Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 cze 2025, o 20:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2013, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Hmm... Na Narwi...
Przypomina mi się jak kiedyś rysowałem łódkę optymalną (wg mnie) na żeglowanie po rzekach...
Wyszło mi że powinna być ona długa i smukla bo warunków do slizgu jak na lekarstwo. Tak że 6 m długości i ok 1,2m szeroka.
Do tego wysokie ozaglowanie żeby łapać wiatr znad brzegów.
No i obrotowy miecz niezbyt smukly bo na rzekach płytko...
:DD

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

PS: takie np łódki jak P7 i Omega powstały na Wiśle!
:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 10:28 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
robhosailor napisał(a):
PS: takie np łódki jak P7 i Omega powstały na Wiśle!
:)

Popatrz na lejtaki, łyżwy czy hojery :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jacek Woźniak napisał(a):
robhosailor napisał(a):
PS: takie np łódki jak P7 i Omega powstały na Wiśle!
:)

Popatrz na lejtaki, łyżwy czy hojery :D

Znam je ale już nie powołuję się na nie :)
Co prawda całkiem niedawno widziałem na Wiśle prymitywną pychowke z żaglem rozprzowym - płynęła pod prąd!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 10:46 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
robhosailor napisał(a):
Znam je ale już nie powołuję się na nie :)

A szkoda bo o takich rozwiązaniach warto pamiętać.
robhosailor napisał(a):
Co prawda całkiem niedawno widziałem na Wiśle prymitywną pychowke z żaglem rozprzowym - płynęła pod prąd!
Pewnie zażyłeś za dużo syropu na kaszel bo to nie może przecież tak pływać! :D ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Akurat wiało równo z Zachodu a koło Łomianek Wisła skręca na Zachód więc długa i smukla łódź płynęła sobie fordewindem pod prąd w warunkach niemożliwych dla slizgu...
Nawet bez syropu ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
W okolicy Zakroczymia pychówka z żaglem była używana przez okoliczną ludność do pływania po Wiśle, tak jak pisze Robert przy zachodnich wiatrach płynęli pod prąd a wracali z prądem do domu.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mariaciuncia napisał(a):
wracali z prądem do domu

o jakim " prądzie " jest mowa ?

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Vlad napisał(a):
mariaciuncia napisał(a):
wracali z prądem do domu

o jakim " prądzie " jest mowa ?

Rzecznym!!!
Ale tylko tym razem. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2013, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
robhosailor napisał(a):
Rzecznym!!!
Ale tylko tym razem. ;)

Kamień z serca...Tak też myślałem.

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
W latach 70 Żagle pokazały fotkę i krótki opis zaglowej łódki w której zastosowano specjalne dysze wprowadzające powietrze pod kadłub.

Nie w 80-tych? Bylo tam o tabliczce ze strzalka wskazujaca "wlot powietrza" i napisem "Turbo"? Bo jesli tak, to jestem autorem ;)
robhosailor napisał(a):
A jednak pomysł nie przyjął się... Ktoś wie dlaczego?

Moze dlatego, ze jest do doopy?
Stefan Wysocki wspominal o reklamie pompek-wyssawek, ktore mialy "polepszyc jakosc slizgu na tysiacach babelkow..." Jakos doswiadczenie setek tysiecy regatowcow nie potwierdzilo sensu posiadania powietrza pod kadlubem i chyba Archimedes moze spac spokojnie.
robhosailor napisał(a):
myślę że np wielokadlubowce są pod względem prędkości pod żaglem o wiele bardziej efektywne i mniej skomplikowane...

Przy tej dlugosci i ciezarze lodki zblizonej ( mniejszej? ) do ciezaru sternika wcale nie jest to takie oczywiste: dodajmy zwrotnosc i zdolnosc do ostrzenia...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 02:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9239
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
lj78 napisał(a):
Powietrze nie zachowuje się, tak jak autor kadłuba sobie wymyśli. Jak zabraknie go w takim wklęsłym (...), to ten (...) zadziała jak przyzsawka i wyhamuje taką łódkę.

Załącznik:
Muflon.jpg
Muflon.jpg [ 30.62 KiB | Przeglądane 5365 razy ]

Wyobrażam sobie tak,
że powietrze znajduje się prawie w całym zagłębieniu/wybrzuszeniu,
dopóki nie wpłynie tam woda. Dziób tworzy falę, która wpływa pod spód
i natrafia na mniej oporny czynnik jakim jest powietrze,
chociaż przepływ strug wzdłużnych działa jak pompa strumieniowa
i łagodzi wybrzuszenie fali (oraz wysysa powietrze).
Działa też siła nośna, która tę falę dzwiga do góry,
ale bąbel powietrzny (póki jest) reaguje w dół, więc też płaszczy falę.
Oczywiście pęd wody może powietrze wypchnąć (pewnie tak się stanie)
i poduszki wtedy nie ma...
Ale czy woda wypełni pełną objętość wklęsłości czy też powstanie tam próżnia :roll: - tego nie wiem...
Jeśli zaistnieje płaszcz próżniowy, to nie będzie oporów tarcia w tym miejscu.
Jeśli woda wpłynie do samej góry, to zadziała nieco większa siła nośna
oraz być może siła odśrodkowa wspomagająca kierunek "^".

Czy bąbel powietrza wyhamuje bieg wody?
Raczej nie, gdyż powietrze ma mniejsze tarcie niż powierzchnia dna kadłuba,
więc się nie "przyklei"...
Wyciągnąłem rynny w stronę rufy, jakby miało się "przykleić". ;)

Nurtuje mnie pytanie: Czy woda "meandrująca" pod dnem płynie szybciej
czy tak samo jak pod dnem wypłaszczonym? :/

ps. jakby tam pod wierchami miałoby się coś "turbulętnić" za bardzo,
albo za mało - to można wstawić tam "wentyle" :lol: albo gwizdki,
żeby sygnalizowały sytuację :lol: W każdym razie rurek doprowadzających "tlen"
nie należy przekreślać...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 13 lut 2013, o 02:41 przez Mir, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 02:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13974
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Znów zacytuję tu s.s.*:

Coś mi to przypomina:
Płynę sobie kiedyś Mamutem...
dogania mnie
FD z trapezem;
potem Hornet z deską;
potem Finn bez takich tam;
potem motorówka z "krzykaczem"
i kilka 470/420-ek:
a pomiędzy nimi przemyka się do przodu:
PYCHÓWKA Wiślana z nastolatkiem i z takielunkiem od Cadeta;
z deską balastową (zaczepianą o klocek na przeciwległej burcie)
oraz mieczem bocznym (zaczepianym o tą samą burtę).

Żebyś widział jak trener się pienił gdy go minęła i dochodziła do Fina :lol: :lol:

Potem chłopak dał mi na tym popływać:
Genialnie to chodziło!
tylko musiałem co i raz stawać aby wodę czerpakiem ...

Myślę że to był młody Catz...
ale dziś do tego się nie przyznaje :D :roll:
pozdro
MJS


*Sam siebie :lol:

ps.
i fotkę którą lubię - z Narwi;
tą łódkę doganiałem Mamutem przez godzinę.
Obie pychówki dały mi dużo do myślenia ...
potem z tego powstała koncepcja PIP'a


Załączniki:
pychówka narew.jpg
pychówka narew.jpg [ 21.49 KiB | Przeglądane 5365 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz'owi odpowiadam:
Może to było to ale było coś jeszcze z milionem babelkow.

A co do małych wielokadlubowcow, mam doświadczenia właśnie na takich. Czterometrowy katamaran np HX14 chodzi mniej ostro do wiatru niż OK Dinghy ale w pewnych warunkach jest na prawdę szybki jak piorun. Mniejszy nieco HX4 ma wersję z genakerem jest z dwiema osobami na pewno szybszy od OK i Finna... Ale na halsowce raczej odpada.
Za to np na samym grocie jest przyjemną łódką do spokojnej a szybkiej rekreacji dla 1-2 osób.
Warto przyjrzeć się też najmniejszym TopCatom - są jeszcze fajniejsze.

Marianowi:
Lubię bardzo pychowki i myślę że warto rozwinąć tę ideę w wersji sklejkowej...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
robhosailor napisał(a):
Lubię bardzo pychowki i myślę że warto rozwinąć tę ideę w wersji sklejkowej...

Ja tez lubię pychówki z żaglem. :D

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
robhosailor napisał(a):
Marianowi:
Lubię bardzo pychowki i myślę że warto rozwinąć tę ideę w wersji sklejkowej...


Lub SOF

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
mbober1 napisał(a):
Lub SOF

Pychówce SOF z żaglem zdecydowane TAK.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
a Punt na początek może być ;)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
SOF???
Myślę, że ta technologia jest wyjątkowo warta uwagi - dostępna dla amatora i oszczędności na masie kadłuba daje znaczące.
O ile przepisy klasy Open 13 dopuszczą, to Twój punt może mieć w niej spore szanse!
:)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
13 stopach się mieszczę :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9239
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nowa Zelandia
Rok 1940
Bill Couldrey
designed
18 footer

Łódka ta staje się legendą i wzorem dla kolejnych konstrukcji w klasach 14 i 18 ft.

Przełożyłem kadłub do FS-a i zmodyfikowałem do wersji sklejkowej.
Oto Footer 13!
Załącznik:
Footer.jpg
Footer.jpg [ 31.25 KiB | Przeglądane 5146 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ładnie wygląda. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9239
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A tu w pełnej krasie. :D
Załącznik:
Footer linesplan.jpg
Footer linesplan.jpg [ 217.18 KiB | Przeglądane 5131 razy ]

ps. Witajcie zaostrzone dzioby. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nadal mi się podoba. :)
Spróbować można trochę podwyższyć burty - może będzie jeszcze ładniej? :-)

PS: chyba jestem strasznym tradycjonalistą...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9239
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
chyba jestem strasznym tradycjonalistą...

Strasznym - nie. ;)
Wygląda teraz tak:
Załącznik:
Footer 2.jpg
Footer 2.jpg [ 65.06 KiB | Przeglądane 5032 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
On pragmatykiem jest utylitarnym bezlitosnie!
Ja bym podwyzszyl tylko dziob i powiekszyl siodlo :D ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Podoba mi się, jak jest teraz. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Bo jestes bezlitosny.
Po co wyzsze burty?
Wyzszy dziob sie przyda: na fale i do lepszego osadzenia masztu: dziwne, ze wszyscy kombinuja z kadlubami i nikt z zaglami :roll:
Wydaje mi sie, ze, przy tej dlugosci, ket jest optymalny: prosty, tani, wydajny i nie wyklucza gennakera...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Słusznie prawi. :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9239
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
ket jest optymalny: prosty, tani, wydajny i nie wyklucza gennakera...

Całość wygląda jeszcze tak:
Załącznik:
Footer 2a.jpg
Footer 2a.jpg [ 216.59 KiB | Przeglądane 4943 razy ]

dziobnica 50 cm
zanurzenie 10 cm
wyporność 175 kg

Ket to jest wyzwanie! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2013, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Ket to jest wyzwanie!

... albo rozwiazanie.
Wyznawcy dyszowatosci pewnie sie obraza, ale moim zdaniem, przy tej samej powierzchni, jeden zagiel jest skuteczniejszy niz dwa, zwlaszcza w przypadku zagli malych.
Na lodce tej dlugosci ( czyli raczej jednoosobowej ) upraszcza to dodatkowo i doskonale konstrukcje, manewry i obniza koszty dosc niesamowicie.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: plitkin i 186 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL