Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 gru 2024, o 10:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 899 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lip 2024, o 11:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8929
Podziękował : 4044
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poniewaz to watek o "zelazkach" napisze ze dla mnie, subiektywnie takim "zelazkiem" jest Cape 31 Marca Millsa https://mills-design.com/project/cape-31/.
Jacht tego typu w tych trudnych MP zdominowal grupe B nie przegrywajac zadnego z 6 wyscigow. Ogladanie Ich na trasie z bliska w pelnym slizgu to uczta dla moich oczu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2024, o 13:03 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 836
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marku gratuluję wyniku. Czy maszt na Dużym Ptaku poszedł przed zatonięciem? Pytam bo na żeglarski.info jest napisane, że opuścili jacht bo bali się że pozaczepiaja się o takielunek czyli wygląda, że maszt poszedł wcześniej. Może nie byli odpowiednio zarefowani? My na Gryfie przed uderzeniem wiatru zwalilismy zarefowanego grota i szliśmy na samym zrolowanym foku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2024, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12157
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1714
Otrzymał podziękowań: 4113
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Czy maszt na Dużym Ptaku poszedł przed zatonięciem?

Nic na to nie wskazuje. Jacht tonął z postawionymi żaglami i takielunkiem, pewnie tego się bali.
Przy czym, zaznaczam, nie rozmawiałem z nikim z załogi. To tylko wieści z drugiej ręki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2024, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9019
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1781
Otrzymał podziękowań: 2141
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Poniewaz to watek o "zelazkach" napisze ze dla mnie, subiektywnie takim "zelazkiem" jest Cape 31 Marca Millsa

Nawet jest grafika 3D: https://www.capethirtyone.com/cape31

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie
https://www.naffy.io/mj-sziwa/sztuka-pl ... nictwa-S1f


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 04:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13849
Podziękował : 10402
Otrzymał podziękowań: 2461
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Fakt żelazko jak się patrzy.
ale ale... czy tylko mój komputer przekłamuje?
Tam jest wklęsłość pod dziobowa!


Załączniki:
Screenshot 2024-07-05 at 05-52-05 Przylądek 31 CPS – żeglarstwo przylądkowe.png
Screenshot 2024-07-05 at 05-52-05 Przylądek 31 CPS – żeglarstwo przylądkowe.png [ 234.51 KiB | Przeglądane 4983 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1159
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 674
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
"zelazkiem" jest Cape 31 Marca Millsa https://mills-design.com/project/cape-31/.
Jacht tego typu w tych trudnych MP zdominowal grupe B nie przegrywajac zadnego z 6 wyscigow.:)


No dobrze, ale o czym my mówimy? Otwartopokładowa (prawie; kabina jest proporcjonalnie mniejsza niż w sławetnej klasie Żagle 500) łódka o wyporności niecałe 1800kg, z czego 1/3 to ośmioosobowa załoga. Niosąca 50m^2 ożaglowania podstawowego, plus co najmniej drugie tyle genakera.

Czyli przeskalowany mieczowy skiff, tyle że dla wszelkiej pewności wyposażony w 2.5-metrowy kil z bulbem. Cóż dziwnego, że mieczowy skiff ma kształty mieczowego skiffu, charakterystyki mieczowego skiffu i osiągi mieczowego skiffu?

Cała dyskusja w tym wątku dotyczy tego, na ile sensowne jest przeskalowywanie tych samych kształtów w jachtach o zupełnie innych proporcjach i charakterze. Wsadź na Cape 31 dwie osoby zamiast ośmiu, wyślij na klasyczną trasę OSTAR i zapytaj o wrażenia...

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 3: cors, Marian Strzelecki, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 08:30 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1435
Podziękował : 532
Otrzymał podziękowań: 653
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
ale ale... czy tylko mój komputer przekłamuje?
Tam jest wklęsłość pod dziobowa!

Tak, tylko Twój komputer. Nie ma tam żadnych wklęsłości ani dziobowych ani rufowych. Mam dokładny scan tego kadłuba.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 10:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8929
Podziękował : 4044
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie zauwazylem zeby dyskusja dotyczyla tego

"Cała dyskusja w tym wątku dotyczy tego, na ile sensowne jest przeskalowywanie tych samych kształtów w jachtach o zupełnie innych proporcjach i charakterze. Wsadź na Cape 31 dwie osoby zamiast ośmiu, wyślij na klasyczną trasę OSTAR i zapytaj o wrażenia...

pozdrowienia

krzys "

Podobnie zreszta jak jachtow do OSTAR czy przeskalowywania konstrukcji. Oczywiscie kazdy moze miec wlasne zdanie ale fajnie by bylo zeby bylo oparte nie na zdjeciach czy filmach bo one moga mocno preklamywac a na skanach kadluba i/lub osobistych doswiadczeniach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 962
Podziękował : 171
Otrzymał podziękowań: 358
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Ale nie trzeba nawet tak daleko tego Cape31 wysyłać.
Dla przykładu:
regaty w sumie przybrzeżne, tyle że długie, no i w pływach, czyli RtI w tym roku.
Odwołano im starty (i nikt z nich nie ryzykował, na własną odpowiedzialność! Czyli skiperzy/właściciele ocenili możliwości łódek vs. prognozy), nam nie, ale i tak się wycofaliśmy, widząc prognozę.
Dzień wcześniej, byliśmy(samochodem) przy Old Battery/Needles, nie dało się stać, tak wiało. 40+w.
i... circa 150 łódek ukończyło. z ok.950 zarejestrowanych.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1159
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 674
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Nie zauwazylem zeby dyskusja dotyczyla tego

Cytuj:
Cała dyskusja w tym wątku dotyczy tego, na ile sensowne jest przeskalowywanie tych samych kształtów w jachtach o zupełnie innych proporcjach i charakterze.[...]

Podobnie zreszta jak jachtow do OSTAR czy przeskalowywania konstrukcji.


Doprawdy?
Ależ cała koncepcja żelazka polegała na tym: "weźmy mieczowy skiff, bo one są szybkie, przeskalujmy stosownie do potrzeb, dodajmy głęboki, wąski kil i hajda na oceany".

Skutki są różne: od Cape 31, który jest po prostu skiffem, tylko dużym, poprzez jachty klasy IMOCA, o podobnych proporcjach, ale już wymagające asymetrycznych mieczy, podwójnych sterów i uchylnego kila, aż do bezliku jachtów turystycznych, ciężkich, bez szans na ślizg, w których kształt żelazka nie ma najmniejszego sensu.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 16:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8929
Podziękował : 4044
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rozmawiales z architektami tego bezliku jachtow turystycznych o nowoczesnych ksztaltach dlaczego tak a nie inaczej projektuja ? Uwazasz ich za idiotow ? Podobnie zreszta jak kupujacych ktorzy takie jachty wybieraja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2024, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12157
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1714
Otrzymał podziękowań: 4113
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Podobnie zreszta jak kupujacych ktorzy takie jachty wybieraja

To akurat jest bardzo śliski argument... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2024, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1159
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 674
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Rozmawiales z architektami tego bezliku jachtow turystycznych o nowoczesnych ksztaltach dlaczego tak a nie inaczej projektuja ? Uwazasz ich za idiotow ? Podobnie zreszta jak kupujacych ktorzy takie jachty wybieraja :)


Oczywiście, że zawsze chętnie słucham wypowiedzi konstruktorów o genezie poszczególnych rozwiązań w ich jachtach. To dla mnie pasjonujące. Szkoda że tak rzadko się zdarza...

...Pamiętam jak kiedyś, dawno, na prz, był wątek o jachcie (typu i konstruktora litościwie nie wspomnę, kto chce niech poszuka), bedącym przeskalowaną śródlądową kabinówką. Były narzekania, że w niewielkim nawet przechyle płetwa sterowa wychodzi z wody, co skutkuje wywożeniem rufy na każdym kursie na niespotykaną skalę.
Otóż, o dziwo, tym razem wypowiedział się konstruktor, jeden z najbardziej znanych polskich konstruktorów jachtowych - że to przemyślana i wspaniała cecha, zwiększająca bezpieczeństwo, bo automatycznie ogranicza przechył jachtu do bezpiecznych wartości. Nie zmyślam.
To tyle w kwestii uważania za idiotów.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, robhosailor, yotomeczek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2024, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10566
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1267
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
cors napisał(a):
Tak, tylko Twój komputer.

Moj tez!
Wiedzialem, ze komputery przekłamują, ale zeby az tak?
Teraz wiem lepiej.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2024, o 20:44 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1435
Podziękował : 532
Otrzymał podziękowań: 653
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Moj tez!
Wiedzialem, ze komputery przekłamują, ale zeby az tak?.....


Aż tak, chyba, że ten co patrzy wierzy w to co chce zobaczyć.


Załączniki:
Cape 31 stępka ze scanu.jpg
Cape 31 stępka ze scanu.jpg [ 51.68 KiB | Przeglądane 4649 razy ]
Cape 31 stępka zdjęcie.JPG
Cape 31 stępka zdjęcie.JPG [ 83.29 KiB | Przeglądane 4649 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2024, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10566
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1267
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Niepotrzebnie zadales sobie trud - chyba w poprzednim poscie wyrazilem sie jasno.
Zreszta... skan i tak widze na kompie...

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2024, o 02:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9019
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1781
Otrzymał podziękowań: 2141
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tam są zdjęcia kadłuba na brzegu: https://www.denisonyachtsales.com/yacht ... one-design, a pawęż wygląda tak:
Załącznik:
rufa.jpg
rufa.jpg [ 33.85 KiB | Przeglądane 4608 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie
https://www.naffy.io/mj-sziwa/sztuka-pl ... nictwa-S1f


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2024, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10566
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1267
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
subiektywnie takim "zelazkiem" jest Cape 31

Jesli juz, to rownie subiektywnie, jest to "zelazko " umiarkowane.
W klubie jest dosc podobny Olympic21( 6,40m, 380Kg ), bodaj plan Finot, ma zdecydowanie najwyzszy ( czyli najgorszy ) przelicznik i cudow nie robi, takze w czasie rzeczywistym, bo tez i inne czasy interesuja mnie slabo.
Cataz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2024, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10566
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1267
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
przez wiele lat scigalem sie w klasah monotypowych i dalej uwazam ze to najlepszy sposob porownania UMIEJETNOSCI zeglarskich.

Tak, tak... juz sie o to klocilismy i moim argumentem koronnym byla klasa "470", czyli "produkcja" stoczni chojnickiej vs prawdziwe 470.*
Przypomne: wymyslono, ze na MP beda grupy A ( zagraniczne ) i B (chojnickie )i jakis debilny system awansu z grupy B do A.
Monotypia? Na swoim podworku widze wieksze roznice w monotypach, niz w roznych klasach.
Szmal tez tu jest.
No i niektorzy chca porownywac nie tylko swoje umiejetnosci zeglarskie, ale i, bywa ze przede wszystkim, takze swoje pomysly. Poki co, moje lodki wygraly wszystko, co bylo do wygrania. Potrojnie: jako architekt, konstruktor i sternik.
Catz
* anegdoty o groteskowych ucieczkach biegowych przedstawiciela PZZ przed wlascielem monotypijnej firmy wam daruje.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2024, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9019
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1781
Otrzymał podziękowań: 2141
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Olympic21

Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie
https://www.naffy.io/mj-sziwa/sztuka-pl ... nictwa-S1f



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2024, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10566
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1267
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dzieki!
Wlasnie mialem go obfocic, ale ze sloncem slabo...
Nie rozni sie bardzo od innych, prezentowanych tu, polzelazek.
Nie nie! Zadnych wkleslosci tez nie ma! I to stwierdzam bez skanow.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2024, o 00:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9019
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1781
Otrzymał podziękowań: 2141
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, tutaj Elliot 6m na IO w Londynie:
https://www.youtube.com/watch?v=cTd3a4ijGLM

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie
https://www.naffy.io/mj-sziwa/sztuka-pl ... nictwa-S1f


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2024, o 18:19 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 836
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do Cape 31 to w silnym wietrze radzi sobie całkiem dobrze. Sam jestem zdziwiony...
https://www.facebook.com/653448044/post ... RcZVkGeml/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2024, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13849
Podziękował : 10402
Otrzymał podziękowań: 2461
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A mnie zadziwiło porównanie tych dwóch łodzi:
Cytuj:
Ale kończąc na piątym ogółem w skorygowym czasie tylko o jakieś 20 minut więcej, była Contessa 26 High Potential, która przypadkiem była najniższą notowaną łódź we

Cytuj:
High Potential zakończony w martwym upale z IC 37 Fargo. Na trzecim miejscu ogólnie, zaledwie dwie minuty przed długim stępniętą Contessa, znalazł się Cape 31 Katabatic.



MJS

PS
Produkcja w stoczni Jeremy'ego Rogersa została zakończona w 1982 r., a następnie wznowiona w 1996 r. i trwa nadal .


Załączniki:
images.jpg
images.jpg [ 8.5 KiB | Przeglądane 3595 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2024, o 14:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8929
Podziękował : 4044
Otrzymał podziękowań: 1940
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wypadalo napisac ze chdzi o czas skorygowany wg.formuly IRC bo bez tego ktos moglby pomyslec ze Contessa 26 plywa prawie tak szybko jak Cape 31 :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2024, o 20:12 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 836
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 120
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jakby ktoś nie wchodził w dział regaty

Fajny film z omówieniem nowości konstrukcyjnych w Vende Globe

https://youtu.be/pNnvxP9iS3s?si=YqhYgwECBjX3DadI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2024, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1159
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 674
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
kuban99 napisał(a):
Jakby ktoś nie wchodził w dział regaty

Fajny film z omówieniem nowości konstrukcyjnych w Vende Globe

https://youtu.be/pNnvxP9iS3s?si=YqhYgwECBjX3DadI


Bardzo ciekawy filmik. A najciekawsze może jest kilkanaście sekund począwszy od 5'40'', kiedy pokazują krzywiznę pokładu, wymyśloną dawno temu przez Mariana...

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2024, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10566
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1267
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Mir napisał(a):
Catz napisał(a):
Olympic21


Anegdotycznie: Przedwczoraj, w ostatnich oficjalnych i Bardzo Waznych Regatach, Olympic21 (Niezrownany Mir wynalazl jego obrazek*) niemal przecial niewinny jacht klasy Micro. Dostal kopa, przechylil sie, ster wyszedl z wody...
Dzisiaj pytano mnie, czy zwiekszenie glebokosci steru zmieniajac pozycje okuc pomoze. Policzylem i wyszlo, ze 7 centymetrow wiecej pomoze, ale tylko bardzo troche.
Catz
* jest ze 7-8 postow wyzej.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2024, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13849
Podziękował : 10402
Otrzymał podziękowań: 2461
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Mir napisał(a):
Catz napisał(a):
Olympic21

Anegdotycznie: Przedwczoraj, w ostatnich oficjalnych i Bardzo Waznych Regatach, Olympic21 (Niezrównany Mir wynalazł jego obrazek*) niemal przeciął niewinny jacht klasy Micro. Dostał kopa, przechylił się, ster wyszedł z wody...
Dzisiaj pytano mnie, czy zwiększenie głębokości steru zmieniając pozycje okuć pomoże. Policzyłem i wyszło, ze 7 centymetrów więcej pomoże, ale tylko bardzo trochę.
Catz
* jest ze 7-8 postów wyżej.


Czyli tradycyjna wywózka w szkwale!


*Pomogło by trochę, tyle, że to jest walka z sytuacją która nie powinna nastąpić:
Tak myśląc dalej; powinniśmy przedłużać ster wielokrotnie do skutku, który nigdy chyba nie nastąpi!
Można by pokusić się o stworzenia wzoru łączącego szerokość pawęży z długością steru.
Wzory podobno radykalnie pomagają ;-)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIPem. Za co? ...i po co byłem?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności tak łatwo"Churchill.

Kłania się: Orwell i Huxley.

Zapraszam na fejsa:

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 899 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Jarek R i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL