Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 sie 2025, o 16:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lis 2018, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zapomniałbym. Maszt jest w cęgach, mam napinacz achtersztagu. Na oko maszt jest ustawiony pionowo. Jego pochylenie wymagałoby dołożenia przedłużki przy sztagowniku (sztag nie ma regulacji) ale to nie jest problemem.

Na początek można go przesunąć na drugą dziurkę w sztagowniku. :)

Załącznik:
20180527_131202.jpg
20180527_131202.jpg [ 173.81 KiB | Przeglądane 4297 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 12:22 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Nie, Moris dołączył zdjęcie, z którego wyraźnie wynika, że nie jest to żaden Code 0. Z opisu, zresztą, też.

Zdjęcie żagla granatowo- białego dostałem z Bryta gdzie szyłem swój żagiel, jako code0 czy też reacher. Zdjęcie mojego jest z pokładu, bo innego nie mam. Odnoszę wrażenie Plitkinie, że zbyt emocjonalnie podchodzisz do dyskusji. Kurczak zdecydował na szycie w pierwszej kolejności nowego grota i pewnie za rok będzie wracał do tematu dodatkowego żagla.
Kurczak napisał(a):
Jachty mają topenantę poprowadzoną z bloczku zamontowanego z boku masztu poniżej okucia topowego więc żagiel musi mieć lik tylny prosty. Inaczej trzeba przerobić okucie topowe, żeby odsunąć topenantę od liku tylnego lub zastąpić sztywnym obciągaczem bomu i zrezygnować z niej całkowicie.

Ja bym to przedyskutował z żaglomistrzem, może dla prawidłowego kroju grota warto byłoby przerobić to okucie? Koszt nie musi być zbyt duży, a skoro wydasz niemałe pieniądze na grota, to może nie warto iść na kompromisy?

_________________
Maciej Stachowicz



Za ten post autor Moris29 otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W zeszłym roku myślałem bardziej nad sztywnym obciągaczem bomu. Polski z PEM-u nie jest jakoś szczególnie drogi.

Z przeróbką okucia topowego, które jest z nierdzewki byłoby trochę roboty. Ale w sumie gdyby przyspawać takowe tworząc koguta w kształcie litery "T" można osunąć od siebie zaczepy sztagów, gdybym kiedyś zamontował drugi.

Obciągacz za to jest praktyczniejszy i dlatego rezygnacja z topenanty nęci :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
.....

Znalazłem fotkę Dulci niemal idealnie z profilu, niestety bez żagli. Zwróć uwagę na położenie masztu.

Załącznik:
20180528_065758.jpg


tak patrze na to zdjecie i .... widzę że Ty Kurczaku po prostu .... bezana nie masz :rotfl:






( tego pomysłu jeszcze nikt nie podrzucił :twisted: )



Za ten post autor kooniu otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 13:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
O braku badana to ja już się nawet balem mówić

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
kooniu napisał(a):

tak patrze na to zdjecie i .... widzę że Ty Kurczaku po prostu .... bezana nie masz :rotfl:



Oj dana , dana
zapindolili mi bezana
dlatego Dulcia taka znana
Oj dana , dana , rock'roll
Ye, ye, ye, ye :lol:

A tak zupełnie poważnie, ktoś ze znajomych żeglarzy faktycznie wziął podstawę stolika znajdującą się centralnie w podłodze kokpitu za stopę bezana. :lol:

Więc coś w tym ustawieniu masztu jest. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10552
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kurczak napisał(a):
Więc coś w tym ustawieniu masztu jest. :D
Bezana + bukszpryt + code 0,00 razem da ci ze 30 dodatkowych metrów... i to jest coś!

Poważnie mówię.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Nowy, porządny pełnolistwowy żagiel też coś dołoży od siebie. Suma summarum gra warta świeczki.

Nowy żagiel zawsze ma sens, gdy się nie sprzedaje jachtu.
Ale coś się ta uparł na pełnolistwowego grota? I koszt, i kłopot, a zysk żaden. Pełne listwy to mogą być górne, żeby trochę wyoblenie liku zwiększyć. Ale po co dolne pełne? To nic nie daje! Za to pomyśl o problemie z przechowywaniem i transportem tak długich listew.

Kurczak napisał(a):
Jachty mają topenantę poprowadzoną z bloczku zamontowanego z boku masztu poniżej okucia topowego więc żagiel musi mieć lik tylny prosty.

A tutaj nie widzę związku. Co ma jedno do drugiego? Podczas pływania topenanta ma być luźna, więc żaglowi nie przeszkadza.
Oczywiście pomysł wywalenia topenanty zawsze jest dobrym pomysłem. Ja u siebie mam mały stropik z karabinkiem, który jest zaczepiony na achtersztagu. Przed zrzuceniem grota wpinamy ten stropik w bom i mamy namiastkę topenanty.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie planuję przynajmniej przez najbliższe kilka lat dobrowolnie sprzedać Dulci. Nigdy jednak nie wiadomo jak się życie potoczy...

Dobrze Tomku, tylko dwie górne listwy pełne. Tak jak u Piotra Numerowanego. :) Kwestia czy większy o te 2,5 m2, na wymiar starego czy jak u "Muchy" ? Ja bym jednak był za większym.

Może jeszcze w przyszłym sezonie udałoby mi się uciułać na używanego genakera. Byłby zaczepiany rogiem halsowym do ucha na końcu kaczego dzióbka widocznego na zdjęciu, około 60 cm przed rollerem genui. Do spinakera po tym co widziałem na Kierskim mam chyba jakiś uraz...

Na sezon 2019 nowa, może większa genua.

Na wiosnę próba regulacji takielunku jeśli ktoś mi przy tym pomoże + testy z różnych rozmiarów sztakslami.

Może być ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Może być ?

Prawie dobrze.
Spinaker zamiast genakera, bo z urazami należy walczyć, a nie pielęgnować fobie (tak mówią psychologowie, więc...). A tak serio, to spinaker ma dużo zalet. Nie polecam tego żagla bez powodu.

Zdecydowanie próbowałbym się dowiedzieć, jaka jest norma ostrości chodzenia pod wiatr dla tych jachtów. Znajdź namiary na właściciela Muchy (choćby przez marinę, przecież są sposoby), popytaj innych właścicieli, poszukaj na forach zagranicznych (na szybko znalazłem dwa niemieckie). To naprawdę cenna informacja, dużo daje a nic nie kosztuje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Ja bym jednak był za większym.

pewnie ,że większy ale ze świadomością,że rewolucji nie będzie.
Marian Strzelecki napisał(a):
Bezana + bukszpryt + code 0,00 razem da ci ze 30 dodatkowych metrów... i to jest coś!

Poważnie mówię.


tak zrobił nasz kolega, łódka też czołg taki ma ły colin. Efekt mizerny. W finale pływał na genakerze. bezan był tylko przeszkodą. To tak pokrótce bo historia długa

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Ja bym jednak był za większym.

pewnie ,że większy ale ze świadomością,że rewolucji nie będzie.
Marian Strzelecki napisał(a):
Bezana + bukszpryt + code 0,00 razem da ci ze 30 dodatkowych metrów... i to jest coś!

Poważnie mówię.


tak zrobił nasz kolega, łódka też czołg taki ma ły colin. Efekt mizerny. W finale pływał na genakerze. bezan był tylko przeszkodą. To tak pokrótce bo historia długa

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Naprawdę się cieszę. Bardzo sobie cenię Twoje zdanie, zdanie Wiktora, Piotra, Andrzeja i innych Forumowiczów. :D

Jutro zdobędę telefon armatora Muchy i postaram się wyciągnąć z niego maksimum informacji.

Genaker będzie dla mnie łatwiejszy w obsłudze. Często pływam z osobami nie mającymi doświadczenia żeglarskiego i będę musiał sobie z nim poradzić sam.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no jest jeszcze do przemysłenia czy nie lepiej iść w szybkość na słabych wiatrach.
waliant napisał(a):
Spinaker zamiast genakera

i to jest chyba najtańsza opcja finansowo a najtrudniejsza bo się bedzie trzeba nauczyć. :D
Z reguły pływasz z załogą pójdzie łatwo

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
będę musiał sobie z nim poradzić sam.

No uparł się... Co za różnica? Boisz się spinakera, bo go nie znasz. Nauczysz się i będzie dobrze, a to nie jest wiedza tajemna. Wystarczy jedna wycieczka na jachcie, na którym pokażą jak to się robi i jak można to robić. Potem pozostaje trochę poćwiczyć ;)

Genakera chcesz obsługiwać jak? Z worka? Czy roler? Czy skarpeta?
Oba żagle trzeba przed użyciem wpiąć w liny. Jeżeli masz roler, to i tak musisz iść na dziób go postawić i napiąć. W przypadku spinakera, przyznaję, dochodzi spinakerbom. Podczas regat moja załoga stawia spinakerbom w 30 sekund. Ja sam robię to może ciut dłużej, ale to z powodu konieczności obsługi lin z kokpitu. Jeżeli do genakera jest wytyk, to też trzeba go obsłużyć.
Na Pallasie dopracowali się takich patentów, że spinakerbom stawiają i zrzucają wyłącznie z kokpitu, bez chodzenia do masztu. Coś dla leniwych? ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:46 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jak by te łódki porównać?
Gdzie stoją maszty? Jaką rolę w porównaniu z fokiem/genuą odgrywa grot?
Podstawą przemyśleń powinno być zrozumienie konceptu konstrukcji.


Załączniki:
6DEDEDE6-4C8D-4E57-A41C-C3289E0EB5C8.jpeg
6DEDEDE6-4C8D-4E57-A41C-C3289E0EB5C8.jpeg [ 445.23 KiB | Przeglądane 4195 razy ]
DC2B5BDC-5D35-4657-A0CF-275E7C6EC93A.jpeg
DC2B5BDC-5D35-4657-A0CF-275E7C6EC93A.jpeg [ 114.11 KiB | Przeglądane 4195 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzej Kolod napisał(a):
Jak by te łódki porównać?

Czemu chcesz akurat te dwa jachty porównywać? Akurat swojego tutaj nie dawałem w ogóle jako przykład, bo to by niczego nie wnosiło.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Genaker będzie dla mnie łatwiejszy w obsłudze. Często pływam z osobami nie mającymi doświadczenia żeglarskiego i będę musiał sobie z nim poradzić sam.


Tomek dobrze radzi co do spinakera. Genaker na Twoją ciężką łódkę z masztem umieszczonym mocno z przodu i bez gebakerbomu będzie kiepskim pomysłem, bo żagiel ten będzie działał w cieniu grota, będzie wykastrowany, więc nie popłyniesz pełno.
Spinaker to żadna wiedzą tajemną. Nie ma co zasłaniać się brakiem doświadczenia innych, tylko nauczyć się obsługonspinakera w 2 godziny i czerpać przyjemność z normalnej, a nie wykastrowanej żeglugi. Nikt się z tymi umiejętnościami nie urodził, a żagiel ten "straszy" tylko w Polsce. Nie bazuję więc na straszakach tych, którzy sami nie mają żadnego doświadczenia z tym żaglem i tylko posiekaną plotki tym samym jakby usprawiedliwiając swoje braki. A zamiast tego 2h nauki i otwierasz przed sobą nowy wymiar żeglarstwa. Nikt z osób jakie znam nie żałował ani próby, ani nauki. Dodam, że nie dość, że masz gotowy osprzęt do spinakera i jacht stworzony do żeglugi pod spinem, a nie genakerem, to i łatwiej kupisz odpowiednią używkę.
Nie walcz sam że swoimi wiatrakami. To nie ma sensu. Jak chcesz - pomogę w nauce.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Genaker będzie dla mnie łatwiejszy w obsłudze. Często pływam z osobami nie mającymi doświadczenia żeglarskiego i będę musiał sobie z nim poradzić sam.


Obserwując Twoje zmagania Piotrze z problemem dostrzegam pewien element wspólny.

Obaj z różnych powodów powoli dochodzimy do podobnych wniosków uzupełnienia ożaglowania swoich jachtów o żagiel typu genaker lub podobny.

Mnie już Jarek z Anną na moim wątku bardzo wiele w tej materii wytłumaczyli + zostawili materiał do przemyśleń i w tygodniu będę rozkminiał wstępnie tematy techniczne takiego żagla.

Miło znaczy, że człowiek z kłopotem (wydumanym lub nie) nie jest odosobniony bo to budujące jest ... :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Genakera chcesz obsługiwać jak? (...) roler? Oba żagle trzeba przed użyciem wpiąć w liny. Jeżeli masz roler, to i tak musisz iść na dziób go postawić i napiąć.


A czemu nie można postawić tego żagla na początku rejsu i tak go wozić cały czas używając wtedy kiedy potrzeba ?

Nieodporne toto na UV czy inny jest problem ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 19:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Podczas regat moja załoga stawia spinakerbom w 30 sekund


Długo ;) Ale dobrze, bo w końcu rywalami jesteście! ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Długo myślałem Andrzeju nad tym dlaczego maszt jest tak nietypowo dla jachtów ustawiony. Jedynie co mi przyszło do głowy to to, że projektant zakładał dla niego ożaglowanie gaflowe a nie bermudzkie, gdzie bardzo duży grot jest podstawowym "silnikiem" jachtu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Długo

Hm, liczę cały czas, od decyzji, przez zejście z balastu, wycieczkę na dziób, czasami wpięcie brasu, powrót.
Ale, oczywiście, jak widać, mamy duże rezerwy. Więc i to poćwiczymy ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
OK. Spinaker. Teleskopowy spinakerbom Dulci leży w hangarze. :)

Jakie wymiary powinien mieć ten żagiel dla Fellowshipa 28 ? Bo rozumiem, że jakieś wymiary musi mieć.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 19:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kurczak napisał(a):
Długo myślałem Andrzeju nad tym dlaczego maszt jest tak nietypowo dla jachtów ustawiony. Jedynie co mi przyszło do głowy to to, że projektant zakładał dla niego ożaglowanie gaflowe a nie bermudzkie, gdzie bardzo duży grot jest podstawowym "silnikiem" jachtu.

Nie przesadzaj Kurczaku.
Koncepcje ożaglowania i kształtu kadłuba zmieniały się z regułami regatowym.
Maszt wędrował do przodu i do tylu by wrócić na swoje miejsce.
Przednie żagle były innaczej liczone.... itd. itd.
To przecież można wyczytać i obejrzeć oglądając konstrukcje ostatnich 50 lat.
To żadna tajemnica. „Selbstwendefock, self tacking jib”, duże groty wróciły.
Technika pływania wynika z konstrukcji kadłuba łódki i planu żagli.
Acha, miałem również pękatą łezkę (IOR).

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12609
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Bo rozumiem, że jakieś wymiary musi mieć.

Potrzebna jest wysokość masztu nad pokładem (nie nad kabiną!), oraz odległość od masztu do dziobu. Także długość spinakerbomu, skoro go masz.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 20:00 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kurczak, przesuńmy maszt w stronę dziobu i zróbmy keta gaflowego :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 21:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Hm, liczę cały czas, od decyzji, przez zejście z balastu, wycieczkę na dziób, czasami wpięcie brasu, powrót.
Ale, oczywiście, jak widać, mamy duże rezerwy. Więc i to poćwiczymy ;)


To nadal długo, choć ten czas i tak nie powinien być czasem straconym. Dlatego my to robimy tak: jeszcze na halsówce spinakerbom jest przygotowany na odpowiedniej burcie (prawej przy typowej lewoskrętnej trasie). Spin przygotowany do stawiania z lewej burty - wiadomo. Bras jest wpięty w spinakerbom już przed wyścigiem. Na topenancie spinakerbomu i obciągaczu spinakerbomu są znaczniki. Dochodząc na górny znak (lub tuż po jego minięciu - kiedy jest rozprowadzający znak), kiedy jesteśmy na prawym halsie dziobowy wpina spibom w ucho i to cała jego praca, a pitman w tym samym czasie wybiera topenantę spibomu. Obciągacz jest dobrany już wcześniej do znacznika. Jeżeli nie jest - pitman po wybraniu topenanty kontruje obciągacz. Te regulacje muszą być sprowadzone tak by pit sięgał je z balastu (czyli albo na prawą burtę, albo podczas ostatniego zwrotu pit bierze te linki do ręki i przeciąga do siebie).
Samo wpięcie pały jest jednak chwilą - kilka sekund. No może góra 10, ale nawet jeżeli nic nie jest przygotowane - to i tak nie może to być czas stracony, jak pisałem, czyli robimy to zbliżając się do znaku na którym będziemy palić spina, a nie przy nim lub już po znaku.
Dalej przy dziobowy wraca do kokpitu lub na balast i kiedy jest czas - stawiamy spina. Przy czym na szocie też są znaczniki, więc samo odpalenie spina w idealnym układzie - to maks długość łódki od znaku. Przyzwoity wynik i silniejszy wiatr - 2 długości. Nie akceptowalne - 4 długości.

Przy przebrasce zgaszenie spina = błąd załogi lub sternika. Ma pracować cały czas.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 21:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
kooniu napisał(a):
Kurczaku po prostu .... bezana nie masz :rotfl:
( tego pomysłu jeszcze nikt nie podrzucił :twisted: )
A bo Kurczak pytał o ostrość. A nie do tego służy bezan ;)

W temacie code0/genaker, czyli głębokiej genui pełnowiatrowej, przypominam że Kurczak już taką ma, zdaje się :-P
Przypomnę też że toto można nosić na wytyku. O czem dzisiej już siem nie pamięta, a regatowcy zwłaszcza, bo mają zakaz.
A prowadzenie gieni kluczowem tu jest, bo to o kąt natarcia. Że tak skrótowo sapienti sat.
Ale przypomnę też jeszcze jeden typ spinia - dla turysty:
viewtopic.php?p=460224#p460224
viewtopic.php?p=415780#p415780


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 21:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ryś napisał(a):
a regatowcy zwłaszcza, bo mają zakaz.


Nie mają, o ile chodzi o wpięcie rogu szotowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Waldi_L_N napisał(a):
Kurczak, przesuńmy maszt w stronę dziobu i zróbmy keta gaflowego :rotfl:


też ostro nie będzie chodzila

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2018, o 21:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moris29 napisał(a):
Odnoszę wrażenie Plitkinie, że zbyt emocjonalnie podchodzisz do dyskusji. Kurczak zdecydował na szycie w pierwszej kolejności nowego grota i pewnie za rok będzie wracał do tematu dodatkowego żagla.


Tu nie o to chodzi - nie odbierz moich wpisów niewłaściwie. Piszę skrótowo, bo z telefonu, dlatego wydźwięk może być taki jak mówisz. Ale takich intencji nie mam, zwłaszcza do Ciebie - bo nie mam ku temu powodów. Z kurczakowych rozterek owszem - trochę robię sobie podśmiechujki, ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa i tylko dlatego, że wg mnie są mocno niekonsekwentne, co próbuję z dozą ironii pokazać.

Co do C0/driftera - masz dokładnie taki żagiel jaki powinieneś mieć i jaki sam bym polecał, więc nie mam podstaw do ironizowania. Zwracałem uwagę jedynie na nazewnictwo, bo gdyby Kocur zrobił szybki ruch (albo taki Kurczak) i zadzwonił do byle żaglowni z pytaniem o cenę Code Zero - to zaraz by mu się odechciało :) Stąd pisałem dość jednoznacznie, że taki żagiel jaki powinno się do turystyki polecać i jakiego zapewneszuka Kocur nie nazywa się Code Zero. Można go na swoje potrzeby nazywać, oczywiście, i tak, ale warto je po prostu rozróżniać.

Wygospodarowałem jednak trochę czasu i w tym drugim wątku już opisałem różnice tak jak ja je widzę. W końcu obiecałem Kocurowi, a od poniedziałku mam taki zapiernicz przez kilka tygodni z wyjazdami służbowymi w weekendy, że nie wiem kiedy bym się za to wziął.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: DARIUS i 228 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL