Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 sie 2025, o 03:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
AIKI napisał(a):
Nie chce mi się rysować ale... czy nie wystarczy zrobić litą ramkę wokół lampy z jakimś/jakimiś wspornikami do przykręcenia na środku tej kratki?


Po wycięciu wyglądałoby to tak:

Załącznik:
big_1_00b31e92153a.jpg
big_1_00b31e92153a.jpg [ 19.45 KiB | Przeglądane 6597 razy ]


Zakładając, że blacha jest cieniutka wszystko się będzie wyginało. Normalnie te lamelki zachowują w miarę sztywność ponieważ są umocowane z obu stron.

Dodatkowa ramka, żeby zgubić część wpuszczaną lampy jest możliwa do wykonania, ale za dużo z tym zachodu.

Opcja to prostokąt z blachy z wyciętym otworem na lampę. LED-owej lampy nie da się wmontować w miejsce starej, otwór jest zbyt duży.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
A nie lepiej dać tylko kratkę na otwor po starej lampie a nową lampę przyczepić poza wspornikami podestu?
Nic odstającego nie będzie przeszkadzało w komunikacji między podestem a pokładem.
Cytat:
"Określenie "światło rufowe" oznacza białe światło umieszczone jak najbliżej rufy, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do 67.5 stopnia z każdej burty statku."
Nie ma w prawidle, w przeciwieństwie do świateł burtowych połączonych dla statków poniżej 20m, konieczności niesienia go w osi symetrii.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Przesadzasz Wojtku, to akurat dotyczy wątku, a konkretnie możliwości legalnego wyjazdu na jacht. Nie tylko mój.

Piotr pomijając IX paragraf regulaminu forum można było Twój komentarz pozostawić w temacie, bo o tym tam dyskusja ma miejsce viewtopic.php?f=73&t=31565
Tak, moja ocena jest nie tylko prywatną ale także jako moderatora.

Wojtek, a jaki masz problem aby przenieść ten post do wątku "Wniosek o podjęcie czynności w celu zniesienia zakazów."?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2843
Podziękował : 442
Otrzymał podziękowań: 729
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ognisty Szkwał napisał(a):
A nie lepiej dać tylko kratkę na otwor po starej lampie a nową lampę przyczepić poza wspornikami podestu?
Czy nie jest ryzykowne dawanie kratki wentylującej bakistę? Chodzi mi o możliwość zalania bakisty gdyby w trudniejszych warunkach przyszedł jakiś dziad od rufy.
Ognisty Szkwał napisał(a):
Nie ma w prawidle, w przeciwieństwie do świateł burtowych połączonych dla statków poniżej 20m, konieczności niesienia go w osi symetrii.
A lampę na rufie można by umieścić na prawym lub lewym półkoszu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ognisty Szkwał napisał(a):
i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do 67.5 stopnia z każdej burty statku."


To jest kolejna opcja. Tyle, że pawęż nie jest płaska i warunek opisany wyżej nie będzie wówczas spełniony. Nie bez powodu oryginalna lampa została umieszczona na środku pawęży.
Jest jeszcze możliwość umieszczenia lampy poniżej oryginalnego otworu, ale wolałbym tego nie robić. Im jest wyżej tym lepiej jest widoczna.

O dziada bym się raczej nie martwił, wentylację bakisty i tak muszę zamontować, może wówczas wewnątrz kokpitu.
Lampy nie da się zamontować na półkoszu, jest typowo do montażu wpuszczanego.
Tego typu:

https://zefir.sklep.pl/lampy-nawigacyjn ... ufowa.html

Zostanie więc prostokątny kawałek blachy, z wyciętym wpustem na lampę i przykręcony wkrętami na szczeliwo do pawęży zaślepiając oryginalny otwór.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 19 kwi 2020, o 12:23 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kurczak napisał(a):
AIKI napisał(a):
Nie chce mi się rysować ale... czy nie wystarczy zrobić litą ramkę wokół lampy z jakimś/jakimiś wspornikami do przykręcenia na środku tej kratki?


Po wycięciu wyglądałoby to tak:

Cytuj:
Dodatkowa ramka, żeby zgubić część wpuszczaną lampy jest możliwa do wykonania, ale za dużo z tym zachodu.

No nie wiem, nie wiem...


Załączniki:
wspornik.JPG
wspornik.JPG [ 10.02 KiB | Przeglądane 459 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Marian J. napisał(a):
Czy nie jest ryzykowne dawanie kratki wentylującej bakistę? Chodzi mi o możliwość zalania bakisty gdyby w trudniejszych warunkach przyszedł jakiś dziad od rufy.

Pan płaci, pan wymaga.
Marian J. napisał(a):
A lampę na rufie można by umieścić na prawym lub lewym półkoszu.

Też mnie się nasunęło, ale pomyślałem o tym że Kurczak jest przebiegły:
Kurczak napisał(a):
Lampy nie da się zamontować na półkoszu, jest typowo do montażu wpuszczanego.
Tego typu:

https://zefir.sklep.pl/lampy-nawigacyjn ... ufowa.html

I zrezygnowałem z dalszych/wyższych podpowiedzi.
PS
Zalaminuj stary otwór i zrób nowy pod nową lampę w osi - nie idź na łatwiznę, a kratkę jak miałeś w zamyśle daj w kokpicie.
I będziesz pan zadowolony.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ognisty Szkwał napisał(a):
Zalaminuj stary otwór i zrób nowy pod nową lampę w osi - nie idź na łatwiznę, a kratkę jak miałeś w zamyśle daj w kokpicie.


O tym nie pomyślałem...

Technicznie do zrobienia, nie wiem jednak na teraz, czy nowa lampa zasłoni zalaminowany otwór po starej. Jeśli nie - będzie to ujowo wyglądało.

Z drugiej strony i tak miałem pawęż malować, tyle że nie wiem czy zdążę w tym sezonie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 14:13 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Ognisty Szkwał napisał(a):
Zalaminuj stary otwór i zrób nowy pod nową lampę w osi - nie idź na łatwiznę, a kratkę jak miałeś w zamyśle daj w kokpicie.


O tym nie pomyślałem...

Technicznie do zrobienia, nie wiem jednak na teraz, czy nowa lampa zasłoni zalaminowany otwór po starej. Jeśli nie - będzie to ujowo wyglądało.

Z drugiej strony i tak miałem pawęż malować, tyle że nie wiem czy zdążę w tym sezonie.


Lampa pozycyjna wstawiona kadłub jest co najmniej dobre 60 cm niżej niż lampa umocowana na koszu.

Z uwagi na zasięg światła oraz jego widoczność nie jest to pozbawione znaczenia, zwłaszcza że to światło nawigacyjne.

Pomysł jaki podsunął AIKI jest bardzo dobry i rozsądny - taką obudowę lampki rufowej można oprócz wersji blaszanej, wykonać np. z laminatu a także z klocka drewnianego z odpowiednim wgłębieniem na lampę.

I światło będzie tam, gdzie trzeba.

Kratkę wentylacyjną bakisty - można zastąpić wentylatorem grzybkowym, który zakręcamy, jeżeli zanosi się na gorsza pogodę; tak właśnie zrobiłem u siebie dając dwa wentylatory przeznaczone dla bakist.

Z tego samego powodu, stacyjkę silnika przeniosłem z wanny kokpitowej do wnętrza, w okolice zejściówki, gdzie nie będzie zalewana (albo znacznie rzadziej) :D

__________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Technicznie do zrobienia, nie wiem jednak na teraz, czy nowa lampa zasłoni zalaminowany otwór po starej. Jeśli nie - będzie to ujowo wyglądało.


Piotrek - a Ty masz bramkę rufową ?

Pytam bo nie pamiętam...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
tomasz piasecki napisał(a):

Lampa pozycyjna wstawiona kadłub jest co najmniej dobre 60 cm niżej niż lampa umocowana na koszu.

Z uwagi na zasięg światła oraz jego widoczność nie jest to pozbawione znaczenia, zwłaszcza że to światło nawigacyjne.


Chciałem aby lampa była zamontowana w oryginalnym miejscu, ale faktycznie można ją zamontować we wsporniku wykonanym z blachy i przymocowanym do kosza rufowego. Wówczas oryginalny otwór w pawęży można zaślepić kratką.

tomasz piasecki napisał(a):

Z tego samego powodu, stacyjkę silnika przeniosłem z wanny kokpitowej do wnętrza, w okolice zejściówki, gdzie nie będzie zalewana (albo znacznie rzadziej) :D



To akurat IMHO nie jest dobre rozwiązanie. Wolałbym mieć do panelu silnikowego wygodny dostęp z kokpitu. Współcześnie zwykle montuje się go tak, aby sternik miał do niego dostęp ze swojego miejsca pracy, zaś same panele są zabezpieczone przed wodą.

Tak wygląda np. oryginalny panel do mojego silnika:

https://www.vetus.com/pl/tablica-silnika-mp10.html

Niestety nowy kosztuje ponad 1000 zł, a używanego nie udało mi się trafić. Miałem jakąś samoróbkę, którą zastąpiłem zrobioną własnoręcznie drugą samoróbką. Obie absolutnie nie zabezpieczone przed wodą. :-(

......................................................................................................

Na teraz nie mam Włodku bramki, ale nie mówię, że nie będę miał. Wówczas światło nawigacyjne pójdzie jeszcze wyżej.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13886
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1638
Otrzymał podziękowań: 2389
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Wojciech napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Przesadzasz Wojtku, to akurat dotyczy wątku, a konkretnie możliwości legalnego wyjazdu na jacht. Nie tylko mój.

Piotr pomijając IX paragraf regulaminu forum można było Twój komentarz pozostawić w temacie, bo o tym tam dyskusja ma miejsce viewtopic.php?f=73&t=31565
Tak, moja ocena jest nie tylko prywatną ale także jako moderatora.

Wojtek, a jaki masz problem aby przenieść ten post do wątku "Wniosek o podjęcie czynności w celu zniesienia zakazów."?

Żadnego problemu nie mam z tym czy każdym innym postem, który dryfuje aby go przenieść lub wydzielić do nowego tematu z tą różnicą, że nie w każdym przypadku przeniesienie postu jest właściwe aby nie zatracił się sens wątku/dyskusji np. post, który odnosi się do tematu wątku, ale także zawarta jest w nim myśl, która poniekąd skłania biorących udział w dyskusji do zmiany tematu w wątku.
Nie uznaję tego zaś za sztywną zasadę aby nie było możliwości pozostawienia komentarza odległego od dyskusji, jednakże powielanie treści o jednakowym bądź podobnym brzmieniu w różnych wątkach/działach pomijając zapisy w regulaminie niezupełne jest wartością dodaną.
Bywa także przyczyną do podjęcia czynności mederatoskich co w skutach wywołuje ewentualne pretensje mimo, że autor postu mógł być przekonany, że nie popełnił odstępstwa od tematu dyskusji, a moderatar uznał za słuszne decyzję, którą wykonał.
Jestem przekonany o tym, że gdybym nie zwrócił uwagi na powielanie treści o jednakowym bądź podobnym brzmieniu , to w konsekwencji dyskusje bierzącego problemu w innych miejscach forum mogłyby się rozwlekać.
To w kwesji mojego stanowiska.

Na zakończenie aby nie kontynuować dyskusji w tym temacie odsyłam do działu Sprawy naszego forum viewforum.php?f=6&start=25 w przypadku jakiejkolwiek wątpliwości w sprawie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12616
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1773
Otrzymał podziękowań: 4269
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Dlatego lampa musi być wpuszczona w litą blachę.

Ale wiesz, że tej lampy w ogóle nie musisz mieć? Jeżeli masz lampę topową trójsektorową i kotwiczną.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie wiem jak to napisać, żeby nie podpaść Wojtkowi.

Huraaa !!!!!!!! :D Od jutra można jechać na jacht nic nie ryzykując. :green:

Czyli w łikend jadę do Kołobrzegu. :D

......................................................................

Wiem Tomku, sektor światła silnikowego + sektor światła rufowego = 360 stopni, jednak mam dwa komplety lamp nawigacyjnych i tak zostanie. :)

Pływając pod żaglami używam trójsektorówki na topie, na silniku typowych lamp sektorowych, pokładowych + silnikowego. W przypadku awarii mam możliwość kombinowania tak, aby jeden komplet był sprawny.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 19 kwi 2020, o 16:49 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Huraaa ! :D Od jutra można jechać na jacht nic nie ryzykując.


Masz juz treść rozporządzenia ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mam, ale cicho, sza ! :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Huraaa ! :D Od jutra można jechać na jacht nic nie ryzykując.

Masz juz treść rozporządzenia ?

Treści nie szukałem, ale streszczenie masz tu:
https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-zmiany-w-sklepach-do-lasu-bez-maseczki-znika-czesc-obostrzen-6501602549635201a

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2020, o 21:16 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):

Z tego samego powodu, stacyjkę silnika przeniosłem z wanny kokpitowej do wnętrza, w okolice zejściówki, gdzie nie będzie zalewana (albo znacznie rzadziej) :D



To akurat IMHO nie jest dobre rozwiązanie. Wolałbym mieć do panelu silnikowego wygodny dostęp z kokpitu. Współcześnie zwykle montuje się go tak, aby sternik miał do niego dostęp ze swojego miejsca pracy, zaś same panele są zabezpieczone przed wodą.

Tak wygląda np. oryginalny panel do mojego silnika:

https://www.vetus.com/pl/tablica-silnika-mp10.html

Niestety nowy kosztuje ponad 1000 zł, a używanego nie udało mi się trafić. Miałem jakąś samoróbkę, którą zastąpiłem zrobioną własnoręcznie drugą samoróbką. Obie absolutnie nie zabezpieczone przed wodą. :-(


Na którejś wystawie WIW pan oferował mi ładną, wodoszczelną tablicę silnikową za 3 tys. zł, ale to nie był Vetus.
Zapytany o IP tablicy, pan oświadczył ze się dowie, co uczynił i powiedział, że tylna pokrywa i wiązka kabli mają wskaźnik coś około IP65.
Tylko że mnie interesował, niestety front ze stacyjką, a nie tył :-?

Wobec powyższego zrobiłem wodoszczelną tablicę z szybą (obrotomierz, termometr, amperomierz z zerem w środku, lampka ładowania i wskaźnik ilości paliwa) która jest od strony wanny kokpitu.

Druga, znacznie mniejsza tabliczka jest wewnątrz, przy zejściówce; ma licznik godzin, termometr, woltomierz i amperomierz oraz właśnie stacyjkę.

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 06:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja chciałem zanabyć oryginalną, ale ze względów finansowych raczej nie w tym roku. Śledzę cały czas portale ogłoszeniowe licząc, że trafi się używka, ale trudno dostać coś takiego osobno. Jeśli jest to w komplecie z silnikiem.

Docelowo pulpit miał być zamontowany w ściance wanny kokpitu w zasięgu sternika, a miejsce gdzie jest teraz zamontowana moja samoróbka zaślepione. Mam zamontowaną stacyjkę od traktora ( wymagane sterowanie świecami żarowymi) a ona nie jest odporna na słoną wodę.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 06:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Kurczak napisał(a):
Mam zamontowaną stacyjkę od traktora ( wymagane sterowanie świecami żarowymi) a ona nie jest odporna na słoną wodę.

Wiem że mentalnie to niepoprawne politycznie, bo jak to, nie mam kluczyka - nie mam władzy, ale jak chcesz tanio mieć IP65 i więcej, to zrób w wannie włączanie przy pomocy przełączników wodoodpornych i rozrusznika takowym dzwonkowym.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ognisty Szkwał napisał(a):
, bo jak to, nie mam kluczyka - nie mam władzy

A przyszło mła po czasie, że w suchym miejscu (tablica) można dać dodatkowy wyłącznik, który przy potrzebie płynięcia, włącza prąd na tablicę przełączników w wannie. Taki ukryty kluczyk. I jak potrzeba, silnik można odpalać szczelnymi przyciskami. Stoimy w porcie, nie ma napięcia na panelu w wannie.
W końcu kluczyk z mesy też trzeba w razie potrzeby donieść do stacyjki.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 09:38 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ognisty Szkwał napisał(a):
, bo jak to, nie mam kluczyka - nie mam władzy

A przyszło mła po czasie, że w suchym miejscu (tablica) można dać dodatkowy wyłącznik, który przy potrzebie płynięcia, włącza prąd na tablicę przełączników w wannie. Taki ukryty kluczyk. I jak potrzeba, silnik można odpalać szczelnymi przyciskami. Stoimy w porcie, nie ma napięcia na panelu w wannie...


To jest myśl !

Płytka z takimi wyłącznikami, ew. plus szczelne kontrolki, jak ktoś chce może być bardzo mała i zmieści się koło manetki.

Będę się nad tym zastanawiał, czy nie dałoby zastąpić mojej wewnętrznej tabliczki silnikowej - takim panelem wg Twojego pomysłu.

A gdyby to wyszło, będzie do sprzedania piękna tabliczka silnikowa w mahoniowej obudowie :-)

___________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14120
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
A przyszło mła po czasie, że w suchym miejscu (tablica) można dać dodatkowy wyłącznik, który przy potrzebie płynięcia, włącza prąd na tablicę przełączników w wannie. Taki ukryty kluczyk. I jak potrzeba, silnik można odpalać szczelnymi przyciskami. Stoimy w porcie, nie ma napięcia na panelu w wannie.
W końcu kluczyk z mesy też trzeba w razie potrzeby donieść do stacyjki.


A czemu prądu do uruchomienia tej tablicy nie można włączyć jednym z tych szczelnych przycisków znajdujących się na tablicy ?

VP tak robi od lat...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
To taka moja wariacja jakby właściciel nie chciał żeby ktoś obcy majstrując mógł uruchomić silnik. Takie zabezpieczenie równoważne z włożeniem kluczyka w stacyjkę, jednak bez niego.
Ja nie purysta, i jakbym u siebie przerabiał, przerobiłbym jak Ty piszesz Włodek.
Napatrzyłem się w portach na kluczyki w stacyjkach, niezależnie czy był ktoś na jachcie czy nie. Stacyjka to pewien sposób zabezpieczenia mienia, ale czy w przypadku jachtu aż tak bardzo niezbędny?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 13:38 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 435
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Ognisty Szkwał napisał(a):
To taka moja wariacja jakby właściciel nie chciał żeby ktoś obcy majstrując mógł uruchomić silnik. Takie zabezpieczenie równoważne z włożeniem kluczyka w stacyjkę, jednak bez niego.
Ja nie purysta, i jakbym u siebie przerabiał, przerobiłbym jak Ty piszesz Włodek.
Napatrzyłem się w portach na kluczyki w stacyjkach, niezależnie czy był ktoś na jachcie czy nie. Stacyjka to pewien sposób zabezpieczenia mienia, ale czy w przypadku jachtu aż tak bardzo niezbędny?


Paweł, podoba mi się Twój pomysł ze szczelnym przyciskiem rozrusznika w kokpicie.
Przy okazji - nie jest to kwestia zabezpieczenia silnika przed "nieuprawnionym uruchomieniem", ale zabezpieczenie stacyjki przed zalewaniem przez wodę i korozją.

Patrząc na stacyjki na łódkach, widać że na ogół wszystkie one są nadgryzione licznymi zębami czasu.

Kiedy zastanowiłem się nad tym, jak to ma być zrobione, nasunęło mi się pytanie: czy nie jest potrzebne jakieś zabezpieczenie, np. elektryczne, które uniemożliwi włączenie rozrusznika podczas pracy silnika ?

Mógłby to być np. przekaźnik wyłączający zasilanie obwodu przycisku podczas pracy silnika i włączający go ponownie po zatrzymaniu silnika.

Bo mimowolne stuknięcie w przycisk, o co nietrudno w wannie kokpitowej, spowoduje jednak start rozrusznika, co nie jest szczególnie pożądane przy już pracującym silniku.

____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Właśnie dlatego montowane są stacyjki. Odpada przypadkowe wciśnięcie przycisku, także przy pracującym silniku.
Zasadniczo grozi to donośnym zgrzytem, ale dopuszczając do głosu niejakiego Murphy'ego może być różnie. :)
Do dziś są samochody, nie posiadające zabezpieczenia przed uruchomieniem rozrusznika przy pracującym silniku. :-o

Mógłbym skonstruować taki panel, no problem ale z przełącznikiem i dwoma przyciskami.

- przełącznik tzw. " + po stacyjce" czyli "+" na silnik,
- przycisk załączenia świec żarowych,
- przycisk rozruchu silnika.

Jednak stacyjka załatwia wszystko, stanowiąc jednocześnie zabezpieczenie przed nieuprawnionym uruchomieniem.

...............................................................................................

Zabrałem się galopem do roboty, czyli nadrabiam stracony czas. Dzisiaj odebrałem od fachowca - stolarza klocek przecięty na podstawki pod sterownik autopilota i coś jeszcze.
Profesjonalna piła taśmowa zrobiła robotę. Udało się uratować także drugą połówkę. :D

Załącznik:
IMG_20200420_162720.jpg
IMG_20200420_162720.jpg [ 93.77 KiB | Przeglądane 6284 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Oooo, to MarekSCO na darmo wysyłał piłę... :(

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No właśnie, że nie wysłał. Ale w tym zamieszaniu wcale się nie dziwię. :)

...................................................................

Jutro albo we środę odbieram kolumnę po ostatnich poprawkach, więc w sobotę zabiorę ją do Kołobrzegu, żeby przypasować w kokpicie na gotowo. :)

Potem zostanie trochę frezowania i wiercenia w półce oraz lakierowanie gotowego produktu.

Mam cichą nadzieję, że stary zbiornik da się zastosować w nowym miejscu. Zaoszczędzi mi to kosztów zakupu nowego. Założenie jest takie, że do wlewu paliwa będzie dostęp tylko z bakisty.
Zasadniczo dżentelmeni w sztormach nie pływają, ale pamiętam jakiego mieliśmy z Micusiem stresa, kombinując jak w jego Solonej Andżelice dolać paliwa do zbiornika i nie zatankować przy tym słonej wody. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Np. przycisk załączenia:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-hermetyczny-on-off-250v-2a-plaski-7608605083?reco_id=546f6c39-831d-11ea-8882-b02628cfb360&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 ,
przycisk do rozrusznika:
https://allegro.pl/oferta/przycisk-hermetyczny-250v-3a-monostabilny-16-mm-8723492733
Ja mając doświadczenie wyrzuciłbym przy przeróbce czasówkę od świec żarowych i świece też bym dał pod taki mono stabilny, żeby móc podgrzać świece tyle ile będę potrzebował w trudnych chwilach.
A prawo Murphiego może mieć problem z przyciśnięciem takiego przycisku. Ale fakt, nie niemożliwe.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2020, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14373
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A na "+ po stacyjce" taki :

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-h ... 4291fbf951

Powiadam, jaki jest sens zastępowania jednej stacyjki trzema włącznikami ? :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 235 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL