, odpowiednia do wszystkiego, od zabawnych przejażdżek po pełne wyścigi.
Obrazek
https://www.woodenboat.com/boat-plans-kits/quetzal

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2021, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dinghy 4.0 m Boat Plan free download
https://culturamarinara.com/dinghy-4-0- ... -download/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2021, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mir napisał(a):
Dinghy 4.0 m Boat Plan free download
https://culturamarinara.com/dinghy-4-0- ... -download/
Trochę (oby trochę) chamstwo, bo kradzione ze strony Radka Werszko:
http://dinghy.pl/40m_dayboat.htm

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2021, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Trochę (oby trochę) chamstwo

Ale i światowa promocja. Nie jest to zupełnie złe. ;)

A, tutaj włoski projekt sprzed 6-u lat - Nazywa się Zen, jest całkowicie wyprodukowany we Włoszech i jest to nowy dryf koncepcyjny zaprojektowany, aby nawigować szybko i łatwo (i gotowy rzucić wyzwanie starożytnym przesądom żeglarskim, sądząc po zielonym kolorze kadłuba).
Obrazek
https://www.giornaledellavela.com/2015/ ... eriva-zen/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2021, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Taki obrazek pobudzający... :D
Obrazek
Bez trawnika ani rusz.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2021, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
1975 rok - Jack Holt projektuje Streaker'a.
LOA = 13 ft
Beam = 5 ft
Sail = 6,5 m2
Obrazek
Fot. Yachts and Yachting
https://www-butlerboats-biz.translate.g ... pto=nui,sc

4 lata wcześniej Bruce Farr projektuje Farr'a 3.7
https://en-m-wikipedia-org.translate.go ... pto=nui,sc
Obrazek
https://farr37build.wordpress.com/page/4/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2021, o 00:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jak powstawał Zen...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2021, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Francuska P4, sprzed 5 lat:

http://florance22.free.fr/index.php?categorie11/p4

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2021, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
8 lat temu na boatdesign.net odbyła się ciekawa dyskusja na temat projektowania żaglówki 12-14 ft.
Oto jej fragmenty.

Lipiec 2013, Boat Design Net.

1gerry
Zacząłem rysować kilka pierwszych linijek, mam na myśli ponton żaglowy o długości 12-14 stóp, szybki i sportowy. Myślę, że powinien mieć płaskie dno do wczesnego strugania. Ale co jeszcze?

gonzo
Czy chcesz przede wszystkim szybko z wiatrem, czy łodzią, która wskazuje wysoko? Ponadto, w jakich warunkach planujesz żeglować?

michael pierzga
Do budowy domu możesz spojrzeć na Swift Solo.

1gerry
Będę pływał po dużych jeziorach, o umiarkowanych falach.
Chciałabym, żeby łódź dobrze się sprawowała przez cały czas. Trzeba będzie ponieść ofiary, więc jeśli prędkość bez wiatru musi ucierpieć, aby mieć łódź, która może dobrze płynąć pod wiatr, niech tak będzie.

messabout
Płaskie dno z wiatrem, jeśli chcesz lecieć. Raczej skomplikowane szczegóły projektu, jeśli chcesz uzyskać wydajność pod wiatr. Taka łódź będzie pływać na wietrze przy umiarkowanym kącie przechyłu i nie będzie tak dobrze działać, chyba że przechyli się o 10 do 15 stopni. W ten sposób tracisz trochę mocy żagla.

Kąt biegu ćwiartki belki pośladkowej należy zminimalizować, jeśli masz nadzieję, że łódź będzie łatwo ślizgać się po wodzie. Potrzebne będzie dużo majstrowania przy rysunkach projektowych. Może zabawa, na pewno pracochłonna, warta zachodu, tak, jeśli mówisz poważnie. Płaskie dno może stracić trochę potencjału przy bardzo lekkim powietrzu. Zwilżona powierzchnia nie wiesz? Lekkie żeglowanie w powietrzu zachęca do celowego przechyłu, aby zmniejszyć mokrą powierzchnię, co jest zależne od początkowego projektu. Tu lepka furtka. Tak, można to zrobić.

JRD
Niewiele jest książek na temat teorii projektowania wyścigowych pontonów. Większość projektów to rozwój w ramach danej klasy, a zatem ich liczba jest stosunkowo niewielka, lub projektant/konstruktor interesuje się produkcją komercyjną, więc ściśle strzegą swojego IP.

Powinieneś przeczytać "High Performance Sailing" Fanka Bethwaite'a, aby poznać kilka pomysłów i historię projektowania. Zajrzyj również na stronę internetową Cherub w Wielkiej Brytanii, gdzie członkowie umieścili tam wiele informacji na temat technik projektowania i budowy.
Paul Beiker ma notatki na temat teorii projektowych swoich międzynarodowych czternastek na swojej stronie internetowej, a także na forach internetowych Int 14 toczy się wiele dobrych dyskusji.

Możesz również skorzystać z lektury Larsson & Eliasson, Zasady projektowania jachtów. Chociaż koncentruje się na łodziach kilowych, wiele zawartych w nim teorii odnosi się w równym stopniu do pontonu, a wiele obliczeń jest wykonywanych w prostej matematyce.
Nie ma zbyt wielu danych ani wskazówek dotyczących charakterystyki projektowej ślizgania się łódek wyścigowych, a jest to złożony temat, ponieważ istnieją bezpośrednie kompromisy między oporem przemieszczenia przy małej prędkości a ślizganiem się. Istnieje teoria dotycząca ślizgania łodzi motorowych, ale to, co przeczytałem, nie wydaje się dobrze pasować do projektowania łodzi żaglowych.

Jak myślę, że widzieliście, na stronie NZ Javelin jest kilka informacji. Myślę, że w USA zbudowano kilka i jest artykuł na temat budowania ze sklejki. Javelin to wspaniała łódź regatowa dla doświadczonej, cięższej załogi, ale przytłoczyłaby każdego, kto nie był przyzwyczajony do żeglowania na trapezie przy słabym wietrze.
(...)
Być może mógłbyś trochę omówić, jakimi łodziami pływałeś i jakie istniejące jachty znajdują się w Twojej lokalnej flocie regatowej?
Możesz również wyjaśnić, co chcesz osiągnąć, dlaczego chcesz zaprojektować swój własny?
Nie zaoszczędzisz pieniędzy ani czasu, a to, co zbudujesz, prawdopodobnie nie będzie miało wartości odsprzedaży, pomimo tego, ile wydasz na jego budowę. Nie krytyka, tylko fakt do rozważenia.

Z mojego własnego doświadczenia (i kilku innych osób, które korzystają z tych forów), samodzielne zaprojektowanie czegoś jednorazowego może być interesujące i satysfakcjonujące, ale ostatecznie nigdy nie masz floty, z którą możesz się ścigać.

W moim przypadku kadłub z istniejącej klasy został zmodyfikowany, aby zaakceptować inny takielunek. Chociaż miałem wielu ludzi zainteresowanych tym, co zrobiłem i pasowało to do rodzaju żeglarstwa, który lubię, nikt nie wykazał chęci, by robić to samo. Kiedy skończę z tym, nie będzie miał wartości odsprzedaży i będzie wart niewiele więcej niż złom.

Munter
Moja sugestia jest taka, żebyś nie próbował wymyślać koła na nowo. Projekt klas rozwojowych, takich jak NS14, został dopracowany przez lata prób i błędów. Poszukaj lekcji z istniejących projektów i odchodź od nich tylko wtedy, gdy masz bardzo dobry powód.

Nie oznacza to, że nie powinieneś próbować niczego nowego, po prostu chcesz mieć całkiem dobrą podstawę do robienia czegoś zbyt radykalnego. Pamiętaj, że dość łatwo jest kopać pomysły projektowe na forum, ale nie możesz oszukać wiatru i fal za pomocą wirowania i nadziei.

1gerry
Oto gdzie jestem po zabawie z moim modelem 3D przez weekend:

Zdałem sobie sprawę, że to nie będzie łatwe i żeby zrobić super żaglówkę musiałbym cofnąć się o ponad 20 lat, kiedy to zdecydowałem, że architektura morska nie jest dla mnie, a zamiast tego zająłem się wzornictwem przemysłowym.
Mając to na uwadze i wiedząc, że chcę stworzyć własny projekt, zacząłem bawić się liniami Javelina (jedyne darmowe plany na podobną łódź, które znalazłem).
Nie chcę go całkowicie przeprojektowywać, po prostu uczynić go nieco bardziej nowoczesnym wyglądem, więc poszerzyłem pawęż i trochę mniej głęboki (dół w kształcie litery V), mając nadzieję, że pomoże to w trybie strugania.

Naprawdę nie wiem, co robię i jak to wpłynie na osiągi łodzi. Chcę szybką łódź, ale nie będę się nią ścigać, ani nie spodziewam się pokonać superszybkich łodzi klasy.

Chcę tylko szybkiego, przyjemnego pontonu do żeglowania po jeziorze, wykonanego z rdzenia ze sklejki.

https://www.boatdesign.net/attachments/side-jpg.83042/
https://www.boatdesign.net/attachments/top-jpg.83043/
https://www.boatdesign.net/attachments/front-jpg.83039/

messabout
Gerry; jak na razie dobrze. Ta łódź będzie musiała płynąć płasko, w przeciwnym razie rogi pawęży będą się ciągnąć. Więc OK, pomyśl o utrzymaniu go na nogach za pomocą trapezu, deski do wędrówek lub czegokolwiek.

Zastanawiałbym się nad zanurzeniem przodostopia. Twój rysunek ma to całkiem dobrze wciśnięte w mokre rzeczy. Wydaje się również, że jest dość ostry, zgodnie z planem, a te dwie cechy mogą powodować, że będzie trochę drgający podczas siekania.

Na razie ten rysunek wygląda całkiem nieźle. Musisz kontynuować ten projekt z niepożądanym zrozumieniem, że możesz być rozczarowany rezultatem. Jeśli chcesz to zaakceptować, zrób to.
(...)
Jeśli chcesz tylko dość szybkiej, wygodnej, taniej, łatwej do zbudowania, zabawnej łodzi, która nie będzie konkurować z prawdziwymi hot rodami, spójrz na GIS.

JRD
Jeśli chcesz zbudować coś w warstwie i trochę improwizować, sugerowałbym użycie linii ze strony Javelin i trzymanie się tego. Ma kilka lat, ale dobrze się sprawdza. Podobnie jak w przypadku większości sprawdzonych projektów, wszystko ma swój powód, więc nie jestem pewien, czy wprowadzasz ulepszenia we właściwych obszarach z właściwych powodów.

Korzystając z tych linii, nadal będziesz musiał trochę zaprojektować, aby ukończyć strukturę i pokłady. Większość śmiertelników potrzebowałaby od sześciu miesięcy do roku, aby ukończyć budowę w wolnym czasie, nawet jeśli są bardzo zaangażowani.

Zgadzam się z Messabout, że coś takiego jak GIS (Goat Island Skiff) może być bardziej zabawne, jeśli ostatecznie chcesz opłynąć jezioro z rodziną i przyjaciółmi. Nie rozwinąłeś jeszcze swojego doświadczenia żeglarskiego i nie chcę robić założeń. Ale jeśli nie masz doświadczenia w żeglowaniu na szybkich łodziach lub nie masz doświadczenia w żeglowaniu na szybkich łodziach, lub grupie doświadczonych żeglarzy w wyścigach/klubach, od których możesz się uczyć, niektórzy sportowcy mogą uznać za brutalne wprowadzenie do żeglarstwa wyczynowego. Wiele nowoczesnych łodzi trapezowych zaprojektowanych dla asymetrycznych spinakerów nie lubi pływać, a niektóre stają się nieprzyjemne, a nawet niemożliwe do żeglowania, chyba że przez cały czas płyniesz z prędkością.
(...)
Myślę, że jesteś na dobrej drodze z modelami 3D, ale spójrz na każde zdjęcie kształtu podwodnego kadłuba, jakie możesz znaleźć i wypróbuj wiele kształtów. Zdziwisz się, co przyniosą subtelne zmiany. Ponadto użyłbym Freeship lub Hullform, aby stworzyć twoje linie i wyeksportować je do Rhino do szczegółów. W ten sposób możesz wprowadzić szczegóły hydrostatyczne, takie jak przemieszczenie i zobaczyć swoje linie wodne przy różnych trymach.

1gerry
Messabout:
W miarę jak sytuacja się rozwija i zaczynam rozumieć ilość pracy, jaką będę musiał wykonać, aby to osiągnąć, zaczynam myśleć o używaniu tylko oryginalnych linii Javelina, jak niektórzy z was wydają się sugerować.

Ale w międzyczasie wciąż się uczę i chciałbym zrozumieć twój komentarz na temat przedniej części stopy.

JRD:
Jak powiedziałem, skłoniłeś mnie do myślenia i może po prostu zadowolę się kilkoma drobnymi zmianami estetycznymi.

Może więc spojrzymy na to z innej perspektywy i zaczniemy w odwrotny sposób: gdybym miał zrobić skiff Javelin, czy są jakieś szczegóły kadłuba, które skorzystałyby na zmianie? Jakieś ulepszenia, które warto byłoby wprowadzić?

JRD
Jeśli patrzysz na projekt dla określonej klasy, spójrz na wszystkie zdjęcia, które możesz znaleźć, obejrzyj wszystkie filmy, zobacz, jak łódź porusza się po wodzie. Zastanów się, jak fale wpłyną na to, gdy się zbliżasz i podążasz za nim. Czy wygląda wystarczająco stabilnie, czy też jesteś wystarczająco zwinny jako załoga, aby był węższy i może nieco mniejszy opór.

Naszkicuj takielunek, pokłady, zastanów się, jak przeniesiesz obciążenia takielunku na łódź bez zginania jej. Wiele do zrobienia.

PAR
Zgadzam się, przednia stopa wygląda na zbyt ostrą i zbyt głęboką. Będzie dużo "zakorzeniać" w określonych punktach żagla. Javelin ma zupełnie inny wpis, typowy dla swojej epoki.

Pomiń na chwilę ładne zdjęcia i zacznij studiować kształty kadłuba i hydrodynamikę. I odwrotnie, możesz po prostu wzorować kadłub według znanego typu i dodać kilka wskazówek stylizacyjnych, aby uczynić go wyjątkowym. Mówiąc najprościej, naprawdę nie masz jeszcze umiejętności, aby całkowicie zaprojektować łódkę wyczynową. Proste i dość podstawowe kwestie umykają ci, więc najlepiej jest przestudiować lub użyć znanego kadłuba z pożądanymi osiągami.

To nie są osobiste wykopy na ciebie. Widzimy to cały czas, ładne obrazki, które nie mają nadziei na zrobienie tego, co myślisz, że będzie i niemożliwe do zbudowania w sposób, jaki chcesz. Potrzeba trochę czasu i nauki, aby uzyskać podstawowe wyczucie tego, czego potrzebujesz i, szczerze mówiąc, całe życie nauki, aby wymyślić kieszonkowe rakiety, takie jak Swift Solo. Możesz odnieść sukces, projektując stosunkowo łagodnego żeglarza dziennego, ale biorąc pod uwagę kształty, które pokazałeś do tej pory, chcesz o wiele więcej niż to, co będzie wymagało znacznie lepszego zrozumienia podstaw projektowania.

messabout
Gerry, przednia część to ta część przedniej części łodzi, która spotyka się na dole. To znaczy najgłębsza część łuku.

Jeśli ta część łodzi jest zbyt głęboko zanurzona i zbyt cienka, wyniknie. Narysuj w myślach obraz płetwy, takiej jak miecz lub ster zamocowany na dziobie. Kiedy napotkasz falę, która ćwiartuje twój kierunek żeglugi, siła fal działająca na płetwę spowoduje, że łódź skręci w kierunku, w którym fala go popycha. Niedobrze.

To nie jedyna kwestia. Będziesz chciał mieć możliwość czystego i ostrego halsowania. Łódź będzie reagować na ruchy steru i obracać się wokół miecza. Oznacza to, że dziób łodzi musi ślizgać się w kierunku, w którym chcesz płynąć. Zbyt duża pionowa powierzchnia na dziobie będzie opierać się poślizgowi i spowoduje kiepską hals. Może nawet spowolnić cię na tyle, by schwytać cię w kajdany.

Zauważ, że Javelin ma najniższą część dna przed środkową częścią łodzi. Większość innych pontonów do strugania ma ten sam ogólny układ. Robiąc to w ten sposób, bieg dna w kierunku pawęży ma minimalny kąt w stosunku do powierzchni wody. Jest to korzystne przy uruchamianiu trybu strugania.

Jak wspomniano powyżej, jeśli jesteś bardzo doświadczonym żeglarzem, możesz rozsądnie oczekiwać pewnego stopnia wygnania z szybkiego pontonu, takiego jak Javelin. Jeśli nie jesteś wykwalifikowanym, doświadczonym żeglarzem, będziesz bardzo rozczarowany. Nacisk na słowo boleśnie.ponieważ twoje ciało przyjmie bicie.

1gerry
Jak większość z was sugerowała, najprawdopodobniej po prostu skończę z kadłubem oszczepu bez zmian i skoncentruję się na kadłubie i kokpicie. Niemniej jednak uważam, że wspaniale jest uczyć się o rzeczach, o których wspominasz, ponieważ to wszystko jest częścią mojej nauki.

Nigdy nie mówiłem o swoim żeglarskim doświadczeniu, ale niektórzy z Was pytali o to... Żegluję od około 25 lat. Czy IOR i IMS -A1 ścigały się przez wiele lat, i żeglowałem optymistami, kotami hobbystów i 420, kiedy byłem młodszy....Więc wiem, dokąd zmierzam z tym projektem.
Nie chcę kupować używanej łodzi, ponieważ 50% zabawy z tego będzie stanowić część budowania.

Jeśli ktoś mógłby mi dać inne wskazówki lub drobne poprawki, które mógłbym wprowadzić do kadłuba oszczepu, proszę!
Wszystko pomaga.
Załącznik:
Gerry.fbm [45.54 KiB]
Pobrane 74 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2021, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Google Translate wymiata!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2021, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wymiata, wymiata, ale ile daje?

11 lat temu zbudowano żaglówki Kitoo, 3,70 m długości z masą 45 kg.
I sprzedawano za niespełna 3 tys. €.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2021, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, tutaj Naut 395 - chyba sprzed dwóch lat.
- LOA 3.95 m x Beam 1.68 m
- Weight 90 kg / loaded 240 kg
- SA 5.7 / 7 m2 Laser 4.7 rig
- 10.3 m2 Optionnal 420 rig
- For one adult and a child (CE D/2)
- PDF file 12 A2 sheets with 3D building guide
- 9 sheets of ACX 1/4 6 mm plywood

https://duckworks.com/naut-395-plans/
Załącznik:
Naut 395.fbm [32.9 KiB]
Pobrane 81 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2021, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Idealna zabawka.
Zen to nowa koncepcja driftu zaprojektowana do szybkiej i łatwej nawigacji . Charakteryzuje się napiętą i zdecydowaną geometrią; Konformacja dwubelkowa z płaskim dnem i szerokością 1,53 sprawia, że ​​jest to łódź bardzo stabilna , ale jednocześnie sprawna. Pozycja krawędzi i rozkład objętości, z maksymalną wiązką na skrajnej rufie i pełnymi sekcjami na dziobie, pozwalają na bezpieczną nawigację nawet podczas szybowania, zmniejszając ryzyko trawersowania i szarpania lub zapinania pasów.


Więcej o Zen 4:
https://www.facebook.com/zensailstyle/
https://www.zensailstyle.com/zen
Załącznik:
Zen 4.fbm [57.29 KiB]
Pobrane 73 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2021, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zdjęcie kadłuba incognito w budowie...
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2021, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
13 lat temu pojawił się Truc 12:

http://www.crusyacht.it/e/project_e.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2021, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na przełomie lat 1945/46 Jack Holt zaprojektował Marlin Rocket'a, 4,26 m Lc. Ciekawa jednostka nawet współcześnie:
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2021, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pięć kadłubów zagranicznych skolerowanych do rozmiaru 4 m, w widoku z boku:
Załącznik:
KGZPN.jpg
KGZPN.jpg [ 37.94 KiB | Przeglądane 7723 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2021, o 01:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Widok z góry:
Załącznik:
KGZPN plan.jpg
KGZPN plan.jpg [ 28.03 KiB | Przeglądane 7701 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2021, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No i przekroje poprzeczne:
Załącznik:
KGZPN pp.jpg
KGZPN pp.jpg [ 27.4 KiB | Przeglądane 7637 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1364 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL