Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lut 2025, o 19:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2024, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 8067
Podziękował : 6257
Otrzymał podziękowań: 2477
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czyli tak jak myślałem ? Nie krytykujemy łódki tylko plitkina.
I o to ta cała Pininfarina ? :-P :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2024, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17438
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4421
Otrzymał podziękowań: 4185
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Łódkę już skrytykowaliśmy, czyż nie?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2024, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10769
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1297
Otrzymał podziękowań: 2553
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Bo jak towar kiepski, to sprzedawca nie podlega krytyce?
Myslalem, ze znasz sie na nagonkach. I ze plitkin jest dobry przynajmniej w marketingu...
Reszta bez siurpryzy.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2024, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17438
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4421
Otrzymał podziękowań: 4185
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
"*Czytalem jego tlumaczenia sie na SF z wykladami o nowoczesnym projektowaniu jachtow i dlaczego. Nie polecam."

Zajrzałem z ciekawości.

To chyba, musiałoby być jak z księdzem i głoszoną przez niego "dobrą nowiną" - gdyby naprawdę wierzył w to co głosi, to nie mógłby robić tego, co na co dzień robi. Albo z innymi szeroko pojętymi sprzedawcami cudownych garnków, fotowoltaiki, czy innego kitu. Trzeba mieć dar przekonywania, bez angażowania się w meritum. W przeciwnym wypadku prowadzi do paranoi.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2024, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1191
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 700
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
robhosailor napisał(a):
klocek bez wyrazu i charakteru, jakich setki dookoła,


Panowie, jesteście niesprawiedliwi. Ten jacht nie jest wcale przeciętny.

W projekt musiano włożyć naprawdę dużo wysiłku i inwencji, żeby otrzymać aż tak klockowaty wygląd. Owszem, dość naturalne są podobne proporcje w jachtach mazurskich o długości rzędu 7 metrów i minimalnym zanurzeniu, ale w 9-metrowym morskim na ogół wychodzą mniej ekstremalne.
Nawet przy pełnej wysokości stania pod pokładem, przeciętny jacht tej wielkości wygląda smuklej i bardziej proporcjonalnie.

Tutaj projektant musiał mocno przyłożyć się, żeby uzyskać wygląd tortu weselnego, typowy raczej dla katamaranów. Szacun.

pozdrowienia

krzys

ps. trochę zabrakło mi informacji o wyporności i poierzchni żagli...



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: robhosailor, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 11:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10498
Podziękował : 1307
Otrzymał podziękowań: 4193
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Artykuł o nas: https://www.yacht.de/en/yachts/cruising ... -maxus-31/

Jacht na targach został przyjęty bardzo pozytywnie. Jednego dnia mieliśmy taki natłok ekip dziennikarzy, zmieniających się po sobie po kolei, że Maxus 31 był niemalże niedostępny dla pozostałych widzów. Na szczęście, każdy chętny mógł odrobić w następnych dniach.
Szacujemy, że przez pokład Maxusa 31 przewinęło się ok 2 tys osób, przy czym mogę się machnąć w szacunkach i to istotnie. Łódka ewidentnie wbudzała zainteresowanie.

Już za parę tygodni mam popływać. Zobaczymy.


Załączniki:
WhatsApp Image 2025-02-03 at 11.58.30.jpeg
WhatsApp Image 2025-02-03 at 11.58.30.jpeg [ 159.73 KiB | Przeglądane 885 razy ]
WhatsApp Image 2025-02-03 at 11.58.30(1).jpeg
WhatsApp Image 2025-02-03 at 11.58.30(1).jpeg [ 145.94 KiB | Przeglądane 885 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1191
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 700
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Ciekawy obrys płetwy kilowej. Czym podyktowany? (nie mówię że zły, po prostu rzadko spotykany i zastanawiam się nad motywacją).

Poza tym w naturze wygląda faktycznie lepiej niż na renderingach

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 17:04 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1125
Podziękował : 425
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie:
Catz napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Przynajmniej, nie jest bezosobowym klockiem.

... i na tym, moim zdaniem, ma polegac yacht i na tym takze sens jego posiadania i zeglowania, czyli yachtingu.
Catz


Dawno nie podziękowałem tylu Kolegom na raz za ich opinie o tym, co to jest jacht i na czym polega sens jego posiadania, ale uznałem, że samo "naciśniecie łapki" byłoby skwitowaniem zbyt zdawkowym.

Równie dawno nie było takiej liczby opinii, z którymi się zgadzam i pod którymi mogę się z czystym sumieniem podpisać obiema rękami, bo wyrażają także i moje poglądy.

Szkoda tylko, że coraz mniej osób się tymi sprawami w ogóle interesuje, nie mówiąc o tym, kto się jeszcze na tym zastanawia, ale to pewnie znak czasu.

_____________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 17:41 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1443
Podziękował : 540
Otrzymał podziękowań: 654
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
Ciekawy obrys płetwy kilowej

A co w nim takiego ciekawego dla Ciebie? Relatywnie krótki "fin-kil" (ograniczenie zanurzenia) z bulbem o przekroju prawie kołowym. Przeważająca większość jachtów "turystycznych" taki ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1191
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 700
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
myszek napisał(a):
Ciekawy obrys płetwy kilowej

A co w nim takiego ciekawego dla Ciebie?


Poszerzenie płetwy u nasady.

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 20:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10498
Podziękował : 1307
Otrzymał podziękowań: 4193
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
myszek napisał(a):
Ciekawy obrys płetwy kilowej. Czym podyktowany? (nie mówię że zły, po prostu rzadko spotykany i zastanawiam się nad motywacją).

Poza tym w naturze wygląda faktycznie lepiej niż na renderingach

pozdrowienia

krzys


To jest krótki (płytki) kil na płytkie wody. Standardowy kil jest dłuższy, ma inny kształt. Ten kształt jest podyktowany zanurzeniem, powierzchnią i rozkładem masy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2025, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10769
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1297
Otrzymał podziękowań: 2553
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
Ten kształt jest podyktowany zanurzeniem, powierzchnią i rozkładem masy.

Dyktatura kilu płytkiego.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2025, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1191
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 700
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
plitkin napisał(a):
To jest krótki (płytki) kil na płytkie wody. Standardowy kil jest dłuższy, ma inny kształt. Ten kształt jest podyktowany zanurzeniem, powierzchnią i rozkładem masy.


To nie jest dziwne. Zainteresowało mnie rozszerzenie płetwy tuż pod kadłubem. Kiedyś coś takiego rysowałem, ale raczej dla głębokiego kila, a M@rek mnie pytał o motywację.

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2025, o 16:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10498
Podziękował : 1307
Otrzymał podziękowań: 4193
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Musiałbym się pytać projektanta w tym aspekcie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2025, o 18:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8999
Podziękował : 4086
Otrzymał podziękowań: 1961
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
myszek napisał(a):
plitkin napisał(a):
To jest krótki (płytki) kil na płytkie wody. Standardowy kil jest dłuższy, ma inny kształt. Ten kształt jest podyktowany zanurzeniem, powierzchnią i rozkładem masy.


To nie jest dziwne. Zainteresowało mnie rozszerzenie płetwy tuż pod kadłubem. Kiedyś coś takiego rysowałem, ale raczej dla głębokiego kila, a M@rek mnie pytał o motywację.

pozdrawiam

krzys


Z badan i konfrontacji w regatach wynika ze pletwa przy kadlubie powinna byc cienka i waska tak jak to mozlwe przy zachowaniu odpowiedniej wytrzymalosci. Ja tak projektowalem swoja aktualna ktora jest kompromisem i daje mi 163 cm zanurzenia w trymie pomiarowym bo Zalew Szczecinski I Dabskie sa stosunkowo plytkie. Gdybym stacjonowal i scigal sie w Trojmiescie na pewno zrobilbym smuklejsza i lzejsza pod 180-185 cm zanurzenia. Tu jak wczesniej napisano , armatorowi zalezalo na malym zanurzeniu a osiagi w tym egzemplarzu byly drugoplanowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2025, o 19:21 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1443
Podziękował : 540
Otrzymał podziękowań: 654
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
byc cienka i waska

A co to za różnica? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2025, o 19:36 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1443
Podziękował : 540
Otrzymał podziękowań: 654
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Z badan i konfrontacji w regatach wynika ze pletwa przy kadlubie powinna byc cienka i waska

Z jakich? To bzdura Mareczku.


Załączniki:
kil.jpg
kil.jpg [ 8.92 KiB | Przeglądane 598 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2025, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17438
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4421
Otrzymał podziękowań: 4185
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
M@rek napisał(a):
Z badan i konfrontacji w regatach wynika ze pletwa przy kadlubie powinna byc cienka i waska

Z jakich? To bzdura Mareczku.
Jak widziało się kształt płetwy Flying Fifteen Foxa, to można było takie wnioski wyciągać, ale to było raczej dawno...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2025, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1191
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 700
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
M@rek napisał(a):
Z badan i konfrontacji w regatach wynika ze pletwa przy kadlubie powinna byc cienka i waska

Z jakich? To bzdura Mareczku.


A bo w kwestii przejścia skrzydło-kadłub ;) są różne szkoły.
Jedna mówi, żeby dać obfite oprofilowanie, bo opływ nie lubi kantów.
Druga mówi, żeby wypłaszczyć dno i ścienić płat u nasady, bo opływ nie lubi lokalnych wzrostów prędkości.

Do tego trzeba jeszcze pamiętać, że sam kadłub także bierze udział w wytwarzaniu oporu bocznego, a kil jest dla niego trochę rozpraszaczem wirów brzegowych. Oraz że prędkość opływu wokół kadłuba jest nieco większa blisko dna (pomijając warstwę przyścienną oczywiście) niż w większej odległości. A także o tym, że oprócz oporu indukowanego powinniśmy ograniczyć także ramię przechylające, które przy głębokim kilu może być poważnie większe niż przy płytszym.

To wszystko razem stanowi ciekawy problem konstrukcyjny i dlatego zainteresował mnie obrys płetwy w nowym Maxusie.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2025, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10769
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1297
Otrzymał podziękowań: 2553
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
myszek napisał(a):
A bo w kwestii przejścia skrzydło-kadłub są różne szkoły.
myszek napisał(a):
sam kadłub także bierze udział w wytwarzaniu oporu bocznego, a kil jest dla niego trochę rozpraszaczem wirów brzegowych.
myszek napisał(a):
prędkość opływu wokół kadłuba jest nieco większa blisko dna (pomijając warstwę przyścienną oczywiście) niż w większej odległości. A także o tym, że oprócz oporu indukowanego powinniśmy ograniczyć także ramię przechylające, które przy głębokim kilu może być poważnie większe niż przy płytszym.
To wszystko razem stanowi ciekawy problem konstrukcyjny i dlatego zainteresował mnie obrys płetwy w nowym Maxusie.

Sporo tego jak na brutalnie banalne korymyslo przedstawione na wstepniaku jako "podmorskie".
No, "pod morze", zeby nie bylo.
Malo tu watkow o hydrodynamice? No, moze i malo.
robhosailor napisał(a):
kształt płetwy Flying Fifteen Foxa, to można było takie wnioski wyciągać, ale to było raczej dawno...

Mogly mi w regaach lekko nafiukac, ale nie mam na to zadnej spojnej teorii.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL