Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 00:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 7 sty 2016, o 22:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9040
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale to jest swiadectwo na podstawie KWR czyli o kant d.....
Rzeczywiste osiagi zaleza od bardzo wielu czynnikow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 7 sty 2016, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marek, no jasne, ale chodziło o mniej-wiecej.
Jest w necie świadectwo Shipmana 28 z Litwy, Blue bird. GPH ma podobne do Sputnika, Stinga i Tesli, więc daje to jakieś pojęcie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 7 sty 2016, o 22:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9040
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
beret napisał(a):
Czy ktoś z was ma/zna/zrobił jakiś wykres biegunowy. Na jakie można liczyć średnie dzienne przebiegi. Jaki jest kąt martwy?


Wejdz na wyniki regat "Poloneza" . W kolejnych edycjach Shipmany startowaly, mialy nawet swoja klase. Trasa to ok 200 Mm ale sa tez trakingi. zobacz jakie izyskiwaly czasy trasy i bedziesz sobie mogl wyrobic poglad :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 7 sty 2016, o 22:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
pamiętam jazdę Karnin Trzebież na pełnej gieni plus grot, bejdewind 5,5 węzła wiatr ok 3B
łódka w pełni zrównoważona nie trzeba było trzymać steru.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 7 sty 2016, o 22:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9040
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
Marek, no jasne, ale chodziło o mniej-wiecej.
Jest w necie świadectwo Shipmana 28 z Litwy, Blue bird. GPH ma podobne do Sputnika, Stinga i Tesli, więc daje to jakieś pojęcie.


Oczywiscie, ale mozna tez zrobic tak jak napisalem . Tobie na pewno nie musze pisac o wplywie dobrego ustawienia takielunku, jakosci zagli o umiejetnosciach sternika nie wspominajac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
o umiejetnosciach sternika nie wspominajac


Wszystko się zgadza :)
Ale jacht jest punktem wyjścia, a świadectwo ORC mówi o tym, ile można z tego jachtu wycisnąć.
Oczywiście mniej więcej, bo świadectwa przybliżone.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Poruszyliśmy ciekawy temat takielunku i ożaglowania. Na mojej shipmance z żagli mam:
- fok
- fok sztormowy
- spinakera z bomem
- grota.
Z sztagów mam :
- sztag
- babe sztag
- achtersztag.
Może opowiecie z czym się spotkaliście dotychczas i jak się to sprawuje?
Wychodzi na to że ten typ nie jest taki mono.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 11:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
beret napisał(a):
Może opowiecie z czym się spotkaliście dotychczas i jak się to sprawuje?


Berecie, ta łódka to porządny projekt i porządne wykonanie, to jest prawdziwy jacht :D

Pływa bardzo porządnie, jest łatwa w prowadzeniu, bardzo przychylna sternikowi dużo wybacza a przy okazji się zbiera. Jak zawsze w przypadku używanego sprzętu trzeba to przejrzeć, wszystko sprawdzić i dobrze ustawić. I tyle. Więcej może Tomek powie bo zdaje się jest zakochany w swojej łodzi. Ja zresztą też bardzo lubię schipmany. :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
24 grudnia przelałem ostatnia ratę i po miesiącach wyrzeczeń, stałem się pełnoprawnym armatorem. Ale łódki jeszcze nie prowadziłem (oj, jak mnie skręca...). Więc jestem trochę w sytuacji chłopca co dostał pod choinkę zabawkę ale jeszcze jej nie może rozpakować. Chciałbym jeszcze skonsultować moje plany, szykuje się dla mnie dość skomplikowana logistycznie operacja. Nie wiem na ile mogę dyskutować tutaj, bo w końcu wątek ma być o shipmankach, a nie prywacie. Dlatego się wstrzymuję. Najważniejsze jednak aby zebrać informacje o tym typie w jednym miejscy, wiele osób na forum jest zainteresowanych tą łódką. Ale część pytań jest uniwersalnych. Jak pływa, jak się sprawuje, ile kosztuje zrobienie bramki rufowej. Jakie modyfikacje się sprawdzają. Jak sprawdza się przekładnia hydrauliczna (przyznam się, że się tego boję...).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moja rada jest taka, żeby doprowadzić jacht do porządku, ale bez inwestowania zbytniego. Darować sobie to co nie jest konieczne (np roler), dopieścić to co jest. A potem albo dalej będziesz jacht robił (już wiedząc czego chcesz) albo go zmienisz na inny.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
waliant napisał(a):
Moja rada jest taka, żeby doprowadzić jacht do porządku, ale bez inwestowania zbytniego. Darować sobie to co nie jest konieczne (np roler), dopieścić to co jest. A potem albo dalej będziesz jacht robił (już wiedząc czego chcesz) albo go zmienisz na inny.


no roler to podstawa :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
O Tomku słyszałem wielokrotnie. Przy każdym moim kolejnym pytaniu o Shipmany wymieniana była własnie ta postać. Dział ten jest niejako wyrazem radości że się wśród nas pojawił i próbą wyciągnięcia z niego (i innych) wszystkiego co wie o tych łódkach, dopóki jeszcze mają siłę opowiadać. Więc sugeruje dręczyć biednego Tomka pytaniami jak najszybciej i prowokować do wypowiedzi tez innych, którzy coś wiedzą. Może się uda takie małe kompedium zrobić tą metodą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
beret napisał(a):
, ile kosztuje zrobienie bramki rufowej. Jakie modyfikacje się sprawdzają


no właśnie raczej tym i innym zająłbym się po przepływanym sezonie.

beret napisał(a):
Jak sprawdza się przekładnia hydrauliczna (przyznam się, że się tego boję...).


o tym chyba rozmawialiśmy też,chyba dawałem Tobie namiary już . Nie wiem czy przeglądałeś Sailforum bo tam tez dużo o Schipmanach i to z pierwszej ręki

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Moja rada jest taka, żeby doprowadzić jacht do porządku, ale bez inwestowania zbytniego


dokładnie, mniej kombinować a zabrać się za podstawowe roboty :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Beret , poczytaj sobie https://manufakturanautica.wordpress.com/

jak i co mozna zrobic z shipmana :)

Jak cos pogadaj z Bartkiem gosc kumaty i nie chowa wiedzy chetnie odpowie na rozne Twoje pytania :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
a zabrać się za podstawowe roboty


No właśnie. Podstawowe. Określić sobie co jest niezbędne, a co ewentualnie. Te drugie wywalić na koniec listy prac. Żeby potem nie było tak, że co prawda na jachcie jest roler za ciężką kasę, za to nie ma dobrych szotów, brasów, fałów czy karabinków.
Zrobione dobrze podstawy, uzupełnione ważne wyposażenie zaprocentują i zaraz i w przyszłości dalszej.

Moim zdaniem akurat bramka czy roler to fanaberie, za które można się zabrać, jak już reszta jest ok.

Proste pytanie: np. co z instalacją elektryczną?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
Wailant jak bramkę uznał bym za fanaberie to roler już nie ale tu możemy sobie dyskutować :)

Z pozostałymi rzeczami zgadzam się :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Uwaga z mojej strony, jacht jest dla mnie docelowo mieszkaniem i miejscem pracy, a pracuję przy komputerze. Zależność jest tu prosta, nie mam prądu, nie mam pieniążków na inne prace. Bramka rufowa w moim przypadku to nie fanaberia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
beret napisał(a):
Uwaga z mojej strony, jacht jest dla mnie docelowo mieszkaniem i miejscem pracy, a pracuję przy komputerze. Zależność jest tu prosta, nie mam prądu, nie mam pieniążków na inne prace. Bramka rufowa w moim przypadku to nie fanaberia.


poogladaj linka ktorego podeslalem. Tam Bartek robil remont od zera lodki. MOzesz sobie podpatrzyc wiele ciekawych rozwiazan itp .
Solara nie musisz na bramce stawiac. Ja mam zrobione specialny uchwyt i sie sprawdza nie muaialem wydawac kasy na bramke.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1770
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jachu napisał(a):
to roler już nie ale tu możemy sobie dyskutować


No wiem, że możemy się spierać. :)
Ale w tym wątku może nie warto, a i tak każdy zostanie przy swoim zdaniu. :)
Moje zdanie, w tym przypadku zwłaszcza, jest takie: roler kosztuje i to niemało. Do tego trzeba żagle przerabiać, co też kosztuje. Do tego osprzęt na pokładzie. To wszystko nie jest łatwo dobrze zrobić.
Kasa i czas na to. A są rzeczy na pewno ważniejsze.
Więc bym sobie odpuścił i pomyślał o rolerze już w Polsce.
Bo bez rolera naprawdę da się pływać (słowo!!! :) ), a z rozwaloną instalacją elektryczną już gorzej...

jachu napisał(a):
Solara nie musisz na bramce stawiac


Święte słowa!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
O, to to własnie mi trzeba. Solary z instalacją już mam i to przetestowane. Potrzebuje je jedynie jakoś zamocować aby się gdziekolwiek ruszyć z portu. Na pewno muszę wymienić przed wypłynięciem wszystkie stalówki. To chyba podstawowa czynność. Instalacja elektryczna jest kompletnie do wymiany, również dla tego że muszą ją przeprojektować pod swoje potrzeby, ale to już planuje robić w drodze. Strona którą mi podesłałeś wspaniała, sporo pomysłów. Osobiście jednak nie mogę sobie pozwolić na taki radykalizm aby pruć całe wnętrze i robić dwa lata wszystko od zera. Wprowadzam się do mieszkania i je na bieżąco będę urządzał.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No tak, tylko ja nie mieszkam w Polsce i nowego mieszkania w Polsce nie będę kotwiczył. Pracuje na Malcie obecnie i tam też bym płynął.



Za ten post autor beret otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
beret napisał(a):
O, to to własnie mi trzeba. Solary z instalacją już mam i to przetestowane. Potrzebuje je jedynie jakoś zamocować aby się gdziekolwiek ruszyć z portu. Na pewno muszę wymienić przed wypłynięciem wszystkie stalówki. To chyba podstawowa czynność. Instalacja elektryczna jest kompletnie do wymiany, również dla tego że muszą ją przeprojektować pod swoje potrzeby, ale to już planuje robić w drodze. Strona którą mi podesłałeś wspaniała, sporo pomysłów. Osobiście jednak nie mogę sobie pozwolić na taki radykalizm aby pruć całe wnętrze i robić dwa lata wszystko od zera. Wprowadzam się do mieszkania i je na bieżąco będę urządzał.


nie chodzi mi o remont kapitalny ale o podgladniecie pomyslow , pogadanie z kims kto to robil i ma juz dosc duze doswiadczenie .

masz zdjecia mojego solara :

http://www.sailforum.pl/download.php?id=36242
http://www.sailforum.pl/download.php?id=36244
http://www.sailforum.pl/download.php?id=36243


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Niestety moje panele są dużo większe, 2*100W- 1440x660. Własnie ciekaw jestem jak Tomek zrobił swoja bramkę bo widzę że ma sprytnie mocowaną do kosza rufowego. Może da się taka konstrukcję gdzieś zamówić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
beret napisał(a):
Niestety moje panele są dużo większe, 2*100W- 1440x660. Własnie ciekaw jestem jak Tomek zrobił swoja bramkę bo widzę że ma sprytnie mocowaną do kosza rufowego. Może da się taka konstrukcję gdzieś zamówić?

taka konstrukcja kosztuje kilka kPLN . Mysle ze okolo 3,5 kPLN musisz liczyc. Ztego co pamietam wlasnie ta jego tyle kosztowala. MOje panele to 65 W ale i 100W widzialem na takich kontrukcjach i sie bardzo dobrze trzymaly.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
3,5 kPLN za dwie wygięte rurki aluminiowe z uchwytami do kosza??? Nie mam więcej pytań, proszę wysokiego sądu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 14:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
beret napisał(a):
dwie wygięte rurki aluminiowe z uchwytami do kosza?


to nie są aluminiowe rurki to porządny stelaż z kwasówki.
Wracając, no to wygląda,że jesteś skazany na siebie . Maszt takielunek żagle muszą być sprawne. Silnik i przekładnia też może poprzedni właściciel Tobie mechanika hollenderskiego.
Gdzieś musiał silnik serwisować

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Silnik i przekładnia mają być dla mnie przygotowane na koniec lutego, wtedy odbieram łódkę. Umówiłem się że otrzymam na nie pisemną gwarancję. Ze swojej strony muszę ogarnąć takielunek, stały i ruchomy. Plan jest taki żeby zgarnąć stare stalówki, pojechać z nimi do Polski, kupić nowe pod wymiar z zarobionymi końcówkami na stałe albo górne końce zarobić na stałe a na dolne dać Norsemana. Skoro już będę miał masz położony to jest opcja aby kanałami płynąć przez Francję do Marsylii, bramka numer dwa to legendarne biskaje i opłynięcie Hiszpanii w marcu. Jest jeszcze opcja aby ciągnąc do Polski i tu go kompleksowo wyremontować, ale znając moja systematyczność, to skończy się na tym że go wyciągnę na brzeg i tak zostanie. Na razie jedną przyczepę kempingową do mieszkania już mam i to mi w zupełności wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 15:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Oprócz stalowek trzeba sprawdzić okucia.Stalowki , scagacze Marciniak zrobi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 8 sty 2016, o 16:08 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kwestia stylu i zakresu wykorzystywania łódki.
Przy takim wyborze modelu chciałbym przede wszystkim niezawodny silnik, co otwiera przeskok kanałami na Śródziemne i rozwiązuje problem ładowania.
Wymiana stalówek - pomysł chwalebny.
Resztę kasy wrzuciłbym w żagle, w następującej kolejności:
- grot (z głębokim trzecim refem),
- genia 120,
- fok 75 (jeśli obecny wymęczony).
Wydatki na rolera przekierowałbym na samoster wiatrowy.
Reszta w bieżące remonty i obsługę jakiejś sprawnej laski.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 9 sty 2016, o 12:49 

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 11:45
Posty: 81
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Jeżeli łódką chcesz przypłynąć, sprawdz silnik to podstawa bo kawałek drogi masz przed sobą. Jaki masz tam silnik, ja mam Janmara ale chyba też były wsadzane ferymany. Zapisz nr tel do urzytkownika takiego silnika wrazie czego. Roler zostaw sobie do założenia już w Polsce. Jak coś nie wyjdzie to bedziesz w kaczej d... i za wszystko będziesz płacił grubo w euro. Sprawdz elektrykę i akumulatory. Solary na bramce... nie do kończ dobry pomysł. Utrudnia wejście od rufy, niemal uniemozliwia zamontowanie samosteru wiatrowego, i na pokładzie masz kupę miejsca na umiejscowienie innych wydajnych solarów. Sting nie miał pomiarów ORC. Pełną dokumentację jachtu w orginale mam, łącznie z silnikiem. Tak jak Piotrek napisał, jestem zakochany w Shipmanie od wielu lat, i nie zamierzam tego stanu zmieniać. Nie wiem po co ci bramka do kładzenia masztu? Jest on na prawdę duży i ciężki.
Cieszę się że jestem utożsamiany z Shipmanem :D

_________________
Ave Ja
"Bądź dzielny T.G." - jestem Przyjacielu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Shipman 28
PostNapisane: 10 sty 2016, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 543
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 174
Otrzymał podziękowań: 300
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Mój silnik udało się zidentyfikować dzięki temu forum: viewtopic.php?f=58&t=23349
Mam Farymann A 40 M z przekładnią hydrauliczną.
Bramki do kładzenia masztu absolutnie nie zamierzam instalować, przy tym zanurzeniu jacht się nie nadaje do pływania śródlądowego.
Musze natomiast wymyślić sposób mocowania paneli na pokładzie, cenna jest informacja na temat bramki, jak być teraz je zainstalował, czy np. robienie sztywnego zadaszenia kokpitu miałby sens Twoim zdaniem.
Plan jak pisałem jest taki aby podstawowe prace wykonać w Holandii:
- wymiana olinowania stałego
- montaż EPIRB, tratwy, UKF z DSC.
A potem chcę płynąć nim na Maltę i tam juz go powoli urządzać sobie.
Z takich pytań technicznych, jak wygląda doprowadzenie fałów do kokpitu, widze że u ciebie Tomku jest to zrobione, mialeś juz tak czy sam robileś, jakie są tego koszty?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 210 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL