Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 sie 2025, o 10:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2019, o 22:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
vaginal napisał(a):
Bardzo ciekawa propozycja.
Cenowo lepsza niż Eu 24.
Do 3 osób bez oczekiwań typu defekacja standard domowy, 24 stopy oblecą.
v


Lepsza ? w ub.r. pod poznaniem handlarz sprzedal EYThene 24 za ok 13 tys zl. Lodka byla do obejzenia w Polsce i aktualnie zegluje w okolicach Szczecina


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2019, o 22:15 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kwestia stanu. Patrz oferta Bluefin II.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2019, o 22:18 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Kocur, bardzo chętnie, dziękuję ! Jestem Ci i tak coś winien, do ostatniej chwili nie wiedziałem, czy nam się uda dotrzeć i się nie przygotowałem.

Z tymi wygodami to ja planuję załatwić początkowo inaczej - pływamy w dzień, więc wygód potrzebujemy tyle, co w samochodzie (miejsce, w miarę ciepło, muzyka, na łeb nie pada) + toaleta. Ja dość dobrze gotuję, więc nie potrzebuję dużo rzeczy i pomocy - wystarczy, że sobie przygotuję z góry półprodukty. Przeloty "samochodowe", czyli max 8 godzin. Tyle wiem, że przy spokojnej wodzie wytrzymają. Chociaż plany to jedno, a rzeczywistość zwykle swoje.

Boję się, że na łódkach, o których mówicie, jest z pół tony zbędnego dla mnie sprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2019, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
czyli max 8 godzin.

Moim zdaniem dość nierealne założenie. Wystarczy trochę przeciwnego wiatru i robi się godzin kilkanaście, i więcej. Przelot do Szwecji zajmie więcej czasu, nawet na Bornholm.
Można, oczywiście, żeglować np tylko po Zatoce Gdańskiej, ale to zmienia jednak założenia.

Reasumując - często da się zmieścić w limicie 8 godzin, ale gotowym trzeba być na więcej.
Co wcale nie musi wiele zmieniać na jachcie, może nawet nic, to tylko kwestia nastawienia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2019, o 22:56 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Tomku, to prawda, ale ja zakładam z rodziną jednak pływanie wzdłuż wybrzeża, generalnie Zalew + okoliczne porty Bałtyckie (10-12 się znajdzie). Jak pogoda pozwoli.
Jak to mi się uda w ciągu 2-3 lat, będę szczęśliwy i zacznę planować Bornholm, Mon, Kopenhage i Malmo. A później zobaczymy. Dalsze rejsy, to już z doświadczoną załogą i to inna historia, podobnie jak ewentualne regaty.

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2019, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
burzum napisał(a):
Kocur, bardzo chętnie, dziękuję ! Jestem Ci i tak coś winien, do ostatniej chwili nie wiedziałem, czy nam się uda dotrzeć i się nie przygotowałem.


Piotrek - chłopie - ja Was zapraszam nie dlatego, że jesteś mi coś winien choć nie wiem w ogóle o czym Ty mówisz, ale dlatego, że miło mi się z Wami pływało.

Więc myśl ...

Dla przypomnienia, żeby Ci myślenie szło szybciej :D
Załącznik:
IMG_9683.JPG
IMG_9683.JPG [ 132.51 KiB | Przeglądane 5465 razy ]
:D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 00:15 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Tendencja minimalistyczna na morzu trąci bezem.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
trąci bezem.


I kółko wątków się zamyka :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 08:26 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Byle do wiosny!

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 09:20 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Tak rzeczywistość rujnuje marzenia: Dehler 34 - Elan GT - Seascape - Funka90 - Dehler 33 - Sigma 33 - Nicholson - Bez :mrgreen:

A poważniej, to te łódki sprawiły, że zacząłem myśleć o zakupie:

Obecnie Beneteau, pierwszy "Day Sailer", którego zobaczyłem:
https://www.thinkseascape.com/boat/seascape-24/vikings-on-holidays/

Później Funka Marka Stańczyka, poprzez znajomych. Byłem, oglądałem, nie pływałem z powodu awarii, ale mam w planach:

https://nfunyacht.com

No i ta, bo na trzeźwo chyba na to nie wpadłem:




Niestety, na razie finanse pozwalają tylko na opcję 3, bo rynek wtórny na 1 i 2 nie istnieje. A nowe to kwestia 80-100tys E.

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 09:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
vaginal napisał(a):
Kwestia stanu. Patrz oferta Bluefin II.
v


Ja sie nie odnosze do "Bluefina II" ktorego doskonale znam bo pomagalem kupowac na Fehmarn a do tego co Kolega napisal. Zreszta "Bluefin I" tez jest do kupienia za bardzo dobra cene, wymaga jedynie nieco kosmetyki bo ostatni wlasciciel go zaniedbal.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 09:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piotrze, jesli masz w planach sciganie sie na morzu to NFun 30 jeszcze sie w morskich regatach nie pokazal, pomiaru ORC nie ma i nie wiadomo czy bedzie konkurencyjny :)
Drug sprawa, dla mnie najistotniejsza to ceny nowych jachtow. Nie widze zadnego uzasadnienia zeby placic takie ceny jesli mozna za srednio polowe kupic dobra, sprawdzona lodke uzywana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 10:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
Nie widze zadnego uzasadnienia zeby placic takie ceny jesli mozna za srednio polowe kupic dobra, sprawdzona lodke uzywana.


To jest mocno indywidualną kwestia. Najważniejsza sprawa jaką staram się zawsze przekazać - że cena nie oznacza koszt. Często płacąc mniej wydajemy (tracimy) więcej, często jest odwrotnie.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Doctor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 11:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Victorze oczywiscie sa rozne podejscia do tematu posiadania jachtu ale z mojego doswiadczenia wynika ze to nie to samo co np. samochod :) Jesli ktos ma do posiadania jachtu podejscie bussinesowe to kupno nowego moze mu sie oplacac bo np. rozszerzy dzialalnosc swojej firmy i zakup oraz eksploatacje wrzuci w koszty. Znam takie przypadki.
W watku o nudowie Workerusa 850 padla kwota 200 tys zl. Jak sie domyslam bez stacjonarnego silnika, elektroniki zagli itp. Za taka kwote mozna kupic 10 metrowego w pelni wyposazonego X 332 ktorego wartosc przy odsprzedazy juz nie spadnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 12:00 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Gadał kupiec do sprzedawcy, ale brakło kasy dawcy.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 12:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Aktualnie nie zamierzam ani sprzedawac, ani kupowac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 12:12 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Rzekł raz ekspert do handlarza, cena łódki mnie przeraża.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 12:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marku, Artur (ten od Workerusa) realizuje fanaberię. Przepłaca, i to świadomie. On nie chce Xyachts, On nie chce żadnego istniejącego jachtu. Mało tego, ja nie wierzę, że się zmieści w budżecie 200 tyś, chyba że na nim się mocno oszczędzi. Moja prognoza 250-300 tys. W 60% to stracona kasa, nie do odzyskania. Ekonomia nie ma nic wspólnego z tym projektem.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 12:30 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Łódka firmowa ma swoje zalety, nigdzie tak dobrze nie schnie genaker, jak w serwerowni.
I zawsze można przeznaczyć pomieszczenie na żaglownie


Załączniki:
IMG_2465 (1).jpg
IMG_2465 (1).jpg [ 22.64 KiB | Przeglądane 5325 razy ]

Za ten post autor burzum otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 14:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):
Marku, Artur (ten od Workerusa) realizuje fanaberię. Przepłaca, i to świadomie. On nie chce Xyachts, On nie chce żadnego istniejącego jachtu. Mało tego, ja nie wierzę, że się zmieści w budżecie 200 tyś, chyba że na nim się mocno oszczędzi. Moja prognoza 250-300 tys. W 60% to stracona kasa, nie do odzyskania. Ekonomia nie ma nic wspólnego z tym projektem.


Dlatego napisalem ze bywaja bardzo rozne podejscia do tematu posiadania jachtu :) Ja do tego podchodze spokojnie. Znam przypadki trzymania sporego morskiego jachtu ma jeziorze w Czaplinku. Z rozmoe z Konstruktorami wiem ze czesto projektuja nie to co by chcieli ale to na co jest zapotrzebowanie . Podobnie jest z potencjalnymi armatorami. Ci, ktorzy juz jachty wczesniej mieli bardziej precyzyjnie potrafia okreslic oczekiwania. Ja pomoglem i wybrac i sprowadzic kilkanascie jachtow, brokerem nie jestem, pomagam znajomym i znajomym znajomych. I jak na razie wszyscy sa zadowoleni. Przy tym ograniczam sie do tego na czym sie znam czyli do morskich jachtow zaglowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
burzum napisał(a):
Dehler 34 - Elan GT - Seascape - Funka90 - Dehler 33 - Sigma 33 - Nicholson - Funka

A, nie myślałełeś o zbudowaniu swojego jachtu? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 16:39 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Mir, oczywiście, że myślałem, ale to niewykonalne czasowo i nie mam zaufania do swoich umiejętności. Zlecić budowę, tak. Byłbym w stanie np wyposażyć dobrze wykonaną skorupę, zarówno pod kątem instalacji jachtowych jak i osprzętu.

Przyglądam się teraz Figaro 1, na 31.7 mnie nie stać.

W bliższym zasięgu krystalizują się Figaro 1 oraz Sigma 33, w dalszym Dehler 33 i może 31.7. Dalszym - tzn na razie mnie nie stać i może w ciągu 5ciu lat nie będzie.

Nicholson z Kołobrzegu jest do wzięcia, dostałem informację od sprzedającego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 16:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Co prawda pytanie nie do mnie ale odpowiem :) Rozwazalem bardzo powaznie zbudowanie one-offa takiego 9,5-10 m dlugosci o przeznaczeniu regatowo-turystycznym. Dla mnie jedynym dostepnym ze wzgledow finansowych rozwiazaniem bylo kupienie starszego regatowego jachtu i wykorzystanie wyposazenia do nowego. Ogladalem w Holandii fajny jacht 3/4 tony zbudowany ze stopi aluminium ktory byl do kupienia za niezwykle niska cene ze wzgledu na postepujaca korozje elektrolityczna. Mial za to 2 kpl takielunku i duzo zagli, niekture w znakomitym stanie. Dobry silnik Y 2GM20 itd. Niestety po dokladnej kalkulacji, rozmowie z Kolega szkutnikiem, ktorego musialbym wynajac i Mu zaplacic wyszlo mi ze sprawa jest nieoplacalna. Rozlozenie budowy na czas dluzszy nie wchodzilo w gre bo wole zeglowac niz budowac .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jacht używany siłą rzeczy jest przestarzały, mniej lub więcej ale jest. Składak może być nieco lepszy od używanego, bo skompletuje się różne elementy z różnych jachtów. Ale to też nie ma pełnej wartości w porównaniu z oczekiwaniami. Dochodzi jakaś nuta modernizacji, jednak to też nie jest to, co jacht nowy.
Oczywiste jest, że jacht nowy jest za drogi dla polskiej kieszeni. Nikt za pożyczone raczej nie kupuje, chyba że dla biznesu. Ba, drogość nowych jachtów jest nam znana od dawien dawna.
Są natomiast sposoby na zmniejszenie kosztów budowy poprzez zastosowanie tanich materiałów, zakup samych skorup, własna inwencja czy zaangażowanie w dzieło. To też nie jest łatwe i zwykle długotrwałe, ale nowe. A nowe wygrywa z czasem...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 20:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9039
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz to tez nie tak do konca. Wszystko zalezy od jakosci konstrukcji i wykonania. W przypadku jachtow turystycznych jakegos istotnego postepu miedzy konstrukcjami z przelomu lat 80i 90 tych nie widze.Te od dobrego producenta sa chyba trwalsze niz te budowane obecnie w ktorych budowie znaczna role odgrywaja ksiegowi.
Troche inaczej to wyglada w przypadku jachtow o regatowym przeznaczeniu, tu postep jest wiekszy. Szczegolnie w kadlubach i pletwach. Taki nowoczesny kadlub chcialem zbudowac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 20:44 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
W czym wgrywa? W połysku burty?
To wątek o 470-tkach?
Znów o Prodigy?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 21:15 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stary jacht ,wcale nie znaczy ze gorszy od nowego.
Jakosc i nowosc to dwie strony medalu.
M@rek napisał(a):
W przypadku jachtow turystycznych jakegos istotnego postepu miedzy konstrukcjami z przelomu lat 80i 90 tych nie widze.Te od dobrego producenta sa chyba trwalsze niz te budowane obecnie w ktorych budowie znaczna role odgrywaja ksiegowi.

Mam jacht z polowy lat 70-tych i konstrukcja jest w miare nowoczesna. Orginalny zelkot, jak wypoleruje, swieci sie jak .......
Dawniej budowalo sie jachty dla zeglarzy, a dzisiaj dla klienta. O osmozie nie bylo mowy i kile nie odpadaly.
Nawet starsze jachty regatowe, z nowymi zaglami i z mozliwoscia trymu, moga jescze namieszac.
W linku jest maly, stary jacht z ambicjami "regatowymi".
https://www.marktplaats.nl/a/watersport ... ousPage=lr


pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 21:25 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
10 kilo-ojro, trzech kolesi i mieszasz w stawce.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bartoszek napisał(a):
konstrukcja jest w miare nowoczesna

W miarę tak, ale nie nowoczesna. Różnica w projekcie jest na każdym podzespole, bo projekt jest robiony teraz, a nie 40 lat temu. Inny czas, inne spojrzenie, inna wiedza, inne materiały i technologie. Widać to na przykładzie badań modelowych kadłubów:
- starego: http://mills-design.com/wp/wp-content/u ... 35-cfd.jpg
- nowego: http://no-frills-sailing.com/wp-content ... ance-1.jpg

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 21:45 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Czytając opinie o jachtach w rocznikach, na które mnie stać, pare razy trafiłem na opinie o konstrukcjach przed feralnym Fastnetem ('79) i po - główne w kwestii bezpieczeństwa i wytrzymałości. Rzeczywiście pojawiły się jakieś regulacje i zmiany konstrukcyjne ?

http://news.bbc.co.uk/local/hampshire/hi/people_and_places/newsid_8189000/8189814.stm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, Marian Strzelecki i 212 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL