Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 22:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2019, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Problem jest w tym aby to zrobić z kokpitu.


I tu jest Andrzeju sedno tematu.

Całość tego patentu MUSI być obsługiwana z kokpitu - inaczej sensu jak dla mnie nie ma.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Andrzej Kolod napisał(a):
Problem jest w tym aby to zrobić z kokpitu.


I tu jest Andrzeju sedno tematu.

Całość tego patentu MUSI być obsługiwana z kokpitu - inaczej sensu jak dla mnie nie ma.


I tu zauważam wiele podobieństw pomiędzy Kocurową Bawarią i kooniowym kajakiem z żaglem :cool: oba musza być obsugiwane z kokpitu :cool: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Andrzej Kolod napisał(a):
Myślę....

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Napięcie LJ nie jest zbyt duże. Bloczki to chyba zbyt wiele.
Ta cała sytuacja jest potrzebna tylko przy stawianiu żagla.... lub uwolnienie LJ przy zrzucaniu do lazy bag.
Panienka z dużymi oczami zaczepiała w porcie te linki o knagę.



W większości jachtów w tym Dulci aby zrobić tak jak ona trzeba iść do masztu, gdyż żeby to miało sens ( prawo Murphy'ego) knagę trzeba zamontować na bomie bliżej masztu niż długość najkrótszej listwy.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
W większości jachtów w tym Dulci aby zrobić tak jak ona trzeba iść do masztu, gdyż żeby to miało sens ( prawo Murphy'ego) knagę trzeba zamontować na bomie bliżej masztu niż długość najkrótszej listwy.


Piotrze - niekoniecznie trzeba iść do masztu - wszystkie te czynności możesz wykonać linkami z kokpitu tyle, że wtedy zwielokrotnia się ilość linek od masztu do kokpitu wraz z bloczkami zwrotnymi, stoperami tych linek i całość zaczyna wyglądać jak 470 regatowa - znaczy z trylionem linek.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Przecież o tym pisałem...

Są dwa wyjścia a nawet trzy. :)

1) jw. czyli linki obsługiwane przy maszcie,
2) sprowadzenie linek "ściągających" przez bloczki do stopera lub knagi w kokpicie,
3) ściąganie linek przez pojedynczy bloczek zwrotny z knagą przy noku bomu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 12:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Linek jak w 470 ale zadna do regulacji zagla.Powoli się robi karykatura zeglarstwa :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Linek jak w 470 ale zadna do regulacji zagla.Powoli się robi karykatura zeglarstwa


Dlatego Piotrze poszedłem w kierunku grota rolowanego do masztu - rozwiązanie jak dla mnie absolutnie najlepsze...

Żadnych zbędnych linek - wszystko z kokpitu ....

Ale cicho bo Tomek Waliant usłyszy i się zacznie ... :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Kurczak, jak już wszystko zrobisz, doposażysz wyremontujesz, wymienisz to..........Sprzedasz po kosztach, kupisz meter dłuższą i golusieńką :-P

A ze starej zostanie Ci tylko breloczek do kluczyków :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Micubiszi napisał(a):
jak już wszystko zrobisz, doposażysz wyremontujesz, wymienisz to..........Sprzedasz po kosztsach i kupisz meter dłuższą i golusieńką


Ty się śmiej - w poprzednim jachcie nie maiłem już nic do zrobienia to wymieniłem na 40 stóp.

Moja ślubna już teraz się śmieje co będę robił za rok jak wszystko zrobię ?

Pyta mnie na ile stóp więcej wymienię :rotfl: ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 13:38 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
I pod tym też się podpisuję.
W myślach już przerabiam Librę na motorówkę.
:rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wracając do pomysłu, to 2 gumki od majtek, połączone fały LJ i jedna linka do kokpitu.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 16:45 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
piotr6 napisał(a):
Linek jak w 470 ale zadna do regulacji zagla.Powoli się robi karykatura zeglarstwa :D


Piotrze, jaka karykatura !
Precyzyjne strojenie żagla, sam tak pomału robię na swojej łódce :D

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 17:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Strojenie żagla do pokrowca :D wszystko się zgadza.Grot 13 m2 trochę jak od omegi :D jak Kurczak policzy robocizne materiał to może styknie na nowy grot

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 18:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A, to już taniej mu wyjdzie kupić z jakiej jolki pałę na bezanmaszt, wraz ze wszystkie dodatki. A szczególniej z dobrem regatowem pełnolistwowem z dużą głową tym, no.. bezanżaglem ;)
Bo sztuka "wygodnej obsługi z kokpitu", szczególniej refowania, polega natenczas na tem coby - gdy tylko zapowiada się że zawieje cuś - starannie grota złożyć w pokrowiec zawczasu, po czem już wszystko mamy wygodnie obsługiwane wprost z kokpita, bez potrzeby plątanin i dziurawienia pokładów.
A i wygląd może zyska na klasie? Zabytkowej... :mrgreen:

A co prawda nie poprawi to osiągów w 25' do wiatru, o czem onegdaj była mowa, ale tak już w 45-50 może :)
Oczywiście w porównaniu do 2m2 'żagla' tworzonego przez pokrowiec z jego sznurki, a pracujące wstecz, którego zaś np. opuszczenie na pokład nieporęczne z racji szprycbudy, zresztą podobnie działającej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 18:42 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):

...A co prawda nie poprawi to osiągów w 25' do wiatru, o czem onegdaj była mowa, ale tak już w 45-50 może :)
Oczywiście w porównaniu do 2m2 'żagla' tworzonego przez pokrowiec z jego sznurki, a pracujące wstecz, którego zaś np. opuszczenie na pokład nieporęczne z racji szprycbudy, zresztą podobnie działającej.



Ale zwróć uwagę, jaki napęd daje szprycbuda przy fordewindzie o tej prędkości !

I jaki znikomy moment przechylający w baksztagach :rotfl:

Jak się domyślasz, też sobie robię szprycudę :D

______________________________
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 18:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ, zważywszy że moja ma pełną wysokość stania nad całem kokpitem, a nawet jest historyczną matką mody na budy - już dawno zwróciłem uwagę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 20:24 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Mini spinnaker, czyli tylna ścianka szprycbudy sprawdziła się w listopadzie na Zalewie
Szczecińskim.
Podmuchy 40 węzłów ograniczały użycie spinnakera.
Kuchenbuda sprawdziła się jako napęd i ochrona przed mokrym elementem.
„Prawdziwych” żeglarzy nie widziałem w tym czasie na Zalewie.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 21:04 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzej Kolod napisał(a):
„Prawdziwych” żeglarzy nie widziałem w tym czasie na Zalewie.

Bo "prawdziwi zeglarze" przy takim wietrze siedza w knajpie przy piwie.

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12608
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Strojenie żagla do pokrowca

No właśnie tak jest. Nie neguję zalet LJ, albo choćby samych linek. Wiadomo że na IMOCA-ch to jest bardzo przydatne.
Ale znowu zauważcie zależność. Armator sobie wymyśla LJ, bo chce go mieć, bo wygodne.
Potem się okazuje, że draństwo się plącze, że listwy zahaczają, że stawiać żagiel trzeba pod wiatr. Czyli wprowadziliśmy sami sobie ograniczenia. Stawianie grota może trwać dłużej, czasami sporo dłużej.
Zaczynamy kombinować. LJ musi być dobrze uszyty, dobrze zaprojektowany, odpowiednio duży, z listwami. To kosztuje. Linki mocowane szeroko, czyli na salingach. Dochodzą zaczepy, bloczki, knagi. Jeżeli chcemy całość sprowadzić do kokpitu, to kolejna komplikacja, dodatkowe może nie bloczki, ale choćby przelotki. Gdy problem jest dalej, to dochodzą linki ściągające linki do masztu. Bloczki, knagi, kieszenie na linki. Obsługa tego wszystkiego, czyli przed stawianiem grota luzujemy linki LJ (ale nie za wcześnie), wybieramy linki ściągające. Teraz możemy stawiać grota. Linki od tego systemu trzeba obsłużyć. Poza tym to wszystko i waży, i stawia opór i kosztuje. I trzeba to zrobić!
Na regaty i do pływania tak naprawdę całego LJ należy przywiązać ciasno do bomu. Z kokpitu nie bardzo się da. Potem trzeba odwiązać.
Ta mityczna wygoda staje się cały czas, z każdym punktem, jakby coraz mniejsza...

Czy biorąc to wszystko razem pod uwagę, nikomu nie błysnęła fantastyczna i zupełnie obrazoburcza myśl, że PER SALDO nie warto?
Przynajmniej czasami i na niektórych jachtach...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Czy biorąc to wszystko razem pod uwagę, nikomu nie błysnęła fantastyczna i zupełnie obrazoburcza myśl, że PER SALDO nie warto?


Oczywiście Tomku - i dlatego ludzkość wymyśliła rolery grota :D

Tam nie ma plączących się linek.

A żagiel stawia się z kokpitu.

Dla wygody wszystko :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 23:02 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tylko, że na mniejszych niż 38-40 stopek utkach roler grota zmniejsza w znacznym stopniu moment prostujący. Gdzieś trafiłem na porównanie, na 34 stopowej różnica w momencie była ponad 20%. Ja mam 31 stopek, i pozostanę przy LJ. Nie mam z nim większych problemów, aczkolwiek w tym roku przerabiam pokrowiec według nowego pomysłu...

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 23:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tylko tutaj mówimy o grocie o powierzchni 12 m2.Rozumiem jakby grot miał dwa razy tyle.
Zdecydowanie warto przemyśleć czy warto wydać tyle kasy na ulepszacze, które niekoniecznie ulepszają :D
Dodać też należy,że Dulcia jest na mocne wiatry i refowanie grota zaczyna się dość późno
a zamocowanie zrzuconego zagla np. krawatami to chwila moment

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12608
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Dla wygody wszystko

Kosztem pogorszenia stateczności. Tym większej im mniejszy jacht.

Co też wchodzi do bilansu zysków i strat.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Kosztem pogorszenia stateczności. Tym większej im mniejszy jacht.


Pewnie jakąś rację masz.

Mój obecny jacht ma 40 stóp - waży 12 ton - i te parę kg nie przypuszczam, żeby mu zaszkodziło.

A wygoda pozostaje wygodą...

I tego zanegować nie sposób. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
piotr6 napisał(a):
Dodać też należy,że Dulcia jest na mocne wiatry i refowanie grota zaczyna się dość późno
a zamocowanie zrzuconego zagla np. krawatami to chwila moment


Taak. Robiłem to w czerwcu przy prawie 40 kn pod Bornholmem klęcząc na dachu kabiny bo inaczej się nie da.

W pewnej chwili straciłem końtakt z podłożem i wylądowałem na szprycbudzie (do czegoś się przydaje jednak). Gdyby nie ona wpadłbym pięknie na łeb do kokpitu lub wyleciał za burtę.

Ja wiem, że dżentelmeni i prawdziwi żeglarze przy takich wiatrach piją piwko w tawernach...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 07:55 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kurczak napisał(a):
Gdyby nie ona wpadłbym pięknie na łeb do kokpitu lub wyleciał za burtę.

Tak Kurczak, to zdradzi każdego. Nas nie można oszukać.
Nie wpinasz się.
Lepsze jest to, że przy 40 kn, grot nie był max zarefowany.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 11:08 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
Ależ, zważywszy że moja ma pełną wysokość stania nad całem kokpitem, a nawet jest historyczną matką mody na budy - już dawno zwróciłem uwagę :mrgreen:


Rzecz prosta, drogi Rysiu:

Jak się ma dwumasztowca, to rozmiary szprycbudy pozwalają swobodnie stanąć nie tylko nad całem kokpitem ale nad pokładem mostkowym i nad ławkami - też.

Wszystko w proporcji, elementary, mój drogi Watsonie :D

______________________________

Pozrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12608
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
i te parę kg

Ponad 100 kg?
bury_kocur napisał(a):
I tego zanegować nie sposób

Właśnie dyskutujemy o tym, jaki to LJ jest wygodny... :mrgreen:

Kurczak napisał(a):
bo inaczej się nie da.

A to zależy. Raz że tych linek wcale nie trzeba zakładać (choć warto). U mnie po refowaniu fałda grota sobie wisi i oczywiscie warto ją podwiązać, ale nie trzeba zaraz. Poza tym, jedna reflinka jest dostępna z kokpitu. Poza tym, mam specjalnie przygotowane refliniki, z węzłem w srodku, żeby nie uciekały zbyt łatwo.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
bury_kocur napisał(a):
Dla wygody wszystko
bury_kocur napisał(a):
A wygoda pozostaje wygodą...

I tego zanegować nie sposób.

Bury, cósik mi siem wydaje, że brakuje Ci jeszcze tego:
Załącznik:
Patent dla Kocura.jpg
Patent dla Kocura.jpg [ 116.81 KiB | Przeglądane 2983 razy ]

Co, nie masz? No to do dupy z takim jachtem. :-(

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 14:13 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
A ten żółty wonsz do bezpośrednio z/do bardaszki ? Takie prawie sztywne łącze. :lol:
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Ponad 100 kg?


Ta stówka to rozumiem, że piszesz o wadze całego masztu ?

To może się zgadzać.

Ale sam roler grota to raptem 14 metrów pręta aluminiowego o przekroju ok 30 mm + uchwyt jego na topie + uchwyt na dole.

W teorii mb pręta AL śred. 30 mm to waga 1,94 kg.

Czyli 14 mb to ok 27 kg.

Plus uchwyt na topie i przy pokładzie.

Grzechem było pisać, że 27 kg nic na maszcie nie znaczy, ale przy 12 tonach całości to jakoś mnie nie zabija a łódka stoi nadal w pionie :mrgreen:

Zresztą ja mam w ogóle jakoś inaczej niż w standardzie tego modelu.

Mam z fabryki Bavarii plany mego masztu, z jakim w teorii wyszła ta łódka od producenta z przekrojami lin takielunku i ni czorta mi się to nie zgadza z rzeczywistością.

Serwis w mailu napisał:

"the Bavaria 40 Cruiser, HIN: DE-BAVS40E6B808 was delivered with a Sport-rig

to the Bavaria dealer Allert marin GmbH in March 2008.

Here are copies of rig data and rig specification of Furlin rig for Bavaria 40 Cruiser.

Please look at Standing Rigging."

No to patrzę i co widzę:

Wanty topowe w teorii są 10 mm a u mnie 12.

Kolumnówka w teorii jest 10 mm - u mnie 12.

Sztag na papierze 10 mm - u mnie 12.

Achtersztag w teorii 7 mm - u mnie 8.

Znaczy - nie mam masztu standardowego.

Z jednej strony to lepiej bo większa wytrzymałość tych lin, ale z drugiej ważą.

Coś za coś.

Zbieraj napisał(a):
Co, nie masz? No to do dupy z takim jachtem.


Zabiłeś mnie Zbieraju - siedzę w konciku ( nie w kącie) i kwiczę :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mkonst i 204 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL