Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 19:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sty 2015, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Yigael napisał(a):
w odpowiednich warunkach i z odpowiednią załogą wszystko co pływa może pływać i po Bałtyku :mrgreen: :rotfl:
To sprawa kluczowa. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
No nie? A jak to już Stuhr kiedyś śpiewająco rozwinął ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
"Żeglować każdy może,
jeden lepiej a drugi gorzej.
Ale nie oto chodzi,
jak co komu wychodzi.
Czasami człowiek musi,
inaczej się udusi,
.......................
Ja się wcale nie chwalę,
ja po prostu mam talent "

:D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 20:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Panie i panowie. Podałem link do jachtu, który jest zaprojektowany, powiedzmy, współcześnie. Co to znaczy? Jest to jacht cruiser i jak na tą długość jest małej wyporności. Takielunek i ożaglowanie wręcz regatowe. Kokpit wygodny dla regatowców ale nie dla morskich szwendaczy. Piszecie o braku relingów, uchwytów itd. Zgadzam się, ale to są szczegóły. Jacht żeglarsko czy nautycznie musi być jak najwyżej sprawny. Bo taka jest definicja jachtu. A wcześniej omawiane? Szroty ze Szwecji czy z germanii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 20:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to napisz jeszcze co to za wynalazek i jakie ma osiagniecia w regatach.
Mozesz sobie poszukac jakie miejse zajal Dehler 29 na ostatnich MŚ ORC jakie miejsce zajal tez pewnie twoim zdaniem "szrot" czyli First 36,7 zaprojektowany 14 lat temu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 20:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
jaszra napisał(a):
zaprojektowany, powiedzmy, współcześnie. Co to znaczy? Jest to jacht cruiser i jak na tą długość jest małej wyporności. Takielunek i ożaglowanie wręcz regatowe. ...
Jacht żeglarsko czy nautycznie musi być jak najwyżej sprawny. Bo taka jest definicja jachtu.
"Cruiser"!? A według czyjej definicji?
Przejedź nim w 12B, wjedź w siatki czy po mieliznach i powiedz czy sprawnie mu szło.
Bo jak chcemy najwyższej sprawności, to najwyższej, nie? ;)
Tylko pytanie w czym ma być sprawny i do czego ma służyć. Balaton w lato?

Jeśli ktoś potrzebuje jachtu do regat - wtedy nie ma sensu jacht który nie wygra, owszem. Możliwość wygranej stanowi kryterium jedyne, w zasadzie. Szybkość, ostrość i przelicznik. I furda reszta. ;)
Nie mnie oceniać czy ten akurat wygra. Na pewno będzie szybszy, w słabych warunkach wielokrotnie nawet, niż pełnomorski turysta - który musi spełnić rozliczne inne kryteria niż szybkość.
Mnie przykłądowo - jako 'cruiserowi' - może posłużyć do wynajęcia na weekend, czy tydzień, a i to latem gdy pogoda dobra, woda ciepła etc. Natomiast na własność nie wziąłbym za darmo. Szkoda kasy na mało użyteczny a nieporęczny i kosztowny w utrzymaniu gadżet.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 5: Były user, Marian Strzelecki, Moniia, nauaag, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Mnie przykłądowo - jako 'cruiserowi' - może posłużyć do wynajęcia na weekend, czy tydzień, a i to latem gdy pogoda dobra, woda ciepła etc. Natomiast na własność nie wziąłbym za darmo. Szkoda kasy na mało użyteczny a nieporęczny i kosztowny w utrzymaniu gadżet.


Rysiu - jako podobny "włóczykij" uważam jednak, że do takiej włóczęgi trzeba mieć w 101 % coś swojego - w 101 % skastomizowanego "pod siebie" :lol:
Żaden tam wynajem :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: M@rek, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 21:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I tu sie z Toba Włodku zgadzam w 101 % :) I dlatego na postawione w temacie pytanie kazdy sobie musi sam odpowiedziec :)
Jachtu takiego jak Rys oczekuje tez nie chcialbym nawet za darmo, wole domek nadf brzegiem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
Jacht żeglarsko czy nautycznie musi być jak najwyżej sprawny.


To popłyń takim jachtem na regaty GWG, jakie odbyły się 2 lata temu. W nocy rzecz jasna.
Wtedy pogadamy o walorach tego jachtu.

http://jkmgryf.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=46

A tak serio. Oczywiście że uchwyty można dorobić. Tylko że tam więcej rzeczy trzeba dorobić. Nie mam nic przeciwko nowoczesnym konstrukcjom. Ale niech będą dobrze przemyślane.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 22:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
Rysiu - jako podobny "włóczykij" uważam jednak, że do takiej włóczęgi trzeba mieć w 101 % coś swojego - w 101 % skastomizowanego "pod siebie" :lol:
Ależ Włodku - toć wynająłbym dla odmiany, jak raz dawno wyścigówką nie pływawszy. Do zabawy, na przejażdżkę, te sprawy. Że kto lubi dalsze podróże nie zabrania pożeglować na zatoczce, a nawet poregacić :mrgreen:
W przeciwieństwie do M@rka nie mieszkam nad brzegiem, zatem nad morzem potrzebuję jacht mieszkalny i na dłużej. I cała różnica...

A przy jednej dziurze to i kot zdechnie :-P

A łódek o jakich Jaszra mówi większość znakomita do wynajmowania właśnie służy. I coś w tym jest.

Ale polecam znaczenie obcojęzycznego i niejasnego może słowa "Cruise": ;)
- to sail about touching at a series of ports;
- to travel on a boat to a number of places as a vacation;
- to drive or be driven slowly ;)
- to move along at a steady speed; to travel at a constant speed or at a speed providing maximum operating efficiency for a long distance.

The term cruiser yacht refers to sailing or motor yachts that were built for long distance sailing and offer enough comfort and space to live on the boat permanently. This would not allow to carry cargo and, by definition, exclude racer yachts.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 22:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Oczywiście że uchwyty można dorobić


wszystko można dorobić, łodka jest przemyślana i brak uchwytów świadczy tylko o tym że są niepotrzebne, bo łodz na morze nie jest i już

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sty 2015, o 22:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli sie dowiem co to za lodka to moze zajme stanowisko ( jesli ja znam) bo inaczej to tylko bicie piany :) Ja wypowiadam sie jedynie o tych jachtach , ktore znam i to nie tylko z internetu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 02:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
Jacht żeglarsko czy nautycznie musi być jak najwyżej sprawny. Bo taka jest definicja jachtu. A wcześniej omawiane? Szroty ze Szwecji czy z germanii.

A nie mówiłem, że ortodox? :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 08:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marian Strzelecki napisał(a):
A nie mówiłem, że ortodox?

No pewnie, że ortodox. Zauważam jednak zmiany w polskim żeglarstwie. Coraz więcej jest nowych jachtów a i membranowe żagle są coraz powszechniejsze.
A na dodatek mamy o czym pisać, wątek ciągle rozwojowy....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
...membranowe żagle są coraz powszechniejsze.

Nowobogactwo się dalej, słusznie, bogaci? ;)

Moniu
chyba lepiej zaprzestać popularyzacji i popierania siatkobetonu,
bo jeszcze ludziska uwierzą i zaczną ceny takowych rosnąć. :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 11:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie wiem czy mam sie z tego cieszyc, czy smucic. A moze powiniennem sie wstydzic bo mam takiego foka ? Jak dozbieram to sobie jeszcze grota sprawie ( zamiast kola sterowego, lodowki, teku na pokladizie itd ) :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
jaszra napisał(a):
Coraz więcej jest nowych jachtów a i membranowe żagle są coraz powszechniejsze.
No i cóz z tego miałoby wynikać? :) ja wolę stare i sprawdzone konstrukcje z nieśmiertelnymi dakronami ICMPTZ ? :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Nie wiem czy mam sie z tego cieszyc, czy smucic. A moze powiniennem sie wstydzic bo mam takiego foka ?

Ty nie jesteś nowy (ani bogaty ;) )

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 12:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Membranki sa fajne. Polecam sprobowac. Ja sie przekonalem.

Dakron tez dakronowi nie rowny.

No i nie wszystko co stare i sprawdzone jest dobre. Nie jezdzisz starym Uralem ani Lada, choc sprawdzone sa przez miliony :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 12:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Pierwszy rejs po słonej wodzie miałem na Szmaragdzie, rok 1971. Był to nowy jacht drewniany. Maszt drewniany, żagle bawełniane, bez silnika. Na wyposażeniu tylko kompas.
Marian Strzelecki napisał(a):
Nowobogactwo się dalej, słusznie, bogaci?

No to dzisiaj jesteśmy nowobogaccy...


Ostatnio edytowano 24 sty 2015, o 15:17 przez Janna, łącznie edytowano 3 razy
Wojciech: Zmiana daty z 1071 na 1971 ;) Janna: literówka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 12:52 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
jaszra napisał(a):
Pierwszy rejs po słonej wodzie miałem na Szmaragdzie, rok 1071.
No no, to wiekowy facet jesteś ;)

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 13:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):
Pierwszy rejs po słonej wodzie miałem na Szmaragdzie, rok 1971. Był to nowy jacht drewniany. Maszt drewniany, żagle bawełniane, bez silnika. Na wyposażeniu tylko kompas.


No to kiepsko zaczynales :) W tym roku debiutowal Taurus, dakrony i silniki nie byly czyms nadzwyczajnym, od paru lat lepsze scigajace sie jachty mialy elektronike :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 13:29 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć i witam . Nie wiem czy ten post się ukaże ( bana mam totalnego) ale, zobaczymy .

Jak w tem . Marianowi ten wątek rozjechał się totalnie !! Chyba miał inne zamiary ( MJ Strzelecki ).

Okazało się że , o jachtach , kadłubach ( Na Bałtyk ) mówią "gentelmeni " --okazało się że "gentelmeni " mają pieniążki .( Ich prawo !)
Ja chce inaczej !.

Jaki jacht absolutnie taniutki !!! Nie dla "gentelmena "---??? Na Bałtyk !
Marianowi (MJ Strzeleckiemu ) podrzuciłem zdjęcia ze starych "Jachtów "--- które On swoim znakiem znaczył !.
Jachty" bidoków " ale jachty które zrobiły i se popływały , opłynęły kawał świat !-- Nie tylko Bałtyk !!!( Małe morze dla tych jachtów !)
Marian ! zaprezetuj te prymitywne konstrukcje . Dowiemy sie co myślą współcześni żeglarze ! ( naprawdę bez złośliwości )
Marianie- jak wiesz -- pisze o Mouette i o Humming Birdzie ( Kolibrze )

Andrzej --- Apasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 13:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Krzys napisał(a):
No no, to wiekowy facet jesteś

nie pisałem ile miałem kiedy zaczynałem, ale jestem wiekowy...
M@rek napisał(a):
No to kiepsko zaczynales :) W tym roku debiutowal Taurus, dakrony i silniki nie byly czyms nadzwyczajnym, od paru lat lepsze scigajace sie jachty mialy elektronike

to był rejs stażowo-szkoleniowy, klauzule, zgody UB itd...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 13:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):
Krzys napisał(a):
No no, to wiekowy facet jesteś

nie pisałem ile miałem kiedy zaczynałem, ale jestem wiekowy...
M@rek napisał(a):
No to kiepsko zaczynales :) W tym roku debiutowal Taurus, dakrony i silniki nie byly czyms nadzwyczajnym, od paru lat lepsze scigajace sie jachty mialy elektronike

to był rejs stażowo-szkoleniowy, klauzule, zgody UB itd...


Co to byly zgody UB ? nigdy o nich nie slyszalem a wtym roku wywalczylismy MP w Swinoujsciu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 13:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Smaragdy jak pamietam byly budowane z VP MD 1.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 13:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Apasz napisał(a):
Cześć i witam . Nie wiem czy ten post się ukaże ( bana mam totalnego) ale, zobaczymy .

Jak w tem . Marianowi ten wątek rozjechał się totalnie !! Chyba miał inne zamiary ( MJ Strzelecki ).

Okazało się że , o jachtach , kadłubach ( Na Bałtyk ) mówią "gentelmeni " --okazało się że "gentelmeni " mają pieniążki .( Ich prawo !)
Ja chce inaczej !.

Jaki jacht absolutnie taniutki !!! Nie dla "gentelmena "---??? Na Bałtyk !
Marianowi (MJ Strzeleckiemu ) podrzuciłem zdjęcia ze starych "Jachtów "--- które On swoim znakiem znaczył !.
Jachty" bidoków " ale jachty które zrobiły i se popływały , opłynęły kawał świat !-- Nie tylko Bałtyk !!!( Małe morze dla tych jachtów !)
Marian ! zaprezetuj te prymitywne konstrukcje . Dowiemy sie co myślą współcześni żeglarze ! ( naprawdę bez złośliwości )
Marianie- jak wiesz -- pisze o Mouette i o Humming Birdzie ( Kolibrze )

Andrzej --- Apasz



Andrzeju, moze nie zauwazyles ze Swiat sie zmienil i wybudowanie takiego malenstwa na pewno okaze sie drozsze niz kupienie w Skandynawii gotowego do plywania "smierdzacego starocia" jak kolega byl laskaw nazwac. Nie tak dawno drewniany Folkboat zostal sprzedany za rownowartosc 1000 pln.To troche wiecej niz wartosc zeliwnego balastu na zlomie a lodka byla w pelni wyposazona gotowa do plywania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 14:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Apasz napisał(a):
Okazało się że , o jachtach , kadłubach ( Na Bałtyk ) mówią "gentelmeni "

nie gentelmeni a gentlemani lub dżentelmeni. Zakładam, że każdy sternik nim jest.
A co do kosztów. Żeglarstwo jest drogie. Nawet kupiony za 20 tyś koron + drugie tyle na remonty, szrot ze Szwecji jest drogi. Dochodzą koszty utrzymania, też przecież nie małe. Za te pieniądze mamy trzy - cztero miesięczną dostępność do morza. I żeglujemy po pustym "oceanie" świata nie widząc. A jeszcze na dodatek zmarzniemy, zmokniemy, wyrzygamy wszystko co lądowe. No cóż hobby dżentelmenów... Trochę inaczej w regatach, wszyscy się zjeżdżają do kupy, starują, biesiadują po biegu, jest atmosfera.
Wasz ortodox

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Smaragdy jak pamietam byly budowane z VP MD 1.

Nie każdy, głównie były na eksport a parę dla kraju. A kto wydawał klauzurę na pływania morskie? Nie pamiętasz? Do dzisiaj mam ją w książeczce żeglarskiej..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A mój debiut, nastąpił w 1984-m w Trzebieży, na nowiuśkim "Kapitanie Haska" (Conrad 45). Mahoniowe burty, teakowy pokład i oksydowane na złoto maszty. Volvo Penta odpalany na guzik, komplet żagli, w tym dwa zielone sztaksle na lekkie wiatry. 2 dni oczekiwania na decyzję kto nie popłynie, bo koledzy żeglarze z Czechosłowacji jechali, ale nie dojechali...
W Świnoujściu K. Chojnowska-Liskiewicz z mężem na małym jachcie przy pirsie, szum morza, 23-a godzina i zaraz po wyjściu wszyscy idą spać, a Pierwszy i ja zostajemy na wachcie.
- Trzymaj ten kurs. - pokazuje palcem na podświetlony kompas. - Pójdę odłożyć pozycję na mapie.
Co chwilę bryzgi spod dziobu docierają do kokpitu. Oficer sprawdza przy zejściówce na dużym kompasie czy dobrze mi idzie... bo musi mnie zostawić na chwilę. Przypominam sobie wszystkie opowieści sławnych żeglarzy jak walczyli z falami i każdą lekko kontruję, żeby płynąć prosto. Moja koja w dziobie, dziób wali o fale, a Pierwszy odwraca się i jego broda żeglarska coś przepowiada, wzrok wbity w sternika. Zawisł nad kompasem ponownie i szybko sprawdził na moim przy sterze czy się zgadza. Jeszcze raz spojrzał na główny...
- Zmień kurs o 5 stopni na zawietrzną!
- Zmieniłem.
Ślęczy w zejściówce chyba kwadrans, ja w lekkim stresie, bo odpowiedzialność za śpiących chłopaków i kapitana dociera do mnie, a dobrze wieje.
- Jak ty to robisz?
- ...?
- Patrzę na kompas główny, żeby się przekonać czy nie pojedziesz w bok, a on ani drgnie... Myślałem, że zepsuty, ale nie na małym pokazuje tak samo. Jedziesz bracie jak po sznurku.
Poczułem się jak Slocum, Teliga, Baranowski, Jaskuła, Tabarly i Jaworski w jednej osobie. Przez chwilę. Bo spośród światła w zejściówce wydobyła się ciemna postać w okularach i rzuciła się w stronę relingu. Za nim Pierwszy...
- Czekaj, przytrzymam cię, żebyś cały nie wyjechał za burtę. Głowa pod reling i nadawaj!
To mój kompan z dziobówki... Wrócił z ulgą do dziobu. Za chwilę drugi oficer dzieli się z Neptunem swoją kolacją... Ledwo wrócił, kumpel z dziobu biegiem do relingu, tym razem już samodzielnie oddaje hołd. Świta, druga wachta się pojawia... a mnie do koi nic nie ciągnie...
Przed ósmą wrzawa na pokładzie.
- Bornholm! Wstawać wszyscy! Bornholm trzeba zobaczyć, jedyna taka okazja...
Wiatr osłabł, w lekkim przechyle ciągnęliśmy nabrać wysokości do zwrotu ile się dało. Aż nadleciał szwedzki samolot zwiadowczy, za chwilę drugi. Nisko nad wodą.
- Mają nas na radarze, robimy zwrot.
Trzy dni do Gdyni, później Ustka, Kołobrzeg i powrót do bazy. Ale przed oddaniem cum w Gdyni, kapitan ogłosił, że jeśli ktoś chce zejść na ląd, to jest taka okazja i można dalej nie płynąć... Niewątpliwie myśl ta była skierowana do nas - trzech neofitów. Spojrzeliśmy po sobie, różne myśli do głowy wpadały, dworzec był blisko...
- Zostajemy! - taka była odpowiedź nowicjuszy.

Tak było...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2015, o 14:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):

M@rek napisał(a):
Smaragdy jak pamietam byly budowane z VP MD 1.

Nie każdy, głównie były na eksport a parę dla kraju. A kto wydawał klauzurę na pływania morskie? Nie pamiętasz? Do dzisiaj mam ją w książeczce żeglarskiej..


No to napisz dokladnie na ktorym plywales ? Starsi Koledzy z Trojmiaste zweryfikuja :)
Kto wydawal klauzule mozesz sprawdzic jak ja w ksiazeczce masz :)
Tak wogole jak juz piszesz to warto by bylo bardziej konkretnie a nie tak ogolnikowo :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 175 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL