Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 02:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 09:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie jest tanio ale może kolega się zmieści.
Przyznasz Marianie że ładna łódka? :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Przyznaję: jedna z niewielu która nie ma długiego kila,i nie mam do niej zastrzeżeń (ale LM-y tak już u mnie mają).

W zasadzie wszystko mi pasuje, nawet ta przesuwna kanciasta klapa zejściówki, co to się nie otwiera do końca ;) .
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A ja, trafiłem przypadkiem na takiego drewniaczka, Tom Thumb 26 Bruce Roberts'a:
Obrazek


Tomcio Paluch 26
Szanowny Bruce, zbudowałem Tomcio Paluch 26, jak widać w załączonym zdjęciu. Chciałbym podziękować za ten doskonały design. I dodać boomkin i długi łuk także kuter takielunek. I mogę dodać kolejne 250 kg w równowadze dzięki większej powierzchni żagla. Okrągły kształt i powloka i mahoniu pracuje dla tradycyjnego wyglądu łodzi.

Ona jest cruising doskonały i ona może osiągnąć 6 - 7 węzeł łatwo się pomiędzy 3-7 beufort w żagle. Ja też zmienić zakwaterowanie według moich wymagań z pracy mahoniowego. I pływał ponad 1000 mil w lecie z nią i jestem całkowicie zadowolony i jestem z niej dumny. Gorąco polecam to idealny projekt dla wszystkich żeglarzy, którzy chcą zbudować swoją łódkę sami. Dzięki i pozdrawiam, Hakan GOKMEN

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ja Was proszę po raz kolejny, przetłumaczę za darmo (jesli niezbyt długie) ale nie wklejajcie mi produkcji Google translatora na forum....

:evil:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Albo wstawcie po angielsku, będzie wiadomo o co chodzi bez zastanawiania się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 17:20 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
A ja, trafiłem przypadkiem na takiego drewniaczka, Tom Thumb 26 Bruce Roberts'a


Z tego co wiem to ta łódeczka jest stalowa, przynajmniej projekt taki jest, remontowałem kiedyś jednego takiego Tomcia Paluszka...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ale przecież to takie piękne:
dodać boomkin i długi łuk także kuter takielunek
moich wymagań z pracy mahoniowego

Ja teraz używam guglowatego translatora w wersji polski-włoski i obratno. To dopiero są jaja, bo - jak się domyślam - on tłumaczy via angielski. No i co chwilę wychodzą kwiatki.

Piszę mu sprężyna,a on tłumaczy na primavera, bo to jest chyba tą drogą: Sprężyna to po angielsku spring, ale spring to również wiosna, źródło etc. Gugiel ocenia, że słowo wiosna jest częściej używane, niż sprężyna, więc ładuje wiosnę, a ta - to po włosku primavera. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 19:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Na sailforum jeden z użytkowników pływał na takiej łódce i chwalił jej dzielność


http://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/ ... E-990.html

Obrazek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
No nareszcie widzę jacht gdzie okienka w burcie mają cokolwiek ze sobą (i z górą) wspólnego
a raczej wprost przeciwnie.
Natomiast z tą dzielnością?
Wysoka burta, mało zanurzony dziób... ale za to rufa nie za szeroka... może ... mam małe wątpliwości.
- mile bym się zdziwił.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 20:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Autor postu plywal na 9B po północym i twierdzi, że było bezpiecznie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Autor postu plywal na 9B po północym i twierdzi, że było bezpiecznie

No...bezpiecznie to nie znaczy dzielnie: to są dwa inne zjawiska.
Tratwa ratunkowa jest bezpieczna (do czasu) ale o dzielności w żegludze morskiej ....
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 21:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Chyba poproszę o wyjaśnienie powyższego :D
Pisze z komórki i linkowania nie umiem. Mozna znaleźć na SF. Oczywiście autor oczywiście oprócz bezpieczeństwa używa wieo superlatyw :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Daj jakieś choć tematyczne namiary:
Wszedłem na S.F. i poczytałem sobie o aukcji i o jachcie DOMP i już dalej nie szukałem. :rotfl:


MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 00:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
No...bezpiecznie to nie znaczy dzielnie: to są dwa inne zjawiska.
piotr6 napisał(a):
Chyba poproszę o wyjaśnienie powyższego :D
Hi hi... przedziwne ludziska rozumieją rzeczy przez "dzielność morską", znaczy u nas.
A w zasadzie to jest określenie ścisłe, a nawet prawnie zdefiniowane.
A że:
Minimalist napisał(a):
Ladies and Gentelmen. ... odnoszę ostatnio wrażenie, że dyskusja przestała dotyczyć jachtów, ich kształtów, dzielności morskiej itd. a zmierza w kierunku udowodnienia tego kto ma rację.
Ale licytowanie czyj jacht co jest w stanie zrobić? Podstawówka mi się przypomina. Wróćmy do faktów.
i że Minimalist właśnie przebija się przez "Seaworthiness" - dzieło oryginalnie w langłydżu pisane - to chocia u nas (że np. zacytowałbym Colonela):
"Dzielność morska to zespół cech jachtu umożliwiających bezpieczną żeglugę w ciężkich warunkach".
to oryginalnie:
"SEA WORTHINESS, mer. law.
The ability of a ship to make a sea voyage with probable safety".
(zdolność statku do wykonania rejsu z prawdopodobnym bezpieczeństwem)
seaworthiness of the ship, that is the physical shape of the ship which should be fit in all aspects to carry the intended voyage. (fizyczny stan statku, który winien być w stanie wykonać zamierzoną podróż)

Co warto zauważyć, prawo morskie odróżnia statek "dzielny morsko" od "bezpiecznego". Statek bezpieczny zapewnia bezpieczeństwo załodze.
Statek dzielny ma tylko dotrzeć do celu.

A że
piotr6 napisał(a):
plywal na 9B po północym i twierdzi, że było bezpiecznie
może zgódźmy się że każdy jacht zbudowany na morze - powiedzmy "kategorii A-oceaniczna" - powinien (a wręcz jest prawnie obowiązany :mrgreen: ) być bezpieczny w 9B, z definicji: "przeznaczone do dalekich rejsów, gdzie warunki mogą przekraczać siłę wiatru 8 w skali Beauforta i znaczącą wysokość fali 4 m, z wyłączeniem warunków anormalnych".
Co również oznacza jałowość wszelkich dywagacyj "czy ten lub owen jacht nada się" do np. opłynięcia świata na samotnika.
Jak morski to ma dać radę, przynajmniej pasatami, bo ktoś mógłby uznać że pod Hornem to już "warunki anormalne"...
Co również oznacza że, w sensie prawnym przynajmniej, nie należy tego wymagać od wspomnianego Figaro, który został wycofany nie mogąc spełnić wymogów kategorii A.
Co nie znaczy że nie da rady opłynąć świata, udowodnił że może.
Co najwyżej oznacza że z racji niższej niż norma wymaga wagi i stateczności może się wywracać. Co też udowodnił.
Ale do celu dotarł. Znaczy wykazał wystarczającą dzielność morską.

I dlatego też - skoro Minimalist chciałby rozmawiać o faktach :mrgreen: - należy podkreślić iże "dzielność morska", biorąc ściśle a precyzyjnie, oznacza zdolność do odbycia konkretnej podrózy morskiej; that is, that she shall be "tight, staunch, and strong, properly manned, provided with all necessary stores, and in all respects fit for the intended voyage."

A zatem: gdzie Waszmość zamierzasz i w jakim celu? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 07:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
Co również oznacza że, w sensie prawnym przynajmniej, nie należy tego wymagać od wspomnianego Figaro, który został wycofany nie mogąc spełnić wymogów kategorii A.


Mozez szerzej objasnic, bo zupelnie nie wiem co chciales napisac .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 14:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Skoro odniosłem się wcześniej (przy okazji Fulmara) do "kategorii projektowych" i "wymaganych minimów dzielności morskiej", to można i szerzej... w końcu pytają co kupić - niechaj wiedzą że UE o konsumenta dba i tabliczkę na produkcie czytają :mrgreen:
Załącznik:
tabliczka.jpg


Oryginalny "Figaro" został skonstruowany do regat Figaro (Solitaire du Figaro) jako monotyp.
Jakkolwiek regaty obejmują parodniowe przeloty po Biskaju (nie zara przejście Atlantyka) - łódka była konstruowana jako pełnomorska, nikt nie wątpił.
Ale potem weszły dyrektywy unijne, a wprowadzone w nich kryteria zostały przyjęte przez ISAF jako określające "minimum dzielności morskiej" kwalifikujące do regat różnych kategorii.
Dla długodystansowych regat morskich (kat 0 i 1) ISAF wymagało kategorii "A", obowiązkowo od 2003 roku.
Od tegoż roku regaty Figaro odbywają się na nowej łódce, "Figaro II", która spełnia kryteria kat. A.
Dość precyzyjnie. Dla przykładu wymóg 3 t. wyporu - waży 3050 kg. Jest też metr dłuższy, balast o stopę głębiej, etc.

Dla porządku raz jeszcze dodajmy że owe kategorie projektowe nie sa jakąś gwarancją "dzielności" jachtu, ich celem jest w zasadzie poinformowanie klienta dla jakich warunków jacht skonstruowano i co wytrzymać powinien:
"Jednostki pływające każdej z kategorii projektowych muszą być zaprojektowane i zbudowane tak, aby wytrzymywały warunki eksploatacji pod względem stabilności, pływalności oraz innych zasadniczych wymagań wymienionych w niniejszym załączniku i aby były łatwe w obsłudze.
A.
Rekreacyjna jednostka pływająca kategorii projektowej A jest uważana za zaprojektowaną dla wiatrów, których siła może przekroczyć 8 stopni (w skali Beauforta), a istotna wysokość fal może osiągać 4 m i więcej, ale z wyłączeniem warunków nienormalnych, takich jak sztorm, gwałtowny sztorm, huragan, tornado oraz ekstremalne warunki na morzu lub niebezpieczne fale.

To tak dla ścisłości ;)

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32013L0053


Ostatnio edytowano 3 wrz 2015, o 14:29 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 14:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
To tak dla ścisłości ;)


znaczy tak do nieścisłości :D Jak się przyjrzeć jachtom z kat A to jest taki misz- masz, że to sensu nijak nie ma . Z tej perspektywy to już wolę słuchać Ciebie, Monii, czy Mariana :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 14:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli chodzi o scislosc to Figaro 1 zostalo zastapione w 95 lub 96 przez bardziej radykalny i szybszy jacht Farr 30/Mumm 30 a Figaro II to juz zupelnie inne czasy. Zreszta zmiany jachtow do tych regat postepuja nadal. Jachty Figaro 1 dalej maja sie dobrze, sa uznawane za dobrze zaprojektowane dobrze wykonane i trwale a scigaja sie w klasie i nie tylko do dzis dnia. Podobnie zreszta jak Farr 30.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 15:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Jak się przyjrzeć jachtom z kat A to jest taki misz- masz, że to sensu nijak nie ma :D
No ale przynajmniej wiadomo czemu Jeanna jak wyż jest "bezpieczna przy 9B" - bo projektowo powinna.
Choć czasem warto też pamiętać że stopień Beauforta to średnia siła wiatru, a nie w porywach na wyświetlaczu, jak też że sztorm to od 10B. ;)
A zatem " z wyłączeniem warunków nienormalnych, takich jak sztorm (10B), gwałtowny sztorm (11B), huragan (12B) tornado oraz ekstremalne warunki na morzu lub niebezpieczne fale. :-P
No kurde, nie mamy innego 'oficjalnego numerycznego miernika' dzielności morskiej; a trza przyjąć jakiś poziom bazowy, jeśli ktoś zapyta o potrzebną, czy wymaganą, "dzielność morską". Może być Figaro.
A potem można siem robić bardziej kapryśnem, zależnie od upodobań i przewidzianego rejonu żeglugi :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 15:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
No kurde, nie mamy innego 'oficjalnego numerycznego miernika' dzielności morskiej; a trza przyjąć jakiś poziom bazowy, jeśli ktoś zapyta o potrzebną, czy wymaganą, "dzielność morską".


dlatego,najlepiej się jachtem przepłynąć i zebrać jak najwięcej informacji od użytkownikó i tych co pływali

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 15:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jest z tem pewien kłopot.
Jak chciałem się poinformować (na pewnem forumnie) o popularny skądinąd jacht tom uświadomion został że
nikt nie wie co on zrobi w sztormie bo przecie no one wants to sail in such conditions :rotfl:

No owszem, czasem można siem czegoś dowiedzieć w temacie jachtów których "dzielność morska" nie jest wystarczająca. Ale to niewiele wnosi, ponad kwestię absolutnie wymaganego minimum.
Choć jak ktoś chce wiedzieć na co paczać kupując... pewne rzeczy bywały omawiane na forum ;) https://www.youtube.com/watch?v=sU1qTwkDSjo



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 15:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
ak chciałem się poinformować (na pewnem forumnie) o popularny skądinąd jacht tom uświadomion został że
nikt nie wie co on zrobi w sztormie bo przecie no one wants to sail in such conditions :rotfl:


mimo,że jacht na sztormy robiony? :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 16:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A widzisz - niby skąd wiadomo że na sztormy robiony? Z ulotki reklamowej? :-?



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 16:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
A widzisz - niby skąd wiadomo że na sztormy robiony? Z ulotki reklamowej?


no właśnie, skąd? :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kuliński np. w Portach Bałtyckich rozróżnia kilka wersji sztormów w zależności od nomenklatury czy od firmy znaczącej.
Nie mówiąc już, że w SI nie ma stopni *B.
W reklamówce można napisać co się chce, także dlatego, że nie jest wiążąca nikogo i niczym.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 17:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
11 lat temu ( jak ten czas leci ) odbyla sie w Szczecinie ciekawa konferencja " Bezpieczenstwo w Jachtingu" na ktorej doswiadczony kapitan Adam Wozniak
przedstawil referat "Dzielnosc morska zalogi - czynnik pomijany?".
Jak widze ten temat ten jest zupelnie w rozwazaniach nieuwzgledniany podobnie zreszta jak umiejetnosci i doswiadczenie zalogi :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 18:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
w rozwazaniach nieuwzgledniany podobnie zreszta jak umiejetnosci i doswiadczenie zalogi :)


wiadomo,że umiejętności i doswiadczenie mamy :D

ale sprawiedliwość trza oddać,że jachty przadstawiane wyżej płyną same i nie walą kadłubem na fali, co zresztą, dla mnie niestety żaden argument bo jestem chorujący na ch. lokomocyjną i zdecydowanie wolę twarde zawieszenie a nie miękkie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
odbyla sie w Szczecinie ciekawa konferencja " Bezpieczenstwo w Jachtingu"

A nie w Trzebieży?

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Rolfok napisał(a):
A nie w Trzebieży?
Nie, w Szczecinie.:
http://www.awfgda.expertus.com.pl/cgi-b ... czecin+24+

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 21:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
"Dzielnosc morska zalogi - czynnik pomijany?".
Jak widze ten temat ten jest zupelnie w rozwazaniach nieuwzgledniany podobnie zreszta jak umiejetnosci i doswiadczenie zalogi :)
Oczywiście że jest pomijany a nie bez przyczyny:
"dzielność morska w znaczeniu odpowiadającym angielskiemu określeniu sea kindliness – opisuje takie składniki zachowania jednostki, które mogą ograniczać sprawność człowieka w warunkach morskich. ...
Po przekroczeniu pewnego progu zmiennych przyspieszeń człowiek przestaje dysponować zdolnością do sprawnego działania, czego nie da się skwitować stwierdzeniem, że wykwalifikowany żeglarz powinien działać skutecznie w każdych warunkach morskich."

(Wacław Petryński 'Fizyczne aspekty bezpieczeństwa jachtu na morzu", I Konferencja... ;) http://www.klubkapitanow.pl/pdf/publika ... p_2004.pdf )
A zatem nie ma co dywagować jako to "dzielna załoga" będzie zwiększała "dzielność jachtu" - należy przyjąć że jacht ma sobie poradzić sam gdy już załoga padnie na pysk. Szczególnie jacht dla samotnika.
A poza tym wszelkie dywagacje typu: jak sterować na fali, unikać zagrożenia wywrotką, dobierać żagle - przestają mieć sens w warunkach w których jacht nie uniesie już żagli, ster mu nie działa, a fala go wywraca.
I Hercules dupa.
To wtedy istotne jest w jak parszywych warunkach dany jacht jeszcze da się sterować i żeglować i nie będzie siem tak zaraz wywalał.
A pod tym względem oczywiście różne jachty różnią się bardzo.

Urzędnicza dyrektywa tego aspektu nie uwzględnia - określa ona tylko minimalne parametry niezbędne by jacht nie wywracał się (raczej) w warunkach normalnej żeglugi. Bo też wywrotka/zalanie stanowi największe zagrożenie - a załoga g..no może na braki stateczności poradzić. Od tego jest konstruktor/producent. Zatem uznano za słuszne aby producentów jachtów prawnie przymusić do zapewnienia choćby tylko takiego absolutnego "minimum dzielności morskiej", skoro sami nie chcieli... :mrgreen:
I jasno jest powiedziane że to nie dotyczy sztormów.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 339 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 274 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL