Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 cze 2025, o 13:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 maja 2013, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
Nie żebym był pewien, lecz zdaje mi się że mocniej konstrukcyjnie wyjdzie dociągnąć płat sklejki czy klepkę do tylnicy niż kombinować łączenia z pawężą.
Jakoś tak wychodzi, że najłatwiej zrobić kadłub typu pram, albo garvey - z pawężą i z przodu i z tyłu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 17:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale potem przytłucze się temi kantami gdzieś o coś i szkoda gotowa. Mnie idzie o wytrzymałościowe kwestie, a zwłaszcza odporność; jak się to zacznie szlajać po plaży czy stukać o szkiery z drugiej strony - bo to taka łódeczka że można podpłynąć do brzegów blisko :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 18:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Dla zachęty inny przykład, mniejsza a z kabinką stałą.
Też prościutka. Zauważmy że te łódki mają tani takielunek, parę linek które mogą być z syntetyków, na okuciach się oszczędzi; koszt żagli też obniżyć można bo to płat płaski, na maszynie bez specjalnego kształtowania uszyje. Łatwiejsze w obsłudze niż bermudzkie i szybkie do refowania, co przy małej łódce istotne. Drzewca krótkie i po złożeniu nie przeszkadzają. A powierzchni nie brak...
Rozwiązanie miecza mocne i odporne, mały kąt natarcia miecza w połączeniu z długim kilem i zrównoważonym kształtem zapewnia stabilność na kursie i dobre zachowanie na fali. Niewielkie zanurzenie całości mniej naraża łódki na wywrotkę od fali, w razie W można raczej bezpiecznie sztormować.
Załącznik:
Birdie-002.jpg

Załącznik:
Birdie-001.jpg



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
Dla zachęty inny przykład, mniejsza a z kabinką stałą.

Pokazywałem kiedyś już tutaj na forum te łódki - parę osób się zwymiotowało. :twisted:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 19:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Pokazywałem już tutaj te łódki - parę osób się zwymiotowało. :twisted:
Aj, waj, na modnych dziś a wręcz przeciwnie wyglądających łódkach też się już niektórzy zwymiotowali... i co?
Jako ta dyskusja się zaczęła była od innego 'ideału jachtu' - zauważę że on dzielny przecie, sprawdzony na Bałtyku i nie tylko.
A też niektórzy mieliby odruch jakby im przyszło Folkbota ... :rotfl:
Takoż już historyczny
Załącznik:
folkboat old.png


Bo czy on się różni, konstrukcyjnie lepszy? alibo większy i komfortowszy?
Załącznik:
folkboat 03.png


A jednak cieszy żeglarzy do dziś i to na wielkich oceanach a nie tylko jakimś osłoniętym jeziorze, bądźmy szczerzy...
Załącznik:
folkboat.jpg

Jak kto nieodporny to oczywista różnie może być, lecz to już nie wina łódki :mrgreen:
Zresztą ja tam różnicy nie widzę - na taką chyba nikt pyszczył nie będzie?
- a dopiero by się zwymiotowali :rotfl:
Załącznik:
volvo.jpg


Ostatnio edytowano 22 maja 2013, o 19:50 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Folkbot jest faworytem Mariana - ze względów estetycznych, sentymentalnych i chyba ze sposobu chodzenia na fali też. Ma jednak mnóstwo przeciwników u współczesnych - ze względu na kabinę, w której nie można (tutaj wpisać wszystko, czego w kabinie Folkbota nie można).

Zwróć uwagę na sposób zaprojektowania przejścia stępki i balastu w ster - ta sama szkoła, co w słynnym (z tamtych samych czasów) Tumlare:

http://1001boats.blogspot.com/2011/05/knud-reimers-tumlare-or-tumlaren.html

Obrazek

Wędki się nie zaczepi ... :-P

To też jedna z moich ulubionych łódek - z Bałtyku pochodzi i na Bałtyk przeznaczona, do regat i do turystyki ...

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 19:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jam też folkbotom przeciwny - acz przychodzi mię na myśl co w tej kabinie można, a nawet bardzo, z braku innych możliwości :lol:
Ale plażować nim nie można...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Tak gwoli ścisłości, to "oni" zwymiotowali z powodu niemodnych kształtów i braku wysokości stania w kabinie, albo jakoś tak.

***
Kiedyś w starych Żaglach był artykuł o testowym pływaniu "Rycykiem" typu "Pilot" (6 m długości) projektu Leona Tumiłowicza. Było tam zdanie jednego z uczestników rejsu, że na Bałtyk w porównaniu z "Folkbotem" wybrałby "Pilota". Jakby ktoś nie znał łódki i jej historii:

http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=22&t=11960

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 20:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Taż rozumiem, ale skojarzenia się nasuwają :lol:
Ja to po uwadze na drugiem wątku w sprawach zanurzenia - a szczególnie ktoś wspomniał YM Waterwitch, czyli barkę... Niewątpliwie komfortu ci w niej dostatek, a całkiem ładna (jak na pudło to ładniejsza niż pudła dzisiejsze :-P )
Na modę nie poradzi, na miejsce i komfort zaś można -
robhosailor napisał(a):
Jakoś tak wychodzi, że najłatwiej zrobić kadłub typu pram, albo garvey - z pawężą i z przodu i z tyłu.
Scow? Pakowne, dużo miejsca, komfortu nikomu nie braknie ;)
Załącznik:
scow 02.jpg

Załącznik:
Scow schooner gas light.png


A może holendry?
Załącznik:
ZeeSchokker.jpg


No nie można tak od razu założyć że idealna jest Delphia i szlus. No, jeszcze HR bo elegantszy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
RyśM napisał(a):
W zawiązku ze zmianą tytułu - "o kadłubach i falach" - może przypomnąć inne typy kadłuba?

Coś w stylu Roberta: klasyczny Canoe-Yacht.
Na włóczęgę po rzeczułkach i zakamarkach, ale może i na morze. Prosta konstrukcja, malutkie zanurzenie, zdolny prześlizgnąć się po płyciznach. Niski łatwy takielunek, przejdzie i bez składania pod niejednym mostem czy jakimiś drutami. Napęd wiosłowy ;) Kabinka do wczołgania jakby co, a na postoju można sobie podnieść dach. Oczywiście bywały i z normalną kabiną i silnikiem, a nawet całkiem pełnomorskie.
To akurat taki charakterystyczny przykład. Kadłub klepkowy, lecz dziś taki kształt bez trudu narysuje pod sklejkę. Tanio by zrobił. Łatwo przewieźć gdzie kto chce popływać.
A popływać da radę literalnie wszędzie, na plażę też wyciągnie.


Rysiu zaprojektuj to się pomyśli i zbuduje nawet z obłogów :D lub w SOF :D albo ze sklejki :d napewno nie w szkle i tym podobnym. Stal możę, Teściu pospawa :D
Grunt co by tanio i szybko :D i z efektem :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 20:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale kto będzie to chciał? Canoe yachtów pełno jest, a plany wciąż dostępne. Widziałem i stalowy, tylko nie wiem co to było... :oops:
Ale miałem o tej Waterwitch z drugiego wątku; to ze sklejki prosto się robi. Zanurzenie wersji 'morskiej' koło metra, a płytkiej 60 cm. Też wszędzie wejdzie.
Widziałem zresztą stalową z dodatkowo rufową kabinką jeszcze, miejsca a miejsca.
Mówta dalej o wysokości, wygodach, przestrzeni wewnątrz... :rotfl:

Plany są dostępne za darmo.
Załącznik:
waterwitch5.jpg

Załącznik:
waterwitch4.jpg

http://www.yachtsnet.co.uk/archives/wat ... rwitch.htm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
RyśM, ok przekonałeś mnie!
W końcu po 238 twoich postach, przekonałeś mnie, że piszesz posty zgodnie z twoim podpisem! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Serdecznie pozdrawiam! :)

BTW - mi na Bałtyk, to wystarczyłby Waarschip 740.
Załącznik:
Komentarz: Waarschip 740
w740.jpg
w740.jpg [ 106.9 KiB | Przeglądane 10053 razy ]

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2013, o 21:55 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
RyśM napisał(a):
Taż rozumiem, ale skojarzenia się nasuwają :lol:
Ja to po uwadze na drugiem wątku w sprawach zanurzenia - a szczególnie ktoś wspomniał YM Waterwitch, czyli barkę... Niewątpliwie komfortu ci w niej dostatek, a całkiem ładna (jak na pudło to ładniejsza niż pudła dzisiejsze :-P )
Na modę nie poradzi, na miejsce i komfort zaś można -
robhosailor napisał(a):
Jakoś tak wychodzi, że najłatwiej zrobić kadłub typu pram, albo garvey - z pawężą i z przodu i z tyłu.
Scow? Pakowne, dużo miejsca, komfortu nikomu nie braknie ;)
Załącznik:
scow 02.jpg

Załącznik:
Scow schooner gas light.png


A może holendry?
Załącznik:
ZeeSchokker.jpg


No nie można tak od razu założyć że idealna jest Delphia i szlus. No, jeszcze HR bo elegantszy ;)


Ten jacht, ze zdjecia, widzialem, w ubr. Ostro dawal, byl zwrotny.Wyplywal z Heligenhaven

Pzdr

Andrzej JKC

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

RyśM napisał(a):
Taż rozumiem, ale skojarzenia się nasuwają :lol:
Ja to po uwadze na drugiem wątku w sprawach zanurzenia - a szczególnie ktoś wspomniał YM Waterwitch, czyli barkę... Niewątpliwie komfortu ci w niej dostatek, a całkiem ładna (jak na pudło to ładniejsza niż pudła dzisiejsze :-P )
Na modę nie poradzi, na miejsce i komfort zaś można -
robhosailor napisał(a):
Jakoś tak wychodzi, że najłatwiej zrobić kadłub typu pram, albo garvey - z pawężą i z przodu i z tyłu.
Scow? Pakowne, dużo miejsca, komfortu nikomu nie braknie ;)
Załącznik:
scow 02.jpg

Załącznik:
Scow schooner gas light.png


A może holendry?
Załącznik:
ZeeSchokker.jpg


No nie można tak od razu założyć że idealna jest Delphia i szlus. No, jeszcze HR bo elegantszy ;)


Ten jacht, ze zdjecia, widzialem, w ubr. Ostro dawal, byl zwrotny.Wyplywal z Heligenhaven

Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 10:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
lj78 napisał(a):
RyśM, ok przekonałeś mnie!
W końcu po 238 twoich postach, przekonałeś mnie, że piszesz posty zgodnie z twoim podpisem! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
:D
Jeszcze nie pękaj, mogę bardziej :-P

I uważać tam, wszyscy łódkoklepacze -
W początkach sezonu należy zachować skupienie a koncentracyją!
Za kierownicą... ;)
Jak się te nowomodne zwiewne łódki na jeziorka targa; a co bardziej podłużne zwłaszcza :rotfl:

Obrazek
polecam galerię: http://www.20min.ch/community/leser_rep ... 87&index=0


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Z zupełnie innej okazji przypomniał mi się dość znany jachcik "Blueberry" zaprojektowany przez Davida Hume'a wraz z Philem Bolgerem, który wydaje mi się być ideałem małego jachtu na Bałtyk:

Obrazek

Długość kadłuba 20' 3", czyli trochę więcej niż nasze Omegi. Bardzo ładny, balastowy jachcik, przemyślany w szczegółach, podobno ładnie chodzi na fali ... Był zaprojektowany i zbudowany przez Davida Hume'a na jego morskie wakacje dla 2 osób. Dziś armatorem "Blueberry" jest znany skądinąd prof. Howard Rice.

Obrazek
BlueberryInside01 by BruceHallman, on Flickr

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak się podoba? :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
robhosailor napisał(a):
Jak się podoba?


Zgrabna łódeczka.
Jak jeszcze fajnie żegluje to dla ludzi nie spędzających połowy życia na wodzie i pływających okazjonalnie całkiem ciekawy pomysł.
Ktoś to robi czy to juz historia ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bury_kocur napisał(a):
Ktoś to robi czy to juz historia ?
Jest jeden egzemplarz (ten właśnie), ale plany dość dokładne są w książce Ph. Bolgera, czyli w ostateczności można odtworzyć, ale ... pewnie można najpierw zwrócić się do projektanta (tzn. firmy "Ph. Bolger & Friends") i zapytać, czy dystrybuują plany "Blueberry".

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10536
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak widać ( także w obocznym temacie) zanurzenie też gra rolę.
Wiec: czy na Bałtyk może być ideałem duża mieczówka?
Może nie taka wielka jak na fotce, ale ...
Załącznik:
southerly 49.jpg
southerly 49.jpg [ 63.12 KiB | Przeglądane 9513 razy ]


czy Zalew Szczeciński (i jeden port wybrzeża RP) uzasadnia sens mieczówki na całym Bałtyku?

A może motosailer?
Załącznik:
HABER_800cutter_4c.jpg
HABER_800cutter_4c.jpg [ 248.21 KiB | Przeglądane 9513 razy ]

(byle nie Colin, Budrys i Imexus) :rotfl:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
czy na Bałtyk może być ideałem duża mieczówka?
Może nie taka wielka jak na fotce, ale .../.../czy Zalew Szczeciński (i jeden port wybrzeża RP) uzasadnia sens mieczówki na całym Bałtyku?

Port macierzysty, to ważna sprawa, dostępność do portów małych Zalewu (jednego i drugiego) oraz np. Zatoki Puckiej bardzo zwiększa zasięg i może stanowić o atrakcyjności wakacji - dlatego IMHO tak, mieczówka z balastem wewnętrznym, jacht balastowo-mieczowy z płytkim balastem i mieczem wysuwanym z niego, a także ... wielokadłubowiec bez stałego czegoś tam pod stępką.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 12:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
czy Zalew Szczeciński (i jeden port wybrzeża RP) uzasadnia sens mieczówki na całym Bałtyku?
A może motosailer?
No! nie chichrać się tu z 'motorsailerów' - taż dziś każda łódka to motor, a z tym sailer to bywa różnie :mrgreen:
nawet tu dyskutowali czy trzeba kursantów uczyć na żaglach :rotfl:

I nie podpuszczajcie, Panie Szanowny, bo nie tylko po polskich "portach" :roll: się pływa. Jeśli kto w ogóle tu pływa... U Niemcą za Rugią 1,4 m się już często ryło :-P
bury_kocur napisał(a):
Zgrabna łódeczka.
Jak jeszcze fajnie żegluje to dla ludzi nie spędzających połowy życia na wodzie i pływających okazjonalnie całkiem ciekawy pomysł.
Ktoś to robi czy to juz historia ?
Amatorskie konstrukcje to już tylko dla zapaleńców; ale w produkcji podobne były. I naprawdę fajnie chodzą.
Można tanio kupić. Wątpię czy dziś ktoś podobne robi, to się nie opłaci - kosztowne w robocie a ceny nie dostanie, sprzedaje się przecież na metry :lol:

Gdyby kto wątpił to da się taką łódkę (co już i Tobis udowodnił) mieć z wysokością, pakowną, dobre koje - tyle że nieliczne... kambuz, kibel i co tam trzeba komu.
Np.
Załącznik:
flicka20-layout.gif
To w USA, choć z ich cenami niejeden kupi okazyjnie i każe sobie przysłać, opłaci się :mrgreen:

Dostać można za psi grosz czasem Itchen Ferry 22. Też się nada, na dwoje starcza. Tak 2-4 tys funtów kupi dobrą, a kojarzy mi się taka co za ok. tysiąc poszła - tylko że to czasem, nie było ich wiele a jak kto ma to trzyma. Nie mam pod ręką rysunków, ale wygoogla.
Kadłub z autentycznej, klasycznej Itchen Ferry kopiowany. Takiej
Obrazek
Brzydka nadbudówka na tym, ale za to mieści się człek, zreszta dziś to już takie nie rażą :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Szczegółowo można sobie obejrzeć tu:
http://portsmouth.boatshed.com/itchen_f ... 02203.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
Brzydka nadbudówka na tym, ale za to mieści się człek, zreszta dziś to już takie nie rażą :mrgreen:
Delikatnie powiedziane ... Paskudztwo i tyle.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 12:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Chcą stać, to niech cierpią. Flicka wygląda za to zgrabnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10536
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A to ten sam kadłub? :-o

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
A to ten sam kadłub? :-o

Nie bardzo. Trochę może podobny, ale ... szczegóły tkwią w diable. :twisted:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 22:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ten sam; podobno - bo zaś o gwarancyje to nie do mnie. Odformowany, tak mówią. Chodziło o te sprawdzone właściwości nautyczne. Sprawdzone, fakt.
A wierę :lol: - bo ja bym podniósł burtę i po problemie z tą nadbudową :mrgreen:
Ale nie sądzę by z tego co pokazałem, akurat. Było parę znanych Itchen Ferries przerobionych na jacht i to pewnie z takiej.
Załącznik:
kadłub IF.jpg

Kształty się w każdym razie zgadzają a ta nadbudówka wcale aż tak nie razi - dałem widoki z boku, lecz kto z takiej perspektywy ogląda? Jak z nabrzeża patrzeć to równie dobrze (równie źle?) wygląda co te nowe czarterowe pudła :-P
Zresztą to nie wybieg dla modelek - to ma pływać.
Pływa.
Aż się ludzie dziwią :D

Takich łódek sporo bywało. Weźcie Falmouth Pilot, Tamarisk, co tam kto chce. Czasem jeszcze się coś takiego trafi do kupienia; zwykle tanio, bo do roboty...
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 maja 2013, o 22:39 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
Ten sam; podobno
RyśM napisał(a):
Takich łódek sporo bywało. Weźcie Falmouth Pilot, Tamarisk, co tam kto chce.
RyśM napisał(a):
Zresztą to nie wybieg dla modelek
Mnie płacą za to, że widzę różnice pomiędzy tymi kształtami i trudno mnie zwieść w tym względzie. :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 22:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A wiela wom płacom, panocku, za te uocyska?
To sobie kup Falmoutha 22 (fotka wyżej) tylko to jest drewno. Albo zamów Tamariska - mówiłem z takim 'boatyardem' co ma wciąż formy różności i zrobi jak ktoś chce skorupy; zresztą i wyposażony zrobią. Ściągnęli trochę starych form, co znaleźli...
Nawet Spraya mają. Też dzielny, pakowny i mało zanurzony :rotfl:

Z temi różnicami na oko to byśta sie mogli przewieźć.
To, wyobraź sobie, jest autentyczny stuletni Falmouth Quay Punt, jak juz mowa o anglikach -
Załącznik:
2Kopia.jpg

A to jest równie autentyczny stuletni Colin Archer ;)
Załącznik:
Asgard1.jpg


Oba typy znane z charakterystycznego kształtu rufy :lol:


Ostatnio edytowano 23 maja 2013, o 23:00 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17627
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4512
Otrzymał podziękowań: 4266
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
A wiela wom płacom, panocku?
Tajemnica handlowa.

Mógłbyś się zdziwić. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 23:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A wierę :D

Kadłub - żeby uściślić, bo pytanie Mariana można rozumieć dwojako i niepewny-m jest co 'poeta chciał powiedzieć' - oczywiście dwie różne łódki; Flicka to nowa konstrukcja (lata 70) a Itchen to Itchen. Jak mówię, podobno kadłub jest kopią starej Itchen Ferry. Angielskiej.
Flicka ma inny kadłub, z kształtów i rozłożenia wyporów zdecydowanie inny. Taki w hamerykańskim stylu. O ile pomnę i mogę rozróżnić na oko (też kiedyś za oko płacili ;) ) ale to dawno było, a linii nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2013, o 23:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Broszura Flicki - jak ktoś ciekaw - tu: http://www.msogphotosite.com/MSOG/pdfpage/flickabro.pdf
a ładne zdjęcia - tu: http://www.msogphotosite.com/FlickaHotsp.html
Widziałem "Allegrę" Binghama - co dobry konstruktor to...
http://bluewaterboats.org/allegra-24/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 213 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL