Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 mar 2023, o 21:08 

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 14:27
Posty: 246
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Stara Zientara napisał(a):
Nie mogę ustalić, czy diesel, czy benzyna, więc na razie nic nie dolewam.

A to nie wystarczy zamoczyć kawałek papieru?
Jak benzyna (bez domieszek) to papierek szybko wyschnie.
Jak ropa (i inne tłuste oleje) to papierek pozostanie zatłuszczony.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Wasilewski
http://wasyl.gda.pl



Za ten post autor wsl85 otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Etylina to raczej z domieszkami...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Na bank nie benzyna. Olej napędowy albo nafta.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dziś (sobota) wlany świeży olej i pierwsze odpalenie silnika. Trochę niechętnie - kilka razy obrócił się powolutku, ale wreszcie ruszył - przy pierwszej próbie. Dodatkowy alternator mocno latał na wolnych obrotach, po zwiększeniu się uspokajał.

Korzystając z ciepłej słonecznej pogody zająłem się pracami pokładowymi. Najpierw przelutowałem gniazdo VHF, bo przez zły lut nie dało się przykręcić anteny. Antena chyba jakaś inna, bo nie chce pasować do swojego mocowania. W rezultacie została zamocowana na trytytkę, żeby była możliwość szybkiego demontażu, gdyby zbyt długo trzeba by czekać na otwarcie jakiegoś niskiego mostu w Amsterdamie.

Zdjąłem stare światło masztowe i kotwiczne. Przewody w fatalnym stanie (pewnie nie wymieniane od nowości). Maszt pęknięty i trochę klejony oraz wzmocniony śrubą. Chyba zrobię nowy. Na razie założyłem nowe światła trochę prowizorycznie, ale już w zestawie docelowym: 2 LED-y - masztowo-rufowo-kotwiczne na topie i dwusektorowe przy podstawie masztu. Trochę się nakombinowałem w podłączeniem pod istniejące wyłączniki, ale działa.

Gdy się ochłodziło, wróciłem do prac silnikowych. Pasek dodatkowego alternatora był trochę luźny, na dodatek niespecjalnie mi się podobał. Dostęp do silnika jest tylko z przodu, z tyłu i od góry. Z boków są zbiorniki, które ograniczają dostęp. Odkręcanie nakrętki po 1/12 obrotu, z obrotem klucza między nimi jest nieco upierdliwe ;) Na szczęście do napinania paska jest zębatka. Napierd...łem się, ale wymieniłem pasek i naciągnąłem. Stary na wszelki wypadek został jako zapas (do czasu zakupienia nowego).

Na jutro zostały prace artystyczne, jeśli pogoda dopisze.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kurczak napisał(a):
Olej napędowy albo nafta.
To na węch nie rozpoznam...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 22:15 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 08:55
Posty: 260
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 66
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Stara Zientara napisał(a):
W zbiornikach paliwa ok. połowa pojemności.


Odczytałem to jako: " z paliwem w zbiornikach ok.( paliwo jest dobre ). Połowa zbiornika.
Jak to człowiek czyta co chce, a nie to co jest napisane.

Warto jednak otworzyć zbiornik i zajrzeć do środka. Jeżeli niebiesko, to dobrze nie jest. Z drugiej strony jak będziesz "płynął po płaskim", to może nie być problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2023, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
W niedzielę oklejanie. Burta przy kei poszła szybko, potem musiałem się pobawić w manewry na cumach. Aby nie przerywać Holendrom niedzielnego wypoczynku przestawiałem jacht bez użycia silnika. Niestety, nie dało się po prostu obrócić drugą burtą do kei, bo jacht jest dłuższy niż szerokość kanału :lol: Skorzystałem więc z prostopadłych pomostów, które na razie są nieużywane, bo sezon tutaj dopiero od 1 kwietnia.

Wraz z nową nazwą i numerem pojawiła się też nowa bandera, a dotychczasowa powędrowała na maszt. Żeby jej nie było dostała do towarzystwa proporzec forumowy.
Załącznik:
20230319_094418s.jpg
20230319_094418s.jpg [ 360.39 KiB | Przeglądane 1916 razy ]

Załącznik:
20230319_100702s.jpg
20230319_100702s.jpg [ 405.89 KiB | Przeglądane 1916 razy ]

Załącznik:
20230319_100738s.jpg
20230319_100738s.jpg [ 363.87 KiB | Przeglądane 1916 razy ]

Załącznik:
20230319_114536s.jpg
20230319_114536s.jpg [ 364.5 KiB | Przeglądane 1916 razy ]

Załącznik:
20230319_114506s.jpg
20230319_114506s.jpg [ 364.96 KiB | Przeglądane 1916 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 4: Janna, piotras, robertrze, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2023, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1396
Podziękował : 787
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Piękna niunia. Wszystkiego najgłębszego.


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2023, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
I szerokiego. Wielka Pętla Wielkopolski czeka.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2023, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Na prośbę Wojtka zmieniłem tytuł wątku.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: nauaag, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 06:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5445
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2913
Otrzymał podziękowań: 2897
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Ale super! :)

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojtek, a próbował jakiś Holender wymówić "Wymówkę"? :]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Czy winda kotwiczna, pompa zęzowa sprawdzone, wszystko sprawne?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Winda na korbę, pompa elektryczna, przenośna.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wyszliśmy planowo o 0650. Podróż jednak nie trwała długo. Nie wymieniłem filtra paliwa, bo wyglądał na nowy i nie mam narzędzia, żeby odkręcić. Po wyjściu na rzekę i dodaniu gazu obroty się ustaliły, ale po kilku minutach zaczęły się wahać. Amplituda tych wahań rosła, aż wreszcie silnik zgasł. Wiatr dopchnął nas do jakiegoś pomostu przy pastwisku, oczywiście z zakazem cumowania.

W porcie jachtowym po drugiej stronie kanału stwierdzili, że nie naprawiają, ale polecili warsztat. Po dobrej godzinie przypłynęła do nas podobna, nieco mniejsza łódź i zaholowała nas do stoczni.

Mechanik wymienił filtry paliwa, stwierdził, że paliwo dobre, pospawał pęknięty wspornik alternatora. Przy okazji znalazł dodatkowy "tajny" wyłącznik prostownika, który spowodował, że przez ostatnia dobę nie mieliśmy ładowania z lądu. Nikt nie zauważył, bo w gniazdkach prąd był.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1396
Podziękował : 787
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Stara Zientara napisał(a):
Wyszliśmy planowo o 0650. Podróż jednak nie trwała długo. Nie wymieniłem filtra paliwa, bo wyglądał na nowy i nie mam narzędzia, żeby odkręcić. Po wyjściu na rzekę i dodaniu gazu obroty się ustaliły, ale po kilku minutach zaczęły się wahać. Amplituda tych wahań rosła, aż wreszcie silnik zgasł. Wiatr dopchnął nas do jakiegoś pomostu przy pastwisku, oczywiście z zakazem cumowania.

Tak jak wspomniałem, nie znam się.
„Obcy” mogą się kryć nie tylko w zbiorniku paliwa.


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2023, o 23:05 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Nie wymieniłem filtra paliwa, bo wyglądał na nowy i nie mam narzędzia, żeby odkręcić.

Pierwsze primo. Filtr oleju wymienia się zawsze razem z olejem. Pominięcie tej zasady poczułes na własnej skórze.
Drugie primo. W razie braku dedykowanych narzędzi ( klucz łańcuchowy) zawsze masz pod ręką jakiś śrubokręt lub kawałek innego pręta. Przebijasz z boku filtr "narzędziem" i spokojnie wykręcasz. Trochę przy tym się utytłasz.
Proste jak budowa cepa.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2023, o 00:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 753
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
Filtr oleju wymienia się zawsze razem z olejem
Stara Zientara napisał(a):
Nie wymieniłem filtra paliwa
A to nie są różne filtry (nawet jak "paliwo" to "olej napędowy")... ?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2023, o 02:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1396
Podziękował : 787
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Bombel napisał(a):
Drugie primo. W razie braku dedykowanych narzędzi ( klucz łańcuchowy) zawsze masz pod ręką jakiś śrubokręt lub kawałek innego pręta. Przebijasz z boku filtr "narzędziem" i spokojnie wykręcasz. Trochę przy tym się utytłasz.
Proste jak budowa cepa.

Odniosę się tylko do „drugie primo”
Ta metoda przydaje się tylko, gdy filtr wymienia się razem z obudową. Niestety większość silników posiada wymienne wkłady filtra oleju, a wtedy zastosowanie śrubokręta spowoduje, że taki „mechanik” znajdzie się w czarnej dupie.
Już pomijam bzdurę o tym, że filtr oleju może spowodować nagłe zatrzymanie pracy silnika.


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2023, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Oczywiście, filtr oleju a filtr paliw to różne urządzenia. Faktycznie filtr oleju powinno się wymieniać przy każdej wymianie oleju.
Filtr paliwa w dieslu powinno się wymieniać przed zimą, ponieważ gromadzi się w nim woda, która zamarzając zablokuje układ. Filtry paliwa w silnikach jachtowych są często zbudowane w ten sposób, że wodę można usuwać, gromadzi się ona w odstojniku pod filtrem, wówczas nie ma takiej potrzeby.
Jednak i tak filtr trzeba wymieniać, bo gromadzą się w nim także inne zanieczyszczenia z paliwa. Ja to robię zawsze przed sezonem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2023, o 12:16 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bombel napisał(a):
Filtr oleju wymienia się zawsze razem z olejem
Stara Zientara napisał(a):
Nie wymieniłem filtra paliwa

Faktycznie, obsuwa. :oops: Jak się myśli o jednym a pisze o drugim. :oops: Kajam się
Co zaś do drugiego punktu
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A to nie są różne filtry (nawet jak "paliwo" to "olej napędowy")... ?

No niby są :oops: , ale... jak niżej:
piotras napisał(a):
Odniosę się tylko do „drugie primo”
Ta metoda przydaje się tylko, gdy filtr wymienia się razem z obudową. Niestety większość silników posiada wymienne wkłady filtra oleju, a wtedy zastosowanie śrubokręta spowoduje, że taki „mechanik” znajdzie się w czarnej dupie.

Niby racja, choć nie do końca. Wbrew pozorom, coraz więcej samochodów posiada filtry paliwa puszkowe, nakręcane. Właśnie takie, co to odkręca się kluczem łańcuchowym, a przy jego braku śrubokrętem. Tak samo jak filtr oleju.
Toteż ku uświadomieniu:
Taki Bosch stosowany w 175 modelach pojazdów grupy silników Mercedesa
https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa- ... 0690105230
szereg filtrów paliwa Baldwin
https://www.raptorsupplies.pl/pd/baldwi ... rs/bf587-d
czy grupa filtrów Racor nakręcanych razem z separatorem wody,
https://ph.parker.com/pl/pl/marine-fuel-filter-spin-on
czy też
https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa- ... 55c39c801b
stosowany w ponad 100 modelach Hyundai i Kia.
Co nie zmienia postaci rzeczy, że dałem ciała mysląc o filtrze paliwa a pisząc o filtrze oleju.
Dlatego sądzę, że odpowiedź na Twój wpis
piotras napisał(a):
Już pomijam bzdurę o tym, że filtr oleju może spowodować nagłe zatrzymanie pracy silnika.

już nie wymaga komentarza z mojej strony. :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2023, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dzień drugi. Start o 0645.
Pierwszy most otwarty błyskawicznie. Kolejne pokonywane różnie - powyżej 2,60 m z marszu, między 2,60 i 2,50 m ręcznie (przepychanie pod mostem, żeby mieć pewność, że nic nie zahaczy). Niższe otwierane - 3 pierwsze telefonicznie, przy kolejnych pracownik już czekał. Raz tylko my czekaliśmy, bo był niewielki korek i nie dało się podnieść mostu wraz z tramwajem :rotfl:
Tak nam dobrze szło, ze drugie śniadanie było już w Amsterdamie (bez zatrzymywania się) i do zachodu słońca przelecieliśmy jeszcze cały zaplanowany odcinek Amsterdam-Rijnkanaal. Na noc stanęliśmy w Wijk bij Durstede (nie wiem, jak wymówić) w porciku za unijne, więc postój gratis. Użycie prądu próbowaliśmy zgłosić, lecz pod wskazanym numerem telefonu nikt nie odbierał (o 19).
Trzy-cztery razy silnik nieco zwolnił, gdy zabujała nas mocniej fala od przechodzących barek. Gorszy numer wyciął mi inwerter, bo zepsuł się i spalił bezpiecznik od gniazd zapalniczkowych. Straciłem w ten sposób zasilanie laptopa i kamery. Nie będzie więc filmu z tego dnia. Ze zdjęciami też kiepsko, bo przez całe przejście Amsterdamu padał deszcz. Na szczęście do nawigacji wystarczają moje tabele kilometrowe, które sobie wydrukowałem, a są dostępne na mojej stronie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 4: Janna, Maar, piotras, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2023, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Załącznik:
Komentarz: most na wcisk
20230321_074517.jpg
20230321_074517.jpg [ 391.81 KiB | Przeglądane 1444 razy ]

Załącznik:
Komentarz: pierwsza śluza
20230321_100638_Nieuwemeersluis.jpg
20230321_100638_Nieuwemeersluis.jpg [ 261.25 KiB | Przeglądane 1444 razy ]

Załącznik:
20230321_103724_Overtoomsebrug.jpg
20230321_103724_Overtoomsebrug.jpg [ 358.2 KiB | Przeglądane 1444 razy ]

Załącznik:
Komentarz: czekamy na tramwaj
20230321_104111_Kinkerbrug.jpg
20230321_104111_Kinkerbrug.jpg [ 383.13 KiB | Przeglądane 1444 razy ]

Załącznik:
Komentarz: koniec dnia i koniec kanału
20230321_175503.jpg
20230321_175503.jpg [ 373.21 KiB | Przeglądane 1444 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 7: AIKI, Bombel, Kurczak, Maar, Ognisty Szkwał, piotras, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2023, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jak zwykle od wschodu w drodze, tym razem po Neder Rijn.
Załącznik:
20230322_065452_wschód.jpg
20230322_065452_wschód.jpg [ 328.06 KiB | Przeglądane 1306 razy ]

Na początek śluza Amerongen, śluzujemy się samotnie. Podobnie później w śluzie Driel, z której zdjęć nie ma, bo padało nadmiernie.
Załącznik:
20230322_071942_Sluis_Amerongen.jpg
20230322_071942_Sluis_Amerongen.jpg [ 392.55 KiB | Przeglądane 1306 razy ]

Neder Rijn jest boczną drogą wodną i ruch tu nieduży - przez cały dzień wyprzedziły nas tylko 2 barki. Za to jest kilka promów linowych wahadłowych i swobodnych. Widać już wiosnę - pojawili się kajakarze :lol:
Załącznik:
20230322_094218.jpg
20230322_094218.jpg [ 359.58 KiB | Przeglądane 1306 razy ]

Mijaliśmy także znany most kolejowy w Oosterbeek.
Załącznik:
20230322_122705_Oosterbeek.jpg
20230322_122705_Oosterbeek.jpg [ 278.92 KiB | Przeglądane 1306 razy ]

W ciągu dnia silnik kilka razy trochę stracił obroty. Postanowiłem trochę skrócić dzienną trasę i lepiej przygotować się na Ren. Wszedłem do Centrum Sportów Wodnych w Arhnem - sześć łódek i jedno wolne miejsce. Poza tym sklep żeglarski, warsztat i stacja paliw.
Załącznik:
20230322_160120_Wymówka_Arnhem.jpg
20230322_160120_Wymówka_Arnhem.jpg [ 375.3 KiB | Przeglądane 1306 razy ]

W sklepie kupiłem gaz i wtyki do prądu z lądu. Filtrów odpowiednich nie ma, mogą być jutro po dziewiątej... To ja stracę 3 godziny pływania. Jeden zapasowy mam, a po drodze kupię.
Paliwa też nie ma, bo jest przed sezonem... Będzie za tydzień. Pan się wysilił na żart, że teraz nikt nie pływa, tylko czasem ktoś do Polski (w zeszłym roku też ktoś taki był).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2023, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Klucza do filtrów też w sklepie nie ma. Chciałem pożyczyć w warsztacie, ale facet nie pożycza narzędzi, bo potem nie wracają...
Wróciłem na łódź i powiedziałem, że nie ma jak odkręcić filtra. Wisząc głową w dół, mając filtr na granicy zasięgu ręki (jednej), bez klucza się go nie ruszy. Adriana (znana z forum) powiedziała, że spróbuje...
Załącznik:
20230322_163743.jpg
20230322_163743.jpg [ 286.67 KiB | Przeglądane 1305 razy ]

Przyniosła dwa... :rotfl:
Filtr na wszelki wypadek wymieniłem, a stary zachowałem jako zapas, bo był czysty...

Plan na jutro (i ewentualnie pojutrze) 16 km Neder Rijn i 54 km Renu właściwego do Wesel.
Załącznik:
20230322_160512_Wymówka_Arnhem.jpg
20230322_160512_Wymówka_Arnhem.jpg [ 429.57 KiB | Przeglądane 1305 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 3: piotras, robhosailor, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2023, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Dyrekcjunia zakupiła nam chatGPT w wersji 4.0 więc nie omieszkałem :-)

Wojtek, microsofciane AI już wie o Tobie, więc pozostaje tylko: STARAJ SĘ BARDZIEJ! :-)


Załączniki:
zientarowy_wiersz2.jpg
zientarowy_wiersz2.jpg [ 53.69 KiB | Przeglądane 1285 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa

Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Janna, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2023, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 753
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Przyniosła dwa...
mechanik - kontraszowinista czyli gdzie diabeł nie może...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2023, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3847
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
I tak - trochę w ciemno - zostałem armatorem.

Motorówki to zupełnie nie moja bajka, ale ta z zewnątrz nawet jakoś wygląda. ;)
Za to sposób kupienia - szacun!
Jednak duch w narodzie całkiem nie zaginął i czasami ludzi stać na odrobinę szaleństwa. :respekt:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2023, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Plan...Najpierw do Amsterdamu, Amsterdam-Rijnkanaal, Neder Rijn, Rhein, Wesel-Datteln-Kanal, Dortmund-Ems-Kanal, Mittellandkanal, Untere Havel-Wasserstrasse, Teltow-Kanal, Oder-Spree-Kanal, Odra, Warta, Kanał Górnonotecki, Kanał Bydgoski i Wisła.

Wojtek jak wygląda poziom wód, czy jest wyższy już wiosną, czy prędkość nurtu na Renie będzie duża, czy prędkość statku 10-12 km/h w zupełności wystarczy na żeglugę na Renie?

Inny rejon Renu z tym, że tam podają prędkość nurtu nawet 12 km/h...
Prędkość przepływu Renu
W rzeczywistości Ren płynie zaskakująco szybko. W Kolonii prędkość przepływu wynosi do 12 kilometrów na godzinę.
Przy normalnym poziomie wody prędkość przepływu jest odpowiednio niższa i wynosi 6-8 kilometrów na godzinę. Przy wysokiej wodzie Ren płynie odpowiednio szybciej.

https://verliebtinkoeln.com/fliessgesch ... eit-rhein/

W zależności od odcinka trasy i stanu wody można spodziewać się prędkości przepływu 4-6 km/h. W paśmie górskim (Bingen-St.Goar) 6-10 km/h. Na Górnym Renie 2-4 km/h. Oczywiście są to tylko przybliżone szacunki.
https://www.sarres.de/service/skipper-s ... -hinweise/

Na Boote forum nawet 15 km/h ktoś podaje...
https://www.boote-forum.de/showthread.php?t=52464

Tu natomiast padło zapytanie o żeglugę Renem łodzią o parametrach...
Stalowa łódź, ok. 4 tony, 8,10 m, z 4-letnim silnikiem Yanmar Diesel, ok. 21 KM.
Dodatkowo zawieszamy 8-konną Yamahę na stabilnym pomocniczym mocowaniu silnika.

https://www.boote-forum.de/showthread.php?t=6762

Rozważałeś zabudowę pomocniczego silnika zaburtowego, czy nie ma takiej możliwości?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2023, o 06:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Stara Zientara napisał(a):
Wróciłem na łódź i powiedziałem, że nie ma jak odkręcić filtra. Wisząc głową w dół, mając filtr na granicy zasięgu ręki (jednej), bez klucza się go nie ruszy. Adriana (znana z forum) powiedziała, że spróbuje...


Przyniosła dwa...
Filtr na wszelki wypadek wymieniłem, a stary zachowałem jako zapas, bo był czysty...

No to Wojtek nie masz teraz wyjścia żeby takie sytuacje się w przyszłości nie zdarzały.
Musisz popracować nad swoją aparycją. Łajba prawie już, teraz Ty!

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL