Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 11:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lut 2023, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Ja uklepywałem ziemniaki na talerzu w kształty kadłuba łódki... ale to ja tworzyłem, a nie poszukiwałem wzorca.

Wzorzec jest potrzebny do zbadania rzeczywistości, by po jej oględzinach przejść do nowej odsłony. Pytanie tylko na ile ma być nowa, żeby nie wyprzedzić czasu? Tj. popytu.
A kształt łyżki, jako powierzchnia zmoczona? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 22:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Teoretyczne dywagacje Kolegow raczej nic nowego do tematu watku nie wnosza a tymczasem :)

http://www.rorc.org/news/news-2021/clas ... s-are-open


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, to niech przemówi Bruce Farr:

https://www.farrx2.com/specifications/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2023, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Teoretyczne dywagacje Kolegow raczej nic nowego do tematu watku nie wnosza a tymczasem :)

http://www.rorc.org/news/news-2021/clas ... s-are-open


Tymczasem to co zalinkowałeś też niewiele wnosi.
Dalej nie wiem czemu ostatnio wszyscy są "One Design" i co toe słowa oznaczają.
... tak jak by od Skrzata się uczyli...

Natomiast Farr x2 już: "mój ci on jest"! :lol:

Rozwiązał problem brzydkiej poszerzanej kabinki (tej z SF3300 czy PIPa-Apasza) ;-)
W najładniejszy możliwy sposób.
A, że dalej obrzydliwe żelazko... wybaczam.

MJS


Załączniki:
ScreenShot_20230202232726.jpeg
ScreenShot_20230202232726.jpeg [ 122.86 KiB | Przeglądane 4433 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 01:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Dalej nie wiem czemu ostatnio wszyscy są "One Design" i co toe słowa oznaczają.

1 profit.
Lepsza jest formuła otwarta: 30 stóp i niech szkutnicy kombinują jak się w tym zmieścić. Wtedy są emocje wielopłaszczyznowe.
Zmieniłem kształt dziobnicy na wypornościową:
Załącznik:
30.jpg
30.jpg [ 90.03 KiB | Przeglądane 4418 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 02:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A rufa?

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 09:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dlaczego "One Design" napisano w tekscie ktory zalinkowalem. Po pierwsze zeglarze, a przynajmniej znaczna ich czesc , chca porownywac swoje umiejetnosci a nie grubosc portfeli i dlatego takie klasy jak J 70 sa tak popularne. Podobnie bylo z typem Farr/Mumm 30 ktore jeszcze niedawno scigaly sie w klasie a byly budowane przez bodaj 6 roznych producentow.Ta konstrukcja do dzis udowadnia swoja wartosc strtujac w regatach ME i MS ORC.
Teraz tez MOZE byc fajnie jesli organizatorzy nie narzuca monopolu producenta.
Macie inne zdanie to po prostu zrealizujcie wlasne projekty, wystartujcie w regatach przelicznikowych lub w grupie bez przelicznika jak w Silverrudder i przekonajcie wynikami do swoich koncepcji. Innej drogi nie ma :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 11:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sa producenci i konstruktorzy ktorzy swoje wizje realizuja. W Dusseldorfie dokladnie ogladalem znanego juz od paru lat Dehlera 30 OD budowanego pod Goleniowem i AOELOSA 30 ktorego prezentowal Konstruktor i zalozyciel firmy ktora je buduje.
U nas powstal pare lat remu LG 899 konstrukcji Leszka Gonciarza, szkoda ze tylko w jednym egzemplarzu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
A rufa?

Wyporności ma w sam raz:
Załącznik:
30 rufa.jpg
30 rufa.jpg [ 100.64 KiB | Przeglądane 4330 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Cytuj:
Dalej nie wiem czemu ostatnio wszyscy są "One Design" i co toe słowa oznaczają.
... tak jak by od Skrzata się uczyli...


Marianie,
powód, oprócz tego o czym pisał Marek jest prozaiczny: koszty. Poszukaj sobie np. zdjęć w internecie, ślicznej drewnianej łódki o nazwie "Fling". Zbudowana jakieś 3 lata temu. Widziałam na żywo, (zbierając szczerze mówiąc szczękę z podłogi); i wyslipowaną i pływającą.
Bardzo dobrze pływającą...masz zbyteczne 1.5 miliona Euro?
I dużo, dużo czasu żeby do Ciebie dotarła...bo to jest jednostkowa produkcja.
One design, oprócz porównywania wyników na takich samych łódkach ma też ograniczyć koszty (głównie) regatowe. Wiele klas nie dopuszcza więcej, niż powiedzmy jeden nowy komplet żagli na sezon. Albo ogranicza ilość profesjonalnych żeglarzy w stosunku do reszty załogi, albo...
Innymi słowy- ludzie dla których koszty się nie liczą "kupowali" sobie zwycięstwa.
Dalej w sumie to robią- ale powiedzmy jest trochę trudniej. I o tu tu głównie chodzi.
Ciekawa jestem czy zmieszczą się faktycznie z kosztami poniżej tych 100 000 euro. Cape31 które jest tutaj jakby najnowszą "one design" class, i podobno się "dynamicznie rozwija" nie dało rady. A to jest w sumie mniejsza (bo nie można w niej nocować) łódka.
Czas pokaże.
Teoretycznie dużo rzeczy jest możliwych.
Ale tylko teoretycznie.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Macie inne zdanie to po prostu zrealizujcie wlasne projekty, wystartujcie w regatach przelicznikowych lub w grupie bez przelicznika jak w Silverrudder i przekonajcie wynikami do swoich koncepcji. Innej drogi nie ma :)


Przecież my nic innego nie robimy:
tylko po co mamy po zbudowaniu łódki startować w jakiś regatach?
... skoro tak robiąc przez całe życie do niczego mądrego to nas nie doprowadziło.

No chyba, że mądrością będzie zauważenie, że nie tędy droga.

Jeśli dobrze popatrzysz, to żadna z naszych stoczni nie brała udziału w jakichkolwiek regatach, a pojedyńcze przypadki nawiedzonych regatowców w rozwoju stoczni nie wiele pomagały.
Od zawsze płaczesz, że żeglarze się nie chcą regacić tak jak Ty (i Cors) uważacie za stosowne.
I nic z tych narzekań nie wynika tak samo jak z "naszych".

Tyle, że "my" nie napominamy "was" na okrągło na temat jak macie się zachowywać i co robić.

Anno:
To co napisałaś jest oczywistością i nazywamy to regatami w klasach. Może być klasa "One Design" ale wtedy ma być jeden typ jachtu czyli monotyp.
Nie ma monotypów jak; kot schrödingera.

Ja pytam o neologizm "ONE DESIGN" jeśli już w nazwie kilkunastu nowych projektów jachtów mamy " jakiś tam O. D." to nazwa przeczy logice, bo albo jeden projekt, albo klasa jachtów ograniczona i różne projekty.

Nie można zrobić jednego projektu w kilkunastu różnych wydaniach, bo wtedy to jest NO ONE Design.

Chyba mojego ZigZag'a przezwę np. ZigNooNzag alboco.
Załącznik:
zigzag 05 3,7,t= 1760N.jpg
zigzag 05 3,7,t= 1760N.jpg [ 360.99 KiB | Przeglądane 4279 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2023, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zmiany, zmiany, zmiany... nowe burty! :D
Załącznik:
30 burty.jpg
30 burty.jpg [ 126.28 KiB | Przeglądane 4271 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 08:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, az trudno uwierzyc ze nie rozumiesz ? raczej po prostu tego nie chcesz :)
Z jachtami One Design jest tak ze one w zalozeniu maja sie scigac w KLASIE i spelniac wymagania KLASOWE. Producenci maja to do siebie ze chca zarobic i to jak najwiecej dlatego kazdy lansuje swoja stosujac wszystkie metody :) Tak bylo zawsze i to sie nie zmieni.
To samo zreszta jest z Toba bo Ty swoje koncepcje wlaczasz do kazdego watku i jak widac efektow to nie przynosi bo jeszcze zaden inwestor z pieniedzmi sie do Ciebie nie zglosil, a szkoda bo z checia przekonalbym sie jak teoria zmierzylaby sie z realami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
W kwestii fafnastu efemerycznych monotypów:
Załącznik:
15standards.jpg
15standards.jpg [ 34.5 KiB | Przeglądane 4207 razy ]

W kwestii cen i wyścigu portfeli:
Ile kosztuje klasowy Optimist? Ile klasowy Laser?
Obie łódki wymyślone jako możliwie najprostsze i najtańsze.
Założę się, że nowy (i każdy następny) 30-stopowy "One Design" będzie sporo droższy od dowolnej łódki ograniczonej klasy 950.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Marian Strzelecki napisał(a):
żadna z naszych stoczni nie brała udziału w jakichkolwiek regatach,

Bo stocznie nie są od regacenia się, tylko od budowania łódek
Marian Strzelecki napisał(a):
Może być klasa "One Design" ale wtedy ma być jeden typ jachtu czyli monotyp.

I to właśnie znaczy "one design" - jachty monotypowe.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 09:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kazda ? A GP 33 "Stocznia Ustka" ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 10:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
myszek napisał(a):
W kwestii cen i wyścigu portfeli:
Ile kosztuje klasowy Optimist? Ile klasowy Laser?
Obie łódki wymyślone jako możliwie najprostsze i najtańsze.
Założę się, że nowy (i każdy następny) 30-stopowy "One Design" będzie sporo droższy od dowolnej łódki ograniczonej klasy 950.

pozdrowienia

krzys


Łatwo sie zakladac jesli sie wie ze do rozstrzygniecia zakladu na pewno nie dojdzie :)
Mozesz zaczac produkowac taniej klasowe Optymisty i Lasery bo aktualnie ograniczen poza przepisami klasowymi nie ma. Dlatego wlasnie zamiast nazwy Laser jest ILCA.
Klasy ograniczone maja to do siebie ze coraz nowsze, budowane jednostkowo jednostki wymagaja coraz wiekzych nakladow i jest to wyscig projektantow i konstruktorow ktorzy chca jak najwiecej "wycisnac" z przepisow klasowych. Dlatego np. w klasie TP 52 praktycznie co roku najmniej polowa to nowe drozsze konstrukcje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Fling ma 52 stopy....
ale wątek miał być o 30 stopówkach, nieprawdaż?

Dla tego pisałam o tych z którymi się zetknęłam, tyle że cena dalej "zwala z nóg". FarrX2 ma być w założeniu "tańszy" ale na amerykańskich forach już podano, że trudno się zmieścić w budżecie 150 tysięcy USD.
Carboman30= wielka niewiadoma. W/g producenta: "132 500euros for the One Design" w 2022 bez VAT i żagli...
Aelos30 też nie jest tani-

Szczerze mówiąc patrząc z perspektywy obecnej, to nie wiem, kogo na taką łódkę stać.
Bo tych których stać- kupią coś większego.

Mieszkanie na 30 stopach- to dla lekkich masochistów. A łódka ma - w założeniu - być "mieszkalna".

Argument "dawniej nikt nie narzekał" - do mnie już nie przemawia.
Zestarzałam się.
Cztery dni pływania non stop, na moich 30 stopach to było maksimum tego co byłam w stanie wytrzymać...z zaciśniętymi zębami.
Starość nie radość ;)

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nowa konstrukcja Class 30 będzie oferować dwie różne specyfikacje; wersja Club i One Design, przy czym oferta Club jest postrzegana jako narzędzie do treningu, nauki i rywalizacji na torze wyścigowym offshore. Ta nowa łódź jest owocem międzynarodowego konkursu architektonicznego zorganizowanego przez francuski National Offshore Racing Union (UNCL) we współpracy z Royal Ocean Racing Club (RORC) w Wielkiej Brytanii i Storm Trysail Club w Ameryce. Przy nieustannym zaangażowaniu zwycięzców konkursu, firmy VPLP w zakresie budownictwa okrętowego oraz stoczni Multiplast.

Jednym z celów projektu jest, aby łódź Class 30 Club miała konkurencyjną gotową do żeglugi cenę poniżej 100 000 euro.


Czyli wygrał projekt francuski, a X2 to projekt nowozelandzki i jest wyceniany na 225 tys.$ (w kwietniu 2021 r. = 205 tys.$).

Jachty tej wielkości ważą około 3 ton, z czego balast to 1/3 masy.
Kadłub X2 waży 1500 kg.
1/2 ceny jachtu, to kadłub,
1/2 ceny jachtu to takielunek.
Ale dla ogólnego szacunku wystarczy określić cenę 1 kg jachtu.
I tak kg jachtu konkursowego kosztuje 157 zł.
A cały jacht 472 tys. zł.
Kilogram X2 można określić na 328 zł.
A cały jacht na 983 tys. zł.

W zaokrągleniu: konkursowy pół miliona, z nowozelandzki milion.

Ile kosztuje jacht 30-stopowy w Polsce?
Około 60 tys.€ czyli 283 tys. zł.
A kilogram: 94 zł.

W zaokrągleniu: ćwierć miliona.

Ciekawe czy jacht sklejkowy zmieściłby się w 1/8 miliona?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 15:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Aniu Dehlerow 30 OD plywa ponad 40 szt. Cena wywolawcza 2 letniej lodki w pelnym trymie regatowym z nowymi zaglami i elektronika z najwyzszej polki to 190 tys e. Widac ze popyt jest bo nowe powstaja . Pojecie "mieszkalna" moze byc roznie interpretowane ale przy jachcie regatowym oznacza wnetrze takie jak wlasnie w Dehlerze 30 OD czyli 4 pelnowymiarowe koje, wc, kambuz z kuchenka i zlewem, stol i to chyba wszystko :)
Jesli WS i MKOL dogadaja sie w sprawie takiego jachtu na Igrzska to producent wytypwanego modelu zgarnie ogromna kase, stad wlasnie takie zabiegi najsilniejszych graczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 15:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mir napisał(a):

Ile kosztuje jacht 30-stopowy w Polsce?
Około 60 tys.€ czyli 283 tys. zł.
A kilogram: 94 zł.

W zaokrągleniu: ćwierć miliona.



Ciekawe skad masz takie dane ? :) Moze zapytaj o ceny nowego Focusa w roznych wersjach i z silnikiem stacjonarnym :) Jak dodasz porzadny takielunek z dobrym masztem, dobre zagle i elektronike to sie zdziwisz :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 15:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak na marginesie Farr Yacht Design to firma z Annapolis USA , tez mam lodke tam zaprojektowana :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Ciekawe skad masz takie dane ?

https://vikoyachts.com/index1/pl/cennik
M@rek napisał(a):
Farr Yacht Design to firma z Annapolis USA

Patrzyłem na: https://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Farr

A wracając do wyceny jachtu, to należy wyjść od cen materiałów.
W kajakach i łodziach z laminatu, kg produktu kosztuje ok. 70 zł.
Cena żywicy: https://sprzedajemy.pl/zywica-poliestro ... nr60933262
Cena maty: https://sprzedajemy.pl/mata-szklana-5-z ... nr60933200
Razem kg laminatu: 22 zł. (żywica, utwardzacz, mata).
Laminat epoksydowy jest 2 x droższy, tkanina węglowa też ok. 2 x droższa od szklanej.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Mir,
my piszemy o TEJ SAMEJ łódce, tylko ja mam nowsze dane -finansowe. Ten projekt budowany przez francuski Multiplast.
I teraz, Multiplast w zeszłym roku przyznał że ceny poszły w górę, co ja powyżej zacytowałam, i nie uda im się w żaden sposób zmieścić w tych założeniach poniżej 100 000 euro.
Te 1325000 euro to jest cena w zeszłym roku (2022) bez Vatu i żagli.
Sprawdź sam, dane są u nich na stronie.
I teraz dodajemy vat 20-22% i żagle -będę konserwatywna, ale zestaw żagli podstawowych+powiedzmy jeden spinaker, dla 30stopówki, z trudem mieści się w 15000 euro. I ile nam wychodzi?

Marku,
ja absolutnie nie podważam zalet Dehlera 30 OD - ale cena jest zaporowa, dla przeciętnego żeglarza. Za tego typu kwotę kupujesz używane JPK-większe, i chyba w sumie lepsze do pływania off-shore.

PS
Tak zupełnie na marginesie:
Jutro zaczyna się u nas nowy cykl regat. Zobaczymy ile będzie łódek. Zrobiono dodatkową klasę dla łódek 26-30 stóp. Hm...
Najnowsze jest Seascape z przed czterech lat. Sprawdziłam, ile z mojej okolicy (te które znam) ma certyfikaty IRC. Zazwyczaj 15-20 to dużo. W tym roku-całe trzy. Trzy. Być może wyrobią, ale na pierwszy wyścig się nie załapią. Tak samo jest zresztą w innych klubach. Po pandemii ludzie przestali pływać. Powody mogą być różne, fakt pozostaje.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 17:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mir napisał(a):
M@rek napisał(a):
Ciekawe skad masz takie dane ?

https://vikoyachts.com/index1/pl/cennik
M@rek napisał(a):
Farr Yacht Design to firma z Annapolis USA

Patrzyłem na: https://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Farr

A wracając do wyceny jachtu, to należy wyjść od cen materiałów.
W kajakach i łodziach z laminatu, kg produktu kosztuje ok. 70 zł.
Cena żywicy: https://sprzedajemy.pl/zywica-poliestro ... nr60933262
Cena maty: https://sprzedajemy.pl/mata-szklana-5-z ... nr60933200
Razem kg laminatu: 22 zł. (żywica, utwardzacz, mata).
Laminat epoksydowy jest 2 x droższy, tkanina węglowa też ok. 2 x droższa od szklanej.


Wiesz, Vico jacht to firma budzetowa. Co prawda zrobili spory postep ale mimo wszystko sa sporo ponizej sredniej a my dyskutujemy o morskim jachcie regatowym :)
Tak sie sklada ze nie tak dawno rozmawialem z Kolega ktory od lat buduje bardzo dobre jachty regatowe i ma dostep do dobrego osprzetu po preferencujnych cenach. Powiedzial ze koszt budowy regatowego jachtu 9,5 m z wlasna robocizna bez zysku to ok 100 tys euro.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 18:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zajzalem na strone Vico a tam napisane jest wyraznie cena OD :) sprawdzales co za te cene dostajesz bo laminaty to nie wszystko :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Mozesz zaczac produkowac taniej klasowe Optymisty i Lasery bo aktualnie ograniczen poza przepisami klasowymi nie ma. Dlatego wlasnie zamiast nazwy Laser jest ILCA.


Chyba osiągnęliśmy wyżyne absurdu.
M@rek: monotypy są tańsze
myszek: nie są tańsze, oto przykłady
M@rek: to zrób tak żeby były tańsze
Hmm...

Cytuj:
Klasy ograniczone maja to do siebie ze coraz nowsze, budowane jednostkowo jednostki wymagaja coraz wiekzych nakladow i jest to wyscig projektantow i konstruktorow ktorzy chca jak najwiecej "wycisnac" z przepisow klasowych. Dlatego np. w klasie TP 52 praktycznie co roku najmniej polowa to nowe drozsze konstrukcje.


Z tym, że na starszych modelach też ludzie się ścigają i odnoszą sukcesy.
A jaki jest średni czas życia efemerycznego monotypu, po którym to czasie wszyscy liczący się zawodnicy przesiadają się na nowy efemeryczny monotyp?

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 19:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Akurat w TP 52 tak nie dziala :)
Przywolalem wczesniej fonstrukcje z z 1995 r Farr/Mumm 30 ktora dotrymowana z dobra zaloga potrafi znalesc sie w pierwszej 10-tce ME/MS orc grupy C. Do kupienia dzis na poziomie 25-30 tys e ale trzeba doinwestowac.
Podobnie First 36.7 , mozna kupic na poziomie 60 tys e ale zeby sie liczyc trzeba jeszcze wydac drugie tyle co najmniej :)

Co do cen , to przeciez Kolega Mir napisal ile kosztuje kg laminatu. Optymist wazy 35 kg ( kompletny, gotowy do plywania) to ile powinien kosztowac ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
tam napisane jest wyraznie cena OD

Może One Design. ;)
Problem leży w kosztach. Zagranicznych i krajowych, które reguluje przelicznik walutowy.
Co znaczy, że jesteśmy 4-5 razy słabsi już na etapie koncepcyjnym, później dochodzą wysokie koszty materiałów z importu oraz markowego wyposażenia. A przecież to jest połowa wartości jachtu.
Cena jachtu jest porównywalna z cenami samochodów z wysokiej półki. A średnia krajowa odbiega od średniej unijnej. Rozwarstwienie wartości widać już na przykładzie kajaków, gdzie 100% różnicy pomiędzy cenami z importu, a krajowymi, to minimum.
Nie ma szans, żeby uczciwie konkurować z projektami zachodnimi, nawet takimi, jak przedmiotowy. Bo to nie jest Europa dwóch prędkości, ale dwóch wartości.

Nie pozostaje więc nam nic innego, jak budować swoje z własnych materiałów i tworzyć swoje formuły rywalizacji sportowej. Rozmiar 30 stóp wydaje się być dobry. Ale raczej formuła otwarta i pewnie dla grup (klubów?), bo taniej.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2023, o 19:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, mam znajomych, ktorzy od wielu lat buduja jachty z wysokiej polki dla zachodnich firm. Do tego bylem 2x w zakladzie Grupy Hanse pod Goleniowem gdzie powstaja Hanse, Moody i Dehlery w tym 30 OD. Mam pojecie i o cenach i o kosztach.
Jak wyzej napisalem, Kolega ktory to robi kalkulowal budowe jachtu 9,5 m dla siebie. Regatowy w infuzji laminat winyloestrowo-szklany z dobrym osprzetem silnikiem itp. i wyszlo Mu ok 100 tys e. Ceny z ostatniej jesieni.
Co do rywalizacji sportowej to z lokalnych klas mamy Omege i bodaj 2 producentow. Sprawdz ile taka regatowa Omega kosztuje i sprobuj zbudowac konkurencyjna taniej.

Mozna konkurowac z projektami zachodnimi nie koniecznie w klasach morskich. Tak sie stalo w Micro, tak zrobil Piotr Adamowicz w ORC Sportsboats na ME. Po prostu trzeba zaprojektowac, zbudowac i cos tam w Europie wygrac lub sie w czolowce pokazac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mir i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL