Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 08:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2021, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na śródlądziu sprawdziło się określenie: Jacht Turystyczno-Sportowy.
Patrz Sportina i cała gala jachtów postsportinowych.
One dobrze funkcjonują. Klasy T1, T2, T3 i T4 mają się dobrze. Trafiono w zapotrzebowanie, wielu producentów wypuściło swoje nowości. Działa. http://ppjk.pl

Teraz trzeba zrobić podobnie na Wybrzeżu.
Ale nieco inaczej.
Lepiej.
Mocniej.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2021, o 05:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Klasy T1, T2, T3 i T4 mają się dobrze.


Doprecyzuję:
T-4 nigdy nie istniało i nie istnieje nadal. Była klasa TR, która się skurczyła i umarła, choć w ostatnich latach pojawia się jej namiastka i trafiają do niej jachty, które nie łapią się w innych klasach. Ale to margines. Klasy T-1- T-2 i T-3 w PPJK okres rozkwitu mają za sobą. Obecnie przeżywają kryzys i, tak jak i cały Puchar - kurczą się. Tak samo, zresztą, jak krajowe regaty przelicznikowe.
Nie kojarzę by na potrzeby klas T powstała jakaś nowa konstrukcja w ostatnich latach.

W regatach "mazurskich" też jest zauważalny spadek frekwencji. Nie widać nowej krwi, widać mniejszą ilość zgłoszeń i imprez jako takich. Dobrze prosperować wydają się jedynie regaty ciekawe dla uczestników że względu na jakość organizacji, czyli przyciąga organizator, a nie formuła/podział na grupy/klasy.

Okres rozkwitu mają ligi żeglarskie że sprzętem dostarczanym przez organizatora.

Wydaje się, że również dobrze się trzymają regaty, w których jest mocna lokomotywa organizacyjna w postaci np. stowarzyszenia /grupy zapaleńców. Np. Korsarz, Omega (tej ostatniej nie jestem pewny). A cykle, nie mające już tak energicznej lokomotywy - upadają (np. D24OD, PPJK, Micro).

Wydaje się, że w kraju nie ma wyraźnie zaznaczającej swoje istnienie oddolnej inicjatywy/woli na wyrównane sprzętowo ściganie jako takie. Choćby zakup przez różne ekipy z tych samych akwenów różnych jachtów świadczy o tym, ale i znikome zaangażowanie ludzi w klasę J/70, która na świecie odniosła sukces, a w kraju raczkuje.
Wydaje się, że sukces odnoszą mocne lokomotywy organizacyjne, a formuła jest drugorzędna. Wszystkie upadki połączyłbym jednym mianownikiem: puszczenie na samopas i liczenie na samorozwój. A tak się nie stało. Nawet wybór armatorów z tego samego akwenu łódek z pozoru regatowych i w podobnym budżecie - to i tak różne modele, które trzeba składać w Klasy. A wybór jachtów tego samego modelu - to też udziwnianie w specyfikacji i szukanie przewag sprzętowych nad konkurentem, co dywersyfikuje sprzęt.

Wszystkie sukcesy ostatnich lat też połączyłbym jedną cechą: zaangażowanie i energia organizatora wykreowały popyt. Pozostawienie popytu bez dalszego nakładu energii zabiło lub zabija go.

Tak w mojej ocenie wygląda krajowe podwórko regatowe w jachtach kabinowych i regatach amatorskich. Bazuję wyłącznie na własnych obserwacjach.

Dlatego nie sądzę by sam projekt nowego jachtu cokolwiek zmienił. A New Wasiuki w lokalnej skali można zrobić i bez projektu, bazując na istniejących ofertach. Zresztą, to się dzieje obecnie w ligach żeglarskich.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2021, o 07:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Znikome zaangazowanie w klase J 70 wynika , moim zdaniem, z astronomicznego dla krajowego zeglarza kosztu sprzetu wynikajacego z dyktatu producenta. Znany i silny ekonomicznie producent byl w stanie szybko wymienic J 80 na tansza choc nie tania J 70.
Rynek poprzednia konstrukcja sie nasycil, trzeba bylo wykreowac popyt na nowa konstrukcje zeby zarobic :) Koledzy wlasnie J 70 kupili bo zamiast kisic sie w slabo obsadzonych krajowych regatach w wymierajacej klasie wola scigac sie w Europie . Zeby podobnie scigac sie w ORC trzeba miec budzet kilka lub kilkanascie razy wyzszy.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: burzum, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2021, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Wszystkie sukcesy ostatnich lat też połączyłbym jedną cechą: zaangażowanie i energia organizatora wykreowały popyt.

Zawsze tak było, że plakat przyciągał widzów. Nie odwrotnie.
To organizator tworzy imprezę i w zależności od jakości organizacyjnej, lokalowej itp. ma sukces, albo nie ma. Najpierw jest pomysł, potem chęci, dalej realizacja. Impreza składa się z wielu składowych i wszystkie w swoim czasie powinny zagrać, jak orkiestra. Owszem po pewnym czasie pojawia się znurzenie, a nawet stagnacja. Dzieje się tak, gdy startują te same jachty. Gdy są takie same (symbiliczne) nagrody. Gdy oprawa jest wyciągnięta z magazynu.
I tak dalej i dalej.

Dobra impreza musi mieć element rozwoju. Czynnik nowości. Bo ciekawość przyciąga.
Dlatego nie można oprzeć się tylko na One Design, bo takie regaty będą jechać na emocjach ścigantów (jeśli są stosowne nagrody) i działaczy, którzy zawsze coś z tego mają. Ale widownia będzie odbierała takie regaty z pewną obojętnością. Czyli orkiestra gra piękny koncert, ale taki sam jak w zeszłym roku!
Widownia też jest potrzebna. Za nią przychodzą media...

Media, to nagłośnienie i popularyzacja regat oraz relacja z zawodów.
A relacja jest dla widzów... (telewidzów, internautów, czytelników i radiosłuchaczy).
Publika tworzy klimat i wywiera wpływ na organizatorów...

PS. Warto pomyśleć o jakiejś niespodziance np. kocert kwartetu smyczkowego przed wręczeniem nagród. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2021, o 11:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
Znikome zaangazowanie w klase J 70 wynika , moim zdaniem, z astronomicznego dla krajowego zeglarza kosztu sprzetu wynikajacego z dyktatu producenta. Znany i silny ekonomicznie producent byl w stanie szybko wymienic J 80 na tansza choc nie tania J 70.


To gdzie rozwój w kraju RS21 (tańsza)? Albo Skippi 650? Albo D24?
Sądzisz, że 9-10-metrowy jacht morski będzie tańszy od J/70?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Mir napisał(a):
plitkin napisał(a):
Wszystkie sukcesy ostatnich lat też połączyłbym jedną cechą: zaangażowanie i energia organizatora wykreowały popyt.

Zawsze tak było, że plakat przyciągał widzów. Nie odwrotnie.
To organizator tworzy imprezę i w zależności od jakości organizacyjnej, lokalowej itp. ma sukces, albo nie ma. Najpierw jest pomysł, potem chęci, dalej realizacja. Impreza składa się z wielu składowych i wszystkie w swoim czasie powinny zagrać, jak orkiestra. Owszem po pewnym czasie pojawia się znurzenie, a nawet stagnacja. Dzieje się tak, gdy startują te same jachty. Gdy są takie same (symbiliczne) nagrody. Gdy oprawa jest wyciągnięta z magazynu.
I tak dalej i dalej.

Dobra impreza musi mieć element rozwoju. Czynnik nowości. Bo ciekawość przyciąga.
Dlatego nie można oprzeć się tylko na One Design, bo takie regaty będą jechać na emocjach ścigantów (jeśli są stosowne nagrody) i działaczy, którzy zawsze coś z tego mają. Ale widownia będzie odbierała takie regaty z pewną obojętnością. Czyli orkiestra gra piękny koncert, ale taki sam jak w zeszłym roku!
Widownia też jest potrzebna. Za nią przychodzą media...

Media, to nagłośnienie i popularyzacja regat oraz relacja z zawodów.
A relacja jest dla widzów... (telewidzów, internautów, czytelników i radiosłuchaczy).
Publika tworzy klimat i wywiera wpływ na organizatorów...

PS. Warto pomyśleć o jakiejś niespodziance np. kocert kwartetu smyczkowego przed wręczeniem nagród. ;)


Dokładnie. Piszemy o tym samym. Zauważ, że nigdzie w Twojej wypowiedzi kluczowej roli nie odgrywa projekt jachtu, ani jakiś konkurs. Tylko lokomotywa organizacyjna.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2021, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Zauważ, że nigdzie w Twojej wypowiedzi kluczowej roli nie odgrywa projekt jachtu, ani jakiś konkurs.

Nooo, bo projekty są tylko składową całości. Ale wprowadzają innowacyjność, poprzez różnorodność jachtów,
w ramach reguł gry.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2021, o 14:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):
M@rek napisał(a):
Znikome zaangazowanie w klase J 70 wynika , moim zdaniem, z astronomicznego dla krajowego zeglarza kosztu sprzetu wynikajacego z dyktatu producenta. Znany i silny ekonomicznie producent byl w stanie szybko wymienic J 80 na tansza choc nie tania J 70.


To gdzie rozwój w kraju RS21 (tańsza)? Albo Skippi 650? Albo D24?
Sądzisz, że 9-10-metrowy jacht morski będzie tańszy od J/70?



Tanszy nie bedzie ale bedzie nadawal sie nie tylko do regat. Przynajmniej tak ja rozumiem zasady konkursu o ktorym dyskutujemy. Koledzy o ktorych wspomnialem wrocili do scigania sie ze mna na "Kiwi" potem pomoglem Im kupic X 79, X 95. Poniewaz interesowalo ich sciganie w one desugn przesiedli sie na delphie i wreszcie na J 70 . Na morski jacht w zalogowych regatach ORC potrzeba wiecej pieniedzy i chetnych sprawnych zalogantow. O obie rzeczy trudno.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2023, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Nie kojarzę by na potrzeby klas T powstała jakaś nowa konstrukcja w ostatnich latach.

Saturn 23 GT

Stinger 24.6

https://www.youtube.com/watch?v=BN1ptAKQxe4
https://www.youtube.com/watch?v=YT9LEsBGnjw

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 09:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widze ze watek zbacza mocno od meritum :) Ale to nic nowego. Mimo wszystko chcialbym wrocic do tematu bo jestem wlasnie po wystawie w Dusseldorfie gdzie dokladnie ogladalem Dehlera 30 OD w trymie regatowym ( taki byl do kupienia za 200 tys e wywolawczo)i podobnego Aoelosa 30 prezentowanego przez Konstruktora i budowniczego zarazem. Byl tez podobnej wielkosci nowy J 9 do ktorej to firmy mam duzo sympatii bo nie podazajac za moda nowego designu zawsze buduje fajne i sprawne jachty. Ciekaw jestem co Koledzy jeszcze dostrzegli w tym przedziale wielkosci i jakie wrazenia ?
Z nieco mniejszych kibicuje Bente 28 . Plywam na starej lodce tej wielkosci, Bente jest budowana w Szczecinie a wlasciciele marki konsekwentnie realizuja zalozenia przyjete przy pierwszym Bente 24 ( sprzedano ponad 140 szt ). Kto zna ten wie jakie sa roznice w stosunku do naszych jachtow tej wielkosci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
B24 wygląda zgrabnie, chociaż rzuca się w oczy krawędź załamania burty wygięta w górę.
Załącznik:
B24.jpg
B24.jpg [ 63.34 KiB | Przeglądane 5015 razy ]

B28 sprawia wrażenie przyciężkawego cruisera.
Załącznik:
B28.jpg
B28.jpg [ 57.54 KiB | Przeglądane 5015 razy ]

B39 już jest subtelny, wyważony i to jest to.
Załącznik:
B39.jpg
B39.jpg [ 61.42 KiB | Przeglądane 5015 razy ]

Aeolos P30 Racer, to już jest inna bajka, czysta awangarda, chociaż ostry dziób może zaryć w wodzie, a footrelingi w kokpicie mogą okazać się pułapką dla nóg podczas zwrotów. No, ale to jest maszyna regatowa dla ludzi wysportowanych. https://www.aeoloscomposites.com/aeolos-p30-speed
Dehler 30 OD natomiast wydaje się już być wczorajszy.

M@rek, a czy są już wyniki konkursu?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 16:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mysle ze tych jachtow( 24,39,28) na zywo nie widziales, stad taka a nie inna opinia :) Dlatego warto jezdzic na targi i korzystac z mozliwosci testow jesli to mozliwe.
Nie rozumiem co masz na mysli piszac o Dehlerze ze jest "wczorajszy" ? Oczywiscie konstrukcja nie jest nowoscia, plywa podobno ponad 40 szt. i jest 2 letnia"uzywka" do kupienia za ok 190 tys e ale to znakomita konstrukcja ktora swoja wartosc udowodnila chocby w Silverrudder ( Aoelos 30 tez).
Czy konkurs zostal rozstrzygniety nie wiem, zreszta zapewne wygra jakas firma francuska bo oni sa najsilniejsi finansowo i do obiektywnego porownania na wodzie nie dopuszcza :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Mysle ze tych jachtow( 24,39,28) na zywo nie widziales, stad taka a nie inna opinia :) Dlatego warto jezdzic na targi i korzystac z mozliwosci testow jesli to mozliwe.

Marku : nie wszyscy mają taką wyobraźnie, że muszą pomacać aby docenić.
Są tacy którzy styl czują i widzą bez jeżdżenie na targi (i na regaty).
Mam podobne zdanie do Mira na temat Dehlera i Aeolosa.
Jeden swą nowoczesność podkreśla malowaniem kadłuba: (a la Boss tylko w negatywie),
Załącznik:
dehler-30-one-design_.jpg
dehler-30-one-design_.jpg [ 39.63 KiB | Przeglądane 5005 razy ]
drugi walczy o prym dizajnu, za wszelką cenę głownie kolorami i renderingami.
Załącznik:
aeolos.jpg
aeolos.jpg [ 73.15 KiB | Przeglądane 5005 razy ]

Dobrze, że chociaż rufę ma już półokrągłą.

To, że oba coś tam wygrywają to złożył bym na karb doskonałego dofinansowania (załóg i jachtów) powyżej możliwości konkurentów. Nie jest prawdą, że pieniądze mają Francuzi, a inne nacje nie.

MJS

PS
Bardzo lubię regaty Silverrudder* , ale np. Transquadra też coś znaczy, a Ty negujesz wagę wyników SunFasta3300.
Przykładaj równą miarkę do jachtów, bo stajesz się fanem a nie obiektywnym recenzentem.

* Głownie dla tego, że pozwalają na takie rzeczy jak najróżniejsze amatorskie przeróbki jak np. DSSy

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 18:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, na wystawie byl Aeolos w bialym zelkocie, uzywany, stojacy na przyczepie umozliwiajacej jazde z jachtem pochylonym tak zeby zmiescic sie w 3 m szerokosci. Dlugo rozmawialem z konstruktorem a zarazem zeglarzem i zalozycielem firmy bo mnie bardziej odpowiada Dehler 30 OD.
Oczywiscie nie jestem artysta o wysublimowanej wyobrazni a tylko prostym inzynierem i dlatego lubie osobiscie sie przymierzyc a najlepiej przeplynac :)
Co do Tranqadra to tam startuja jachty o dobry metr dluzsze ktore maja jak najszybciej plywac z wiatrem stad m.inn. takie a nie inne wyniki :) Na te regaty mozna zaprojektowac taki jacht jak np Bepox ze sklejki i zrobic dobry wynik. Inaczej jak jacht musi dobrze plywac na wszystkich kursach i we wszystkich warunkach jak na Silverrudder . I o jest moim subiektywnym zdaniem przewaga Dehlera nad Aeolosem ktory, co konstruktor przyznal , gorzej plywa na wiatr przy srednich i silnych wiatrach.
I zeby bylo jasne, ja nie dyskutuje o stylu bo jednemu moze sie podobac jedno a innemu drugie. Ja usiluje dyskutowac o zeglarskich walorach roznych konstrukcji choc ergonomia wnetrza tez dla mnie ma pewne znaczenie bo jak plywam na regaty to miedzy wyscigami nie mieszkam w hotelu a na jachcie.
Marianie, naprawde goraco polecam odwiedzenie takiej wystawy, warto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 18:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mysle ze jachty Neo Cecereliego by Ci sie spodobaly :) Ja ciekaw jestem jak Neo 35 wypadlby w bezposredniej konfrontacji z nowym Firstem 36, J 112E i starszymi konstrukcjami podobnej wielkosci czyli ok 11m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Mysle ze jachty Neo Cecereliego by Ci sie spodobaly


A pamiętasz, że ja nie trawię żelazek?

Pustaki są dużo bardziej strawne...

zarówno pod wiatr jak i z wiatrem.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 20:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, jesli projektant nie udostenia plikow kadluba lub nie mozesz ich sobie wygenerowac z bazy danych ORC to tak "na oko" trdno ocenic linie kadluba , no chyba ze ktos jest wrozbita :) Skadinat wiem ze doswiadczeni projektanci o duzym dorobku maja wlasne, obszerne bazy danych ktore sa wynikiem i przemyslen i prob modelowych.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 20:12 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
jak Neo 35 wypadlby w bezposredniej konfrontacji z nowym Firstem 36, J 112E


Porównanie jachtów ze względu na "podobanie się" jest dla celów regatowych bez sensu.
Wśród zacytowanych jachtów ważne byłoby porównanie ich w regatach załogowych w klasie ORC. Jak dla mnie, jacht wygrywający może być dla kogoś "brzydki", dla mnie będzie piękny.

Przypomnijcie sobie L-30 OD. I co, z GPH rzędu 610 nie nie ma żadnych szans w regatach flotowych. A tyle było achów o ochów.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 21:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piotrze, a przypominasz sobie moze, kto tak sie zachwycal ? :) Ja mam podobne zdanie do Twojego dlatego napisalem o bezposrednim porownaniu zblizonych wielkoscia konstrukcji w regatach ORC Int. razem ze starszymi.

co do samego konkursu to wynikow znalesc nie potrafie ale chyba gdzies czytalem ze Francuzi dogadali sie z Brytyjczykami z RORC i juz promuja jakas konstrukcje. Moze ktos bieglejszy w necie potrafi znalesc ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2023, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Widzisz, jesli projektant nie udostenia plikow kadluba lub nie mozesz ich sobie wygenerowac z bazy danych ORC to tak "na oko" trdno ocenic linie kadluba , no chyba ze ktos jest wrozbita :)

No, a ja skorelowałem B39 z Neo350 i wyszło ciekawie. :D
Załącznik:
BN.jpg
BN.jpg [ 79.17 KiB | Przeglądane 4948 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2023, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
cors napisał(a):
Przypomnijcie sobie L-30 OD. I co, z GPH rzędu 610 nie nie ma żadnych szans w regatach flotowych. A tyle było achów o ochów.

No tak: z takimi GPH to nawet musi, że jest brzydki.
Niezależnie jak pływa.

Nie to, że go bronię... po prostu nie znam ORCa i RORCa. ;-))

MJS

PS Określanie cech dizajnerskich czy estetycznych na podstawie przeliczników jest chyba wyleczalne?

Pytam bo nie wiem.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2023, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kadłub BeeN-a 30 wygląda tak:
Załącznik:
bn30.jpg
bn30.jpg [ 112.92 KiB | Przeglądane 4896 razy ]

Mało wyporności na dziobie. Ale smukłość 2,7.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2023, o 06:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
plitkin napisał(a):
Nie kojarzę by na potrzeby klas T powstała jakaś nowa konstrukcja w ostatnich latach.

Saturn 23 GT

Stinger 24.6

https://www.youtube.com/watch?v=BN1ptAKQxe4
https://www.youtube.com/watch?v=YT9LEsBGnjw


Saturn 23GT - rok powstania plus-minus 2010 (sam się rozglądałem za tym jachtem).
Stinger nie mieści się w klasach T.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2023, o 07:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
PS Określanie cech dizajnerskich czy estetycznych na podstawie przeliczników jest chyba wyleczalne?


Wydaje mi się, że Piotr postawił inną tezę: określenie cech regatowych jachtu na podstawie designu dla Niego nie ma żadnej wartości. Decyduje wynik.
Ja to rozumiem, choć dla mnie jacht musi cieszyć również oko. Niemniej, dobry wynik jest wspomagaczem dla mojego oka, design natomiast nie zastąpi wyniku, choć pomógłby w potencjalnej decyzji przy innych równych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2023, o 09:42 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Stinger nie mieści się w klasach T.

Fałsz. Mieści się w klasie T Sport.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
choć dla mnie jacht musi cieszyć również oko

Zgoda. Jak wygrywa i cieszy oko - ideał.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2023, o 01:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zapomniałem o T Sport :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 02:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest i pokład:
Załącznik:
bn30a.jpg
bn30a.jpg [ 87.87 KiB | Przeglądane 4436 razy ]

Wyporność 3,2 T
Długość 9,14 m
Szerokość 3,12 m

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 06:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moja wersja wygląda (od lat tak samo):
P-911
Załącznik:
McLaren F1.jpg
McLaren F1.jpg [ 86.55 KiB | Przeglądane 4400 razy ]


Opss
Wygląda tak:
Załącznik:
P-911 E3x kab V3,8t.jpg
P-911 E3x kab V3,8t.jpg [ 107.86 KiB | Przeglądane 4400 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Mir, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Marian Strzelecki napisał(a):
Moja wersja wygląda (od lat tak samo):
P-911

Piękna wersja Marian i do tego dyskretnie elegancka.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kiedyś wpatrywałem się w pióro wiosła, widząc w nim kształt obrysu pokładu...
Obrazek
Nawet proporcje się zgadzały: 450 x 180 :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mir napisał(a):
Kiedyś wpatrywałem się w pióro wiosła, widząc w nim kształt obrysu pokładu...
...
Nawet proporcje się zgadzały: 450 x 180 :D


No właśnie: a nie przyszło Ci do głowy popatrzeć na cygaro?
... albo na łopatę? :rotfl:

MJS

PS
Ja uklepywałem ziemniaki na talerzu w kształty kadłuba łódki... ale to ja tworzyłem, a nie poszukiwałem wzorca.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: damit i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL